7 راه کار عملی برای افزایش ریسک پذیری و خارج شدن از منطقه امن

ماندن در منطقه‌ی امن، هیچ مزیتی به همراه ندارد، و بهترین راه برای  خودپیش‌بری ، ترک آن است.

با خروج از منطقه‌ی امن، تجربیات هیجان‌انگیز جدیدی را تجربه خواهید کرد، و با گذر از زندگی کسالت‌بار داخل این محدوده، با حس آزادی روبرو می‌شوید. این مقاله، هفت روش عملی برای خروج از منطقه‌ی امن در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این روش‌ها آشنا هستند و فقط چیزهایی که می‌دانید را یادآور می‌شوند.

تحصیلات

آموزش و تحصیلات، نقش مهمی در شکل دادن به تفکر و رفتار شما دارد. شما بدون گسترش ذهن، نمی‌توانید از منطقه‌ی امن خود خارج شوید. از خصوصیات منطقه‌ی امن این است که از شخص در برابر خطرات خیالی محافظت می‌کند؛ علم به شما کمک خواهد کرد تا وجود یا عدم وجود آن خطرات را دربیابید. انجام تحقیق و مطالعه مفید است، زیرا ممکن است چیزها آن طور که به‌نظر می‌آیند، ترسناک و پیچیده نباشند.

علاوه بر این، بهتر است قبل از تحلیل اساسی وضعیت، نتیجه‌ای نگیرید. می‌توانید چند کتاب یا وبلاگ بخوانید، و از تجربیات دیگران در شرایط مشابه استفاده کنید. مطالعه و علم آموزی، برای هر کسی که بخواهد  منطقه‌ی امن خود را ترک کند، حیاتی است.

طریقه‌ی مواجهه با ترس‌هایتان را بیاموزید

هر فردی در زندگی، ترس‌ها و نگرانی‎هایی دارد که باید با آن‌ها مواجه شود. برخی از افراد تمایل دارند تا از ترس‌های زندگی فرار کنند، اما فرار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه تنها مانع از پیشرفت می‌شود. با این حال، شما نباید ترس‌های خود را نادیده بگیرید. بهترین راه برای چیره شدن بر آن‌ها این است که قدم به قدم جلو بروید. باید بدانید که ترس‌های هرکسی، او را در منطقه ی امنش زندانی می‌کند. زمانی که با آن‌ها مقابله کردید، درمی‌یابید که هیچ دلیلی برای تحمل این نگرانی‌ها وجود نداشته و ندارد.

ذهن آگاهی چگونه به کاهش استرس و لذت بردن از زندگی کمک می‌کند؟
بخوانید

از بین رفتن قدم‌ به‌ قدم و تدریجی ترس‌ها، به افراد اجازه می‌دهد پیوسته منطقه‌ی امن خود را گسترش دهند و روند کلی را راحت‌تر بگذرانند، و این پروسه برایشان آنقدر ترسناک نباشد. در خارج از منطقه‌ی امن، باید فعالیت‌های حساب شده تری‌ انجام دهید. به عنوان مثال، یک فرد عصبی نمی‌تواند بلافاصله با یک دوست قرار بگذارد. ممکن است از طرد شدن و پس‌زده شدن و یا اینکه در صورت عدم پذیرش، دوستانش چه فکری کنند هراس داشته باشد.

علاوه بر این، شما می‌توانید با مراحل ساده مانند سلام کردن شروع کنید. توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد بحث‌های پیچیده‌تری شوید، از بحث‌های ساده شروع کنید. قبل از رسیدن به شرایط واقعی، به مرور شجاعت مقابله با آن را بنا می‌کنید؛ و هنگامی که پیشنهاد می‌دهید، متوجه خواهید شد که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. باید قبل از اقدامات محاسبه شده، نگرانی‌های اصلی خود را شناسایی کنید.

یک دوست را همراهی کنید

اگر مایل به خارج شدن از منطقه ی امن خود هستید، رفت و آمد کردن تنها توصیه نمی‌شود. از مزایای معاشرت با دوستان این است که به شما کمک می‌کنند تا جهان را از یک منظر جدید ببینید. همیشه در هنگام رفتن به باشگاه، مهمانی، سینما، و انجام سایر فعالیت های تفریحی، کسی را همراهی کنید.  معاشرت نداشتن و صحبت نکردن با دیگران، شما را در منطقه‌ی امنتان زندانی خواهد کرد. رفت‌و‌آمد با یک دوست به شما کمک می‌کند تا دامنه‌ی دسترسی و پیشرفت‌تان را گسترش دهید. به جای تنها رفت و آمد کردن، با دوستان خود هماهنگ باشید؛ نه تنها بر ایجاد یک تجربه‌ی خوب گردش تمرکز دارید، بلکه به افرادی که در اطراف شما هستند نیز توجه بیشتری می‌کنید.

استراتژی افزایش فروش با انتقال واضح یک پیام
بخوانید

  یک چیز عجیب را امتحان کنید

این رویکرد ممکن است عجیب و غریب باشد اما نتایج خوبی دارد. شما می‌توانید با امتحان کردن چیزهای جدید، به راحتی منطقه‌ی امن خود را گسترش دهید. حتی فکر کردن به یک چیز عجیب از آن هم جالب‌تر است. با این‌حال، آن چیز جدید نباید با شخصیت شما سازگار باشد،تا مانع محدود کردن تجربیات شما نشود؛ و باید چیزی را که به شخصیت‌تان هم‌خوانی ندارد انتخاب کنید. در کاری که با حیطه‌ی کاری و سرگرمی‌های معمول‌تان تفاوت دارد مشارکت کنید . انجام کاری که اطرافیانتان را متعجب می‌کند، به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌های جدیدی بیاموزید، حتی ممکن است چیزهایی در مورد خودتان کشف کنید که تابه‌حال نمی‌دانستید. افراد، بعد از امتحان چیزهای عجیبی که در محدوده‌ی امنشان نیست، از آن خارج می شوند.

آشنایی با افراد جدید

آشنایی با یک فرد جدید، دید شما را به منافع، عقاید و تجربیات جدید باز می کند. برخی افراد به دلیل صرف رفت‌و‌آمد با دوستان قدیمی‌شان که ایده‌های مشابه دارند، راکد هستند و درجا می‌زنند. اگر شما مایل به تحقق بخشیدن به خودپروری باشید، نیاز به یک منبع نور جدید دارید. این فقط در مورد ملاقات‌های معمولی صدق نمی‌کند. شما می‌توانید زندگی نامه‌ی شخصی را که نمی‌شناسید، یا یک کتاب از نویسنده‌ای که هرگز از او چیزی نخوانده‌اید بخوانید. چنین رویکردی، به باز شدن ذهن شما کمک خواهد کرد.

ذهنتان را با خاطرات مثبت تغذیه کنید

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود افراد در منطقه‌ی امن خود بمانند، ترس از ناشناخته‌هاست. شما توجه زیادی به ریسک‌ها و خطرات می‌کنید؛ و مزایای خارج شدن از منطقه‌ی امن را نادیده می‌گیرید. شاید متوجه شده‌ باشید که مزایای آن از خطراتش مهمترند، اما آنقدر به آن بها نمی‌دهید. وقت آن است که به زندگی مثبت نگاه کنید و بدبینی را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید از دایره‌ی راحتی خود ساخته‌تان بیرون بیایید، باید ذهن خود را با خاطرات مثبت تغذیه کرده، و از تفکر منفی اجتناب کنید.

چگونه در غیاب رئیسمان، تصمیمات مهم بگیریم؟
بخوانید

استفاده از تکنیک‌های دیگر برای انرژی دادن به خود

 به غیر از خاطرات مثبت، می‌توانید از چندین تکنیک برای رسیدن به حالت عاطفی موقت استفاده کنید. بعضی از این تکنیک‌ها شامل تنفس مناسب، استفاده از مدیتیشن هدایت‌شده، استفاده از تخیل، استفاده از بدن و موسیقی است. شما می‌توانید تعریف دقیق هر یک از این روش‌ها و نحوه کار آنها را جستجو کنید؛ و متوجه خواهیدشد که اگر بخواهید از منطقه راحتی خود بیرون بیایید، این رویکرد بسیار عملی است. با این حال، بهره‌وری هر رویکرد در اشخاص مختلف، متفاوت است.

نتیجه گیری: با گذر از این هفت گام عملی برای خارج شدن از منطقه ی امن، من معتقدم که تمام چیزهایی که برای حرکت نیاز دارید، در اختیارتان است. می‌توانید ترفندهای دیگر را با تجربه و یا از طریق مطالعه‌ی گسترده کشف کنید.

. _________ Lara.J مدیر ارشد لایف کوچینگ OKاست. علایق او چاپ و نشر، وبلاگ نویسی و سفر را شامل می‌شود. هدف فعلی او ایجاد مقالات با کیفیت برای هدایت / کمک به میلیون‌ها نفر از مردم برای زندگی بهتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انگیزه و مشاوره و روابط به اینجا مراجعه کنید:

 oklifecoaching.com

ثبت ديدگاه