کتاب « کنترل ذهن » نوشته خوزه سیلوا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب « کنترل ذهن » نوشته خوزه سیلوا

خلاصه کتاب «کنترل ذهن» نوشته خوزه سیلوا در این مقاله مطالعه کنید. کتاب کنترل ذهن توسط خوزه سیلوا (دانشمند مردمی آمریکا) بنیان‌گذار روش سیلوا و متخصص فرا روان‌ درمانی، نوشته شده است.

این کتاب روش‌های استفاده از توانایی ذهنی و پیش رفتن به‌ سمت آگاهی برتر را به ما یاد می‌دهد. شیوه‌ای که این کتاب در پیش گرفته است بر پایه‌‏ مراقبه و همچنین تصویر سازی ذهنی است. تحلیل کتاب کنترل ذهن سیلوا در این کتاب دارای ۲۷ فصل است.

در این کتاب روش‌های مراقبه و دستیابی به سطح آلفا و تصویرسازی ذهنی همراه با گفتگوی درونی را به ما یاد می‌دهد و معتقد است که انسان هرچه بیشتر به مراقبه بپردازد، ذهن او به آرامش بیشتری دست پیدا می‌کند. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با روش‌های بیان شده در کتاب کنترل ذهن بیشتر آشنا کنیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

درباره کتاب کنترل ذهن

سیلوا در کتاب کنترل ذهن که دارای ۲۷ فصل است، راه‌های مراقبه و دستیابی به سطح آلفا و تصویر سازی ذهنی همراه با گفتگوی درونی را به ما یاد می‌دهد و اعتقاد دارد که انسان هر چقدر بیشتر به مراقبه بپردازد، ذهن او آرامش و ثبات بیشتری به دست می‌آورد و در نهایت زندگی او متزلزل نخواهد بود و بیشتر می‌تواند از توانمندی ذهنی خود استفاده کند و قوه‏‌ تجسم خود را تقویت و رشد کند.

همچنین با ثبات ذهن نیروهای عجیب و غیرقابل‌ باور آن را تجربه خواهیم کرد و به آگاهی برتر دست پیدا خواهیم کرد. همانطور که سیلوا بیان می‌کند قلب ما دارای ارتعاش است، مغز ما نیز ارتعاش دارد و امواج مغز یک فرد بیدار بیست دور در ثانیه است.

کنترل نیمکره های مختلف

برای کنترل نیمکره ‏راست مغز اول باید ارتعاشات مغزی‌ خود را به طول‌ موج آلفا برسانیم و بعد می‌‏‌توانیم از نیمکره‏‌ مغزمان استفاده کنیم. برای دستیابی به سطح پایه یا آلفا از روش شش به یک استفاده می‌‏شود.

۶. بعد بیرونی، ۵. خسته شدن پلک چشم‌‏‌ها، ۴. بسته شدن پلک چشم‌ها، ۳. آرامش تن، ۲. آرامش روان، ۱. سطح پایه (آلفا)، تکرار برخی عبارت‏‌ها در سطح آلفا بسیار موثر است. مانند «من هرروز از هر لحاظ بهتر و بهتر می‌‏شوم» و «من همیشه تن و روانم را سالم نگاه خواهم داشت».

روش سیلوا به‌ طور کل روش رسیدن به سطح آلفا، سپس تصویرسازی مثبت در جهت خواسته‏‌‌ها و آرزوهایمان و بعد بیرون آمدن از سطح آلفا است که آن نیز مثل وارد شدن به سطح آلفا شیوه خاص خودش را دارد.

قسمتی از کتاب کنترل ذهن

قسمتی از کتاب کنترل ذهن

من کمک می‏‌کنم تا مراقبه را یاد بگیرید. هرچقدر بیشتر به مراقبه بپردازید، به همان نسبت عمیق‌تر به درون خود سفر خواهید کرد. با انجام مراقبه شخصی به آرامشی درونی و به ثبات دست پیدا می‌کنید.

ثبات این آرامش موجب می‌‏شود که دیگر هیچ‌ چیز نتواند زندگی فرد را متزلزل کند. با انجام مراقبه، به آرامشی عمیق و همیشگی دست پیدا می‌کند؛ تجربه‌‏‌ای شادی‌ بخش برای رسیدن به سطوح عمیق آگاهی.

استاد احمد محمدی
همان‌طور که وزنه‌های سنگین باعث تقویت عضلات وزنه‌بردار می‌شوند، مشکلات و مصیبت‌ها، باعث ورزیدگی ذهن ما می شوند.
استاد احمد محمدی

هنگام مراقبه می‌فهمید که دیگر هیچ‌ گونه نگرانی و احساس گناهی ندارید. زیباترین چیز هنگام مراقبه در سطح آلفا این واقعیت است که نمی‏‌توانید احساس گناه و خشم خود را با خود همراه کنید.

وجود چنین احساساتی موجب می‏‌شود که خود به‌ خود از سطح آگاهی مراقب‏‌‌ها، بیرون بروید؛ اما این‌ گونه احساسات منفی با تمرین مستمر به ‌مرور از شما فاصله می‏‌گیرند و سرانجام روزی برای همیشه از بین خواهند رفت. این بدان معنی است که فعالیت‌‌های ذهنی ‏‌ای که بدن را بیمار می‌کند، خنثی می‌‌شوند و بدن سالم می‏‌‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - رژیم ذهنی

خوزه سیلوا نویسنده کتاب کنترل ذهن

خوزه سیلوا در سال ۱۹۱۴ در آمریکا چشم به جهان گشود. وقتی چهار ساله بود پدر او فوت کرد و مادرش نیز ازدواج کرد. سیلوا نزد مادربزرگش زندگی می‏‌کرد و از همان کودکی مجبور شد کار کند.

او هیچگاه نتوانست به مدرسه برود و خواندن و نوشتن را از خواهرش یاد گرفت. اما در دوران جوانی به تحقیق درمورد روانشناسی و هیپنوتیزم پرداخت. او بعدها به حوزه‏‌ فرا روان‌ درمانی ورود پیدا کرد و سال‏‌‌ها در زمینه‌ شیوه‌های کنترل ذهن مطالعه کرد و درنتیجه روش سیلوا را بنیان نهاد.

او افراد بسیار زیادی را با این روش آشنا ساخت و شاگردان زیادی در این زمینه داشت. روش او کم‌ کم در جهان فراگیر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. سیلوا این نکته را به اثبات رساند که وقتی مغز انسان به مرحله آلفا ورود پیدا می‌کند توانایی بسیاری به دست می‌آورد.

انسان می‌تواند در این مرحله کارهای زیادی را با قدرت ذهن و افکارش عملی کند. او ذهن را از هرگونه هیاهو دور می‌کرد و اعتقاد داشت این روش همان روش عیسی مسیح است که می‏‌گفت: بهشت در درون ماست.

سخن آخر

ذهن، مسئول تمام تفکرات، رفتارها و احساسات ماست؛ که آن‌ها نیز به نوبه‌ خود تمام نتایج زندگی ما را به وجود می‌آورند. به همین دلیل می‌توان گفت که شیوه‌ استفاده از ذهن‌ سرنوشت ما را رقم می‌‌زند. ذهن ابزاری بسیار پیشرفته و شگفت‌ انگیز است.

اگر توانایی‌‌های ذهنی خود را شناسایی کنیم، می‌‌توانیم به‌طور آگاهانه بیشترین بهره را از آن ببریم و به موفقیت دست پیدا کنیم. آکادمی بازار به شما پشنهاد می‌کند با استفاده از تجربیات افراد موفق و مشهور جهان راه موفقیت را برای خود هموار کنید. بنابراین می‌توانید از محصولات کتاب صوتی که آثار این افراد است بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی