توقف احساس غم و شروع شادی با 4 راهکار موثر

آیا شما احساس غم و نارضایتی دارید؟ آیا می‌خواهید شاد باشید؟ حقیقت این هست که هر کسی دوست دارد شاد باشد. حوادث مشکل و ناخوشایند احساس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همیشه نمی‌توان این حوادث را کنترل کرد اما می‌توان یاد گرفت که چگونه جلوی احساسات را گرفت. شادی حقیقی درونی است و به حوادث و شرایط بیرونی وابسته نیست. اگر بر حوادث ناخوشایند تمرکز دارید و اغلب به آنها فکر می‌کنید احساس خوبی نخواهید داشت. همانطور که به آنها فکر می‌کنید تأثیر بدی بر شما خواهند گذاشت. اما اگر بتوانید ذهنتان را به موضوعات دیگری سوق دهید، احساس غم هم تضعیف و زندگی‌تان شادتر می‌شود.

در ادامه چند راهکار ساده آورده شده که به شما کمک می‌کند تا جلوی احساسات بد خود را بگیرید و احساس خوبی داشته باشید. برخی از اینها شاید برایتان تازه نباشد، اما یادآوری آنها خالی از فایده نیست.

احساس غم را متوقف سازید و شروع به شاد بودن کنید. برای شروع می توانید در محیط شاد و انگیزشی سمینار موفقیت قرار بگیرید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

1. خود را سرگرم کنید

احساس غم داشتن معمولاً حاصل منفعل بودن و اشتیاق نداشتن برای انجام کار است. در این شرایط شما افکار منفی و ناخوشایندی دارید و اگر آنها را متوقف نسازید، قوی‌تر می‌شوند و احساس غم و اندوهتان افزایش می‌یابد. اما اگر مشغول کاری باشید که به توجه زیاد نیاز دارد، وقت نمی‌کنید که بر افکار بد و ناخوشایند تمرکز کنید و آنها تسلطشان را بر شما از دست می‌دهند. با یک کار خود را مشغول کنید؛ وسیله‌ای را تعمیر کنید، چیز جدیدی را یاد بگیرید. به هر طریقی که می‌توانید خود را سرگرم کنید.

تکنیک های شگفت انگیز که انگیزه شما را چند برابر می کند
بخوانید

2. تلاش کنید اغلب خنده‌رو باشید

بسیار بی معناست که به شخصی که غمگین است بگوییم بخند. اکثر افرادِ غمگین نمی‌خندند. اما حتی اگر هم شده خودتان را وادار به خندیدن کنید گرچه لبخندی کوتاه باشد. این کار احساس شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث کمتر شدن غم و شادتر شدنتان می‌شود. همین الان تلاش کنید به مدت یک یا دو دقیقه بخندید و به احساس خود توجه کنید. شاید تعجب کنید از اینکه احساس بهتر و شادتری به دست می‌آورید.

3. فیلم طنز ببینید

تماشای فیلم طنز  باعث می‌شود که شما بتوانید احساس غم خود را فراموش کنید. گرچه این فراموشی صرفاً در طول تماشای فیلم باشد. این کار باعث خنده شما می‌شود و حداقل به طور موقت شما را از فکر کردن به مسئولیتی که به دوش دارید، رها می‌کند.

4. ذهن و فکرتان را فراسوی مشکلات ببرید

فکرتان را محدود نکنید. به همه چیز در زندگی با چشم‌اندازی وسیع‌تری نگاه کنید. به این فکر کنید که آنچه که باعث ناراحتی شما شده است آیا ارزش آن را دارد که وقت و نیروی خود را صرف آن کنید. ذهنتان را به سوی راه‌حل‌ها، احتمالات و افکار تازه سوق دهید. تلاش کنید که آنچه را که موجب رنجشتان می‌شود، کنار بگذارید و و بر چیزی تمرکز کنید که حالتان را خوب می‌کند.

فرار هوشیارانه از دنیای رویاها و توهمات
بخوانید

این نوع تفکر می‌تواند به شما کمک کند تا با دیدگاهی وسیع‌تر به زندگی‌تان نگاه کنید و متوجه شوید که گاهی چقدر مشکلات و مسائل موجود در زندگی‌تان کوچک و بی‌اهمیت هستند و بنابراین این دیدگاه احساس شما را هم تغییر می‌دهد.

بنابراین شاد بودن کار ساده ای است، اگر و تنها اگر اندیشه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید و با انجام چند روش ساده مثل روش های فوق مداومت در انجام آن ها، شادی برای شما تبدیل به یک عادت همیشگی می شود.

زیستن و اندیشیدن همانند افراد موفق، مستلزم دانستن ویژگی ها و عادت های افراد موفق می باشد. ویژگی ها و عادت های منحصر به فردی که استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت آنان را به شما خواهند آموخت. در صورتی که این ویژگی ها را بدانید، بخشی از مسیر موفقیت را پیموده اید، بقیه مسیر با کوشش، صبر و مداومت در انجام تمرین ها هموار می گردد. توصیه می کنم جهت یادگیری شیوه ی تفکر و رفتاری انسان های موفق با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر در این سمینار شاد و انگیزشی شرکت نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه