5 راهکار ساده برای داشتن یک زندگی شاد

چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد زندگی شادی دارند و برخی دیگر نه؟ این سوال، در ظاهر، سوالی بسیار ساده است اما بسیاری از افراد، از خواب بیدار می شوند و بدون احساس شادی و رضایت مجددا در پایان روز به خواب می روند. تحقیقات جدید انجام گرفته نشان می دهند که تنها یک نفر از هر سه امریکایی ابراز خوشحالی می کنند.
با اینکه فاکتور های زیادی می توانند باعث شوند ما در زندگی احساس خوشحالی نکنیم، مواردی مانند فعالیت های روزانه، روابط، افسردگی و غیره…، ما در ادامه، به 5 راهکار ساده جهت حصول شادی و خوشحالی اشاره خواهیم کرد:

1. هر کاری که شروع می کنید را به پایان برسانید

سث بورنشتاین در بررسی های خود درباره تعلل و مسامحه به مشاهدات یک روانشناسی صنعتی در کانادا دست یافت: وی دریافته بود که تعلل و مسامحه باعث می شود افراد فقیر تر، چاق تر و افسرده تر شوند. همچنین وی به مشاهدات استیل دست پیدا کرد که می گفت افرادی که انجام کارها را به تعویق می اندازند، از سلامتی کمتر، ثروت کمتر و خوشحالی و رضایت کمتر برخوردارند. کسب دستاورد ها یکی از راه هایی است که احساس رضایت و خوشحالی را برایمان به ارمغان می آورد. آیا شما این عادت را دارید که کاری را شروع کرده و به اتمام نمی رسانید؟ اگر این طور است، شاید احساس تاثیر مثبت دستاورد ها کمی برایتان نامانوس و دشوار باشد.
شما حتما با داشتن احساس خوب پس از اتمام کارها آشنا هستید؛ شما احساس خوبی دارید و خوشحالید. یکی از راه های ساده به سوی خوشحالی و رضایت، تمام کردن کارهاییست که آغاز کرده اید.

2. ورزش کردن

یکی دیگر از راه های موثر به منظور خوشحال ماندن، انجام ورزش منظم است. تحقیقات نشان می دهند که فعالیت های جسمانی می توانند عزت نفس شما را بالا برده، روحیه تان را بهبود بخشند، و کیفیت خواب و سطح انرژی تان را نیز بالا ببرند؛ ضمن اینکه از افسردگی و استرس را نیز می کاهد.
هرچه از تاثیر ورزش در این باره بگویم کم است؛ کافیست بدانید که بسیاری از افراد موفق همچون جی کی رولینگ، اپرا وینفری، بنجامین فرانکلین، بیل گیتس و … از ورزش منظم به عنوان یکی از راز های مهم خوشحالی و زندگی رضایتمندانه شان نام برده اند.

6 Simple Tweaks To Live A Happy Life
با اینکه ممکن است انجام ورزش روزانه کمی استرس زا به نظر بیاید، اما اگر بتوانید آن را در برنامه هر روزتان جای دهید، یکی از تاثیرگذار ترین روش ها خواهد بود.  ورزش به شما کمک می کند ذهن، بدن و روحتان را تازه و هشیار نگه دارید و از قدرت جسمانی بیشتری نیز در انجام کارهای روزمره برخوردار باشید.

3. مراقب سلامتی تان باشید

یکی دیگر از راه های خوشحال ماندن، حفظ سلامتی است. از قدیم گفته اند افراد سالم، افراد شاد و خوشحالی هستند. افسردگی و ناراحتی بر سیستم بدن ما تاثیر می گذارد و مانع از انجام صحیح کارها و فعالیت ها شده و در نهایت، بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی را ایجاد می کنند. مراقب سلامتی تان باشید.

4. زمانی را با خانواده تان صرف کنید

گذراندن زمان با افراد خانواده و کسانی که دوستشان دارید شادی و خوشحالی را برایتان به ارمغان می آورند. وقتی که در اطراف همسر، فرزندان و اقوام و دوستان نزدیکمان هستیم، احساس عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن می کنیم.

به عنوان مثال، مشغله کاری باعث شده است که بسیاری از ما نتوانیم اوقات زیادی را با خانواده مان بگذرانیم. بسیاری از ما صبح زود سر کار می رویم و آخر شب به خانه بر می گردیم. دیگر زمانی برای سر و کله زدن با بچه ها و اعضای خانه باقی نمی ماند؛ در زمان های آزادمان هم که باید به برخی کارهای شخصی و حتی کارهای شرکت و پژوهش هم بپردازیم.

به همین دلیل باید زمانی را بیابیم و حتی بسازیم تا بتوانیم از آن بهترین و بیشترین بهره را در کنار اعضای خانواده ببریم و به خوشحالی و رضایت دست پیدا کنیم.

5. تفکر مثبت

تغذیه روح و ذهنتان با افکار منفی، یکی از آسان ترین راه ها برای داشتن یک زندگی ناراحت کننده و دور شدن از رضایت قلبی است. افکار منفی، ترس و تردید را ایجاد می کنند و در نهایت منجر به افسردگی و ناراحتی تان می گردند. ما محصول افکارمان هستیم. در عوض، افکار مثبت می توانند شما را به سوی داشتن یک زندگی شاد و خوشحال رهنمون گردند.

 

ثبت ديدگاه

9 + پنج =