مقالاتموفقیت / انگیزشی

چگونه آرامش درون را احساس کنیم؟

آیا تا به حال احساس کردید که در افکار منفی غرق شده‌اید و آرامش دورن خود را از دست داده‌اید؟ آیا تا به حال تحت فشار روانی شدید بودید و تنها چیزی که می‌خواستید یک دوش آب گرم و ذهنی آرام بود؟

اگر می‌خواهید به آرامش حقیقی درون برسید، باید محیط اطراف و ذهن خود را پاک سازی کنید. به هر حال ابتدا باید یاد بگیرید  درون ذهن‌تان را از افکار منفی پاک و رها کنید.

۱. نفس عمیق بکشید:

تمرین تنفس کمک بسزایی در رهایی از یک موقعیت استرس‌زا می‌کند و باعث می‌شود آرامش درون خود را بازیابید.

سعی کنید پنج نفس عمیق بکشید. ابتدا تا پنج شماره هوا را به درون شش‌ها بکشید، پنج ثانیه نگهدارید و تا پنج ثانیه بازدم کنید.

افکار خود را پاک کنید و به هیچ مسئله‌ای فکر نکنید. هرگاه افکار منفی و استرس‌زا وارد ذهن‌تان شد، با خود تکرار کنید: «من آرام هستم. پروردگارا زندگی خود را به تو می‌سپارم.»

تحقیقات نشان می‌دهد حتی با یک تنفس عمیق شرایط را تغییر می‌دهید و آرامش را به خود باز می‌گردانید. بنابراین تصور کنید با هر دم آرامش را به درون خود می‌برید و با هر بازدم تنش را از خود دور می‌کنید.

۲. زندگی‌تان را پاکسازی کنید:

بر طبق رسم و رسوم، هر سال پیش از شروع بهار و آغاز سال نو خانه‌های خود را

 زندگی‌تان را پاکسازی کنید
زندگی‌تان را پاکسازی کنید

پاکسازی می‌کنیم. اسباب اضافه و به درد نخور را دور می‌ریزیم و گرد وسایل را می‌گیریم و پاک می‌کنیم.

بنابراین پس از اتمام کار و رفع خستگی احساس خوشایند و آرامشی از پاکی خانه کسب می‌کنیم.

اکنون ذهن خود را همچون خانه تصور کنید. درون این خانه پر از گرد و غبار است. وسایل کهنه، سیاه و به درد نخور روی هم انباشته شده‌اند. سال‌هاست که از غم و غصه و افکار منفی پاک نشده است!

وقت آن است که به منظور آرامش درون خود دستی به سر و روی ذهن‌تان بکشید. بنابراین این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ را در دفتری یادداشت کنید:

  • اغلب چه مسائلی مرا آزار می‌دهد؟
  • چه چیزهایی در اولویت زندگی من قرار دارند و می‌خواهم در زندگیم بمانند؟

بنابراین با این روش افکار اضافه و خاک خورده ذهن‌تان را می‌شناسید و رها می‌کنید. علاوه براین بر اولویت‌های مهم زندگی‌تان تمرکز بیشتری می‌کنید.

شما یک موجود شگفت انگیزید!
بخوانید

برای مثال ممکن است سال‌های گذشته از حرف دوستی ناراحت شده و این بار غم را سال‌ها به دوش کشیده باشید. بار اضافه را رها کنید تا آرامش درون خود را بیابید.

۳. وجود خودتان را بپذیرید:

وجود خودتان را بپذیرید
وجود خودتان را بپذیرید

گاهی اوقات رفتار یا اخلاقی داریم که از بروز آن‌ شرمنده می‌شویم و همیشه آن را انکار می‌کنیم. وقت آن است که دست از قضاوت رفتارهای خود برداریم و وجود حقیقی خود را بپذیریم.

برای مثال فردی از بروز احساسات خود و گریه کردن شرمنده می‌شود و خود را قضاوت می‌کند. درحالی که ما باید بپذریم یک «انسان» هستیم. هر انسانی بر حسب طبیعت خود دچار غم، خشم، شادی، ترس و … می‌شود. 

انکار هر احساسی باعث سرخوردگی و در نتیجه افسردگی می‌شود. بنابراین همیشه احساسات خود را سرکوب می‌کنیم و از وجود خود دور می‌شویم.

بنابراین هر احساسی که تجربه می‌کنید را انکار نکنید و بپذیرید. پذیرش احساس باعث درک و رهایی می‌شود.

۴. به جای حدس زدن سوال کنید:

خواندن ذهن دیگران تقریبا غیر ممکن است و اغلب با قضاوت دیگران برابری می‌کند. با این حال ما اکثر اوقات فکر، حرف و واکنش دیگری را حدس می‌زنیم.

بنابراین آرامش درون خود را از بین می‌بریم و باعث نگرانی، استرس و اضطراب خود می‌شویم.

به جای حدس زدن و قضاوت دیگران، سوال کنید تا از حقیقت آگاه شوید. ابتدا ممکن است کار دشواری به نظر برسد. اما سعی کنید ارتباط برقرار کنید تا سوء تفاهم را رفع کنید و ذهن خود و دیگران را آرام سازید.

۵. مشکلات را حل کنید:

رفع هیچ مشکلی در زندگی را به تعویق نیندازید. مشکلات خود را حل کنید تا از فشار استرس و تنش رها شوید.

کتاب " راه موفقیت" نوشته جان گری
بخوانید

ممکن است راه حل مشکلات‌تان را بدانید، اما کاری نکنید. اما هرچه بیشتر حل و رفع مشکل را به تعویق بیاندازید، تنش درونی بیشتر می‌شود و آرامش خود را از دست می‌دهید.

۶. در تعطیلات آخر هر هفته استراحت کنید:

در تعطیلات آخر هر هفته استراحت کنید
در تعطیلات آخر هر هفته استراحت کنید

کار و تلفن‌های کاری خود را در تعطیلات آخر هفته رها کنید. اینترنت خود را قطع کنید و برای دو روز از فضای مجازی دور شوید.

سعی کنید ساعاتی را در تنهایی کتاب بخوانید تا روح‌تا را تغذیه و شاداب سازید. همچنین می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان به طبیعت بروید و از طبیعت انرژی دریافت کنید.


۷. فردایی هم هست:

گاهی اوقات یک روز بد را تجربه می‌کنید. برنامه زندگی‌تان برهم می‌ریزد. بر سر مسئله‌ای غمگین هستید و حوصله انجام هیچ کاری را ندارید.

بهترین روش به منظور بازیابی آرامش درونی این است که به خود بگویید فردایی هم هست که کارها را انجام دهم و برنامه‌هایم را تنظیم کنم. 

به یاد داشته باشید، شما تنها یک روز بد داشتید و نه یک زندگی بد. بنابراین کمی به ذهن‌تان آرامش و به خود فرصت دهید. سپس دوباره قوی‌تر از گذشته بلند شوید و به زندگی خود ادامه دهید.

۸. برای نعمت‌های زندگی‌تان شکرگزاری کنید:

برای نعمت‌های زندگی‌تان شکرگزاری کنید
برای نعمت‌های زندگی‌تان شکرگزاری کنید

به منظور بازیابی آرامش درونی می‌توانید برای مدتی خواسته‌هایتان را فراموش کنید و برای نعمت‌های زندگی‌تان شکرگزاری کنید.

در یک دفتر هر چیزی که در زندگی‌تان ارزشمند است را یاددشت کنید. برای مثال می‌توانید از داشتن خانواده، دوستان، لباس، غذایی برای خوردن، طبیعت و خانه‌تان شکرگزاری کنید. گاهی اوقات چیزی که به چشم شما کوچک است، آرزوی فرد دیگریست.

 

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

فواید مدیتیشن و راهکارهایی برای بهتر انجام دادن تمرین های آن
روش های رسیدن به آرامش ذهنی و درونی – چگونه به آرامش برسیم؟
برچسب ها

پریسا رشیدی

پریسا رشیدی هستم. کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی خواندم. از کودکی به کتاب و مطالعه علاقه داشتم و به همین خاطر مسیر زندگی من با کتاب، ترجمه و نوشتن پیوند خورد. همیشه سعی می‌کنم یاد بگیرم و به رشد فردی اهمیت زیادی می‌دهم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن