بازاریابی و فروشمقالات

بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه های کلیدی در افزایش فروش

بازاریابی در اینستاگرام در سال های گذشته با تبدیل شدن اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های جهان مورد استفاده قرار گرفته است. می‌توان گفت که اینستاگرام، استفاده از تلفن همراه را در زندگی روزانه مردم دستخوش تغییراتی کرده است.

پس اولین چیزی که صاحبان کسب و کار به آن فکر می کنند، توانایی بهره گیری درست از بازاریابی در اینستاگرام برای معرفی محصول و در نتیجه افزایش میزان فروش است.

با آکادمی بازار همراه باشید تا ۱۰ نکته کلیدی را که برای بازایابی در اینستاگرام باید رعایت شود در ادامه با هم ببینیم.

۱۰ نکته کلیدی برای افزایش فروش از طریق بازاریابی در اینستاگرام

داشتن مهارت در انتشار تصاویر 

با توجه به این که اینستاگرام همه چیز را در قالب تصویر توصیف می‌کند، برای بازاریابی در اینستاگرام برای جذب توجه فالور‌ها و افزایش فروش، انتشار تصاویری با کیفیت بالا، اهمیت بسیار زیادی دارد.

بنابراین اگر تصاویر منتشر شده دراینستاگرام شما کیفیت خیلی خوبی ندارند، اولین کاری که باید انجام دهید تغییر و افزایش کیفیت تصاویر است.

دقت کنید که برای گرفتن تصاویر خوب به دوربین فوق حرفه‌ای و شگفت‌انگیزی نیاز ندارید. شما می توانید با همین گوشی‌های هوشمندی که امروزه در دسترس هستند و کیفیت دوربین تقریبا بالایی دارند، تصاویر با کیفیتی بگیرید.

برای داشتن یک تصویر خوب نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  • تم مناسبی برای مطلب مورد نظرتان انتخاب کنید.
  • به صورت پیوسته و با برنامه پست بگذارید.
  • تصاویر زیادی بگیرید. این کار تمرینی برای گرفتن تصاویر خوب است.
  • نیازی نیست تمام تصاویر گرفته شده را در پیج خود قرار دهید، بلکه تنها تصاویر مناسب و با کیفیت کافی است.
  • عکس ها را ساده ویرایش کنید.
  • از زاویه های متفاوت عکس‌ برداری کنید و از نور مناسب بهره گیرید.

استاد احمد محمدی

اجرای مسابقه یا کمپین

می توان گفت مسابقات تقریبا بهترین روش برای افزایش فروش و بازاریابی در اینستاگرام هستند. افزایش فالوورها، شناساندن برند به مردم و انجام تعاملات با آنها حداقل مزیت برگزاری مسابقه در اینستاگرام خواهد بود.

سه نوع مسابقه در اینستاگرام می توان برگزار کرد:

  • انتخاب برنده بر اساس تعداد لایک‌های مردم
  • ارسال ایمیل
  • محتوای تولید شده توسط کاربر

که در این میان این روش ها محتوای تولید شده توسط کاربر بیشترین تاثیر و استقبال از سوی مردم را دارد. اگر شما به دنبال یافتن ایده‌های خوب برای مسابقه هستید، می‌توانید مسابقات قبلی رقبای خود را بررسی کنید.

بهره بردن از قدرت ویدئو و استوری‌

برای بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از قابلیت استوری، شما می‌توانید ویدیوهایی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با توجه به تحقیقاتی که در آوریل ۲۰۱۵ انجام شده است تنها ۸۱ % از پست‌های اینستاگرام با فرمت ویدیو آپلود می‌شوند.

برای افزایش ویدیو‌های اینستاگرام پیج خود به عنوان یک فرد حرفه‌ای نکات زیر را مد نظر قرار دهید :

  • مانند تصاویر، ویدیوها را نیز در نور مناسب ضبط کنید.
  • برای ضبط ویدیو دوربین یا گوشی هوشمند خود را بر روی سه پایه قرار دهید.
  • پشت صحنه ویدیو را به صورت خاصی طراحی کنید.
  • از مشتری‌های درخواست کنید که در هنگام استفاده از محصولات خریداری شده از شما، فیلم تهیه کنند و شما آن را در پیج خود منتشر کنید.

دادن اطلاعات و ایده‌های منحصر به فرد به فالورها

یک از دلایلی که تمایل مردم برای فالو کردن یک برند در اینستاگرام را افزایش می دهد، ایده‌‌های جذاب هستند. در واقع همه ما دوست داریم، عضو گروهی باشیم که به ما انگیزه برای حرکت و عمل بدهد.

برای دادن اطلاعات منحصر به فرد نیازی به ارائه تخفیف زیاد نیست. شما می‌توانید موارد زیر را به فالورهای خود پیشنهاد دهید:

  • آزمایش رایگان محصولات
  • شرکت در کمپین
  • نشان دادن پشت صحنه‌ای از برند خود از طریق انتشار فیلم و تصاویر

توجه به نظرات کاربران برای افزایش فروش

برای بازاریابی در اینستاگرام شما می‌توانید از نظرات فالورهای خود برای بهبود محصول خود استفاده کنید.

کامنت‌ها نشان دهنده میزان علاقه مخاطبان به برند شماست. پس همین نکته می‌تواند قدمی برای افزایش فروش باشد. شما باید سعی کنید به سرعت به نظرات پاسخ دهید.

دیر پاسخ دادن شما به کامنت‌ها  باعث می شود فالورها احساس کنند که در اولویت نیستند یا اینکه شما برای نظرات آن‌ها اهمیتی قائل نیستید.

ارسال پیام مستقیم به مخاطبان 

گاهی به منظور گسترش کسب و کار، پیام دادن به ده‌ها یا صدها نفر می‌تواند وقت‌گیر و خسته کننده باشد ولی می‌تواند نتیجه‌ای بسیارخوب به همراه داشته باشد. نمونه ای از پیام ها:

با سلام. بخاطر دنبال کردن کسب و کار ما در اینستاگرام از شما متشکریم. تمایل داریم آن دسته از تصاویر شما را که مرتبط با محصولات ما هستند، در صفحه خودمان به اشتراک بگذاریم. مخاطبان خوبی مانند شما باعث بیشتر دیده شدن ما می‌شوند. اگر تمایل داشته باشید با کمال میل آماده‌ی همکاری با شما و استفاده از ایده‌های نابتان هستیم.

توجه کنید این یک بازی با اعداد است مردم هرچه بیشتر با شما در ارتباط باشند، شانس موفقیت شما بیشتر می شود و در نتیجه موجب افزایش فروش می شود و کمک می کند بازرایابی در اینستاگرام نتیجه بخش باشد.

بازاریابی
بازاریابی در اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌های مناسب بیشتر

برای بازاریابی در اینستاگرام استفاده زیاد از هشتگ‌های مناسب سبب افزایش تعامل با  کاربران اینستاگرام می‌شود. بنابراین تلاش کنید از هشتگ‌های قابل استفاده برای تصاویر و ویدیو‌های خود نهایت استفاده را داشته باشید.

اگر نمی دانید که باید از چه هشتگی استفاده کنید می‌توانید هشتگ صفحات رقبای خود را بررسی کنید. یا از هشتگ‌های پرکاربرد مرتبط برای این کار استفاده کنید. همچنین می‌توانید دریابید که مخاطبان شما، برای دیدن مطالب مورد علاقشان بیشتر از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.

لینک اینستاگرام به سایت یا فروشگاه اینترنتی برند

با توجه به این‌که هدف شما از فعالیت در اینستاگرام افزایش فروش است، پس باید راهی برای برقراری راحت ارتباط میان خود و مخاطبانتان فراهم کنید.

یکی از این راه ها قرار دادن لینک سایت است. می‌توانید لینک سایت خود را در قسمت بیو پیج اینستاگرام قرار دهید. زیرا در غیر این صورت مشتریان شما راهی برای خرید محصول مورد نظر خود نخواهند داشت.

در نظر داشته باشید لینکی که برای دسترسیپافراد علاقمند، قرار می‌دهید، کوتاه و قابل خواندن باشد.

بهره گیری از تاثیرگذاران

استفاده از تاثیرگذاران یکی از روش های اصلی برای افزایش فالورها و بازاریابی در اینستاگرام است. در زمان جستجو برای یافتن افراد مناسب، سعی کنید از افرادی با تعاملات بالا بهره گیرید.

استفاده از زبان اینترنت

اینترنت یک زبان نو است و چیزی فراتر از علامت‌هاست. این زبان پر از زبان ایموجی‌ها است. با نصب صفحه‌کلید ایموجی‌ها، استفاده از شکلک‌ها در اینستاگرام نیز بسیار فراگیر شد.

بنابراین تلاش کنید از ایموجی مرتبط در ارتباط خود با مخاطبان استفاده کنید. نتیجه تحلیل ۲۵۰۰ پست در اینستاگرام نشان می‌دهد که “قلب” بیشترین کاربرد را در تعاملات مخاطبان دارد.

در مجموع می‌توان گفت که بازاریابی در اینستاگرام می‌تواند راه مفیدی برای افزایش فروش کسب و کارتان باشد.

بنابراین استفاده از این شبکه برای بهبود و افزایش فروش محصولات خود را فراموش نکنید.

در سال های گذشته اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های جهان تبدیل شده است.در حقیقت اینستاگرام، استفاده از تلفن همراه را در زندگی روزانه مردم دستخوش تغییراتی کرده است.

پس اولین چیزی که صاحبان کسب و کار به آن فکر می کنند، توانایی بهره گیری درست از بازاریابی در اینستاگرام برای معرفی محصول و در نتیجه افزایش میزان فروش است.

شما در سمینار بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی،مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش و همچنین استفاده از مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید با اصول پیشرفت در کسب و کار آشنا شوید و پیشرفتی شگرف را با به کارگیری رهنمون های استاد در کار خود شاهد باشید. برای استفاده از آموزه های استاد با شرکت در سمینارهابه لینک زیر مراجعه کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن