5 کاری که افراد موفق هر شب انجام می دهند

با اینکه اغلب فکر می کنیم یک خواب شبانه خوب با خاموش کردن چراغ ها شروع می شود، آماده کردن خود برای یک خواب آرام و مفید به مدت ۷ تا ۸ ساعت، بسیار پیشتر از مرحله بستن چشمانتان آغاز می شود. این مراحل، در مقایسه با موارد دیگری که ممکن است در طی شب روی دهد، می توانند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خوابمان داشته باشند. شما می توانید با در پیش گرفتن ۵ راهکار پیشنهادی ما از این زمان با ارزش بهترین استفاده را ببرید و احتمال با انرژی بیدار شدن و شروع روز پس از استراحت کافی را بالا ببرید.

منظم باشید

شما می دانید که فردا برنامه شلوغی دارید و از همین الان دارید راجع به موارد متعدد مربوط به آن فکر می کنید؛ اصلا مگر می شود فکر نکرد؟ روانشناسان بالینی و متخصصان معتقدند به جای اینکه اجازه دهید کارها و برنامه های روز بعد تمام فکر و ذهنتان را به خود اختصاص دهند، در فاصله بین شام و خواب، زمان اندکی را در نظر بگیرید و اولویت ها و ترتیب کارهای فردا را تعیین کنید. از قبل، لباس های روز بعدتان را مشخص و آماده کنید؛ اگر سعی می کنید همیشه غذاهای سالم و مقوی بخورید، از قبل ناهارتان را آماده و بسته بندی کنید تا مجبور نشوید از غذاهای رستوران یا بوفه شرکت سفارش دهید و بعدا عذاب وجدان بگیرید.

10 عادت صبحگاهی که باعث موفقیت‌ های بزرگ می‌ شوند
بخوانید

وسایل الکتریکی را خاموش کنید

البته ممکن است با توجه به تعداد زیاد وسایل الکتریکی اطرافمان و تاثیر به ظاهر حیاتی آنها در زندگیمان، انجام این کار اندکی برایمان دشوار باشد. با این حال، ما دریافته ایم که نور آبی که از سطوح تلفن، تلویزیون و تبلت ساطع می شود، روند طبیعی تولید ملاتونین در بدن را پیش از خواب مختل می سازند و باعث می شوند ساعت درونی بدنمان به هم بریزد. طبق بررسی های بنیاد ملی خواب در کشور، خاموش کردن دستگاه های الکترونیکی که در نزدیکی محل خوابتان قرار دارند این تاثیر را از بین می برد. اگر حتما باید قبل از خوابتان از وسیله ای استفاده کنید، تنظیمات آن را روی کاربرد مخصوص شب قرار دهید. از نتیجه مثبت این کار متعجب خواهید شد.

از بدنتان مراقبت کنید

می دانم که همه شما هم دوست دارید قبل از خواب یک ماساژ حسابی دریافت کنید؛ اما خب، این کار همیشه هم امکان پذیر نیست. در عوض، یکی از آسان ترین راه ها برای مراقبت از خودتان، می تواند استفاده از تشک های با کیفیت باشد. زمانی صرف کنید و راجع به انواع تشک ها تحقیق کنید. تاثیر مثبتی که آنها بر سلامتی و کیفیت مطلوب خوابتان در دراز مدت بر جای می گذارند، انکار ناشدنی است. افراد به طور متوسط 23000 ساعت در ۸ سال عمرشان را روی تشک می گذارنند؛ حالا متوجه علت تاکید ما می شوید؟

چرا در ایجاد عادت های جدید در خودمان اغلب با شکست مواجه می شویم؟(1)
بخوانید

مطالعه کنید

متاسفانه در دنیای دیجیتال امروزی، و با حضور تلویزیون و شبکه های اجتماعی، کتاب خواندن دیگر جایگاه خود را برای بسیاری از ما از دست داده است. اما محققان اثبات کرده اند که تاثیر مطالعه کردن در رفع استرس، در مقایسه با سایر عادات و رفتارهای مدرن، کماکان بیشتر است. به عنوان مثال، دکتر دیوید لوییس، عصب-روانشناس شناختی، به این نتیجه رسید که مطالعه کردن به میزان ۶۸٪ از استرس می کاهد که به مراتب بیشتر از گوش دادن به موسیقی، پیاده روی، یا نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه است. سعی کنید چند صفحه مطالعه را در برنامه هر شبتان، مثلا هنگامی که مشغول صرف چای (البته منظورمان چای بدون کافئین است) هستید، جای دهید.

مراقبه کنید

مقالات بسیاری راجع به تاثیر مطلوب مراقبه بر ذهن و بدن نوشته شده است. شما می توانید در صورت لزوم با استفاده از یک اپلیکیشن یا برنامه ضبط شده مراقبه را آغاز کنید و کم کم آن را جزیی جدا نشدنی از برنامه شبانگاهیتان کنید. همچنین، مراقبه، تاثیر بسیار مثبتی بر فعالیت های جسمانی و حتی تناسب اندامتان می گذارد. در همین ارتباط، پریناز صمیمی، مشاور سلامت، می گوید: مراقبه به من کمک کرد که از سرعت زندگی ام بکاهم و در مورد تجارب و افراد جدید و نیز خودم، زود قضاوت نکنم. از تاثیر مراقبه هر چه بگوییم کم گفته ایم.

چگونه در موقعیت‌های منفی مثبت فکر کنیم؟
بخوانید

حال که این نکات را آموخته اید، سعی کنید آنها را به صورت مرتب اجرا کنید تا بخشی از روال عادی زندگیتان شوند. متوجه تغییراتی که شاهد آن ها خواهید بود باشید و از یک خواب خوب بهره مند شوید و روز بعدتان را با انرژی اغاز کنید.

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه