چگونه در جنگ علیه منفی گرایی پیروز شویم (1)؟

حتما در زندگی تان با افراد منفی باف مواجه شده اید؛ شما خودتان را فرد مثبتی ارزیابی می کنید یا نه؟ اگر این چنین است، برخوردتان در مواجه با آن افراد منفی نگر چگونه بوده است؟

با وجود چالش هایی که این قبیل تفاوت های نگرشی در میان افراد جامعه ایجاد می کند، به نظر می رسد بررسی چنین مسائلی در روابط زوجین از فوریت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

افراد منفی نگر، چه در جامعه و چه در زندگی شخصی مان، بر میزان استرس و توانایی ما در حفظ نگرش مثبتمان تاثیر می گذارند. آنها می توانند باعث شوند ما سریع تر از آنچه خودمان مایل بودیم، دست از تلاش برداریم و بی خیال خواسته هایمان شویم. البته نباید تاثیرات منفی استرس بر روی سلامتی مان را نادیده بگیریم؛ تجربه و تحمل مداوم استرس، ساختار تلومر های دی ان ای در کروموزوم های بدن را تخریب می کند که این امر، بر کاهش طول عمر انسان تاثیر بسزایی دارد. به علاوه، تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه جرجیا نشان داده است که افکار منفی به شدت مسری بوده و حفظ و استمرار آن باعث می شود افسردگی در میان آن افراد شایع گردد.

خب راه حل چیست؟

کلید حل این مساله و در واقع، کنار آمدن با افراد منفی باف در زندگی مان در دوری جستن همیشگی از آنها نهفته نیست؛ ما نمی توانم با فرار از آنها، به آرامش خیالی که لایقش هستیم، برسیم، بلکه می بایست از خودمان در برابر این نگرش های منفی محافظت کنیم؛ البته گاهی در این میان، مجبور می شویم به صورت موقت، خودمان را از آن افراد جدا سازیم تا بتوانیم قوای فکری، ذهنی و روحی خودمان را تجمیع کرده و قوی تر از قبل به صحنه برگردیم.

9 نکته ی اساسی در استراتژی فروش و ارتباط با مشتری
بخوانید

How You Can Win The Battle Against Negativity

همانطور که بارها هم اشاره کرده ایم، یکی از راه های تقویت قدرت مثبت نگری ما، اندیشیدن به مفهوم زندگی و قدردان بودن بابت داشته ها و اتفاقات خوب زندگی مان است؛ البته مطمئنم شما هم تجربه پشت سرگذاشتن یک رویداد به ظاهر منفی و بد را داشته اید و پس از گذشت زمان، دریافته اید که آن اتفاق یکی از بهترین اتفاقاتی بوده است که برایتان افتاده است؛ به این قبیل موارد فکر کنید و بابتشان سپاسگزار باشید. در ادامه راهی را با شما در میان خواهم گذاشت تا بتوانید با تکیه بر مثبت نگری خودتان، با امور و افراد منفی در زندگی مواجه شوید:

یک عقب نشینی استراتژیک طراحی کنید

گاهی اوقات عقب نشینی کردن یکی از تاثیرگذار ترین روش هاست؛ قبول دارم؛ شاید بگویید کوتاه آمدن و عقب نشینی کردن، کار ترسوهاست؛ اما باید بدانید که عقب نشینی استراتژیک ما را قوی تر ساخته  و ما بهتر می توانیم چنین مواقعی را کنترل کنیم. عقب نشینی استراتژیک باعث می شود ما منابع ذهنی و جسمی مان را حفظ کنیم و فرصتی در اختیارمان می گذارد تا برای آینده، یک برنامه عملیاتی تدوین کنیم.

در دوران عقب نشینی استراتژیک می توانید به خودتان برسید؛ یک سفر کوتاه و یک برنامه ویژه فقط برای خودتان، می تواند شما را شارژ کند و به قول معروف، ارّه تان را مجددا تیز کند. در این بازه زمانی می توانید فارغ از فشارهای محیطی و لحظه ای، به ابعاد مثبت زندگی، کار و روابط تان بیندیشید و نه تنها صرفا برای خودتان، بلکه برای آن افراد هم محیط دلپسند تری را رقم بزنید.

چگونه مهارت نه گفتن به دیگران را بیاموزیم؟
بخوانید

حال شاید به خودتان بگویید امکان رفتن به سفر که همیشه و برای همه کس وجود ندارد. بله؛ برای بهره جستن از منافع عقب نشینی استراتژیک، شما مجبور نیستید که حتما و الزاما خودتان را از افراد دور کنید؛ شما حتی می توانید از دفتر کارتان هم به خود کمک کنید.

اگر احساس کردید به عقب نشینی نیاز دارید و امکان دوری جستن از افراد نزدیکتان را ندارید، چند لحظه در اتاق کار یا اتاق شخصی تان را ببندید. آهنگی آرامش بخش بگذارید و به چیزهایی در زندگی تان که شما را خوشحال و شاد می سازند، فکر کنید. شما حتی می توانید با یک پیاده روی کوتاه در پارک محله یا اطرافتان حال و هوای خود را عوض کنید. استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب هم  می تواند تغییر مثبتی در شما ایجاد کرده و شما را از وقایع هر روزه دور کند.

خب؛ عقب نشینی استراتژیک تنها نیمی از راه بود و قرار بود که ما پس از این دوره، با قدرت بیشتر و روحیه بهتر، پا به عرصه مواجهه و مبارزه با منفی بافی بگذاریم. برای مطالعه ادامه این مبحث، در مقاله بعدی با ما همراه باشیم.

ثبت ديدگاه