هفت تکنیک‌ ساده برای افزایش اعتماد به نفس را بیاموزید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر موفقیت هر فرد داشتن اعتماد به نفس است. معمولا در سمینار موفقیت سخنران به این موضوع اشاره می‌کند و اعتماد به نفس کودکان به‌عنوان راهی برای حرکت در مسیر موفقیت  صحبت می‌کند.

طی ۵۰ سال گذشته، داشتن عزت نفس و بهره‌مند بودن از اعتماد به نفس بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به‌طوری که والدین و خانواده‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن اعتمادبه‌نفس در کودکان منجر به بهبود عملکرد و زندگی موفق‌تر در آینده خواهد شد.

روانشناسی به‌نام ناتانیل براندن در سال ۱۹۶۹ در کتابی اعلام کرد که بیشتر مشکلات روحی و عاطفی که افراد با آن روبرو هستند را می ‌‌توان به عزت‌نفس پایین ربط داد. براندن بنیان نهضت عزت نفس را با این ادعا بنا کرد که ارتقاء عزت‌نفس نه تنها می‌تواند به عملکرد بهتر منجر شود، بلکه حتی می‌ تواند مشکلات وی را درمان کند. از آن زمان تاکنون هزاران مقاله منتشر شده و مطالعاتی در مورد رابطه بین موفقیت و عزت نفس انجام شده است.

حضور در عرصه‌هایی که در آن مطالب انگیزشی و آموزشی و با محوریت موفقیت عنوان می‌شود در افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر است. مانند شرکت در سمینار موفقیت موسسه آکادمی بازار که در برگزاری چنین سمینارهایی بسیار حرفه‌ای ظاهر می‌شود. البته می‌‌توانید قبل از حضور در سمینار موفقیت، این کتاب‌ها را بخوانید. 

تعریف اعتماد به نفس 

تعاریف بسیاری در هر سمینار موفقیت برای اعتماد به نفس عنوان می‌شود. بعضی ایمان به خود را اعتماد به نفس می‌نامند. برخی دیگر اعتماد به نفس را به عنوان انتظارات یک فرد از عملکرد و ارزیابی خود از توانایی‌ها و عملکردش تعریف می‌کنند. اما تعریف درست و بهتر می‌گوید: «اعتماد به نفس، اعتماد یک فرد به توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و قضاوت‌های خود است یا اعتقادی که می‌تواند با موفقیت روز به روز فرد در ارتباط باشد.»

برای رسیدن به موفقیت قطعا باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید. خودتان و توانایی‌هایتان را بشناسید و به آنها ایمان داشته باشید. بتوانید از آنها دفاع کنید. به موقع صحبت کنید و نگذارید حقی از شما ضایع شود. بتوانید با صدای رسا و بدون لرزش حرفتان را بزنید و طوری از مهارتتان بگویید که مخاطب باورشان کند.

آموزش اعتماد به نفس


آیا می خواهید در مورد اعتماد به نفس بیشتر بدانید؟ آرزو می کنید کاش فرد با اعتماد به نفس تری بودید؟
اعتماد به نفس برای موفقیت شما در زندگی و شغلتان ضروری است. اعتماد به نفس کمبود مهارت یا سخت کوشی را جبران نمی کند ، اما به تقویت این ویژگی ها کمک می کند.
اعتماد به نفس ویژگی بسیار شخصی است و اندازه گیری آن سخت است و بسته به شرایط و در طول زمان تغییر می کند. بنابراین؛ این دو دلیل مهم است که مدیران باید وقت خود را صرف آموزش اعتماد به نفس برای کارمندان خود کنند.
افراد با اعتماد به نفس فقط احساس بهتری نسبت به خود ندارند. عزت نفس همچنین در نحوه کنار آمدن آنها با دیگران و پیشرفت در زندگی و شغلشان نقش مهمی دارد. انگیزه ، نگرش و حتی اخلاق؛ همه به داشتن اعتماد به نفس بستگی دارد. ارائه آموزش اعتماد به نفس به کارمندان و مدیران می تواند عملکرد آنها را بهبود بخشد ، رضایت شغلی را افزایش دهد و پتانسیل پنهان برخی افراد برای رهبری را آشکار کند.
همه افراد با اعتماد به نفس درونی یکسانی آفریده نشده اند. گاهی اوقات ممکن است افزایش اعتماد به نفس دشوار باشد ، چه به دلیل اینکه تجربیات شخصی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شما می شود و چه اینکه از اعتماد به نفس پایین رنج می برید.
یک فرد با اعتماد به نفس کاری را انجام می دهد که فکر می کنند درست است ، حتی اگر نظر دیگران غیر از این باشد. اهل ریسک کردن و کشف تجربه های جدید است. به اشتباهات خود اعتراف می کند و از آنها می آموزد. قادر به تعارف است. خوش بین است. اگر می خواهید اعتماد به نفستان را افزایش دهید، شما نیز باید این ویژگیها را در خود تقویت کنید.
تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای افزایش و تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید. برخی از آنها فقط تغییرات کوچکی در چارچوب ذهنیتان هستند. برای ایجاد عادت های دیگر باید کمی بیشتر روی آنها کار کنید.

به آنچه قبلاً به دست آورده اید نگاه کنید.
از دست دادن اعتماد به نفس آسان است. اگر فکر می کنید به چیزی نرسیده اید. لیستی از مواردی که در زندگی به آنها افتخار می کنید ، اعم از کسب نمره خوب در امتحان یا یادگیری مهارتی و … تهیه کنید. هر زمان کاری را انجام دادید که به آن افتخار می کنید لیست را در دسترستان نگه دارید و موارد را به آن اضافه کنید. زمانیکه اعتماد به نفس شما کم است ، لیست را بخوانید و از آن برای یادآوری همه کارهای عالی که انجام داده اید استفاده کنید.
به خودتان هدیه دهید و خودتان را تشویق کنید. هر کار مثبتی که انجام میدهید، هر چقدر کوچک؛ آن را برای خودتان با رفتن به یک رستوران، کافه یا سینما جشن بگیرید.
به چیزهایی فکر کنید که در آنها مهارت دارید. همه افراد دارای نقاط قوت و ضعف هستند. توانایی ها و ضعف های شما چیست؟ شناخت آنچه در آن مهارت دارید و تلاش برای ایجاد این موارد به شما کمک می کند تا از داشتن توانایی های خود اطمینان حاصل کنید.
برای خودتان چند هدف تعیین کنید. برخی از اهداف را تعیین کنید و مراحلی را که باید برای دستیابی به آنها بردارید مشخص کنید. نیازی نیست این اهداف بزرگ باشند. آنها حتی می توانند مواردی مانند پخت کیک یا برنامه ریزی مهمانی و تفریح با دوستان باشند. فقط برخی از دستاوردهای کوچک را هدف قرار دهید که می توانید در یک لیست تیک بزنید تا به شما کمک کند، از توانایی خود برای انجام این کارها اطمینان حاصل کنید.
 
با خودتان صحبت کنید. اگر تفسیر منفی در ذهن شما بگذرد و به شما بگوید که خوب نیستید ، هرگز احساس اطمینان نخواهید کرد. به صحبت در مورد خود و اینکه چگونه ممکن است روی اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد ، فکر کنید. با خودتان مانند بهترین دوست خود رفتار کنید و خود را تشویق کنید.
سرگرمی داشته باشید. سعی کنید فعالیتی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. این می تواند عکاسی ، ورزش ، بافندگی یا هر چیز دیگری باشد. وقتی اشتیاق خود را پیدا کردید ، خودتان را متعهد کنید که آن را امتحان کنید. این احتمال وجود دارد که اگر به فعالیت خاصی علاقه مند هستید ، احتمالاً انگیزه بیشتری خواهید داشت و توانایی خود را زودتر نشان خواهید داد.
اگر احساس بدی دارید و به نظر نمی رسد که اوضاع شما با انجام این کارها در حال بهبود باشد ، ارزش دارد با کسی صحبت کنید که می داند چگونه به شما کمک کند. متخصصانی مانند مشاوران و روانشناسان می توانند در ایجاد راهکارهایی به شما کمک کنند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. همچنین ممکن است آنها بتوانند به شما کمک کنند، تا مشکلات اساسی را که باعث می شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید ، درک کنید. به یاد داشته باشید که برای افزایش اعتماد به نفس شما، زمان و پشتکار لازم است.

تکنیک افزایش اعتماد به نفس


داشتن اعتماد به نفس بالا می تواند در همه جنبه های زندگی شما تفاوت ایجاد کند ، از شکل ظاهری گرفته تا جنبه های درونی. ثابت شده است که افراد با اعتماد به نفس بالا؛ موفق تر ، سالم تر و از زندگی رضایت بخش تری برخوردار هستند.
در زیر 5 تکنیک افزایش اعتماد به نفس وجود دارد، که به شما کمک می کند تا زندگی موفق تر و شادتری داشته باشید:

  1. مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید.
    یکی از موثرترین تکنیک های افزایش اعتماد به نفس که خیلی زود اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد ، این است که خود را با دیگران مقایسه نکنید. این کار، علاوه بر مشکلاتی که برای شما به وجود میاورد، باعث می شود چشم شما بر رو ی واقعیات بسته شود زیرا شما فقط ظاهر زندگی آن شخص را می بینید و از چالش ها و مشکلات او بی خبر هستید. هر کس متفاوت فکر می کند ، احساس می کند ، یاد می گیرد و می بیند. شما تنها کسی هستید که توانایی خود را می شناسید. قابلیت های شما و نحوه انجام کارها برای همه افراد متفاوت است. در نتیجه، با توجه به توانایی های خود برای بهبود زندگی خود تلاش کنید و دست از مقایسه خود با دیگران بردارید.
  2. به ورزش کردن و تغذیه سالم روی بیاورید.
    یکی از مهمترین دلایل اعتماد به نفس پایین در سراسر جهان، ظاهر افراد است. بهبود ظاهر فیزیکی شما می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. ورزش اغلب بهترین راه برای این است که هم احساس بهتری به خود داشته باشید و هم ظاهر بهتری داشته باشید.
  3. از دیگران تعریف و تمجید کنید.
    مثبت بیندیشید. این به شما این امکان را می دهد که خوبی ها را در افراد ببینید و از نقاط قوت آنها تعریف کنید و چشم بر نقاط ضعف آنها بپوشید. می خواهید بدانید چگونه این امر به تقویت عزت نفس شما کمک می کند؟ خوب ، وقتی از دیگران تعریف می کنید ، آنها نیز متقابلا بیشتر از شما تعاریف صادقانه می کنند. این امر نقاط قوت شما را تقویت می کند و تاکید بر ویژگی های مثبت شما، اعتماد به نفستان را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
  4. صاف بایستید و با صلابت و رسا صحبت کردن را با خود تمرین کنید.
    در طول روز و در خانه این ویژگیها را با خود تمرین کنید. زمانیکه با صدای رسا و محکم و با اطمینان با دیگران صحبت می کنید، آنها درمیابند که شما خودتان را باور دارید و فرد با اعتماد به نفسی هستید. همچنین؛ همیشه صاف و کشیده بایستید. اشخاص با اعتماد به نفس هرگز خموده نیستند و با صلابت می ایستند و راه می روند.
  5. همیشه با دیگران تماس چشمی برقرار کنید.
    اکثر مردم به طرز باورنکردنی می ترسند که دیگران در بسیاری از موقعیت های مختلف درباره آنها قضاوت کنند. با برقراری ارتباط چشمی به خود می گویید که لیاقت ، ترس و اعتماد به نفس دارید. شما همچنین همان پیام را برای شخص دیگری که با او صحبت می کنید ارسال می کنید. ارتباط چشمی شما با دیگران، نشانگر قوی و مصمم بودن شماست. به چشمان مخاطبتان نگاه کنید و حرفی را که می زنید با اطمینان بیان کنید؛ در این صورت او با خود فکر می کند که شما به خودتان ایمان دارید و فرد با اعتماد به نفسی هستید.

افزایش اعتماد به نفس

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اعتماد به نفس و عزت نفس

اعتماد به نفس، اعتماد به توانایی ها ، ویژگی ها و قضاوت فرد در مورد خود تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامتی جسم روح مهم است.
داشتن اعتماد به نفس سالم می تواند شما را در رسیدن به موفقیت چه در زندگی شخصی و چه در شغلتان کمک کند. داشتن اعتماد به نفس می تواند فواید زیادی در خانه ، محل کار و روابط شما به همراه داشته باشد. وقتی به خودتان ایمان داشته باشید ، تمایل بیشتری برای انجام فعالیتهای جدید خواهید داشت.
هنگامی که اعتماد به نفس بالایی دارید عملکرد بهتری در کارهایتان خواهید داشت. به جای اتلاف وقت و انرژی و نگرانی از اینکه به اندازه کافی خوب نیستید ، می توانید انرژی خود را صرف تلاش برای رسیدن به اهداف خود کنید.
وقتی احساس اطمینان می کنید عملکرد بهتری خواهید داشت. اعتماد به نفس و باور به خود می تواند انعطاف پذیری شما را افزایش دهد و توانایی عبور از هرگونه چالش یا مشکل را که در زندگی با آن روبرو هستید ، افزایش دهد.
داشتن میزان مناسب اعتماد به نفس می تواند به شاد و سالم نگه داشتن روابط کمک کند. افراد با اعتماد به نفس می توانند مرزهای دوستی را تعیین کنند و نیازها و عواطف خود را در اولویت قرار دهند. داشتن اعتماد به نفس نه تنها بر احساس شما در مورد خودتان تأثیر می گذارد ، بلکه به شما کمک می کند دیگران را بهتر درک کرده و آنها را دوست داشته باشید. همچنین اگر به آنچه سزاوار آن نیستید نرسیدید، این قدرت را به شما می دهد که از با آن کنار بیایید.
مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید. چه مقایسه زندگی در شبکه های اجتماعی و چه میزان حقوق خود را با درآمد دوستتان مقایسه کنید؛ فرقی نمی کند، این مقایسه ها سالم نیستند. محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند، حس حسادت و کینه توزی را تجربه می کنند. هرچه حسادت بیشتری داشته باشند ، احساس بدتری نسبت به خود خواهند داشت. این ماجرا می تواند یک چرخه معیوب باشد که اعتماد به نفس شما را سرکوب کند. وقتی متوجه شدید در حال مقایسه هستید ، به خود یادآوری کنید که انجام این کار مفید نیست.
کنترل اعتماد به نفس خود را در دست بگیرید. مثبت فکر کنید. افکار منفی را جایگزین افکار مثبت کنید.
با خودتان خوب باشید. با خود مهربان باشید و در صورت لغزش ، سعی کنید هرگونه افکار منفی را به چالش بکشید. یک قانون خوب این است که با خود صحبت کنید، همان روشی که با همسرتان صحبت می کنید. این کار ممکن است در ابتدا واقعاً سخت باشد ، اما با تمرین تقویت می شود.
سعی کنید در طول هفته؛ سه مورد از ویژگیهایی که در مورد خودتان دوست دارید را روی کاغذ بنویسید.
ورزش کنید. ورزش یک روش عالی برای افزایش انگیزه ، تعیین اهداف و ایجاد اعتماد به نفس است. ورزش کردن باعث می شود ظاهر شما زیباتر شود و این امر در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیری بسیار زیادی دارد.
همیشه به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. همیشه سعی کنید بهترین نسخه از خودتان باشید ، اما پذیرفتن اینکه نم توانید همه تواناییها را با هم داشته باشی نیز بسیار مهم است. اما همیشه سعی کنید بر نقاط قوت خود تمرکز کنید و آنها را تقویت کنید.
باید آگاه باشید که همه در طول زندگی اشتباه می کنند. برای یادگیری و رشد باید مرتکب اشتباه شوید. بنابراین اگر فراموش کردید، خود را سرزنش نکنید.
بر آنچه می توانید تغییر دهید تمرکز کنید. سعی کنید انرژی خود را معطوف شناسایی مواردی کنید که تحت کنترل شما هستند و ببینید چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید.
شروع به نوشتن یک ویژگی در خودتان که از آن راضی نیستید بکنید و سه راه حل برای تغییر آن بنویسید.
کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند. اگر وقت خود را صرف انجام کارهایی می کنید که از آنها لذت می برید ، پس شما فردی هستید که مثبت فکر می کند. سعی کنید هر روز در زمان کمی برنامه ریزی کنید. اگر کتاب خواندن ، پخت و پز یا استراحت و هر کاری در روزمره، باعث خوشحالی شما می شود ، برای آن وقت بگذارید.
اتفاقهای کوچک را جشن بگیرید. جشن پیروزی های کوچک، راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و احساس بهتر نسبت به خودتان است.
سعی کنید سه کاری که در پایان هر روز به خوبی انجام داده اید روی کاغذ بنویسید.

راه‌های ساده برای افزایش اعتماد به نفس و رسیدن به موفقیت

۱. از تاثیر حرکات بدن غافل نشوید: روانشناسان بر این باورند که وضعیت بدن شما تاثیر مثبتی بر عملکرد هورمون‌های شما دارد. باید به دنبال حس اعتماد به نفس در بدن‌تان باشید و آن را در خود تمرین کنید. پاهای‌تان را روی زمین حس کنید و لغزش نداشته باشید. عضلاتتان را منقبض نکنید و آرامش‌تان را حفظ کنید.

۲. تمرین هوشیاری: به محیط مسلط شوید. با تمرکز پاها، بازو، قفسه سینه، گردن و سر خود را احساس کنید. به اعضای بدنتان اجازه دهید عملکردشان را به درستی انجام دهند. به درستی نفس بکشید. به دقت گوش کنید و بگذارید گوش‌ها صداهای اطراف را حس کنند. چشمانتان محیط را به دقت بررسی کنند. در کل حضور خود را احساس کنید.

۳. انرژی را در بدنتان حس کنید: کمی استرس می‌تواند برای آگاهی ما مفید باشد و انرژی اضافی لازم برای انجام کار را به ما بدهد. بر هیجانات خود مسلط شوید و احساس‌تان را کنترل کنید.

۴. به طور منظم ورزش کنید: ورزش تأثیر موثری در اعتماد به نفس دارد. ورزش منظم، اندورفین‌ها را آزاد می‌کند که به نوبه خود با گیرنده‌ها در مغز ارتباط برقرار می کند، که باعث ایجاد حالت دلپذیری می‌شود و به نوبه خود، خود را در یک نور مثبت‌تر مشاهده خواهید کرد.

۵. اعتماد به نفس را تصور کنید: چشمان خود را ببندید و بدن خود را کاملاً شل کنید. با احساس آرامش و ارتباط در ذهن بمانید، با خودتان صحبت کنید یا هر فعالیتی را که به مشا اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد انجام دهید. اجازه دهید احساس حضور راحت بدن و ذهن شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

۶. به خود اجازه دهید که در جریان زندگی باشید، خطر کنید، اشتباه کنید: از بیرون، اغلب ما فکر می کنیم «وای، همه از من خوشحال‌تر، زیباتر، خلاق، موفق، فعال و غیره هستند. من به اندازه کافی خوب نیستم که بتوانم مثل آنها باشم.» حتی کسانی که در بعضی از زمینه‌های زندگی استثنایی هستند، احتمالاً در برخی دیگر دچار مشکل می‌شوند. به خودتان اجازه دهید که یادگیرنده باشید، تازه کار باشید. اطمینان داشته باشید که هیچ‌کس کامل نیست. در واقع، شما به احتمال زیاد الهام بخش دیگران در موقعیت‌های مشابه هستید.

هنگامی که از منطقۀ امن خود خارج می‌شوید و چیز جدیدی را شروع می‌کنید، محدودیت‌های خودتان را گسترش می‌دهید. هنگامی که شما با موفقیت چیزی را که خارج از منطقه اطمینان شماست تکمیل کنید، به خود اعتماد می‌کنید. در سمینار موفقیت آکادمی بازار بر این مهم تاکید بسیار شده است.

۷. اهداف خود را مشخص کنید: پیشرفت در جهت اهداف شخصی درست، داربستی است که دوره اعتماد به نفس سالم بر آن بنا شده است. با‌توجه به توانایی‌هایی که از خودتان سراغ دارید اهدافتان را مشخص کرده و بنویسید. توانایی‌هایتان را افزایش داده و آنها را تقویت کنید و مجددا اهدافتان را بنوسید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

۸. با خودتان خوب صحبت کنید: همیشه دریافت بازخورد خوب از دیگران بسیار لذت بخش است. با این وجود، جستجوی تأیید از دیگران، یک دام است. خودتان را تایید کنید. با دلسوزی، مهربانی و تشویق با خود صحبت کنید. از این گذشته، مهمترین رابطه‌ای که در زندگی دارید، رابطه با خودتان است. آن را به یک رابطۀ خوب تبدیل کنید.

۹. از دیگران کمک بخواهید: اگر شما فردی هستید که به خودتان اعتماد ندارید و از این موضوع رنج می‌برید برای رسیدن به آن از دیگران کمک بخواهید. یکی از ویژگی‌های اصلی اعتماد به نفس در ارزش گذاری دیگران نهفته است. وقتی ما در خانواده، دوستی و جوامع خود نقش مثبتی را بازی می کنیم، به درستی احساس خوبی نسبت به خودمان پیدا می‌کنیم. ما احساس می‌کنیم که در حال انجام یک هدف معنادارتر در زندگی هستیم.

بودن در بین مردم و همکاری با آنها قدرتمندترین نتیجه را ایجاد می ‌ند. هنگامی که به دیگران رسیدیم، می‌بینیم که تلاشهای ما به شکلی شکوفا می شود که هرگز به تنهایی نتوانسته‌ایم به آنها دست یابیم. شرکت در سمینار موفقیت و حضور داشتن در بین افرادی که مانند شما در پی اعتماد به نفس هستند بیشتر کمکتان خواهد کرد.

 

روی خواسته‌ی خودتان متمرکز شوید و به چیزهایی که دوست دارید به‌دست آورید، فکر کنید.
در مسیر شکرگزاری گام بردارید. از هر اتفاقی در زندگی‌تان درس بگیرید. حتی شکست‌، می‌تواند به شما کمک کند محکم‌تر از گذشته گام بردارید.
با سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار، موفقیت خود را دست‌یافتنی‌تر از قبل کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی