چگونه در جنگ علیه منفی گرایی پیروز شویم (2)؟

همانطور که در مقاله پیشین اشاره کردیم، همه ما در زندگی، چه زندگی شخصی مان و چه زندگی کاری و حرفه ای مان، با افراد منفی باف مواجه شده ایم؛ این مساله خصوصا در شرایطی که ما خودمان را فردی مثبت نگر و خوش بین بدانیم، پررنگ تر هم می شود. ما با اشاره اجمالی به تاثیراتی که این افراد بر جسم و ذهنمان می گذارند، راه حلی را به شما پیشنهاد دادیم تا با تکیه بر آن بتوانید به محو بهتری چنین شرایطی را کنترل کنید.

ما از عقب نشینی استراتژیک، به عنوان نیمی از راه حل، با شما سخن گفتیم که می توانست به شما کمک کند تا اندکی از آن محیط چالش زا دور شوید تا بتوانید در این دوران، روی خودتان کار کرده و تجدید قوا کنید. در این بخش، می خواهم راجع به نحوه تجدید قوا و بازگشت موفقیت آمیز با شما صحبت کنم.

مجددا روی عادات روزانه مثبت و تاثیرگذار تمرکز کنید

برنامه ای عملیاتی طراحی کنید تا ذهنتان را روی بخش های مثبت، انرژی بخش و انگیزه بخش زندگی تان متمرکز کرده و البته متمرکز نگه دارید. خب؛ در اینجا شما را با چند راه عملی آشنا می سازم:

1. ای میل سپاسگزاری ارسال کنید

هر روز و به مدت ۲۱ روز، اولین کاری که در ابتدای صبحتان انجام می دهید، باید نوشتن یک متن مثبت و روحیه بخش به یک دوست، همسر، همکار یا فردی که می شناسید باشد. با این کار می توانید عادت برقراری ارتباط پرمعنا با این افراد را درخودمان ایجاد کنیم و سطح تاثیرگذاری افراد منفی روی زندگی مان را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم. در اینجا مایلم بر اهمیت دوره ۲۱ روزه تاکید کنم؛ تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که ما انسان ها برای ایجاد عادات جدید و البته تثبیت آنها، به ۲۱ روز زمان نیاز داریم و پس از آن، به صورت خودکار و غیرارادی به انجام آن عادات ادامه خواهیم داد؛ تنها ۲۱ روز سختی و کلنجار رفتن با خود به ادامه مسیر و یک عمر راحتی!

How You Can Win The Battle Against Negativity

2. هر روز بنشینید و راجع به مورادی که بابتشان سپاسگزار هستید، بیندیشید

هر روز، ۳ مورد جدید و منحصر به فرد در زندگی تان که بابتشان قدردان و سپاسگزار هستید را روی کاغذ بنویسید؛ این کار به مغزتان آموزش می دهد تا به طرق مثبتی به دنیا بنگرید. تحقیقات نشان داده اند که انجام تمرینات شکرگزاری به مدت دو هفته منجر به تغییرات شگرفی در زمینه سلامتی افراد شده است.

3. هر روز یک لحظه/ اتفاق مثبت را ثبت کنید

هر روز از چیزی که شما را خوشحال می کند یا احساس عشق و دوست داشته شدن را در شما بیدار می کند، عکس بگیرید؛ ممکن است این مورد، غروب خورشید، فرزندتان که در خواب ناز است یا پروژه ای که توانستید آن را با موفقیت به پایان برسانید باشد. عکس های مثبتی که می گیرید احساسی که در آن لحظه داشتید را به شما یادآوری کرده و در نتیجه، احساسات مثبتتان را افزایش می دهد.

از همین امروز شروع کنید. اگر احساس می کنید در زندگی تان با افراد منفی باف و منفی نگر مواجه اید، به مطالب گفته شده خوب فکر کنید. ببینید که کدام یک از آنها را از همین لحظه می توانید انجام دهید. به اطرافتان نگاه کنید، همین الان، ۳ موردی که بابتشان قدردان هستید، را نام ببرید. شاید در نگاه اول، انجام این کار آن قدر ها راحت نباشد؛ شاید با خودتان می گویید من همین الان هم از زندگی ام ناراضی هستم؛ پس چطور باید هر روز ۳ مورد منحصر به فرد و جدید را در زندگی ام پیدا کنم؛ اما نترسید؛ به این راه ادامه دهید؛ فکر کنید و فکر کنید؛ جوینده یابنده خواهد بود؛ مطمئنم پس از اینکه عینکتان را عوض کردید، می توانید آن رویداد های مثبت را شناسایی کنید.

در خاتمه، مایلم صحبت هایم در این دو بخش را جمع بندی کنم؛ یادتان باشد که قبل از هر کاری، باید به خودتان برسید؛ باید زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا بتوانید ریلکس کرده و از محیط استرس زا و منفی اطراف دور شوید؛ حال چه با سفر یا چه با یک پیاده روی کوتاه؛ هر کدام که برایتان مقدور است؛ این زمان را به خودتان بدهید. شما که حالتان خوب باشد، بهتر و موثر تر می توانید حال سایرین را هم بهبود بخشید.

ثبت ديدگاه

3 + 16 =