نکات کلیدی فروش بیمه و ارتباط با مشتریان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۱
نکات کلیدی فروش بیمه

اولین قدم برای موفقیت در فروش بیمه ارائه مناسب خدمات است. باید بتوانید مشتریان خوب و وفاداری را جذب کنید و برای این کار با وجود رقابت زیاد در صنعت بیمه، باید بهترین خود باشید و بتوانید مشتری مداری را با نکات کلیدی فروش بیمه یاد بگیرید.

به همین دلیل مهم است که بیاموزید چه چیزی باعث افزایش فروش موثر در بیمه می‌شود و از این دانش برای بهترین ارائه به مشتری خود استفاده کنید. مشتری را برای خرید بیمه ترغیب کنید. بیمه قراردادی است که هر دو طرف قرارداد سود می‌کنند.

بیمه یکی از گران‌ترین قراردادهایی است که مردم برای داشتن آینده‌‌ای مطمئن و فردایی بهتر با نمایندگی‌ها می‌بندند و موظف به پرداخت اقساط ماهانه و منظم هستند، تا برای فردای خود و فرزندانشان پس‌انداز کنند.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

نکات کلیدی فروش بیمه

در این مقاله شما استراتژی‌های اصلی ارائه را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سودآورتر شوید و فروش بیشتری داشته باشید. ما در این مقاله آموزش بیمه نکات کلیدی فروش بیمه را به شما می‌آموزیم.

داشتن کالای مناسب برای مشتری تضمین کننده فروش شما نیست. ارائه تصویری واضح از گزینه‌های در دسترس مشتری به روشی که درکش برای او آسان باشد، انتخاب را برای مشتری ساده‌تر می‌کند.

به یاد داشته باشید، مهم نیست که چقدر هوش، استعداد یا مهارت دارید. اگر نمی‌‌توانید ارزش محصول خود را با ارائه عالی ارائه دهید، هرگز نمی‌توانید فروش را ببندید. این نکات کلیدی فروش بیمه را با دوره مشتری مداری دنبال کنید تا یک فروشنده موفق باشید:

1. باید مشتری خود را به خوبی بشناسیم

برای درک نیازها، اهداف و نگرانی‌های مشتری خود وقت بگذارید. این به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که بهترین گزینه‌های بیمه را ارائه می‌دهید و در عین حال رابطه عمیق‌تری ایجاد می‌کنید که در حفظ آن‌ها به عنوان مشتری طولانی مدت مفید خواهد بود.

تجزیه و تحلیل نیازها بسیار مهم است، اما آشنایی بیشتر با مشتری باعث می‌شود در مورد امور مالی و اهداف خود مطلع شوند و در نتیجه دقت لازم را برای انتخاب نوع خدمات بیمه‌ای داشته باشند.

2. ارائه منحصر به فردی داشته باشید

نکات کلیدی فروش بیمه - آکادمی بازار

برای مشتری خود یک ارائه شخصی ایجاد کنید، که نیازها و اهداف خاص آن‌ها را در نظر بگیرد. این نشان می‌دهد که شما وقت گذاشته‌اید و گزینه‌های منحصر به فرد آن‌ها را در نظر گرفته‌اید.

نشان دهید قصد شما فقط فروش، بدون در نظر گرفتن نیازهای مشتری نیست؛ تا به ما اطمینان داشته باشند. اعتماد عامل مهمی در فروش است. بنابراین هر چیزی که به شما کمک کند از این مانع عبور کنید ارزشمند است.

3. با نکات کلیدی فروش بیمه اعتراضات مشتریان را به فرصت‌هایی برای فروش تبدیل کنید

اگر مشتری شما نسبت به گزینه‌هایی که ارائه می‌دهید نگرانی یا اعتراضی دارد، از او بخواهید این نگرانی‌ها را توضیح دهد.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

این به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتری خود را بهتر درک کنید و توصیه‌های خود را در زمینه گزینه‌های دوره آموزش بیمه به آن‌ها بکنید و بتوانید این نگرانی‌ها را برطرف کنید.

4. از تصاویر برای توضیح مطالب و گزینه ها استفاده کنید

از تصاویر برای توضیح مطالب و گزینه‌ها استفاده کنید

در نکات کلیدی فروش بیمه کارگزاران بیمه‌ای که از تصاویر برای توضیح مقصود خود استفاده می‌کنند 43٪ بیشتر از کسانی که از این وسایل استفاده نمی‌کنند، مخاطب را به خرید بیمه ترغیب می‌کنند.

هنگام ارائه داده‌ها به مشتری خود، تصویری از داده‌ها به آن‌ها ارائه کنید. به یاد داشته باشید، یک تصویر بصری توسط مغز ما 60000 بار سریع‌تر پردازش می‌شود. بنابراین تصاویر، یک ارائه خوب به مشتری شما داده و همچنین یک روش آسان برای درک مفاهیم است.

5. تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری را انجام دهید

قبل از اینکه گزینه‌ها را به مشتری خود ارائه دهید، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان را انجام دهید و آنچه را که می‌خواهند انجام دهند در نظر بگیرد.

این نه تنها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چه گزینه‌هایی برای مشتری شما بهتر است، بلکه شما می‌توانید به طور واضح به مشتری خود نشان دهید که چرا این گزینه بهترین انتخاب برای نیازهای اوست.

تولید کنندگان اگر به مشتریان در مورد نیازهای بیمه عمر خود مشاوره دهند، فروش به مراتب بالاتری خواهند داشت.

در بعضی موارد، آن‌ها می‌توانند مقدار دو برابر میزان بیمه نامه در مقایسه با فروشندگانی این تجزیه و تحلیل را ارائه نمی‌دهند، بفروشند.

6. با نکات کلیدی فروش بیمه از مشتری خود در هر موردی که نیاز است سوال بپرسید

نکات کلیدی فروش بیمه - آکادمی بازار

ارائه یک مفهوم یا مروری بر یک راه حل، زمینه را برای این که چرا یک گزینه خاص می‌تواند انتخاب درستی برای مشتری شما باشد، فراهم می‌کند. پرسیدن سوال از مشتری شما را در یافتن گزینه پیشنهادی مناسب برای آن‌ها راهنمایی می‌کند.

7. به مشتریان تان کمک کنید تا گره های ذهنیشان باز شود

به جای اینکه فقط به فکر فروش یک بیمه نامتناسب با نیازهای مشتری باشید، راه حل ارائه دهید.

این به شما کمک می‌کند که گزینه‌های مناسب مشتری شما را بهتر بشناسید و برای آن‌ها توضیح دهید که چگونه هر گزینه نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند.

8. برای نکات کلیدی فروش بیمه از پیشنهادات رقبای خود استفاده کنید

از پیشنهادات رقبای خود استفاده کنید

یک مفهوم قدرتمند به نام تسلط نامتقارن به شما کمک می‌کند تا از طریق مقایسه تصمیم‌های درست‌تری بگیرید. نگران نباشید از پیشنهادات رقبای خود برای نشان دادن چگونگی مقایسه گزینه‌های پیشنهادی با پیشنهادات خود استفاده کنید.

این همچنین به مشتری شما نشان می‌دهد که گزینه‌هایی دارد و شما اینجا هستید تا به آن‌ها کمک کنید که گزینه‌ای را که برای او مناسب است پیدا کند.

9. پیشنهادات مفید و مختصر به مشتری ارائه دهید

اغلب مشتری شما قبل از تصمیم گیری به مدتی زمان نیاز دارد تا در مورد گزینه‌ها فکر کند. توصیه‌های مفید و مختصر شما در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند.

اطمینان حاصل کنید که این پیشنهادات را همراه با امکان ارتباط متقابل به آن‌ها می‌دهید که مشتری شما در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بتواند با شما تماس بگیرد.

10. مزایای بیمه شدن را برای مشتری برجسته کنید

در نکات کلیدی فروش بیمه هنگامی که گزینه‌هایی را به مشتری خود ارائه می‌دهید، به روشنی توضیح دهید که این گزینه‌ها به چه درد آن‌ها می‌خورد. این در ذهن مشتری نقش می‌بندد و ترغیب می‌شود با شما قرارداد ببندد.

11. آراستگی اصل اساسی در جلب اعتماد و فروش حضوری است

نکات کلیدی فروش بیمه - آکادمی بازار

بدیهی است که اگر آراسته باشید، مشتری شما را جدی می‌گیرد و به شما اعتماد می‌کند. شخصیت افراد در پوشش و پیراستگی آن‌ها نمایان است. با پوشیدن لباس مناسب می‌توانید شخصیت خود را به مشتری نشان دهید. نظم، دقت و سلیقه شما در ظاهرتان نمایان می‌شود.

12. برای ارتباط موثرتر با مشتریان، نقاط اشتراک خود با آن ها را پیدا کنید

میان کارگزاران و مشتریان همیشه موارد مشترکی وجود دارد. آن‌ها را پیدا کنید و رویشان تمرکز کنید تا ارتباط صمیمی‌تری با مشتری برقرار کنید و اعتماد او را جلب کنید.

این نوع ارتباط تاثیر فوق‌العاده‌ای در فروش بیشتر دارد. از آن‌ها سوال بپرسید تا بتوانید روی نقاط مشترک تمرکز کنید و از بقیه موارد بگذرید.

پادکست - نکات کلیدی فروش بیمه و ارتباط با مشتریان

از همکاران باتجربه یاد بگیرید و همیشه برای یادگیری و کسب تجربه بیشتر، مشتاق باشید. زمانیکه افراد شور و شوق جوانی شما را ببینند و از شما انرژی بگیرند، ترغیب می‌شوند که از شما خرید کنند. فراموش نکنید که به روز باشید و بازارها را به طور منظم دنبال کنید.
 

3.3/5 - (25 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی