ابتکار شرکت آلبرت سانز برای بهبود عملکرد کارکنان

آلبرت سانز (انگلیسی: Albertsons) شرکت خرده‌ فروشی آمریکایی است، که در زمینه مدیریت بر فروشگاه‌ های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ ها، فعالیت می‌ نماید.

شرکت آلبرت سانز در سال ۱۹۳۹ توسط جو آلبرت سانز تأسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۲۳۲۸ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر ایالات متحده می‌ باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بویسی، آیداهو، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و کلیه سهام آن متعلق به شرکت مدیریت سرمایه سربروس می‌ باشد.

شرکت آلبرت سانز، شرکت فروشگاه های زنجیره ای است که در آمریکا 2400 سوپر مارکت را اداره می کند و پنجمین شرکت بزرگ در این گروه (گروه فروشگاه های زنجیره ای) به حساب می آید . در طول سال معمولا” 4/1 میلیارد مراجعه به فروشگاه هایش انجام می شود .

این شرکت با شرکت های قدرتمندی مانند “وال مارت” رقابت دارد و چون اخیرا سهم خودش در بازار آمریکا را با تهدید رقبا مواجه دید، از یکی از مدیران قبلی شرکت جنرال الکتریک دعوت کرد تا به کمک یک برنامه ی آموزشی و پرورشی نگاه کارکنانش به پیرامون را تغییر دهد و در آنان انگیزه های بیشتری برای ایجاد ارتباط با مشتریان فراهم آورد. این برنامه پرورشی برای 10000 نفر از مدیران شرکت پیاده شد.

از 6 صبح شامل برنامه یوگا و انجام تمرینات بهبود ذهنی، بهبود جسمی، ریلکسیشن (relaxation) و سپس صرف صبحانه گروهی و اینکه به صورت دسته جمعی فریاد بزنند: “من می دانم که می توانم” (I know I can). تا پایان سال 2004 این گروه از مدیران در دوره های پرورش ذهن و جسم شرکت کردند و قرار شد که برای 190000 نفر از سایر کارکنان با نوار و کتاب ، همین دوره پیاده شود.

جمع آوری ایمیل استراتژی مناسب برای یک فروشگاه اینترنتی
بخوانید

Albertsons company initiative to improve employee performance

پرسش ها :

1. با کدام منطق می توان توضیح داد که اجرای این برنامه آموزش و پرورش 3 روزه ، سود آوری شرکت تحت تاثیر مثبت قرار گیرد؟

2. آقای جانسون (که از جنرال الکتریک به شرکت آلبرت سانز آمد) معتقد است مثبت اندیشی بزرگ ترین شیوه منحصر به فرد برای تغییرات مثبت کسب و کار است . این ادعا چقدر معتبر است و می توان آن را تعمیم داد (یعنی در سایر فعالیت ها و گروه های کاری هم از آن بهره گرفت)؟

3. اگر شما جای آقای جانسون باشید، میزان اثر بخشی این سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری در اجرای برنامه آموزشی و پرورشی را چگونه ارزیابی می کردید .

پاسخ به 3 پرسش:

زمانی که کارکنان یک سازمان به هدف های سازمان باور داشته باشند و در تحقق آن هدف ها مشارکت داوطلبانه به خرج دهند، منافع سازمان به خوبی تامین خواهد شد. در نتیجه کلاس های یوگا و اجرای برنامه های تمرکز و بهبود جسم و جان، روحیات مثبتی در کارکنان ایجاد می شود ، ظرفیت آنان برای مدیریت بحران ها بالا می رود و در نهایت سود بیشتری عاید شرکت یا سازمان می شود . شرکت در برنامه های دسته جمعی ، همدلی بیشتری بین کارکنان ایجاد می کند و بدیهی است که این برنامه پرورشی را با برخی تغییرات به تناسب هدف ها و ویژگی های هر سازمان می توان اجرا کرد. با افزایش سهم شرکت از بازار موجود و بالا رفتن سود و مقایسه آن با هزینه ی اجرای دوره می توان اثربخشی آن برنامه را ارزیابی کرد .

5 روشی که زندگیتان را برای همیشه متحول می کند
بخوانید

ترفند های فروش

کارت وفاداری

کارت های وفاداری (لویی کارت) رایج ترین شکل استفاده از برنامه های وفاداری در سرتاسر دنیا را در بر می گیرند. در ایالات متحده ، تقریبا ۷۵ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک کارت وفاداری دارند ، و بیش از یک سوم مصرف کنندگان بیش از دو کارت در اختیار دارند. مارکت های زنحیره ای مانند Safeway و Albertsons همگی دارای کارت وفاداری هستند که به عنوان کارت جایزه یا کارت بهره مندی از سود شناخته شده اند. برنامه های وفاداری این مارکت ها اغلب شامل ارائه تخفیف برای محصولات خاص،که در داخل فروشگاه ها مشخص گردیده اند، برای دارندگان کارت می باشد.در ازای این تخفیف ها مشتریان اجازه دسترسی گروه بندی شده به عادات خرید های خود را به فروشگاه می دهند تا از این طریق صاحبان فروشگاه بتوانند در زمینه تامین نیاز های مشتریان و ارائه تخفیفات و نیز آماده سازی بسته های ویژه مورد نیاز هر مشتری بهتر عمل کنند.

منوی جستجو در گوشی همراه

وب سایت گوشی همراه فروشگاه زنجیره ای ALBERTSON یک مثال ایده آلی می باشد که این گزینه را در منو همبرگری خود به کار برده است. حتی اپلیکیشن های گوشی همراه مانند تویتر از این آیکون سمبلیک HOME در منو جستجویابی خود در قسمت فوتر استفاده می نمایند.

  کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید و در 50 سالگی از آنها  لذت‌ می‌برید
بخوانید

ثبت ديدگاه