مشورت ادراک و هشیاری دهد | شرکت مشاوره کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ مرداد, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۱۳ شهریور, ۱۴۰۱
شرکت مشاوره کسب و کار

یکی از اسرار بقای نسل بشر را قوه تکلم او می‌دانند اما در حقیقت خود حرف‌زدن هیچ مزیتی نیست بلکه انتقال تجربه به‌ وسیله زبان است که به ما امکان داده است تا فریاد بزنیم که: ” آهای مردم قبیله از آن طرف کوه سیل به سمت ما می‌آید” و یا “بدوید بالای درخت تا خرس وحشی به شما حمله نکند”

البته این حرف‌زدن است که به ما امکان مشورت را داده است. بی‌بر و برگرد و به‌ حکم یقین پنجاتنتره (Panjatantareh) یا همان کلیله‌ و دمنه خودمان از نخستین مجموعه داستان‌هایی است که به‌ صورت مدون به دست ما رسیده است.

این داستان یک خط اصلی دارد “پادشاهی از مملکت هندوستان برای تربیت فرزندانش، استادی بزرگ پیدا کرد و طی چند سؤال اصلی از او خواست پسرهایش را با پاسخ به آن سؤال‌ها برای پادشاهی آماده کند.”

همین‌قدر برایتان بگویم که یکی از قدیمی‌ترین داستان‌های ما انسان‌ها با موضوع مشورت گرفتن از یک مرد خردمند آغاز شده است. در تصحیح کلیله‌ و دمنه نسخه استاد مینوی در داستان شیر و خرگوش آمده است: “مشورت ادراک و هشیاری دهد/ عقل‌ها مر عقل را یاری دهد”

با همین مقدمه می‌خواهم یک سؤال ساده از شما بپرسم. اگر یک خانم هستید چند بار شده که در زندگی‌تان وقتی برای بیرون رفتن از خانه حاضر می‌شده‌اید از یکی از اعضای خانواده و یا دوستانتان بپرسید: “خوبه؟ بهم میاد؟”

یا شما آقایان محترم چند بار شده که وقتی از داخل اتومبیلتان صدای خاصی می‌شنوید از دوست یا پدر یا برادرتان بپرسید؟ “به نظر تو از کلاجشه؟”

حالا روزهایی رسیده است که می‌خواهید تجارت یا کسب و کاری راه بیندازید یا اصلاً شغل مناسبتان را پیدا کرده‌اید و می‌خواهید در این کسب و کار موفق‌تر شوید. آیا امری به این درجه از اهمیت از ترکیب و استایل پوشش روزانه‌تان یا خرابی موتور ماشینتان مهم‌تر نیست؟

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

مشاوره در کسب و کار در حقیقت به معنی گرفتن کمک حرفه ای از افراد متخصصی است که دانش و تجربه لازم را درباره یک حرفه یا کسب و کار دارند.

آمارها نشان می‌دهند که مشاغلی که برای کسب و کار خود مشاوره می‌گیرند، به طور قابل‌ توجهی موفق‌تر از مشاغلی هستند که از مشاوره استفاده نمی‌کنند.

از این‌ رو اگر قصد دارید که کسب و کاری را راه‌اندازی کنید، بهتر است قبل از هر کاری با افراد صاحب تخصص در آن زمینه مشورت کنید. در این مقاله قصد داریم درباره شرکت مشاوره کسب و کار اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چرا مشورت بگیرم؟ خودم کافی نیستم؟

1. همه چیز را همه‌کس دانند.

فکر کنید دکترای عمران دارید، آیا می‌توانید خودتان هم در مناقصه شرکت کنید قرارداد ببندید آن را اجرا کنید و امور مربوط به کنترل پروژه را به‌تنهایی انجام دهید؟ بی شک غیرممکن است.

پس در هر کاری متخصص آن لازم است و البته در کسب و کار بیشتر از همه به کسی نیاز دارید که بازار را بشناسد و بتواند برنامه مناسبی برای درآمدزایی شما که یک متخصص هستید ایجاد کند.

2. پیر هر کار لازم است.

چرا مشورت بگیرم؟ خودم کافی نیستم؟

در کنار دانش و مهارت، تجربه نیز نقش مهمی در موفقیت یک کسب و کار دارد. از این رو، یک فرد تازه کار نمی تواند بدون داشتن تجربه لازم موفق شود. نکته دیگر در رابطه با ضرورت بهره گیری از خدمات مشاوره این است که یک مشاور کسب و کار می تواند مشکلات مرتبط با کار شما را پیدا کند و راه حل های مناسبی را برای رفع این موانع ارائه دهد.

3. از غافله عقب نمانید.

مسئله دیگر این است که سرعت پیشرفت علم و فناوری بسیار زیاد است و از طرفی کسب‌ و کارهای مختلف باید قادر باشند که خودشان را همواره به‌روز نگه دارند. در غیر این صورت در این بازار پرتلاطم و پر رقیب از بین خواهند رفت.

در چنین شرایطی، به طور طبیعی وجود یک مشاور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. مشاور راهکارهای مفیدی در شرایط مختلف پیش روی کسب و کار شما قرار می‌دهد و با در نظر گرفتن پیشرفت فناوری، کار شما را پیش خواهد برد.

علاوه بر این، بهره‌گیری از خدمات مشاوره باعث می‌شود که کسب و کارها با سرعت بیشتری پیشرفت نمایند. یک مشاور با تجربه در کنار یک کسب و کار می‌تواند باعث پیشرفت زودهنگام و در نتیجه موفقیت آن کسب و کار شود.

استاد احمد محمدی
در کسب وکار تعیین استراتژی و هدف، اولین قدم در تبدیل ذهنیات به امر مشهود است.
استاد احمد محمدی

شرکت مشاوره کسب و کار چه هست و چه می کند؟

شرکت مشاوره کسب و کار در حقیقت یک شرکت متشکل از افراد کارشناس و خبره در زمینه‌هایی شغلی مختلف است. این افراد می‌توانند در کنار مدیران و مسئولان شرکت‌های دیگر باشند و در مسیر پیشبرد شرکت و موفقیت به آنها کمک نمایند.

افرادی که در شرکت مشاوره کسب و کار مشغول‌اند، از دانش و تخصص لازم برخوردارند. این افراد با تجربه می توانند در کنار شما به راحتی مشکلات و موانع را شناسایی نمایند و راه حل هایی را برای رفع این موانع ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح می دهیم.

یک مشاور کسب و کار در واقع یک تحلیلگر است که می‌تواند با نگاهی کلی به کسب و کار شما آن را آنالیز کرده و نکات مهم را استخراج نماید.

به‌ عنوان‌ مثال او می‌تواند اطلاعات مهم درباره مدیریت منابع انسانی، فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و موارد مهم دیگر درباره کسب و کار شما را به دست بیاورد.

پادکست - هدف مشاوره کسب و کار

او زمانی می‌تواند بهترین مشاوره را به شما دهد که درک دقیق و عمیقی از کسب و کار شما داشته باشد، به همین دلیل است که مشاوره باید با هیئت‌مدیره و حتی کارمندان یک کسب و کار صحبت کند تا به درک کاملی از آن کسب و کار برسد.

  • ابتدا عملکرد شرکت و همچنین میزان نیروی متخصص و انعطاف‌پذیری آن بررسی می‌شود.
  • در مرحله بعد آگاهی و بینش به‌ دست‌ آمده در این‌ رابطه به مدیر کسب و کار منتقل می‌گردد.
  • سپس نقاط ضعف و قوت سیستم مشخص شده تا مدیر کسب و کار به‌ خوبی آنها را بشناسد و قدم‌هایی برای رفع آن بردارد. این امر باعث می‌شود که مدیران به‌ خوبی این را درک کنند که کسب‌ و کارشان در چه زمینه‌هایی نیاز به پیشرفت و رشد دارد. این افراد می‌توانند اولویتشان را مشخص نمایند و سپس اهداف و راهبردهای کسب و کارشان را مرور کنند تا چشم‌انداز شفاف و روشنی از آینده داشته باشند
  • مشاور در همه مراحل اجرایی نیز در کنار مدیر قرار دارد و او را در این مسیر راهنمایی می‌نماید. او می‌تواند به‌ راحتی میزان پیشرفت یک کسب و کار را بسنجد و اطمینان حاصل کند که شرکت در مسیر درستی پیش می‌رود.

همان‌طور که گفتیم، شرکت مشاوره کسب و کار متشکل از افراد خبره و کارشناس است که می‌توانند در زمینه راه‌اندازی، مدیریت و ارزیابی یک کسب و کار مشاوره دهند. این افراد از تجربه لازم برخوردار هستند و می‌توانند شرکت را هر چه سریع‌تر در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار دهند.

 از این‌ رو بسیاری از استارت‌آپ‌ها در کارشان از یک مشاوره کسب و کار کمک می‌گیرند تا بتوانند به‌ خوبی در مسیر موفقیت پیش بروند. پلتفرم مشاوره کسب و کار  آکادمی بازار می‌تواند در این مسیر در کنار شما باشد و بهترین خدمات را در زمینه مشاوره کسب و کار به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

اگر این مقاله را مطالعه کرده‌اید سؤالات خاصی در ذهنتان شکل‌گرفته است که چند مورد آن را بار دیگر با شما مرور می‌کنم.

مزیت‌های بهره‌گیری از مشاور کسب و کار چیست؟

مزیت های بهره گیری از مشاور کسب و کار چیست؟

هر فردی هر قدری هم که دانش و تخصص داشته باشد، برای راه‌اندازی یک کسب و کار به تجربه نیاز دارد. کمک‌ گرفتن از مشاور کسب و کار می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات بر سر راه کسب و کارها را مشخص کرده و در جهت رفع آنها کمک نماید.

به همین دلیل، کسب‌ و کارهایی که از مشاور کسب و کار بهره می‌گیرند موفق‌تر از سایر کسب و کارها هستند.

تعرفه مشاوره کسب و کار چقدر است؟

به‌طور کلی، می‌توان دو صورت به مشاور کسب و کار پرداختی داشت. حالت اول زمانی است که به‌ صورت توافقی و پروژه‌ای مشاور کسب و کار را استخدام می‌کنید.

در آن حالت، با توافقی که بین شما و مشاور صورت می‌گیرد، به‌ صورت چند مرحله‌ای می‌توانید مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایید.

در حالت دوم، تعرفه مشاوره کسب و کار به‌ صورت ساعتی محاسبه می‌شود. که در این حالت هم پرداخت هزینه مشاوره به صورت توافق صورت گرفته بین فرد متقاضی و مشاور کسب و کار است.

  • برای ما از تجربه‌های مشورت در حوزه شغلی خودتان بگویید؟
  • آیا بهترین مشاورها از همکاران شما هستند؟ آیا رقبا می‌توانند مشاوران خوبی باشند؟
  • آیا مؤسسات مشاوره کسب و کار در ایران توانسته‌اند پاسخگوی نیاز شرکت‌ها باشند؟
  • آیا مشاور موفقی را می‌شناسید؟
4.9/5 - (43 امتیاز)

سوالات متداول

شرکت مشاوره کسب و کار در حقیقت یک شرکت متشکل از نیروهای کارشناس و خبره است. این شرکت با بهره‌گیری از کادری کارشناس و با تجربه می‌تواند به کسب‌ و کارهای مختلف کمک کند.
بله.  مشاوره کسب و کار به شکل‌های مختلفی امکان‌پذیر است. امکان گرفتن مشاوره تلفنی نیز فراهم است و می‌توان مانند سایر مشاوره‌ها، به‌ صورت تلفنی مشاوره را انجام دهید.
بله. در بسیاری از موارد کسب و کارها امکان دسترسی به مشاور را در شهر خود ندارند. از این‌ رو می‌توانند با کمک برنامه‌های مختلف از جمله واتس‌اَپ و مواردی از این‌ قبیل به‌ صورت آنلاین از مشاور بهره بگیرند.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی