7 نکته اساسی که در بازاریابی شبکه ای باید رعایت کنید

به احتمال زیاد ذهنیت شما از بازاریابی شبکه ای همان تصویر کلیشه ای است که در ذهن خیلی از افراد ثبت شده است. تصویر زنان یا مردانی که می خواهند شما راضی کنند که اگر خودتان یا دوستانتان و دوستان دوستانتان به او در فروش یک محصول کمک کنید به آسانی میتوانید ثروتمند شوید. هیچکدام از این تعریف ها درست نیست. در واقع بازاریابی شبکه ای یک نوع شیوه  فروش است که یک کمپانی بدون تبلیغات و بدون واسطه محصولات خود را می فروشد و مشتری ها پس از خرید این محصولات می توانند برای آن بازاریابی کنند و سود ببرند.بازاریابی شبکه ای یک شغل نیمه وقت و یا گاهی تمام وقت است که می توان روی آن حساب باز کرد.در اینجا 7 نکته که بازاریابان شبکه ای باید رعایت کنند بیان میکنیم.

1.در انتخاب خود هوشمندانه عمل کنید

در زمان انتخاب یک شرکت برای همکاری شما باید در نظر بگیرید که چه مدت است که آن شرکت در این زمینه فعالیت می کند؟ کیفیت خدمات و محصولات مورد نیاز مشتریان در چه حدی است؟ آیا عدالت در این شرکت ها رعایت شده است؟ آیا انصاف شرکت به اندازه ای است که سود حاصل ازفروش کالا یا ارائه خدمات را در میان افراد زیر مجموعه تقسیم کند؟ شماباید تحقیق کنید که مدیر عامل کیست و فعالیت او چقدر با اهداف شرکت هماهنگی دارد. مورد بعدی زمان بندی و شیوه مدیریت در شرکت است. شما باید خوب به فعالیت های شرکت توجه کنید و مطمئن شوید شرکت در حال رشد و توسعه است. موضوع دیگر آموزش، پشتیبانی و سیستم تجارت است. شما شاید شرکتی مطمئن با مدیریتی عالی پیدا کنید که دارای تنوع و جذابیت در محصولات و دارای یک سیسم پرسود با پایداری کامل باشد اما اگر تجارت موجود در شرکت تبدیل به سیستم نشده باشد همه چیز ممکن است به زودی از بین برود. شرکت باید دارای یک  سیستم ایده آل و مطمئن باشد تا رشد شرکت به صورت پیوسته ادامه پیدا کند.

احساس خجالت زدگی را چگونه بر طرف کنیم ؟
بخوانید

2.موضوعاتی که آموزش داده می شود را تمرین کنید

شما برای اینکه یک بازاریاب شبکه ای موفق شوید باید به حرف مربی خود خوب گوش دهید و از او یاد بگیرید. شیوه تشکیل بازاریابی شبکه ای بر مبنای تجربه کهنه کاران و افراد با تجربه  شرکت است. کارهایی که مربیان شما انجام می دهند قابلیت تقلید کردن را دارند اما به شرطی که به آنها گوش بدهید، یاد بگیرید و از آن سیستم پیروی کنید.

بازاریابی

3.سرگروه ها بسیار با اهمیت هستند

سرگروه های شما بسیار با اهمیت هستند. سرگروه چه میزان از شما پشتیبانی می کند؟ آیا با شما تماس می گیرند؟ آیا برای موفقیت شما به اندازه موفقیت خودشان ارزش قائل هستند؟ شما باید در هر زمان از روز که نیاز داشته باشید یا خواستار کمک باشید بتوانید با آن ها تماس بگیرید. میزان این پشتیبانی بسیار مهم است.

4.رهبری زیر مجموعه را بر عهده بگیرید

یکی از اصطلاحات موجود در بازاریابی شبکه ای یتیم می باشد. این اصطلاح معمولا برای تازه وارد هایی بکار برده می شود که به تازگی وارد مجموعه شده اند اما کسی که آن ها را وارد سیستم کرده است، خودش به قدری سرش شلوغ است که زمان لازم برای آموزش دادن به آنها را ندارد. اگر شما شخصی را وارد سیستم کرده اید. باید حداقل 30 روز از او پشتیبانی کنید تا بتواند کار را فرا بگیرد و به تنهایی  ادامه دهید.

چرا برخی از افراد اغلب بی قرار و کم‌ حوصله‌ اند؟
بخوانید

بازاریابی

5.از اینترنت استفاده کنید

شما هم می توانید مانند بسیاری از بازاریابان که برای فروش محصول یا ارائه خدمات از اینترنت استفاده می کنند، یک سایت را بیاندازید و محصول خود را از این طریق به فروش برسانید. در صورت بازاریابی اینترنتی سعی کنید تا مطمئن شوید که فعالیت شما هرزنامه نخواهد داشت. هرزنامه ها علاوه بر اینکه موجب فروش کمتر شما می شود به روند برند سازی شرکت شما نیز ضربه خواهند زد.

6.از تجارتتان مراقبت کنید

فعالیت شما یک نوع تجارت محسوب می شود و همه ی تاجران باید مراقب تجارت خود باشند. شما باید بحث های حسابداری را به شدت جدی بگیرید و حتما از یک حسابدار و وکیل متخصص و ماهر در زمینه ی بازاریابی شبکه ای کمک بگیرید.

7.کار روزانه خود را تعطیل نکنید

به هیچ عنوان شغل اصلی خود را تا زمانی که از میزان درآمد خود مطمئن نشدید ترک نکنید. سعی کنید مدتی زمان خود را در شرکت صرف کنید و از کیفیت کاری آنها مطمئن شوید سپس اگر حقوقی مساوی یا بیشتر از کار اصلی خود دریافت کردید، کار قبلی خود را ترک کنید.

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه