ده ترفند کلیدی برای افزایش فروش اینترنتی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۶ بهمن, ۱۴۰۱
ده ترفند کلیدی برای افزایش فروش اینترنتی

در فروش اینترنتی که بعد از به وجود آمد اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات محصولات و یا خدمات خود را در سایت قرار می‌دهد و مشتری پس از مراجعه به سایت و دیدن ویژگی محصول، اقدام به خرید می‌کند.

پس از انجام خرید این سفارش‌ها به صورت پستی یا به وسیله پیک موتوری به خریدار تحویل داده می‌شود. امروزه فروش اینترنتی در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است و با توجه به همه گیری کرونا، تمایل افراد برای خرید اینترنتی به شدت افزایش پیدا کرده است.

با آکادمی بازار همرا باشید تا یاد بگیریم که چگونه در این بازار رقابتی، افزایش فروش اینترنتی را برای کسب و کارتان میسر کنید و با بهترین ترفندها فروش خود را چندین برابر کنیم.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

افزایش فروش اینترنتی با ترفندهای استثنایی

در این مقاله با ده ترفند کلیدی در افزایش فروش اینترنتی (online sale)  آشنا می‌شوید. شما برای یادگیری و آموزش فروش اینترنتی باید به دنبال استفاده از راه های مختلفی باشید. با آکادمی بازار در ادامه همراه باشید.

ارسال رایگان محصول از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

ارسال رایگان محصول از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی مشتری زمانی که قیمت محصول را می‌بیند آن را قبول می‌کند، بنابراین باید هزینه ارسال کالا را در قیمت اولیه کالا ذکر کنید. 

هنگامی که خریدار بعدا متوجه هزینه‌های ارسال شوند، باعث می‌شود تا از تکمیل خرید خود منصرف شوند. اگر شما بگویید که ارسال رایگان است، مشتری به شما اعتماد می‌کند.

به ویژه زمانی که رقبای شما قیمت بالایی برای ارسال کالا می‌دهند و احساس می‌کند شما به نفع آن‌ها کار می‌کنید و این کار موجب افزایش فروش اینترنتی می‌شود.

برچسب ۹۹ تومان در آخر محصول خود بگذارید

در مقاله Super Simple eCommerce Promotion Ideas to Boost Your Online Sales از وبسایت shortstack.com اشاره شده، وقتی  که یک کاربر قیمت 29.99 تومان را به جای 30 تومان ببیند، یک اختلاف روانی در وی به وجود می‌آید.

با این اختلال او راغب می‌شود که 30 تومان پرداخت نمی‌کند. با وجود اینکه تنها یک تک تومنی فرق دارد، اما مشتریان فکر می‌کنند این کالا به صرفه‌تر است.

ارائه محصولات ارتقا داده شده از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

برای افزایش فروش اینترنتی در پایان فرآیند خرید، کالای ارتقا داده شده را پیشنهاد کنید. زیرا احتمال دارد مصرف کننده شما قصد داشته باشد ۱۰۰ تومان خرید کند که در طول فرآیند تصمیم گیری و فرآیند پرداخت، او خود را قانع خواهد کرد که خرید خوبی داشته است. مثلا اگر شما کالایی ۲۰  تومانی را ارائه بدهید احتمالا می‌خرد.زیرا او قبلا از نظر روانشناختی روی قیمت اولیه تنظیم شده است.

شما باید غیر مستقیم حس عجله را به خریدار القا کنید

شما باید غیر مستقیم حس عجله را به خریدار القا کنید

در بازاریابی و فروش اینترنتی زمانی که خریداران فکر کنند که زمان محدودی دارند به احتمال زیاد عجله می‌کنند، وقتی که آن‌ها بدانند که می‌توانند همان کالا را برای فردا یا هفته بعد با همین قیمت خریداری کنند، به احتمال زیاد خرید کمتری می‌کنند.

شما می‌توانید با گفتن این جمله که تعداد محدودی از این کالا باقی مانده است یا اینکه قیمت‌های پایین الان باقی نخواهند ماند، احساس خرید فوری را در مخاطب ایجاد کنید و به افزایش فروش اینترنتی کمک کنید.

آدرسی برای رفع نگرانی ها از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

کسی که به خرید اینترنتی یک محصول در سایت شما فکر می‌کند، ممکن است نگران باشد و این سوالات برایش پیش بیاید که: آیا این محصول ارزش پولش را دارد؟ آیا کیفیت مناسبی خواهد داشت؟

شما می‌توانید برای افزایش راه‌های فروش اینترنتی خود برای مشتری‌ها توضیح دهید که چرا این کالا ارزش پول شما را دارد و ویژگی‌های خاص آن چیست، انجام اینکار باعث جلوگیری از جستجوهای اضافی توسط خریدار یا جلوگیری از اجتناب خرید می‌شود.

نشان دادن اعتبار به مخاطب

اضافه کردن رضایت و تعریف از جانب مشتری، این کار موجب افزایش فروش اینترنتی می‌شود؛ این امر به خصوص وقتی بیشترین تاثیر را دارد که شما این اطلاعات را نزدیک دکمه خرید قرار بدهید. در این صورت خریدار متوجه می‌شود که تنها نیست و با اطمینان بیشتری خرید می‌کند.

دادن حس ارزشمندی به مشتری از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

دادن حس ارزشمندی به مشتری از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

مخاطبان از توجه لذت می‌برند. این  توجه می‌تواند به صورت یک تخفیف و یا کمک دادن به خواسته‌های او یا با  منعطف‌تر و آسان‌تر کردن کل عملیات پرداخت باشد.

زمانی آن‌ها احساس رضایت می‌کنند که در طول خرید از آن‌ها حمایت کنید. در این حالت احتمال خرید به شدت افزایش می‌یابد و فروش اینترنتی شما رونق می‌گیرد.

پس از خرید پیگیری کنید

حفظ خریداران قبلی بسیار مهم است. کاربری که چند بار خرید می‌کند بسیار با ارزش‌تر از کاربری است که تنها یکبار خرید می‌کند. 

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

مشتری زمانی که متوجه شود توسط نام تجاری شما از او قدردانی می‌شود، انگیزه ی بیشری برای خرید دوباره پیدا می‌کند و این موجب افزایش فروش اینترنتی شما می‌شود.

راز موفقیت خود رابیان کنید

مخاطبان دوست دارند داستان افراد موفق را بدانند. شما از طریق سایت می‌توانید نشان دهید که چگونه کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید، دلیل شروع کارتان چه بوده و چه مشکلاتی را حل کرد‌ه‌اید.

این امر باعث می‌شود که مشتریان عشق و علاقه پشت این کار را درک کنند و ممکن است محصول شما را تنها برای حمایت خریداری کند.

از اثرات میانه استفاده کنید

از اثرات میانه استفاده کنید

وقتی که شما سه کالای مشابه دارید، احتمال بیشتری دارد که مشتریان خرید کنند. زمانی که یک گزینه ارزان در کنار یک گزینه گران قرار بگیرد، معمولا گزینه ارزان انتخاب خواهد شد. 

در واقع قراردادن محصول گران به عنوان یک لنگر عمل می‌کند و معمولا خریدار گزینه وسطی را به عنوان یک گزینه با ارزش انتخاب می‍کند.

فروش به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت یکی از روش‌های مهم  بازاریابی و فروش در دنیای امروز می‌باشد. فروش اینترنتی را می‌توان یکی از سود آورترین شیوه‌های فروش دانست، اگر راه‌های ارائه و  گسترش آن را بشناسیم. ترفندهای فروش متفاوتی وجود دارد که شما با به کارگیری آن می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

نقش آکادمی بازار در افزایش فروش اینترنتی

آکادمی بازار به عنوان یک مجموعه آموزشی متشکل از افراد حرفه‌ای و خبره در موضوع موفقیت سمینار برگزار می‌کند. این سمینارها به صورت دوره‌ای برگزار شده و کسانی که در آن شرکت می‌کنند مصمم هستند که به آنچه در زندگی می‌خواهند برسند.

پادکست - مهارت های افزایش فروش اینترنتی

همکاران ما در این مجموعه آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی شما را برای رسیدن به موفقیت همراهی می‌کند. برای شرکت در سمینار بزرگ موفقیت یا تهیه محصولات آکادمی بازار با ما تماس بگیرید.

شما برای موفقیت در کسب و کارتان می‌توانید از مقالات آکادمی بازار از جمله مقالات کارآفرینی و کسب و کار استفاده نمایید. افزایش فروش اینترنتی می‌تواند با توجه به تکنیک‌های بالا به بهترین شکل انجام شود و کسب و کارتان پرسود شود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی