20 راه جلوگیری از هدررفت سود در کسب وکارهای کوچک را بشناسید

امروزه در کسب و کارهای کوچک به طور کلی از دست ندادن سود بدست آمده بسیار مهم و اولویت مندتر از کسب سود بیشتر است.در این مقاله به 20 هدررفت سود در کسب و کارهای کوچک می پردازیم.

1- رضایت مشتری

اگر بخواهید که نارضایتی مشتری را کاهش دهید، اولین دقایق، روزها و هفته های استفاده از محصول یا سرویس شما توسط مشتری بسیار مهم است. برای مشتری تغییر شما از فروشندگی به خدمت دهی برای اینکه مشتری شروع به استفاده از محصولات و خدمات شما کنند بسیار مهم است.

2- مشتریان فراموش شده

مشتریان شما در واقع مشتریان هدف دیگران هستند.این که شما پول آن ها را می گیرید بدین معنا نیست که شما آن ها را تا ابد در اختیار دارید.حفظ ارتباطتان با مشتریانتان به طور دوستانه و مفید می تواند به حفظ مشتریانتان و در نتیجه به بهبود فروشتان نیز کمک خواهد کند.

3- بازاریابی نادرست

بازاریابی که هیچ کس به آن  توجه نکند یک ریال هم ارزش ندارد. اگر کاری برای بازاریابیتان انجام می دهید مطمئن شوید اثر گذار است.

4- سرریز کردن اطلاعات

دادن اطلاعات بسیار زیاد به افراد به زودی آن ها را از شما دور خواهد کرد و این مانند یک سیلی به صورت است. بهتر است که اطلاعات را به طور مداوم و تدریجی به طوریکه مشتری را علاقه مند و کنجکاو نگه دارد به مشتریان بدهید.

5- نداشتن تضمین برای تعهداتتان

اگر شما تعهدی می دهید،  باید آن را با شواهدی به اثبات برسانید. نقل قولی از مشتری یک مطالعه موردی مناسب در کنار محصولتان به شما کمک می کند که افراد به محصولاتتان توجه کنند.

6- طرد محصول از طرف افراد

فردی آماده خرید از شماست ولی وقتی به رئیسش، همسرش یا دوستش برمی گردد او محصول را رد میکند، شما نیاز دارید که افراد موثر روی مشتریانتان را بشناسید و کاری انجام دهید که آن ها طرف شما قرار بگیرند.

7- از دست دادن یک کانال

اگر مشتری شما به اینترنت اعتماد ندارد، اما شما راهی بجز آن برای دریافت ندارید. و یا اگر هنگام جستجو در گوگل نمایش داده نمیشوید شما یک کانال ارتباطی موثر را از دست داده اید.

8- اطلاعات نامناسب

اگر مشتری از شما خدمتی را بخواهد و عملکرد شما ضعیف باشد، شما به عنوان یک بنگاه ضعیف مورد قیاس قرار خواهید گرفت.

9- از دست دادن زمان مناسب

افراد عالی رتبه که مشغله زیادی دارند معمولا جستجوی اینترنتی و شبکه اجتماعی خود را عصرها بررسی می کنند، آیا در این بازه ی زمانی شما در دسترس هستید؟

10- ناشناس بودن در میان افراد (ارجاع دهندگان)

به عنوان مثال، دوست من دیشب در فیسبوک پستی گذاشت و درخواست محل یک مغازه ی تعمیر ماشین چمن زنی را کرد و سه نفر  افرادی را پیشنهاد کردند و او یکی از آن ها را انتخاب کرد. ذکر نشدن در میان افراد پیشنهاد شده در واقع از دست دادن یک موقعیت فروش است.

20 هدررفت سود در کسب و کارهای کوچک

11- نداشتن پیشنهادات شما

این یکی بسیار آزار دهنده است. دانستن اینکه یک شخص یا یک مشتری محصولی را که شما می فروشید از جای دیگری خریده است. برای جلوگیری از این امر، لیست محصولاتتان را پشت فاکتورها بزنید یا در ایمیل هایتان ذکر کنید و…

12- توانائی های بازاریابی استفاده نشده

فعالیت های بازاریابی قله ای-دره ای به این معناست که هر وقت میخواهید کاری انجام دهید، آن کار هزینه و زمان بیشتری نسبت به حالتی انجام تدریجی و آرام آن دارد.

13- شروع از صفر

اگر شما به طور کامل برای مدت زمانی طولانی فعالیت خود را متوقف کنید در واقع دوباره باید از ابتدا و صفر شروع کنید که هزینه بیشتری داشته و بسیار سخت تر است.

14- انجام کارهای اشتباه

پذیرش کارهایی که در آن زیاد تخصص ندارید موجب تضعیف روحیه ی شما خواهد شد و در واقع هزینه فرصت برای استفاده از منابع ارزشمندتان برای کارهای کم سود است.

15- خستگی پرهزینه

داشتن فروش نامساعد به یک برنامه فعالیت بازاریابی نامساعد مربوط است که فشار شدیدی روی شما و تیم تان دارد. اگر یک جریان کاری قابل پیش بینی داشته باشید می توانید در این مورد بهتر عمل کنید.

16- عدم آمادگی

شما یک ایده بازاریابی بسیار عالی دارید و با استفاده از آن تقاضای زیادی را ایجاد کرده اید ولی در واقع به طور کامل برای پاسخ گوئی به این تقاضاها آماده نیستید. یک فرآیند فروش قوی و با ثبات میتواند برای شما زمانی را برای رسیدگی به تقاضاهای در حال کاهش مهیا کند.

17- یک سوال پاسخ داده نشده

هرگاه مشتری مشکلی دارد یا سوالی میپرسد شما در واقع دوباره برنده می شوید زیرا اگر شما نتوانید به آن پاسخ دهید فردی که می تواند به آن پاسخ دهد یک کلیک فاصله دارد.

18- عدم پاسخگوئی سریع

وقتی ایمیل یا تلفنی زده می شود پاسخگوئی سریع به آن بسیار مهم است زیرا با طولانی شدن این زمان، فرد دیگری می تواند به این درخواست خرید پاسخ دهد.

19- توصیه بسیار سریع

برخی فروشندگان ممکن است قبل از فهم کامل مسئله مشتری سریعا به او پیشنهاداتی بدهند یا کمیسیون زیادی روی یک محصول خاص ممکن است فروشنده را ترغیب به پیشنهاد آن به مشتری کند.

20- ابزار نامناسب برای شغل

خریداران در هریک از مراحل تصمیم گیریشان به اطلاعات مختلفی نیاز دارند، اگر شما آن را در دست نداشته باشید یا از وسیله و ابزار غلطی در زمان نامناسب استفاده کنید ممکن است مشتری را از دست بدهید.

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه

هفت + بیست =