خلاصه کتاب «قوانین زندگی» نوشته ریچارد تمپلار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۵ دی, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب «قوانین زندگی» نوشته ریچارد تمپلار

کتاب «قوانین زندگی» نوشته «ریچارد تمپلار» صد قانون زندگی را به شما یادآوری می‌کند، قوانینی که جهانی و ساده هستند. این قانون‌‌ها در پنج بخش تنظیم شده‌اند؛ «قوانینی برای شما»، «قوانین زندگی مشترک»، «قوانین خانواده و دوستان»، «قوانین اجتماعی» و «قوانین جهان».

نویسنده در مقدمه درباره‌ قوانین زندگی گفته است: همه این قوانین را با مطالعه انسان‌ها و مشاهده رفتارهای انسان‌های موفق به‌دست آورده‌ام. به این نتیجه رسیده‌ام که شادترین اشخاص آن‌هایی هستند که این مقررات را بیش‌تر رعایت می‌کنند.

کسانی که در زندگی حال‌ و روز خوبی ندارند آن‌هایی هستند که این قوانین را رعایت نمی‌کنند و موفق‌ها هم اغلب نمی‌دانند که از قوانین به‌خصوصی تبعیت می‌کنند. آن‌ها قوانین زندگی را به‌طور طبیعی به کار می‌گیرند. آن‌هایی که به غریزه کمتری از قوانین زندگی پیروی می‌کنند، احساس می‌کنند که چیزی را گم کرده‌اند.

آن‌ها همه‌ مدت عمرشان را دنبال چیزی می‌گردند تا شاید به‌گونه‌ای معجزه‌آسا به زندگی‌شان معنا و مفهوم بدهند و فضای خالی زندگی‌شان را پر کنند و این در حالی است که پاسخ به آن‌ها بیش از این که تصور می‌کنند نزدیک است. چند تغییر ساده رفتاری تنها چیزی است که آن‌ها به آن احتیاج دارند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب قوانین زندگی نوشته ریچارد تمپلار

خلاصه کتاب «قوانین زندگی» نوشته ریچارد تمپلار در این مقاله توضیح داده می‌شود. کتاب قوانین زندگی نوشته ریچارد تمپلار، صد قانون زندگی را به شما یاد آوری می‌‌کند تا با عملی کردن آن‌‌ها بتوانید برای خود زندگی بهتر و موفق‌‌تری بسازید و آرامش را به زندگیتان تزریق می‌‌کند.

ریچارد تمپلار در کتاب قوانین زندگی بیان می‌کند که افراد شادتر، قوانین بیشتری را رعایت کرده‌اند و همین طور بر عکس. آدم‌های موفق حتی خودشان هم نمی‌دانند که واقعا چه می‌کنند. آنان ذاتا قانون گذار هستند. کسانی هم که اینگونه نیستند فقط تغییراتی کمی در رفتارشان لازم است. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب قوانین زندگی همراه باشید.

پایبندی به قوانین زندگی کلید موفقیت است

پایبندی به قوانین زندگی کلید موفقیت است

ریچارد تمپلار می‌گوید: همه‌ قوانین موجود در این کتاب را با مطالعه و پژوهش انسان‌‌ها و مشاهده رفتارهای افراد موفق به دست آورده‌ام و در نهایت به این نتیجه رسیده‌‌ام که شادترین اشخاص افرادی هستند که این مقررات را بیشتر رعایت می‌‌کنند.

افرادی که در زندگی حال و روز خوبی ندارند کسانی هستند که این قوانین را رعایت نمی‌‌کنند و موفق‌‌ها هم معمولا نمی‌‌دانند که از قوانین ویژه پیروی می‌‌کنند. آن‌‌ها قوانین زندگی را به‌ صورت طبیعی به کار می‌‌گیرند.

استاد احمد محمدی
فیلمنامه زندگی‌ات را دوباره بازنویسی کن، نقش اول را به خودت بده، قهرمان زندگی‌ات شو.
استاد احمد محمدی

آن‌‌هایی که به غریزه‌ کمتری از قوانین زندگی پیروی می‌‌کنند، احساس می‌‌کنند که چیزی را گم کرده‌‌اند. آن‌‌ها همه‌ مدت عمرشان را دنبال چیزی می‌‌گردند تا شاید به‌ شکلی معجزه‌ آسا به زندگیشان معنا و مفهوم بدهند و فضای خالی زندگیشان را پر کنند و این در حالی است که پاسخ به آن‌‌ها بیش از این که تصور می‌‌کنند نزدیک است. چند تغییر ساده رفتاری تنها چیزی است که آن‌‌ها نیاز دارند.

تقسیم بندی قوانین زندگی

قوانین زندگی به پنج دسته تقسیم بندی می‌شود: «قوانینی برای شما»، «قوانین زندگی مشترک»، «قوانین خانواده و دوستان»، «قوانین اجتماعی» و «قوانین جهان». این‌‌ها پنج دایره‌‌ای است که به صورت ناخود آگاه اطراف خود رسم می‌‌کنیم. برای تک‌ تک ما این قوانین باید به شکلی مطابقت داده شوند که شرایط تربیتی، سن و موقعیت ما را در نظر بگیرند.

هر فرد دارای معیارهای شخصی است تا مطابق آن عمل کند و این‌‌ها از شخصی به شخص دیگر متغیر و برخورداری از آن‌‌ها بسیار مهم است. در حقیقت بدون داشتن این معیارها نمی‌‌توانیم کارمان را بررسی کنیم و برعکس با داشتن آن‌‌ها می‌‌توانیم به یک کانون محکم و قوی دست یابیم. نقطه‌‌ای که هرگاه بخواهیم بتوانیم به آن رجوع کنیم و از نو نیرو بگیریم.

این‌‌ها معیارها و ملاک‌‌های ما برای دستیابی به پیشرفت و ترقی شخصی هستند. اما موضوع صرفا درباره معیار نیست؛ بلکه سبک‌ شدن، تفریح داشتن و از زندگی لذت بردن هم مورد توجه است.

بخشی از قوانین زندگی

بخشی از قوانین زندگی

تصور بر این است که وقتی پیرتر می‌‌شویم، عاقل‌‌تر هم می‌‌شویم؛ اما متاسفانه اینگونه نیست. قانون این است که چنان احمقانه و با اصرار، اشتباهاتمان را تکرار می‌‌کنیم که خودمان هم باورمان نمی‌‌شود. باید از تجربیات خود درس بگیریم و آن خطاها را دیگر تکرار نکنیم، اما این امکان هم هست که از چاله بیرون بیاییم و به چاه بیفتیم. قانون این است.

هنگامی که خرابکاری می‌‌کنید، با خود صادق باشید و خودتان را گول نزنید. به خود بگویید این بخشی از رشد و تکامل است؛ اما لزوما به معنی داناتر شدن نیست. به عقب نگاه کنید و اشتباهات خود را ببینید، اما متاسفانه توانایی دیدن آن‌‌هایی که زیادی بزرگ شده‌‌اند را نداریم.

وقتی جوان هستیم، پیر شدن انگار چیزی است برای دیگران. تصور می‌‌کنیم جریانی است که برای افراد مسن اتفاق می‌‌افتد. اما این شتری است که در خانه ما هم می‌‌خوابد. گریزی نیست. هرچه می‌‌کنیم و هر که هستیم، حقیقت این است که ما هم پیر می‌‌شویم. هرچه مسن‌تر شویم، انگار این جریان سریع‌تر می‌‌شود.

معنای عاقل بودن

عاقل بودن به این معنی نیست که اشتباه نکنیم، بلکه این است که بیاموزیم چگونه با درست اندیشی، سلامت و وقار از آن مرحله عبور کنیم. به شکلی دیگر هم می‌‌توان به این موضوع نگاه کرد. هرچه مسن‌‌تر شویم، در ابعاد بزرگ‌تری اشتباه می‌‌کنیم. به مناطق جدیدتری برای تجربه رو‌به‌رو می‌شویم که راهنمایی هم وجود ندارد.

به جایی می‌‌رسیم که سخت‌تر قضایا را حل می‌کنیم، پس واکنش سخت‌‌تری نشان می‌‌دهیم و به بیراهه می‌‌رویم. هرچه منعطف‌‌تر و ماجراجوتر باشیم، با زندگی بهتر کنار می‌‌آییم. پس راه‌‌های جدیدتری را می‌‌توانیم پیدا کنیم و البته، بیشتر هم اشتباه خواهیم کرد.

معرفی ریچارد تمپلار نویسنده

معرفی ریچارد تمپلار نویسنده

ریچارد تمپلار یک نویسنده بریتانیایی است. او مسیر موفقیت را در مجموعه‌ای از کتاب‌ها به اشتراک می‌گذارد. ریچارد تمپلار ناظر رفتار انسان است و می‌داند چه چیزی باعث تفاوت بین کسانی است که به زحمت به سمت موفقیت حرکت می‌کنند و کسانی که این کار را نمی‌کنند. او این مشاهدات را با عناوین مقررات معرفی کرده است. برخی از آثار ریچارد عبارت‌اند از: مراقبت از بدن، قوانین عشق، قوانین مدیریت، قوانین پول، قوانین کار و … .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - استعداد

قانون گذار بودن باعث می‌شود شما کمتر احساس سردرگمی و فلاکت کنید. برای داشتن زندگی ایده آل و موفق تنها کافیست تغییراتی جزئی در خودتان ایجاد کنید. کتاب قوانین زندگی کمک زیادی برای تغییر شما در این زمینه خواهد کرد.

برای دستیابی به موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار، هر فردی نیاز دارد که از تجربیات و آگاهی‌های دیگران نیز بهره ببرد. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند از مقالات و کتاب‌های معرفی شده در این زمینه که به شما کمک زیادی می‌کنند استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی