برگزاری دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره – شرکت ملی گاز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۰ دی, ۱۴۰۱

اصول و فنون مذاکره موفق به شما کمک می‌کند در کسب و کار خود به صورت موفقیت آمیزی پیش بروید. دوره آموزشی آکادمی بازار در این مسیر می‌تواند کمک شایانی باشد.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اصول و فنون مذاکره موفق

چقدر به اصول و فنون مذاکره تسلط دارید؟ آیا تسلط بر این فنون را برای کسب و کار خود ضروری می‌دانید؟ آیا برایتان پیش آمده که برای عقد قرارداد وارد جلسه مذاکره شده باشید ولی به دلیل عدم تسلط بر مهارت‌های مذاکره، نتوانسته باشید میدان را از آن خود کنید؟ با این دوره مذاکره موفق همراه باشید.

بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک، چنین تجربه‌ای را داشته‌اند. یعنی بر سر میز مذاکره رفته ولی دست خالی برگشته‌اند. فن بیان در مذاکره و بیزینس بسیار اهمیت دارد.

چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ چطور می‌توان از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کرد؟ چگونه می‌توانیم به شکلی وارد مذاکره شویم که پیروز میدان شویم؟

اصول و فنون مذاکره چیست ؟

مذاکره یعنی گفت و گو و داد و ستد و حتی بده و بستانی که بین دو طرف شکل می‌گیرد که این دو طرف میتواند؛ دو فرد یا دو گروه و یا دو سازمان باشند. اما اصول و فنون مذاکره چه می گوید؟. آیا این بده و بستانها فرمولی نیز دارند؟. فرمول مذاکره یعنی اینکه شما به تکنیک‌های این مهارت آشنایی داشته باشید. اما چرا باید به تکنیک‌های مذاکره آشنا باشیم مگر مذاکره به معنای گفت و گو نیست؟ پس هر طور که دلمان خواست صحبت کنیم و هر طور که دلمان خواست مذاکره کنیم.

صحبت از اصول و فنون مذاکره بدان معنا است که شما برای مطالبه خواسته‌های خودتان یا مطالبه خواسته های سازمان یا گروه و اعضای دلخواهتان به شیوه و روشی معقولانه تر و البته علمی‌ اقدام کنید. شاید شما برای داشتن یک لیوان آب در منزل به هر روشی به اعضای خانواده نیازتان را انتقال دهید اما قطعا شیوه ابراز نیاز شما در منزل با ابراز نیاز و تامین خواسته هایتان در سازمان و شرکت یعنی خارج از منرل یکی نخواهد بود . به عبارتی شیوه گفتمان یا همان مذاکره در منزل با خارج از منزل متفاوت خواهد بود. اما در هر صورت برای ابراز نیاز دست به یک مذاکره می زنید.
با این توصیف مذاکره به معنای گفت و گوی دو طرفه‌ای است که در محیط کار، منزل، یا بین دوستان و همکاران شکل می گیرید تا ابزاری باشد جهت نیل به خواسته یا تامین خواسته و منافع هر دو طرف این گفتمان. درخصوص آشنایی با اصول و فنون مذاکره بسیاری از کارشناسان امر بر این باورند که هر فردی در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای به آشایی با این تکنیک و مهارت نیاز دارد. مدیران ، همکاران، مشتریان و حتی صحبت و مکالمه با زیر دستان نیز نیازمند اشراف به اصول و فنون مذاکره است و این در حالی است که بسیاری از مردم ولو مدیران نیز با هنر مذاکره به خوبی آشنا نیستند و این عدم آگاهی بعضا در تعاملات روزمره اسباب رنجش و چه بسا تبعات این رنجش بین مردم شده است.

اصول و فنون مذاکره یعنی چه ؟


بسیاری بر این باورند که مذاکره نوعی تصمیم گیری جمعی است. به عبارتی افراد یا گروه‌های دارای اهداف مشترک یا حتی متضاد طرح‌های پیشنهادی یا برنامه‌های پیشنهادی خودشان را به وسیله مذاکره بیان میکنند و شرایط خودشان را مورد بحث و مناقشه قرار میدهند تا به نتیجه گیری مشترک برسند.
این نتیجه گیری یا توافق در صورتی یک نتیجه گیری دلخواه، توافق و حتی تفاهم مشترک نام دارد که منافع هر دو طرف تامین بشود و برای هر دو طرف چنین تصمیم گیری مشترکی رضایت بخش باشد. در تعریف دیگری از مذاکره گفته می‌شود؛ مذاکره عمل یا فرایند گفت و گو با دیگران جهت اخذ توافق یا رسیدن به توافق بر سر مشکل یا راهکار خاصی است ( فرهنگ مارین وبستر).
و در تعریف دیگری از مذاکره، مذاکره را گفت‌وگویی در راستای رسیدن به یک توافق دو طرفه تعریف کرده‌اند تعریفی که در کوتاهترین شکل ممکن در فرهنگ آکسفورد اینگونه از ان یاد شده است.
همچنین مذاکره را یک فرایند بسیار پویا و نه ایستا عنوان می‌کنند فرایندی که از یک نقطه و مکان شروع شده و تا پایان مذاکره در معرض تغییر و ارزیابی است. حتی قبل از هر اقدامی دو طرف در حال مذاکره، قبل از هر کلامی نسبت به ارزیابی و برآورد نیازها ، علاقه ها و هدف‌های خود می پردازند تا بدین وسیله موقعیت خود و طرف مقابل در حال مذاکره که میتواند یک فرد یا یک گروه یا سازمان باشد ر ارزیابی کرده باشد.
از اینروی عنوان میشود که در هر مذاکره‌ای، طی تعاملاتی که بین دو فرد یا دو گروه یا دو طرف درحال مذاکره پیش میآید از این قبیل ارزیابی‌ها و برآوردها بسیار پیش خواهد آمد و این قبیل ارزیابی و برآوردها و البته تعاملات دائما در حال تغییر و تحول خواهد بود. تا اینکه اطلاعات جدید بدست بیایند.
لذا پس از اخذ اطلاعات جدید باز همان اطلاعات جدید و قدیم مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت تا طی فرایند مذاکره که در آن پنهان سازی اطلاعات تا افشای و توجه به اطلاعات نهفته است توافق یا تصمیم نهایی یا چه بسا تعهد مشترک بین دو طرف در حال مذاکره حاصل بشود.

اصول و فنون مذاکره پیشرفته چیست ؟


گاهی مذاکرات شما از مذاکره یا گفت و گوی برای حل مشکل فردی یا ساختاری فراتر می رود و نیازمند مذاکره برای اهداف بزرگتری همچون مذاکره برای تجارت یا قراردادهای بین المللی است یا حتی مذاکره برای اهداف کلان سیاسی یا اقتصادی است آیا برای چنین مذاکراتی آمادگی لازم را دارید؟.
از مذاکرات پیشرفته چه چیزی می دانید؟ مذاکرات پیشرفته در تعریف کوهن نیازمند سه عنصر حیاتی است؛ زمان، اطلاعات و قدرت. کوهن نویسنده کتاب ؛« در مورد همه چیز میتوان مذاکره کرد» در خصوص مذاکرات پیشرفته می گوید؛ شما در مذاکره نیازمند زمان هستید چون؛
• زمان: شما در مذاکره نیازمند زمان هستید چون هرگز در یک مذاکره نباید هیچ کدام از طرفین مذاکره در تنگنا قرار بگیرند.
• اطلاعات: شما در مذاکره نیازمند اطلاعات هستید چراکه به هر اندازه که اطلاعات شما از متن مذاکره و انگیزه و هدف از مذاکره بالای باشد به همان اندازه قدرت بالایی در مذاکره خواهید داشت.
• قدرت: شما در مذاکره نیازمد قدرت هستید چرا که نباید مذاکره را به نفع طرف مقابل تمام کنید یا به طرف مقابل واگذار کنید همیشه باید منافع شما هم به عنوان یک بخشی از طرف مذاکره حفظ یا تامین گردد.

فراموش نکنید زمانیکه از یک مذاکره پیشرفته صحیت میکنیم منظورمان یک مذاکره یک روزه یا یک ساعته نیست بلکه صحبت از مذاکراتی است که بعضا یکماه یا حتی یکسال یا چندین سال امکان دارد به طول بیانجامد از اینروی عنوان می‌شود که در این قبیل مذاکرات علاوه بر اطلاعات ، نسبت به ارزیابی طرف مقابل بپردازید اطلاعات لازم را گردآوری کنید و البته به تمامی سبک‌های مذاکره نیز تسلط داشته باشید حتی زبان بدن!.

از قانون 20-80 در مذاکرات غافل نشوید؛

پارتو اقتصاددان و جامعه شناس مشهور ایتالیایی می‌گوید؛ در کل زندگی آدمی 20 درصد آنچه را که انجام می‌دهد 80 درصد نتایج را به همراه دارد و بالعکس 80 درصد آنچه افراد انجام می‌دهند 20 درصد نتایج را به همراه میاورد. ازاینروی این اقتصاددان پیشنهاد می‌کند که در طول مذاکرات از این قانون پیروی کنید و برای بدست آوردن 80 درصد موفقیت یا نتایج مد نظر در مذاکره بر روی 20 درصد پایان مذاکره حساب باز کنید چرا که معمولا از نظر این جامعه شناس و اقتصاددان ایتالیایی 80 درصد نتایج مذاکرات در 20 درصد آخر وقت مذاکره مورد توافق یا تائید هر دو طرف مذاکره قرار می گیرد. به عبارت بهتر گاهی ضرب الاجل میتواند به نفع یکی از دو طرف در حال مذاکره رقم بخورد.

ازاینروی پارتو اضافه میکند از آنجایی که بیشتر توافقات در مذاکرات در همان 20 درصد آخر وقت رقم می‌خورد لذا در طول مذاکرات خونسرد، صبور، و منتظر چنین زمان طلایی باشید. فراموش نکنید به رغم کلیه نکات و توصیه های این اقتصاددان ایتالیایی در هر مذاکره ای این شما هستید که باید به کلیات تکنیک و مهارت های مذاکره واقف باشید و شرایط را به نفع خودتان رقم بزنید .

اصول و فنون مذاکره تلفنی؛

گاهی مذاکرات شما قرار است صرفا تلفنی صورت بگیرد . فراموش نکنید همیشه شرایط، مذاکره روی در روی را ایجاب نخواهد کرد و بعضا مجبور به انجام مذاکرات تلفنی یا حتی اینترنتی و ایمیلی نیز هستید. اما برای انجام یک مذاکره تلفنی موفق چه اصول و فنونی را باید رعایت کرد یا باید به چه اصول و فنونی مسلط بود؟.

• آیا برای موفقیت در یک مذاکره تلفنی به زبان بدن هم نیازی خواهیم داشت؟.
• آیا برای انجام و اتمام یک مذاکره تلفنی موفق به عناصری چون مکان، زمان و اطلاعات و قدرت نیز نیاز خواهیم داشت؟.

باید یادآور شویم که شما برای انجام و اتمام موفقیت آمیز یک مذاکره تلفنی به سه بخش نیازمند هستید؛
• یکم؛ آغاز مکالمه
• دوم؛ انجام و تداوم مکالمه
• سوم؛ پایان مکالمه
یکم؛ آغار مکالمه: شاید برایتان جالب باشد اما به عنوان پیشنهاد توصیه میکنیم در ابتدای مکالمه برای یک مذاکره تلفنی موفق نخست به ظاهرتان اهمیت بدهید. شاید تعجب کنید اما ظاهر مناسب شما و حتی آراستگی شما در طول مذاکره بر روی رفتار و حتی ادب و کلام شما تاثیر گذار خواهد بود و این بار روانی یک ظاهر زیبا در انجام موفقیت آمیز یک مذاکره تلفنی است.
باید خاطر نشان کنیم که با حفظ ظاهر در یک مذاکره تلفنی فرد مقابل اگر تصویری از شما نداشته باشد فقط و فقط در طول مذاکره تلفنی به صدا و البته کلمات شما توجه خواهد کرد لذا در طول یک مذاکره تلفنی هر دو طرف مذاکره صرفا صدا و کلمات یکدیگر را در غالب ارسال پیام و البته بازخورد پیام ارسال و دریافت خواهید کرد ازاینروی باید گفت: در طول یک مذاکره تلفنی لحن شما 80 درصد اثرگذار خواهد بود و صرفا 20 درصد از کلام شما در ذهن مخاطب یا طرف دوم مذاکره اثرگذار و ماندگار خواهد بود با این وصف شما باید تصمیم بگیرید که از چه تکنیکی برای اثرگذاری لحن بر روی مخاطب یا طرف مقابل پشت تلفن می‌توانید استفاده کنید.
پس ؛
دوم؛ انجام و تداوم مکالمه تلفنی؛
• آراسته باشید
• لبخند بزنید
لبخند زدن یکی دیگر از تکنیک‌های مذاکره بود البته تکنیکی که از آن به عنوان زبان بدن یاد می‌شد. شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که اینجا سخن از یک مذاکره تلفنی است پس چطور میتوان منتظر نتیجه یک لبخند پشت تلفن بود ؟. باید گفت: شروع یک مذاکره ولو مذاکره تلفنی با یک لبخند به شما کمک خواهد کرد که نخست به خودتان بقبولانید که برای یک مذاکره برد- برد در حال مذاکره تلفنی هستید و نه یک جنگ و سپس همین حس مذاکره را نیز به طرف مقابل مذاکره انتقال دهید.

• مکان مناسب برای خودتان اختیار کنید
• خودکار و کاغذ به همراه داشته باشید .
شما چه در حال انجام یک مذاکره تلفنی باشید و چه مذاکره شما روی در روی باشد در هر شکل به یک خودکار و کاغذ احتیاج خواهید داشت چرا که از قبل کلیات برنامه‌های گفتمان یا مذاکره را قطعا در کاغذی جداگانه یادداشت کرده اید و از قبل برنامه های اجرایی، ساختار مذاکره و البته اهداف خودتان را از این مذاکره برای خودتان ترسیم کرده اید. نگارش کلیات اهداف و برنامه و البته تداوم گام به گام این مذاکره بنا به برنامه ای که برای خودتان به قلم و تحریر در آورده اید در پیشبرد مذاکره تلفنی به شما کمک خواهد کرد.
• خوب گوش کنید
• دانش طرف مقابل را راجع به موضوع در حال مذاکره ارزیابی کنید.
• ساده صحبت کنید و از کلمات تخصصی و پیچیده استفاده نکنید
• تن صدای شما باید همتراز با تن صدای طرف مقابل در حال گفت و گوی باشد.
• سرعت مکالمه شما باید هماهنگ با سرعت مکالمه طرف مقابل در حال گفت و گو باشد.

روش درست مذاکره کردن را یاد بگیرید

مذاکره کردن

خوب مذاکره کردن آموختنی است. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که افرادی در این دنیا حضور دارند که از شکم مادر، مذاکره کننده به دنیا آمده‌اند و عده‌ای نیز این توانمندی و استعداد ذاتی را با خود ندارند.

انسان موجودی است که می‌تواند همه چیز را یاد بگیرد. هوش و استعداد انسان و قدرت ذهن و فکر او وصف ناشدنی است. پتانسیل‌های فراگیری انسان بسیار فراتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

افراد بسیاری در سراسر دنیا بوده و هستند که مهارت مذاکره کردن را با سعی و تلاش و به مرور زمان یاد گرفته‌اند. با اینکه در نگاه عوام مردم، قدرت برقراری ارتباط و مذاکره کردن، ذاتی بوده و قابلیت آموزش پذیری ندارد، ولی اینطور نیست.

در مسیر قرار بگیرید

اگر در شغل خود واقعا نیاز به مذاکره کردن دارید، در قدم اول باید قلبا و ذهنا باور داشته باشید که درست مذاکره کردن یادگرفتنی است.

یعنی می‌توانید در هر نقطه‌ای که ایستاده‌اید قدم‌های بیشتری برای یادگیری روش درست مذاکره بردارید و جلو بروید. اگر همین الان در برخی جلسات مذاکره موفق هستید و در برخی جلست موفق نیستید، می‌توانید روی توانمندسازی خودتان برای برطرف کردن نقاط ضعف زمان بگذارید.

استاد احمد محمدی
زندگی شگفت‌انگیز است، کافی است راهش را پیدا کنی.
استاد احمد محمدی

باید در مسیر یادگیری و مهارت آموزی قرار بگیرید تا بتوانید به صورتی موفقیت آمیز پیش بروید. اگر مدیر شرکت و مجموعه‌ای هستید و کارمندان و پرسنل شما نیاز به آموزش دارند، تا دیر نشده می‌توانید آنها را نیز در معرض آموزش قرار دهید.

ممکن است کارمندان بخش بازاریابی و فروش اصلا نیازی در خود نبینند که باید دوره آموزشی بگذرانند. ولی قدرت مذاکره در بسیاری از بخش‌ها و واحدهای کاری، خصوصا در بخش بازاریابی و فروش می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی موفقیت در کار بگذارد.

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره

آکادمی بازار در کنار شما است تا بتوانید هر آنچه برای توسعه کسب و کار خود نیاز دارید پیش ببرید. دوره آموزش اصول و فنون مذاکره موفق به صاحبان مشاغل و کسب وکارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند در مسیر موفقیت‌های بیشتر قرار گیرند.

در این دوره آموزشی مدیران و کارمندا می‌توانند با روش‌های ارتباطات موثر، تکنیک های مذاکره اثر بخش و اصولی جهت افزایش موفقیت در مذاکرات و ارتباطات تجاری و شغلی، ایجاد رابطه اصولی و دراز مدت با طرف مقابل درمذاکره ، شناخت دامهای مذاکراتی و …. آشنا شوند.

آکادمی بازار تاکنون دوره‌های آموزشی بسیاری برگزار کرده است. یکی از شرکت‌هایی که از دوره‌ آموزشی اصول و فنون مذاکره استقبالی خوبی کرده و آکادمی بازار آموزش به کارمندان و پرسنل این شرکت را در کارنامه خود دارد، شرکت ملی گاز ایران است.

استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مذاکره

محتوای دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره

در این دوره آموزشی محورهایی مهم در مورد اصول و فنون مذاکره آموزش داده می‌شود. از برخی از رئوس این دوره آموزشی می‌توان به   تعریف مذاکره تجاری، تشریح مراحل مذاکره، انواع مذاکره تجاری، مذاکره بد – مذاکره خوب، چهار اصل مذاکرات حرفه ای و تشخیص مذاکرات حرفه ای و غیر حرفه ای و … اشاره کرد.

این دوره آموزشی با چنین سرفصل‌هایی برای شرکت‌های مختلف برگذار شده و تجربه نشان می‌دهد که تقریبا تمامی شرکت‌هایی که کارمندان و مدیران آنها در چنین دوره آموزشی شرکت کرده‌اند، نیاز به حضور در چنین دوره ای داشته‌اند.

استاد احمد محمدی

جایگاه موفقیت ملکی نیست، بلکه اجاره‌ای است، برای ماندن در آن جایگاه هرروز باید بهای آن را که ، تفکر مثبت و تلاش بی وقفه است را پرداخت کنیم .

استاد احمد محمدی

یادگیری آداب مذاکره فروش یکی از موضوعات مهمی است که باید بدان توجه شود. در کل باید بدانید که مذاکره و اصول و فنونی دارد که هر کسی در هر سطحی می‌تواند آن را فرابگیرد و مورد استفاده قرار دهد.

برخی از افراد که در جلسات بسیاری شرکت می‌کنند و در طی روز ساعت‌ها مشغول صحبت کردن هستند، تصور می‌کنند که نیازی به آموزش اصول و فنون مذاکره ندارند. در واقع وقتی صحبت از دوره آموزشی می‌شود، می‌گویند ما از صبح تا شب در حال صحبت کردن و مذاکره هستیم.

صحبت کردن از صبح تا شب، با تسلط داشتن بر مهارت‌های اصول و فنون مذاکره بسیار متفاوت است. وقتی صحبت از مذاکره می‌شود، یعنی بتوانید در جلسه عقد قرارداد، همه چیز را به خوبی پیش ببرید.

کارگاه‌ های اصول و فنون مذاکره

در دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره موفق، علاوه بر مروری بر مباحث نظری و تئوری، کارگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود که می‌تواند برای افرادی که در چنین دوره‌های آموزشی حضور به هم می‌رسانند بسیار مفید و کاربردی باشد.

در واقع دوره اصول و فنون مذاکره موفق، تنها یک دوره تئوری و نظری نیست. بلکه در کنار طرح مباحث تئوری، به مباحث کاربردی نیز پرداخته می‌شود.

برخی از کارگاه‌های کاربردی و عملی این دوره آموزشی عبارتند از: کارگاه تشریح انواع نقش های مذاکراتی، تشریح انواع مذاکره کننده، کارگاه عملی تعیین سطح مذاکره کنندگان، کارگاه انواع شخصیت مذاکره کنندگان، کارگاه عملی تعیین خصلت برون گرایی و درون گرایی شرکت کنندگان، نحوه شروع و پایان مذاکرات، تن گفتار Body language و باید ها و نباید های مذاکرات، انواع روش های مذاکره و نحوه برخورد با آن ها اشاره کرد.

همچنین در این دوره آموزشی نمایش فیلم مذاکراتی و تحلیل آن نیز جزو مواردی است که آموزش داده می‌شود. فاکتورهایی که یک مذاکره کننده حرفه ای باید داشته باشد، بسیار اهمیت دارد. مذاکره کننده قوی، دام ها و حیله های مذاکراتی را می‌شناسد.

همچنین در این دوره آموزشی راهکارهایی برای پیشبرد بهتر مذاکرات ارائه می‌شود. همه این موارد می‌تواند به بهبود وضعیت کسب و کار شما کمک کند.

سایر محتوای آموزشی دوره

از دیگر موارد ارائه شده در دوره می‌توان به پیش آزمون، کارگاه تشخیص سبک مذاکراتی شرکت کنندگان، تست های شخصیتی مرتبط با مذاکره، کارگاه ۱۰۰ سوال مذاکراتی، فیلم های تکنیکهای موثر در مذاکراه و آزمون اشاره کرد.

همه آنچه در این دوره ارائه می‌شود به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا د رهر نقطه‌ای و سطحی از مذاکره کنندگی قرار دارند، بتوانند کار خود را پیش ببرند و در این مسیر موفق باشند.

مذاکره کننده خوب و موفق می‌تواند مسیرهایی تازه و جدید در کسب و کار ایجاد کند. گاهی یک جلشه موفقیت آمیز مذاکره می‌تواند وضعیت شرکتی را بسیار تغییر دهد.

تصور کنید که در مذاکره بتوانید قراردادی میلیاردی تنظیم کنید، در مذاکره بتوانید شخص مهمی را متقاعد کنید، یا در مذاکره بتوانید میدان‌های جدیدی را در کسب و کار خود باز کنید.

قدرت مذاکره کردن

قدرت مذاکره کردن یکی از موضوعات مهمی است که باید بدان توجه کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصور کنید در مذاکره، طرف مقابل قدرتمند از شما وارد مذاکره شده است.

در چنین شرایطی احساسی درونی برای ما به وجود می‌آید که طرف مقابل قدرت میدان را در دست دارد. باید سعی کنید در چنین وضعیت‌هایی هوشمندی و هوشیاری خاصی داشته باشید و مغلوب میدان نشوید.

راه‌های مختلفی برای در دست گرفتن قدرت میدان مذاکره وجود دارد که در دوره آموزشی به برخی از آنها اشاره می‌شود.

مثلا هر چقد رآماده‌تر وارد میدان مذاکره شوید، راحت تر می‌توانید در این مسیر حرکت کنید و پیروز میدان شوید. باید همه‌ی حالت‌هایی که ممکن است در مذاکره پیش بیاید از قبل بررسی کرده و پاسخی برای شرایط مختلف داشته باشید.

در چنین حالتی با قدرت بیشتری در مذاکره وارد خواهید شد و برای هر شرایطی گزینه‌ و راهکاری از پیش تعیین شده در اختیار خواهید داشت.

قبل از آنکه دیر شود اقدام کنید

گاهی اوقات، وقتی دست به اقدام و اتخاذ تصمیم های جدید می‌گیریم که دیگر دیر شده و کار از کار گذشته است. در چنین وضعیت‌هایی در فشار و بحران شدید قرار داریم و نمی‌‌توانیم کار خود را به درستی پیش ببریم.

بهتر است قبل از آنکه دیر شود و به نقطه‌ ای حساس در مسیر شغلی خود برسیم، فکری به حال خودمان و شرایط موجود کنیم.

وقتی چرخ کسب و کار شما خوب می‌چرخد، زمان مناسبی برای آماده شدن است. آماده شدن برای جهشی جدید در کسب و کار. یکی از روش‌هایی که می‌تواند منجر به چنین جهشی شود، یادگیری اصول و فنون مذاکره یا تقویت چنین توانمندی‌ هایی است.

باید در هر نقطه‌ای که ایستاده‌ایم خود را تقویت کرده و برای جهش‌های شغلی بیشتر آماده شویم. از زمان و فرصت‌های پیش رو برای بهتر شدن و رشد کار استفاده کنید.

تقویت قدرت مذاکره را دست کم نگیرید

باید این نکته مهم را درنظر بگیریم که اگر می‌خواهیم در مسیر شغلی خود به موفقیت برسیم، باید برای این موفقیت طرح و نقشه‌ای مشخص داشته باشیم.

در این نقشه‌ موفقیت، یادگیری یکی از موضوعات مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. وقتی طرح‌های اصلی را برنامه‌ ریزی می‌کنید، برای یادگیری و تخصیص زمانی برای آموزش نیز زمانی را درنظر بگیرید.

همه مدیران موفق، برای آموزش مستمر و مداوم خود زمان اختصاص می‌دهند. شما نیز اگر می‌خواهید به موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تری برسید، باید برای آموزش خود برنامه ای داشته باشید.

همین الان، دقیقا همین الان که این مقاله را می‌خوانید، لحظه‌ای با خودتان فکر کنید و به این سوال پاسخ بدهید: آیا طرح و برنامه‌ای برای آموزش خودتان در زندگی دارید؟ اگر پاسخ بلی است، قرار است چه آموزش‌هایی ببینید؟ و اگر پاسخ منفی است، علت اینکه برنامه آموزشی برای خودتان ندارید چیست؟

وقتی زمانی را برای آموزش و یادگیری خودمان درنظر نمی‌گیریم، بعد ازگذشت مدتی در جا می‌زنیم و دیگر نمی‌توانیم به سمت جلو حرکت کنیم. پس لزوم یادگیری در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری ؛
با توجه به موارد قید شده در خصوص آشنایی با برخی تکنیک‌های مذاکره و البته ضرورت آشنایی با اصول و فنون مذاکره باید خاطر نشان کرد؛ متن مذاکرات شما درصورتی بار مثبت و البته موفقیت آمیزی برای شما به همراه خواهد داشت که علاوه بر آشنایی با تکنیک‌های مذاکره از سیاست‌گذاری‌های درستی نیز برخوردار باشد. به عبارتی این شما هستید که تعیین میکنید صرفا با رعایت تکنیک های درست نسبت به آغاز یک مذاکره اقدام بکنید یا نه در ضمن تسلط به تکنیک و مهارت‌های یک مذاکره، از برنامه‌ها و ساختار و اهداف مذاکره نیز مطلع بوده و با اطلاعات کامل پای میز مذاکره بروید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی