مقالاتموفقیت / انگیزشی

روش های جلوگیری از تشدید استرس

بیشتر افراد جامعه زمانی که صحبت از استرس می شود احساس بدی پیدا کرده و از صحبت در مورد آن فرار می کنند. این در حالیست که استرس یک حس طبیعی است که برای تمامی افراد جامعه وجود دارد و در موقعیت های خاص بروز پیدا می کند. سرکوب این احساس یکی از بدترین روش ها برای کاهش شدت آن است.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که استرس داشتن در واقع راهی برای پیشرفت و ارتقای شخصیتی افراد می باشد. اما برای جلوگیری از تشدید استرس یک سری راهکار و روش وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

استاد احمد محمدی
برای شنیدن Play کنید

روش های مدیریت استرس

برای کنترل و مدیریت استرس روش های مختلفی ارائه شده است.این روش ها براساس موقعیت و شرایط بروز استرس می تواند کمک زیادی به کنترل استرس در افراد بکند. سرکوب استرس می تواند موجب تشدید این حس در افراد شده و عوارض نا مناسب تری را ایجاد کند. از جمله روش های مناسب کنترل استرس، توانایی داشتن انرژی مثبت و تفکر رو به جلو است. این موضوع از جمله پایه ای ترین راهکار ها برای کنترل استرس است. همواره افراد به دنبال داشتن انرژی مثبت رو به جلو برای فرار از روزمرگی و افسردگی هستند. از جمله نکات مثبت استرس می تواند این مورد باشد که افراد از این حس به عنوان روشی برای داشتن انرژی مثبت استفاده کنند.

سرکوب استرس بدون در نظر گرفتن نتایج مثبت آن از جمله راهکار های اشتباهی است که افراد در همان ابتدای مسیر پیش می گیرند. توانایی جلوگیری از رشد استرس و بحرانی شدن آن از جمله مسائلی است که باید اجرایی شود.

استفاده مثبت از استرس

استرس معمولا مسیری را در ذهن افراد ایجاد می کند تا با تمرکز بیشتری به سمت هدف خود حرکت کنند. همواره سعی کنید میزان متوسطی از استرس را برای خود کنار بگذارید. زمانی که متوجه شوید که استرس منظوری دارد، سعی کنید آن را بفهمید و در جهت آن حرکت کنید. از مقابله کردن با آن و یا فرار کردن از این موضوعات بپرهیزید. ای موارد باعث تشدید و گسترش استرس می شوند. گاهی میزان مناسب استرس می تواند باعث افزایش تمرکز شما برای انجام کار باشد.

دلیل بروز استرس

بروز احساسات در بدن انسان معمولا با دلایل مختلفی همراه است. پیدا کردن این دلایل کمک زیادی به شناخت رفتار های فردی شما می کند. عدم توجه به این احساسات می تواند موجب تشدید آن و بروز مشکلات دیگر در افراد شود.  هیچ انسانی از بروز احساس استرس خوشش نمی آید. این احساس ناخوشایند ناشی از یک نیازی است که به آن پاسخ داده نشده است. نوزادی را تصور کنید که گریه می کند. دلیل گریه کردن این نوزاد می تواند گرسنگی، درد و یا نخوابیدن و …. باشد. قبل از آنکه او را سرزنش کنید به خاطر گریه کردن باید به دنبال سرمنشا این گریه بگردید. زمانی که افراد دچار استرس می شوند همانند همین نوزاد نیاز به یک راه حل دارند.

به دنبال دلایل پیچیده و سخت نگردید. این استرس می تواند با پاسخ هایی بسیار ساده و قانع کننده تسکین پیدا کند. سعی کنید در اسرع وقت نیاز شخصی خود را متوجه شده و در صدد پاسخ باشید. در صورت نیاز نیز می توانید به مشاوران فعال در این زمینه مراجعه کنید.

نشانه گذاری احساسات درونی

افراد معمولا برای خود شناسی باید یکسری معیار های اولیه گذاشته و از طریق آن ها به رشد شخصی خود کمک کنند. به عنوان مثال برای هنگامی که استرس در موقعیت های مختلف بروز پیدا می کند، باید روش های علمی و درست کنترل آن را فرا بگیرید. عکس العمل مناسب در این زمینه می تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد. اولین و مهمترین آن ها کاهش فشار عصبی و افزایش میزان مدیریت شخصی خود می باشد. دومین مورد تنظیم روابط عاطفی و کاری می باشد. این موضوع کمک می کند تا خط مشی روابط شما حفظ شود. سعی کنید در مواقع و شرایط مختلف خود را امتحان کنید. این مسیر کمک می کند کنترل شما بر روی احساساتتان بیشتر شده و بتواند مدیریت شخصی بهتری را داشته باشید.

درک درست از استرس همانند سایر احساسات می تواند باعث رشد فکری و افزایش قدرت فکری افراد شود. کنترل استرس از جمله بهترین کار ها برای کم کردن محدودیت های به وجود آمده از استرس می باشد.

رژیم های غذایی مناسب برای کنترل استرس
بخوانید
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن