چگونه میزان استرس خود را تنظیم کنیم؟

استرس یکی از احساسات طبیعی انسان است که در مواقع خاص بروز پیدا می کند. از جمله مهارت هایی که می تواند جلوی تشدید آن را بگیرد استفاده از راهکار های کنترل استرس است. تنظیم کردن میزان استرس روزمره با استفاده از روش های تمرینی مختلفی امکان پذیر است. ورزش کردن و روش های ریلکسیشن از جمله گزینه های مناسب برای کنترل استرس و مقابله با آن است. در کنار این موارد روش های علمی و تایید شده ای وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید استرس خود را کنترل کنید. این مقاله در مورد چگونگی کنترل میزان استرس در موقعیت های مختلف صحبت می کند.

روش های مدیریت استرس

مدیریت استرس دارای روش های متفاوتی است که هر کدام براساس موقعیت های مختلف می تواند کاربردی باشد. استرس یک حس طبیعی فردی است که امکان حذف آن در بدن انسان وجود ندارد به همین دلیل برای کنترل آن باید راهکار های متناسب با شرایط را انتخاب کرد. شما برای کنترل استرس خود نیازی نیست به کلاس ها و همایش های گران بروید. روش های ارائه شده در این مقاله بیشتر مربوط به رشد شخصی و تمرکز روی نکات مثبت فردی می باشد. این کنترل استرس به عنوان نقطه ضعف شما نیست. زیرا که این تکنیک ها توسط بسیاری از افراد موفق در دنیا اجرا می گردد. شما نیز می توانید با استفاده از راهکار های کنترل استرس، از این احساسات خود به بهترین شکل در جهت رشد خود استفاده کنید.

برندسازی کسب و کارهای کوچک با 5 راهکار طلائی
بخوانید

تغییر دیدگاه ها برای مدیریت استرس

طرز تفکر هر فرد به مرور زمان می تواند به کنترل استرس و پیشبرد شخصیت افراد کمک کند. دیدگاه های شخصی هر فرد می تواند باعث بروز یکسری عکس العمل ها در موقعیت های مختلف شود. استرس از جمله این موارد است که می تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند. در واقع به گفته پزشکان و روانشناسان از جمله اصلی ترین منابع ایجاد استرس نحوه درک شما از اتفاقات پیرامونی است. در بسیاری از موارد افراد در طول زندگی با مشکلات و معضلات مختلفی رو به رو می شوند. بهترین راه برای کنترل استرس و مقابله با آن فرار از واقعیت های تلخ و منفی زندگی است. مشکلات زندگی می تواند جنبه های مهیج و پر تکاپو زندگی را جلوه دهد و از یکدست بودن و روزمرگی انسان را خارج کند.

هر فردی می تواند با تصمیم های شخصی نسبت به مدیریت استرس و کنترل احساسات خود اقدام کند. استرس احساسی است که به دلیل ایجاد تنش و فشار روحی امکان تصمیم گیری مناسب را از فرد صلب می کند. پس با استفاده از این راهکار ها در واقع هم یک حس نا خوشایند را از خود دور کردید و هم توانسته اید میزان عملکرد خود را افزایش دهید.

روش های کاهش استرس در محل کار
بخوانید

داشتن روحیه مثبت و رو به جلو

یکی از معیار هایی که می تواند همواره در جهت حل مشکلات کمک زیادی به شما بکند، داشتن روحیه مثبت و رو به جلو است. روحیه مثبت است که می تواند افراد را به سمت هدفی سوق دهد و رشد شخصی آن ها را فراهم کند. این روحیه مثبت شاید یکی از روش های کنترل استرس نباشد اما برای قدم برداشتن در جهت حل این مشکل می تواند کمک زیادی بکند.

تحرک بدنی و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله مواردی است که می تواند به داشتن روحیه مثبت شما کمک کند. افزایش روحیه مثبت و فکر رو به جلو باعث می شود مسیر پیشرفت در زندگی با سرعت بالاتری طی شود.

مدیریت استرس با استفاده از القا جملات مثبت

القا جملات مثبت می تواند کمک زیادی به مدیریت استرس در افراد بکند. جملات آرامش بخش می تواند منجر به تفکر مثبت در افراد شود که در نهایت به کنترل استرس کمک می کند. استفاده از جملاتی مانند (من می توانم) یا (حتما انجام می دهم) می تواند باعث القا این تفکر می شود. تکرار این جملات به کنترل استرس حتی در شرایط سخت و دشوار کمک می کند.

علاوه بر راهکار های فکری که در این مقاله به آن اشاره شد، استفاده از نوشیدنی های گرم و آرامش بخش می تواند موجب کنترل استرس و مدیریت شخصی در افراد شود. همچنین شرکت در جلسات مشاوره و همایش های روانکاوی می تواند به افزایش توانایی ها در کنترل استرس شما داشته باشد.

زندگینامه مارک الیوت زاکربرگ جوان ترین میلیاردر دنیا
بخوانید

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه