برگزاری دوره آموزشی تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه ‌ای شرکت آدورا طب در تهران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ خرداد, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۰ دی, ۱۴۰۱

دوره آموزشی تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای توسط دکتر احمد محمدی در تهران برای مدیران فروش شرکت آدورا طب برگزار شد.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

دوره آموزشی تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای

دوره آموزشی یادگیری تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای یکی از موضوعات مهمی است که صاحبان مشاغل بدان توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. اگر مجموعه‌ای نتواند خدمات و محصولات خود را به فروش برساند، نمی‌تواند دربازار رقابتی موفق باشد.

مدیران و صاحبات مشاغل بزرگ و کوچک به فروش موثرتر و بیشتر خدمات و محصولات خود اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهند.

اگر شرکت یا سازمانی نتواند محصولات و خدمات خود را به دست مشتریانش برساند، در مسیر دوره فروش و معرفی محصولات و خدمات خود با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد بود و نمی‌تواند رسالت خود را آن‌طور که باید و شاید به مرحله‌ی عمل برساند.

دوره آموزشی تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای توسط دکتر احمد محمدی در تهران برای مدیران فروش شرکت آدورا طب برگزار شد. پیشتر نیز تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای شهر اهواز با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شده است. همچنین دوره آموزشی تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه ای شرکت خوشگوار (Hey Day) برگزار شد.

اهداف دوره آموزشی

از اهداف این دوره آموزشی می‌توان به آشنایی شرکت کنندگان با توسعه تفکر صحیح در فروش حضوری، افزایش مهارت‌های ویزیت حضوری جهت تاثیر گذاری بر مشتریان، افزایش شیوه‌های ترغیب مشتریان، تکنیک‌های فروش موفق، حفظ، ارتقاء و  وفادارسازی مشتریان و … اشاره کرد.

محتوای دوره آموزشی

سرفصل‌های دوره آموزشی ویزیتوری و فروش حرفه‌ای مناسب افرادی است که می‌خواهند در کسب و کار خویش مسیر موفقیت را طی کنند. تفکر صحیح فروش از موضوعات مهمی است که باید بدان توجه نشان داده شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که در فروش بیشتر و فروش موثرتر مورد توجه قرار دارد، تمرکز در فرآیند فروش است. تمرکز در هر کاری پسندیده و خوب است و در فروش نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر در فروش، به صورت متمرکز و دقیق وارد نشویم نمی‌توانیم انتظار فروش خوبی داشته باشیم.

استاد احمد محمدی
یا کاری را شروع نکن یا تا موفقیت از آن دست نکش.
استاد احمد محمدی

تصور کنید می‌خواهید محصول یا خدماتی را به فروش برسانید. آیا می‌توانید بدون تمرکز روی مشتریان و بدون تمرکز روی بازار، انتظار فروش خوبی داشته باشید؟ این حالت دقیقا شبیه به آن است که بخواهید آزمون ریاضی بدهید ولی بدون تمرکز سرجلسه امتحان حاضر شوید.

مدیران موفق افرادی هستند که به صورت متمرکز روی کار خود تمرکز می‌کنند و بخش فروش محصولات و خدمات از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست و آنها به این زاویه‌ی کاری خود بیش از پیش توجه می‌کنند.

رمز موفقیت یک برنامه‌ فروش

اگر صاحب کسب و کاری بزرگ یا کوچک هستید، باید خودتان را برای برخی امور آماده کنید. شاید هم تاکنون این مسیر را پیموده‌اید و آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌اید. فروش موفق رمز و رازهایی دارد که اگر به آنها مسلط شوید، تاثیر آن را در ادامه‌ی کارتان خواهید دید.

تعیین اهداف فروش و به تبع آن تهیه کردن برنامه‌ی فروش از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد. برای تعیین هدف و تهیه‌ی برنامه‌ی فروش گاهی لازم می‌شود از کمک مشاوران زبده کمک گرفته و کار را پیش ببرید.

در دوره آموزش ویزیتوری و فروش حرفه‌ای برخی از رمز و رازهای فروش موفق مطرح می‌شود که می‌تواند راهگشای فروشندگان و همچنین مدیران فروش باشد. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی فروش تلفنی – برنامه فکرانه – دکتر احمد محمدی را حتما مطالعه کنید.

یکی از سرفصل‌های محتوایی دوره آموزشی به همین موضوع می‌پردازد که اهمیت فوق العاده‌ای نیز دارد. باید رمز و رازهای موفقیت فروش را یاد بگیریم. برخی رازها آموختنی است و می‌توان با صرف زمان و انرژی به این رمز و رازها دسترسی پیدا کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آموزش مهارت‌ های ویزیتوری

تعریف فروش و نحوه ایجاد ارتباط صحیح

یکی از سرفصل‌های دوره آموزشی به تعریف فروش و نحوه ایجاد ارتباط صحیح مربوط می‌شود. شاید اینطوربه نظر برسد که همه‌ی ما معنی و مفهوم فروش را می‌دانیم. ولی در عمل این‌طور نیست. همه‌ی اعضای تیم فروش باید تعریف واحد و مشترکی از فروش و ایجاد ارتباط صحیح داشته باشند.

مثلا برخی تصور می‌کنند که وقتی محصول یا خدماتی را به فروش رساندند، کار تمام می‌شود. ولی در عمل و در تعریف اصولی فروش، این طور نیست. بلکه فروش ارتباطی طولانی مدت با خریدار ایجاد می‌کند و با فروش کالا و خدمات این ارتباط قرار نیست از بین برود.

فروشندگی کار ساده‌ای نیست و نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی دارد. برخی با گمان اشتباه تصور می‌کنند هر کسی با اندکی آموزش می‌تواند بخش فروش را برعهده بگیرد. در صورتی که بخش فروش، انتهایی‌ترین سیکل در چرخه‌ی تولید در هر مجموعه‌ای است. اگر بخش فروش کار خود را به درستی انجام ندهد، تمام کارهای انجام شده در بخش‌های قبلی زیر سوال می‌رود.

شناخت خود و روش‌های کسب اعتماد به نفس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در فروش حرفه‌ای باید مورد توجه قرار دهیم آن است که مدیر فروش و تیم فروش، هرکدام چه شناختی از خودشان و الگوهای رفتاری خود دارند.

اگر شناخت درستی از خودمان نداشته باشیم، همین عدم شناخت باعث می‌شود در کار نیز دچارتزلزل شده و نتوانیم کار خودمان را به خوبی پیش ببریم.

مدیر فروش و تیم فروش باید دوره اعتماد به نفس خوبی در کار داشته باشند. اگر می‌خواهید کار فروش را برعهده بگیرید و در خود ضعف‌های درونی و عدم اعتماد به نفس را احساس می‌کنید، باید و لازم است که حتما روز روش‌های اعتماد به نفس کودکان خودتان کار کنید.

اگر شناخت درستی روی توانمندی‌های خودمان نداشته باشیم کار به خوبی پیش نمی‌رود و نمی‌توانیم در کسب و کار و خصوصا حوزه‌ی فروش موفق ظاهر شویم.

شناخت مشتریان

فروشنده‌ موفق علاوه بر شناخت خود و توانمندی‌هایش باید درک درستی نیز از مشتریان داشته باشد. همذات پنداری با مشتریان می‌تواند بسیار مفید بوده و تبعات خوبی درکار به همراه داشته باشد.

اگر می‌خواهید محصول یا خدماتی را به فروش برسانید. ابتدا باید بدانید چه افرادی با چه ویژگی‌های شخصیتی به سراغ خرید آن محصول یا خدمت می‌آیند. در این صورت موفقیت دو صد چندان خواهید داشت.

اگر دقیقا ندانید مشتریان شما چه خلقیات و روحیاتی دارند، نمی‌توانید به موفقیت خود امیدوار باشید. وقتی می‌خواهید با مشتری ارتباط بگیرید باید درک درستی از مشتریان داشته باشید.

ظاهر فروشنده حائز اهمیت است

ظاهر فروشنده بسیار اهمیت دارد. تصور کنید می‌خواهید محصولی آکادمیک و دانشگاهی در مورد سلامت و بهداشت دهان و دندان به فروش برسانید و فردی را برای فروش محصول در نظر گرفته‌اید که دندان‌های جلویی اش سیاه و برخی از دندان‌هایش هم افتاده باشد.

مشتری در نگاه اول دچار چه حالتی می‌شود؟ آیا می‌تواند به محصول توجه نشان دهد؟ در ناخودآگاهی‌اش با دیدن دندان‌های سیاه فروشنده، اولین حرکت ضد تبلیغ رخ داده است. پس ظاهر فروشنده اهمیت دارد. می‌توانید مقاله‌ی ظاهر و لباس فروشنده – برگزیده ای از فیلم اتاق سهام (Boiler Room- 2000) را مطالعه کنید.

فردی را می‌شناختم که محصولات آرایشی و بهداشتی برای زیبایی پوست و مو می‌فروخت. به قدری پوست شفاف و صافی داشت، به صورت ناخودآگاه مشتریان جذب می‌شدند. فرد دیگری مربی باشگاه ورزشی بود و هیکل بسیار خارج از فرمی داشت. هر کسی برای ثبت نام به باشگاه ورزشی می‌آمد و مربی را می‌دید، از ثبت نام صرف نظر می‌کرد.

مشتریان به صورت ناخودآگاه با خودشان می‌گفتند، اگراین فرد می‌توانست کاری بکند، اول برای خودش کاری می‌کرد و کار خودش را پیش می‌برد.

مشتری یابی

مشتری یابی نیز یکی ازموضوعات مهم دیگری است که در این دوره آموزشی بدان توجه ویژه‌ای نشان داده شده است. یافتن مشتریان وفادار بسیار اهمیت دارد. یکی از سرفصل‌های دوره آموزشی، مشتری یابی است که در واقع جزو سرفصل‌های مهم آموزشی است.

اگر همه کارها به خوبی پیش برود ولی در پروسه‌ی یافتن مشتری و اصطلاحا مشتری یابی مشکل داشته باشیم ، نمی‌توانیم محصولات خود را به مشتریان نشان دهیم و در واقع طلای ناب ما در پستو پنهان می‌ماند.

سایر سرفصل‌های دوره آموزشی

از دیگر سرفصل‌های دوره آموزشی می‌توان بهآشنایی با ارتباطات صحیح و اصولی در فروش نکات تاثیرگذار در جلسه فروش، انتظارات خریدار از یک ویزیتو، ویژگی‌های شخصیتی فروشندگان موفق، شرایط جسمانی و فکری  فروشنده، طریقه برقراری و حفظ ارتباط با مشتریان و وفادارسازی مشتریان، بایدها و نبایدهای فروش، مراحل اتمام فرایند فروش و … اشاره کرد.

کارگاههای عملی ارائه شده در دوره

دراین دوره آموزشی کارگاه‌های مختلفی برگزار شده است که مدیریت زمان در هنگام ویزیت، پرسش‌های کوانتومی فروش، اصل واگویه‌ها در فروش، دفترچه مشاهدات در فروش و ارزیابی رقبا(‌سان تزو) برخی از این کارگاه‌های آموزشی هستند.

باید فهرستی درستی از سوالات در اختیار داشته باشیم و از مشتری بپرسیم. اگر دقیقا ندانیم مشتری با چه سوالاتی به سراغ ما می‌آید، نمی‌توانیم مشتری با به شکل درستی راهنمایی کنیم.

باید سوالات درست و به جا نیز از مشتری بپرسیم و با سوال و جواب‌های منطقی او را مجاب کنیم که خرید درستی انجام دهد. برخی از فروشندگان ممکن است زمان زیادی را صرف گفتگو با مشتری کنند، ولی درنهایت درفروش موفق نیستند.

علت آن است که حرف‌های اضافی و بی هدف مطرح می‌کنند که منجر به فروش نمی‌شود. باید با همذات پنداری و طرح سوالات و پاسخ‌های درست، مشتری را به سمت درستی هدایت کنید.

سایر کارگاه‌های دوره آموزشی

ازدیگر کارگاه‌های برگزار شده در دوره آموزشی ویزیتوری و فروش حرفه‌ای می‌توان به لیست ترس‌ها در فروش، شیوه صد تماس در محصولات کم فروش و پیگیری مشتریان کم خرید را نام برد.

با کمک سرفصل‌های آموزشی ارائه شده، میزان فروش افزایش خواهد یافت. بی‌شک افزایش فروش یکی از موضوعات مهمی است که مدیران و صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ بدان توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌ی چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟ (رازهای فروش موفق) را حتما مطالعه کنید.

اگر به فروش بیشتر و موثرتر واحد فروش خود فکر می‌کنید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول و صرف زمانی متناسب به توانمندسازی تیم فروش خود کمک کنید.

برای موفقیت شرکت ، تیم ویزیتوری حرفه ای بسیار مهم است. صاحبان شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند با آموزش‌های متناسب تیم فروش موفقیت خود را دو صد چندان کنند. به صفحه‌ی دوره‌های آموزشی آکادمی بازار مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی