مقالاتموفقیت / انگیزشی

کنترل استرس در محیط های اجتماعی

مدیریت استرس از جمله مهارت هایی است که برای پیشبرد زندگی مورد نیاز است. این مورد به خصوص در محیط های اجتماعی اهمیتی دو چندان دارد. راهکار های مختلفی برای کنترل استرس در محیط های مختلف وجود دارد. هر کدام متناسب با شرایط فکری اشخاص می تواند گزینه مناسبی برای کنترل استرس باشند. گاهی با توجه به سنگینی کار و فشار اقتصادی در تنگنا های شدیدی گیر کرده و برای تصمیم گیری درست نیاز به کنترل استرس دارند. در این مقاله راهکار هایی برای کنترل استرس ارائه شده است که برای محیط های اجتماعی بسیار مناسب هستند.

استاد احمد محمدی
برای شنیدن Play کنید

اظهار نظر و بیان احساسات درونی

شرکت در محیط های اجتماعی و مشارکت در بحث های مختلف می تواند به افراد کمک کند تا توانایی مدیریت استرس خود را افزایش دهند. بهبود فن بیان و نحوه ایجاد ارتباط با اشخاص کمک زیادی به مدیریت استرس می کند. این روش می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که دارای ارائه های علمی هستند باشد. افراد با استفاده از این روش می تواند به بدن خود بفهمانید که از لحاظ علمی و معلوماتی از آمادگی لازم برخوردار هستید. به این ترتیب می توانید کنترل استرس خود را به بهینه ترین حالت انجام دهید. حتی در برخی موارد گفته شده است که می توانید این برتری معلومات خود را نسبت به دیگران در ذهن خود تکرار کنید. این موضوع باعث می شود در هنگام صحبت کردن با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید.

کنترل استرس لحظه ای

یکی از روش های مناسب برای کنترل استرس در لحظه استفاده از روش های شمارش اعداد و تنف عمیق است. هر کدام از این روش ها می تواند در کوتاه مدت مناسب باشند. بسیاری از محققان بر این باورند که چند نفس عمیق می تواند انسان را بسیار منعطف و با آرامش کند.

 عجله کردن و دستپاچه شدن از جمله عواملی است که عکس این موضوع عمل کرده و باعث افزایش استرس می شود. تمرکز حواس و تسلط بر روی گفتار از جمله خصوصیات دیگر این روش می باشد. در کنار این موضوع داشتن انرژی مثبت و روحیه بالا بسیار کمک کننده می تواند باشد. در واقع انجام هر کاری با روحیه مثبت و بالا می تواند باعث رشد و پیشرفت افراد شود.

کنترل استرس با دیدگاهی گسترده

یکی دیگر از روش های کاربردی که می تواند استرس را برای مدت کوتاهی کنترل کند، مشاهده مناظر در دوردست است. این روش کمک می کند تا افراد از جزییات برای مدت کوتاهی رها شده و به صورت کلی به موضوع نگاه کنند. داشتن یک پنجره رو به طبیعت یا یک حیاط کوچک می تواند بهترین مکان برای داشتن آرامش باشد. بیشترین موضوعی که در این راهکار اهمیت دارد، جدایی از تفکرات پیچیده و سخت می باشد. این موضوع باعث افزایش بازدهی و همچنین تمرکز بیشتر می شود. تلاش کنید حتی اگر در دفتر خود هستید برای چند دقیقه به لب پنجره ای رفته و منظره شهر را تماشا کنید و به نکات مثبت زندگی خود فکر کنید.

هنر یکی از بهترین دریچه های آرامش و کاهش تنش در زندگی است. استفاده از آثار هنری زیبا و با رنگ های شاد در اتاق یا دفتر کار نیز می تواند باعث کنترل استرس و افزایش آرامش افراد شود. داشتن گیاهان طبیعی و گل های زینتی نیز می تواند انرژی مثبتی را برای شما به ارمغان آورد. تماشای این موارد نیز می تواند همانند تماشای یک منظره زیبا به کنترل استرس شما کمک کند.

کنترل استرس با ترک کردن موقعیت تنش زا

گاهی نیز راهکار ها به صورت کلی تر بوده و برای عملی کردن آن باید محیط تنش زا را ترک کرد. محیط و موقعیتی که از لحاظ روحی به شما آسیب می رساند را ترک کنید. سعی کنید که با استفاده از از دور شدن از محل استرس زا، با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهید.

کار هایی که پس از ترک مکان برای کنترل استرس پیشنهاد می شود تخلیه احساسات است. یعنی شما می توانید پس از ترک محل گریه کنید یا بلند بخندید یا حتی داد بزنید. این روش ها می تواند استرس شما را کنترل کرده و با آرامش بیشتری به محل برگردید. استفاده از نوشیدنی ها آرامش دهنده مانند قهوه و چای نیز به کنترل استرس و تمرکز حواس شما کمک می کند. همچنین انجام چند تمرین کششی عضلانی نیز می تواند از جمله راهکار های دیگر برای کنترل استرس باشد.

مطالب مرتبط

استرس چیست؟ روش‌های کنترل استرس
تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش
۹ روش کاهش استرس در محل کار
مدیریت استرس با استفاده از شناخت عوامل آن
رابطه میان استرس و اعتماد به نفس
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

بستن