مهم ترین مهارت های فروش و بازاریابی در سال 2021

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۷ آذر, ۱۴۰۱
مهم ترین مهارت های فروش و بازاریابی در سال 2021

در قلب هر استراتژی فروش و بازاریابی دیجیتال؛ چه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی موتور جستجو یا بازاریابی ایمیل است که محتوا و کیفیت عملکرد هر یک از این رسانه‌ها را تولید می‌کند. برخی از مهارت‌های مورد نیاز در مباحث آموزش فروش، بیشترین اهمیت را برای فروش و بازاریابی در سال 2021 دارد.

هر فروشنده یا صاحب کسب کاری که به فکر موفقیت شغلی است سعی می‌کند به نوعی خود را با متدهای روز جلو ببرد و از همه رقبا چند قدم جلوتر باشد. امسال مهارت‌های فروش کمی تغییر کرده‌اند و برای موفقیت بیشتر در امر فروش باید تکنیک‌های سال 2021 را آموزش ببینید.

اگر زمان کافی برای جستجو مهم‌ترین مهارت‌های فروش و بازاریابی را در سال جدید ندارید، در این مقاله همه آن‌ها را به شکل یکجا برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا به بهترین در کار خود تبدیل شوید. همراه ما باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

رمز موفقیت شغلی شما با یادگیری مهم ترین آموزش فروش و بازاریابی در سال 2021

امروزه بیش از هر زمانی اولویت بندی کانال‌های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان و تبلیغات رسانه‌ای در افزایش مهارت فروش و آموزش فروش تاثیرگذار است. در نتیجه، تقاضا برای افرادی که با مهارت‌های بازاریابی دیجیتال با کیفیت بالا آشنا هستند؛ به طور مداوم برجسته‌تر شده است. در این مسیر مواردی که در امر فروش و بازاریابی برای جذب مشتری بسیار کارآمد است را به شما معرفی می‌کنیم.

مهارت‌های مهمی که در آموزش فروش به صورت دیجیتال در سال 2021 آموزش داده می‌شوند؛ مانند: بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌ها، طراحی محصول / UX و مهارت بازاریابی بالا،تاثیر بسزایی در افزایش فروش دارند.

10 مهارت آموزش فروش مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش و بهبود بازاریابی در سال 2021

بازاریابی یک جزء کلیدی از هر کسب و کار موفق است. تقریبا غیرممکن است که یک کسب و کار موفق بدون یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتال پیش برود. از ایجاد محتوا که نیاز به مهارت‌های نوشتن دارد و شامل تجزیه و تحلیل در سطوح بالا می‌شود گرفته تا استراتژی‌های مربوط به آن.

با تمرین، صبر و آموختن چند نکته، شما می‌توانید یک استراتژی بازاریابی جدید ایجاد کنید که برای کسب و کار شما بسیار مفید است. ما لیستی از بهترین مهارت‌های بازاریابی در سال 2021 را که می‌توانید برای حمایت از اهداف کسب و کار خود استفاده کنید، تهیه کرده‌ایم.

در اینجا لیستی از مهارت‌هایی است که استراتژی بازاریابی شما را به ارتفاعات جدید می‌برد. این مهارت‌ها عبارتند از:

1. شناخت مشتری با آموزش فروش

شناخت مشتری

شما نمی‌توانید یک کمپین بازاریابی خوب را بدون درک و شناخت مشتریان خود انجام دهید. شناسایی رفتار خرید و برجسته کردن نقاط ضعف برای مشتریان می‌تواند به استراتژی فروش محصول شما کمک کند.

همچنین می‌تواند به شما کمک کند که ببینید چه کسانی محصولات شما را بیشتر دوست دارند و چه محصولات و خدماتی نیاز به بهبود دارند. از تقسیم بندی بازار استفاده کنید تا انواع مختلفی از مشتریان را شناسایی کنید.

این روش شامل تقسیم بندی مشتریان به چندین گروه بر اساس جمعیت شناسی، جغرافیا، قدرت خرید و سطح تعامل است. هنگامی که شما می‌دانید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی را با ایمیل و رسانه‌های اجتماعیتان را به طور موثر هدایت کنید.

2. تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال آموزش فروش

تبلیغات یکی از بهترین ابزار افزایش فروش است. از تولید ویدئوهای تبلیغاتی گرفته تا ایجاد پست در شبکه‌های اجتماعی. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید و با مشتریانتان در تعامل باشید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

همچنین؛ تکنیک‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که می‌توانید توسط آن‌ها محصولات خود را به مشتریان بفروشید.

3. داستان سرایی برای آموزش فروش

داستان سرایی

LinkedIn به طور گسترده‌ای در مورد اهمیت قصه گویی به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی می‌گوید. قصه سرایی تنها دلیلی است که ما فیلم‌ها، موسیقی‌ها یا کتاب‌ها را دوست داریم. در بازاریابی، داستان سرایی و گفتگو با مخاطبان، یک راه عالی برای جذب هر چه بیشتر مشتری است.

شما می‌توانید از داستان سرایی استفاده کنید تا کسب و کار خود را توضیح دهید. داستان سرایی شما باید قابل انعطاف و جالب باشد و خسته کننده نباشد. شما می‌خواهید مردم محتوایتان را بخوانند و در مورد نام تجاری و کسب و کار شما احساس خوبی داشته باشند.

در این مسیر از طراحی گرافیک استفاده کنید تا نام تجاری خود را برجسته کنید. چیزهایی مانند Infographics، محتوای ویدئویی و تصاویر می‌توانند به مشتریان کمک کنند که چگونه از محصولات شما استفاده کنند. همچنین می‌توانید از این رسانه‌ها برای معرفی پیشینه برند خود و معرفی مشتریان جدید به شرکت خود استفاده کنید.

4. مهارت های نوشتن

 مهارت های نوشتن

همه بازاریابان باید در نوشتن خوب باشند. قلم خوب است که مردم را مجاب می‌کند که یک کسب و کار یا محصول بسیار ویژه است. سعی کنید خاص و متفاوت باشید. اجتناب از کپی کردن محتوا و عدم استفاده از جملات طولانی و مطالب حوصله سر بر از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت کنید.

5. آموزش فروش بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آموزش فروشآموزش فروش

فرآیند SEO یا “بهینه سازی موتور جستجو” به افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن نام تجاری در صدر جستجوهای گوگل کمک می‌کند. با بهینه سازی محتوا، سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو مانند Google و Yahoo قرار می‌گیرد.

این بدان معنی است که زمانی که یک مشتری در جستجوی محصولات یا خدماتی مانند تجارت شماست، سایت شما را قبل از دیدن وبسایت رقیبتان مشاهده خواهد کرد.

نه تنها آن‌ها وب سایت شما را می‌بینند، بلکه می‌توانند بررسی‌های گوگل و بازخوردهای دیگران در مورد کسب و کار شما را ببینند. مشتریان قادر خواهند بود ببینند که دیگران درباره کسب و کار شما چه می‌گویند.

این بدان معنی است که SEO نیز یک ابزار کلیدی برای مدیریت بازاریابی و فروش آنلاین شما است. در این مسیر شما باید محتوای آموزنده‌ای را ایجاد کنید که نیازهای مصرف کنندگان را پاسخگو باشد. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs و MOZ برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و محصولات خود استفاده کنید.

6. مدیریت رسانه های اجتماعی

مدیریت رسانه های اجتماعی

امروزه اکثر کسب و کارها با حضور در رسانه‌های اجتماعی دست به فروش می‌زنند. با توجه به گرایش مصرف کنندگان به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و سایر سایت‌ها برای خرید و مشاوره، مهم است که مدیریت رسانه‌های اجتماعی را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا شما بتوانید بازخورد مشتری را از طریق بررسی‌ها جمع آوری کنید. علاوه بر این، رسانه‌های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای بیشتر دیده شدن شماست. مهم است که بین کانال‌های بازاریابی در راستای اهداف مجموعه‌تان، تمایز قائل شوید. Instagram یک انتخاب عالی است اگر محصولات شما از نظر بصری زیبا و چشمگیر هستند.

در حالی که LinkedIn انتخاب بهتری برای انتشار محتوا و اطلاعات مهم‌تر است. شناسایی انواع محتوای رسانه‌های اجتماعی که شما ایجاد می‌کنید، مهم‌ترین عامل در بهبود میزان فروش و بازاریابی است. از یک ابزار مانند Hootsuite یا Buffer برای برنامه ریزی محتوا استفاده کنید.

7. آموزش فروش در کار گروهی

کار گروهی

بازاریابی یک تلاش تیمی است. هنگامی که مشغله بسیاری دارید و تقاضای مشتریان بالاست؛ نگران نباشید و وظایف را بین اعضای تیم‌های مختلف تقسیم کنید.

راه‌های ارتباطی را میان گروهتان باز کنید تا همه بتوانند آخرین اهداف و تکنیک‌ها را برای افزایش فروش ببینند. ابزار Teamchat Podium یک راه عالی برای مدیریت ارتباطات داخلی است و با استفاده از آن اعضای تیم می‌توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

8. مدیریت زمان

مدیریت زمان آموزش فروش

شما نمی‌توانید یک بازاریاب موثر باشید بدون اینکه تکنیک‌های مدیریت زمان را بدانید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها که هنگام آموزش فروش در کلاس‌ها به افراد آموزش داده می‌شود مهارت مدیریت زمان است.

اکثر بازاریابان پروژه‌های متعدد را به صورت همزمان پیش می‌برند. اعضای تیم بازاریابی همیشه پروژه‌های متعددی را به صورت همزمان مدیریت می‌کنند. برای اطمینان از اینکه هیچ چیز فراموش نشود و تمام اهداف برآورده شوند، بازاریابان باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنند.

برای مدیریت زمان در بخش تولید محتوا؛ اگر شما چندین محتوا را ایجاد می‌کنید، از یک ابزار مدیریت پروژه یا سیستم مدیریت محتوا مانند Asana استفاده کنید.

این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا در هر مرحله‌ای از روند کارتان بتوانید پروژه‌ها را مدیریت کنید. نرم افزار برنامه ریزی مانند Monday.com نیز می‌تواند به شما در پیگیری برنامه‌هایی تیمی کمک کند.

9. آموزش فروش با تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل

بازاریابی بیش از هر چیزی متکی به مهارت‌های ارتباطی است. داده‌ها برای هر کمپین بازاریابی موفق، ضروری است. تجزیه و تحلیل داده‌ها بازاریابان را قادر می‌سازد تا ببینند محتواها و کمپین‌ها به خوبی عمل می‌کنند و چه نقاطی باید بهبود یابند.

ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics می‌توانند به شما کمک کنند که محتوا و کمپین‌های خود را بررسی دهید. شما همچنین می‌توانید از صفحات گسترده مانند اکسل برای پیگیری تمام کمپین‌های خود و معیارهای مربوطه استفاده کنید.

از تجزیه و تحلیل بازاریابی استفاده کنید تا از خودتان بپرسید کدام کانال‌ها بهترین بازده سرمایه گذاری را ارائه می‌دهند و کدام کمپین‌ها بیشترین بازخورد را تولید می‌کنند.

10. به روزرسانی محتوا

 به روزرسانی محتوا - آموزش فروش

به یاد داشته باشید که همیشه محتواهایتان را به روز نگه دارید و محتوایی را که قبلا منتشر کرده‌اید را فراموش نکنید و از انتشار مطالب تکراری دوری کنید. شما نمی‌توانید با تغییر تاریخ مطالب گذشته گوگل را گول بزنید. امروزه سیستم هوشمند گوگل توانایی تشخیص مطالب تکراری که تاریخشان تغییر می‌کند را دارد و بسیار هوشمند عمل می‌کند.

پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

رمز موفقیت در آموزش فروش

حال که مهم‌ترین مهارت‌های فروش و بازاریابی را در سال 2021 آموختیم بد نیست بدانیم؛ اطلاعات به روز، تعامل و تبلیغات مناسب شما الگوریتم را تغذیه می‌کند.

بنابراین بهترین مهارت فروش و بازاریابی در سال 2021، انتشار محتوای مفید آموزشی، داشتن خلاقیت و متفاوت بودن، به روزرسانی محتوا، استفاده بیشتر از ویدیو برای تبلیغات، اولویت بندی SEO، راه اندازی کمپین‌های بازاریابی، استفاده از پیشنهادات هوشمند و غیره است.

در آخر سعی کنید در انتخاب و اجرای استراتژی فروش نیز به روز باشید و مهارت فروش و بازاریابی خود را ارتقا دهید و در کلاس‌های آموزش فروش شرکت کنید تا بتوانید خدمات منحصر به فرد و با کیفیتی به مشتریان ارائه دهید. شک نکنید که این رمز موفقیت شماست.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی