این هفت قانون مهم را در زندگی رعایت کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
این هفت قانون مهم را در زندگی رعایت کنید

زندگی انسان‌ها در جهان هستی متشکل از قوانین و مقررات مختلفی است و زندگی بر همین قوانین به وجود آمده است. بیایید با یک مثال فیزیکی این موضوع را بررسی کنیم‌. منظومه شمسی را در نظر بگیرید. اگر تمام سیاره‌ها و ماه‌هایشان در مدار مخصوص خود نچرخند و از قوانین پیروی نکنند ممکن است فاجعه‌ای به وجود آید و تمام منظومه شمسی و حتی زمین از بین برود.

حتی اگر خورشید به اندازه یک سانتی متر به زمین نزدیک‌تر شود می‌تواند زندگی روی زمین را نابود کند. پس تمام هستی از قوانین پیروی می‌کنند و اگر این پیروی نباشد مشکلات جدی به وجود خواهد آمد. زندگی هم مانند منظومه شمسی است و فقط از نظر ابعاد متفاوت هستند.

اگر ما از قوانین مهم در زندگی پیروی نکنیم ممکن است به سرنوشت بدی دچار شویم و راهی را طی کنیم که دیگر قابل بازگشت نیست. در این مقاله با هفت قانون مهم زندگی آشنا خواهیم شد. با رعایت این هفت قانون می‌توانیم راه موفقیت و کمال را آسان‌تر و سریع‌تر طی کنیم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

قوانین زندگی

زندگی قوانین خودش را دارد. اگر ما قوانین زندگی را یاد بگیریم می‌توانیم از آن به‌خوبی برای رسیدن به موفقیت و کامیابی استفاده کنیم. به نظر شما هستی و کائنات دارای قوانینی است یا خداوند جهان هستی را بدون قانون آفریده است؟

آیا باور می‌کنید خداوند جهان هستی را بدون هیچگونه نظم خاصی آفریده باشد؟ اگر خداوند برای اداره جهان قوانینی را تعیین کرده، این قوانین چه چیزهایی هستند؟

استاد احمد محمدی
وقتی اهداف زندگیت مشخص و شفاف شدند، کائنات به یاری‌ات می‌آید و منابع و شرایط را برایت مهیا می‌کند.
استاد احمد محمدی

آیا ممکن است در بین قوانین خداوند، قانون‌هایی برای موفقیت و کامیابی در زندگی نیز تعریف شده باشد؟ مثلا خداوند گفته باشد اگر این کارها را در زندگی انجام دهید، موفق و پیروز می‌شوید؟

بسیاری از نویسندگان معتقدند که بر جهان هستی مجموعه قوانینی حاکم است که اگر کسی آن‌ها را بلد باشد می‌تواند به پیروزی‌های خوبی دست پیدا کند. در برخی متون قدیمی و کهن دین اسلام نیز بسیاری از بزرگان به این موارد اشاره کرده‌اند.

قوانین موفقیت و کامیابی در زندگی

مثلا گفته می‌شود، سحرخیز بودن روزی را افزایش می‌دهد. آیا ممکن است سحرخیز بودن یکی از این قوانین مهم هستی باشد؟ افرادی که صبح‌ها به موقع از خواب بیدار می‌شوند، معمولا از نظر جسمی و ذهنی سالم‌تر هستند.

در سحرخیزی اسراری وجود دارد که بسیاری به آن بی‌توجه هستند. بسیاری از ما می‌دانیم که سحرخیز بودن می‌تواند در زندگی ما تغییرات خوبی ایجاد کند ولی باز ترجیح می‌دهیم صبح‌ها بیشتر بخوابیم و با خودمان می‌گوییم من عادت دارم شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانم.

با همین بهانه‌ها و عادت‌های اشتباه، زمان طلایی صبح را از دست می‌دهیم و همین یک مورد ظاهرا کوچک می‌تواند برای ما مشکلاتی ایجاد کند. یکی از هفت قانون موفقیت و کامیابی، سحر خیز بودن است. صبح‌ها به موقع بیدار شوید. عادت سحرخیزی یک شبه به دست نمی‌آید. اگر عادت ندارید صبح زود بیدار شوید، باید کم کم بدن خودتان را به این وضعیت عادت دهید.

آشنایی با قوانین زندگی با بهترین مشاور انگیزشی

آشنایی با قوانین زندگی با بهترین مشاور انگیزشی

دکتر احمد محمدی در ویدئوی انگیزشی تصمیم‌گیری در مورد هفت قانون ثروتمند شدن توضیحاتی ارائه می‌دهند که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. کاغذ و قلم را بردارید و قوانین را یادداشت کنید. پس از یادداشت کردن قوانین، ببینید خودتان در چه وضعیتی هستید و چه قوانینی را باید در زندگی خودتان پیاده سازی کنید.

قوانین مطرح‌شده پیچیده وعجیب و غریب نیستند. بسیاری از ما از شدت سادگی این قوانین آن‌ها را پشت گوش می‌اندازیم. باور نداریم که با همین کارهای ظاهرا ساده می‌توان موفق شد.

تصور می‌کنیم که فرمول موفقیت باید شبیه برخی فرمول‌های فیزیک و شیمی بسیار بسیار پیچیده باشد. البته برای افرادی که مسیر تنبلی و عدم حرکت را در پیش گرفته‌اند، همین قوانین ساده هم پیچیده به‌نظر می‌رسد.

هفت قانون ثروتمند شدن در دوره ثروت را با خودتان مرور کنید. باید بتوانید به مرور آن‌ها را زندگی کنید. کم کم خواهید دید وضعیت شما تغییر می‌کند. چون بر طبق قوانین هستی پیش رفته‌اید، از حمایت هستی نیز برخوردار می‌شوید.

سخن آخر

توجه کنید که هیچکس و بالواقع هیچ کس نمی‌تواند برای موفقیت ما کاری انجام دهد جز خودِ ما. این خود ما هستیم که باید قانون سحرخیزی را در زندگیمان پیاده سازی کنیم.

چه کسی باید صبح‌ها از تخت گرم و نرم بیدار شود؟ چه کسی باید کتاب بخواند و مطالعه را بخشی از زندگی خودش قرار دهد؟ چه کسی باید برنامه‌ریزی و هدفمند بودن را در زندگی پیش بگیرد؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اثر مرکب

این زندگی شما است و کسی نمی‌آید قوانین موفقیت را به‌جای شما در زندگی شما پیاده‌سازی کند. هیچ کس نمی‌تواند به جای شما سحرخیز باشد. هیچ کس نمی‌تواند به‌جای شما ورزش کند. هیچ کس نمی‌تواند به‌جای شما مطالعه کند. زندگی شما است و بازیگر اصلی شما هستید. پس نقش خود را خوب بازی کنید.

2.1/5 - (34 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی