4 عادت سازنده که زندگی تان را متحول می کنند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اگر مطالعه‌ای بر عادت‌ها و نگرش افراد موفق داشته باشید، شباهت‌های بسیاری بین آنها خواهید یافت؛ زیرا موفقیت از مجموعه‌ای از فعالیت‌های درست و مناسب به صورت مستمر و روزانه به دست می‌آید. کشف این عادات و رفتارها، و پرورش و استمرار بر آنها برای تبدیل به یک بخش جدانشدنی زندگی، تغییراتی مفید و مثبت را برای شخص به ارمغان می‌آورد.

اگر احساس سردرگمی، در جا زدن یا بی‌انگیزگی ناشی از کمبود یا نبود پیشرفت در یک مدت زمان طولانی دارید، این متن را بخوانید؛ متوجه می‌شوید که قوت بخشیدن به تنها 4 چیز ، تاثیرات مثبتی بر روی بخش‌های مختلف زندگی شما خواهد داشت و در کل، با رعایت این نکات راه را برای رسیدن به موفقیت هموارتر می شود.

1. به دست گرفتن کنترل زمان

اهمیت مدیریت زمان، همواره به ما گوشزد می شود؛ اما به راستی چه کاری برای تجزیه و تحلیل چگونگی صرف زمان روزانه ی خود انجام می‌دهیم؟ تغییرات، از جایی آغاز می‌شود که به بررسی برنامه‌ی روزانه و بازبینی فعالیت هایمان می‌پردازیم. افراد موفق، هرگز چیزی را به شانس واگذار نمی‌کنند و منتظر وقوع یک اتفاق یا معجزه نیستند، بلکه خودشان بستر و موقعیت را برای خواسته‌هایشان فراهم کرده، و آن‌ها را عملی می‌کنند؛ به این شکل که آن فعالیت، از شب قبل به لیست کارهای روز آتی اضافه می‌شود.

اگر می‌خواهید زمان خود را بهتر مدیریت کنید، طی 3 روز آینده، زمانی را به تجزیه و تحلیل فعالیت های روزانه و مدت زمان آنها اختصاص دهید. تک تک آنها را بنویسید و سپس، به طور کامل آنالیز و بررسی کنید. به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به طور روزانه انجام می‌شوند و حتی زمان زیادی را در طول هفته به آنها  اختصاص می‌دهید، اما شما را به اهدافتان نزدیک نمی‌کنند. به لزوم انجامشان فکر کنید و از حذفشان نترسید؛ به این ترتیب زمان بیشتری برای انجام فعالیت های مهمتر و مفید آزاد می‌شود.

همیشه لیستی از کارها و فعالیت‌های خود داشته باشید؛ و اگر چیز مهمی پیش آمد، به آن اضافه کنید؛ حتی زمانی را برای طوفان مغزی، ریلکسینگ، چک کردن ایمیل، و غیره در برنامه‌ریزی تان اختصاص بدهید. با این روش، روز شما ساختار بهتری پیدا می‌کند و در نتیجه، عملکردتان بهبود می‌یابد. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که مدیریت وقت، به شما مدیریت مالی و تمام زندگی را هم می‌آموزد. در واقع، اصول یکسان هستند و برای موارد و موقعیت های مختلف، می‌توان از آنها بهره برد.

2. به دنبال تازگی

اگر از انجام کارهای جدید اجتناب کنید، در منطقه ی امن خودتان می‌مانید و در آن حالت نمی توانید رشد کنید و افق‌های خود را گسترش دهید؛ و قطعا کیفیت زندگیتان هم بهبود نمی‌یابد. استاد احمد محمدی به شما یاد خواهند داد که چگونه از منطقه امن خود خارج شوید تا از مزایای آن برخوردار گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

بنابراین بهتر است بر آن غلبه کرده، از شگفتی‌های زندگی بهره ببرید و در راستای کشف ناشناخته‌ها قدم بردارید. یادگیری مدام چیزهای جدید، رفتن به مکان‌های جدید، ملاقات با مردم، امتحان کردن فعالیت ها و سرگرمی های جدید، مطالعه در زمینه‌های مختلف، و تجربه‌ی انجام کارهای روزانه به روشهای مختلف می‌تواند قدمی رو به جلو باشد. این سبک زندگی، هربار کمی چالش ایجاد می کند و باعث رشد روحی و ذهنی می‌شود و درعین حال، می توان انتظاراتی از بابت تاثیر آن بر روند پرورش شخصی داشت.

3. مالک صبحتان باشید

آغاز یک روز، یکی از مهمترین بخش های آن است؛ در حالی که برخی افراد آن را برای یک ساعت خواب بیشتر، و یا در عجله برای بیرون رفتن از دست می‌دهند و در نتیجه، از مزایای استفاده از ساعات صبحگاهی محروم می مانند. افراد موفق شیوه‌ی متفاوتی را در پی می‌گیرند؛ آنها زود از خواب بر می‌خیزند و 30 یا 60 دقیقه ی اول روز خود را به مراسم صبحگاهی شخصی‌شان اختصاص می‌دهند. این شیوه‌ی عالی، به شما کمک می‌کند تا یک ساختار ریشه ای ایجاد کنید، و انجام فعالیت‌های روتین در آغاز هرروز، می‌تواند روش خوبی برای قرار گرفتن در مسیر درست باشد. اینکه چه فعالیتی را در این زمان اضافی می گنجانید، بسیار مهم است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که انتخاب‌هایتان طوری باشد که علاوه بر اینکه به بیداری تا ذهن و بدنتان کمک می‌کند ، از آنها لذت می‌برید و شما را برای شروع یک روز موفق آماده می کند.

این فعالیت‌ها می‌تواند شامل مراقبه، نظافت، آرامش فکری برای آمادگی جهت فعالیت‌های ذهنی، خوردن یک صبحانه‌ی سالم، ایجاد فهرست کارهای روزمره، خواندن یک قسمت الهام بخش از کتابی که دوست دارید، انجام کمی نرمش ، و یا چیزهای دیگر باشد. می‌توانید چند فعالیت کوچک 5 دقیقه ای انجام دهید،  یا اگر  از مراسم صبحگاهی‌تان لذت ببرید، می‌توانید زمان بیشتری به آن اختصاص بدهید. نکته این است که سعی کنید با ساعات صبحگاهی خود بی‌رحمانه رفتار نکنید و هرگز آنها را  هدر ندهید. این می‌تواند تمرینی باشد برای مدیریت بهتر زمان، تقویت سلامت ذهنی، و در نتیجه، انجام بهتر کارها و بالا رفتن کارایی برای ساعات باقی مانده‌ی روز و به طور کلی، کیفیت زندگی شخص را در ابعاد مختلف بالا می‌برد.

4.  معجزه‌ی سپاسگزاری

 در حین مطالعه‌ی طرز فکر و شیوه‌ی زندگی افراد موفق، یک نکته را در می یابیم: آنها واقعا سپاسگزار هستند. قدردانی، یک نگرش است که پرورش آن، به شکل فوق العاده‌ای سطح شادی در زندگی را افزایش می دهد؛ حتی اگر هیچ چیز دیگری در زندگی  شخص تغییر نکند. جادو در اینجا اتفاق می افتد: شما بر تمام آنچه که دارید تمرکز می‌کنید، احساس خوشبختی می‌کنید، هر روز صبح که ازخواب بیدار می شوید آن را به خود یاداوری می‌کنید و ناگهان، شروع به احساس بیشتر داشتن می کنید. چون عموماً افراد موهبت‌هایی که همیشه جلوی چشمشان هستند را می بینند، اما فقط به کمبودها و چیزهایی که در زندگی به آنها نرسیده‌اند فکر می کنند.

چنین تغییری در ذهنیت شخص می‌تواند همه چیز را تغییر بدهد. لحظه‌ای که او بابت آنچه که دارد شاکر است، لحظه‌ای است که منفی نگری، قضاوت، سرزنش و نارضایتی از گذشته را رها می کند؛ به سادگی به لحظه‌ی حاضر بازمی گردد و از آن لذت می برد؛ و حتی برای اطرافیانش هم زندگی شادتری می‌خواهد. این 4 عادت بسیار ساده هستند، موفقیت هم. در واقع این نگرشی که در طول زمان پرورش یافته است، به شما کمک می کند تا  اقدامات روزمره ی درستی انجام دهید و به هدف  نهایی خود برسید. شما چه فکر می کنید؟ برای انجام این عادتها، ابتدا از کدام شروع می کنید؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت‌ های خوب و عادت‌ های بد (قسمت دوم)

همانطور که در مقاله فوق هم اشاره شد، انسان های موفق یک سری عادت های مشترک دارند که با انجام مداوم آن ها توانسته اند به اهداف عالی و رویاهای خود دست یابند. عادت هایی که یادگیری و انجام آن ها چندان مشکل نیست، تنها باید با تمرین و مداومت در انجامشان، آن ها را در خود پرورش دهید. در سمینار موفقیتی که آکادمی بازار برگزار می نماید، استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی، به ما تمام مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت و همچنین ویژگی های مشترک و منحصر به فرد انسان های موفق را تدریس خواهند نمود. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در این سمینار مثبت و پرنشاط شرکت نمایید تا یاد بگیرید چگونه جزء سه درصد افراد موفق گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی