بازاریابی بیمه عمر چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اسفند, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۱
بازاریابی بیمه عمر چیست؟

بازاریابی بیمه عمر چیست؟ از بیمه عمر به عنوان یکی از بیمه‌هایی یاد می‌شود که این روزها بیشتر از انواع دیگر بیمه‌ها راجع به آن شنیده‌ایم. چرا که از طرفی این بیمه نه تنها با هدف سرمایه گذاری انتخاب می‌شود بلکه دارای پوشش‌های متنوعی است که ماهیت آن را نسبت به سایر بیمه‌ها متفاوت ساخته است.

بیمه عمر یکی از شاخه‌های مهم در صنعت بیمه است که برای ایجاد شناخت و آگاهی در بین عموم، نیاز به بازاریابی و جذب مشتری دارد.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی بیمه عمر چیست؟

بازاریابی بیمه عمر چیست؟ سوالی که درباره بازاریابی بیمه عمر پرسیده می‌شود از میان بیمه‌های مختلفی که تاکنون به گوشمان خورده یا شاید هم تحت پوشش یکی از آن‌ها بوده‌ایم، بیمه عمر بوده است.

برای شناخت بیشتر و آگاهی بهتر در زمینه بیمه عمر، در کنار تبلیغات مختلفی که برای آن صورت می‌گیرد، بازاریابی و معرفی آن توسط بازاریابان حرفه‌ای، یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود. اما شاید این سوال برایتان پیش آید که بطور کلی بازاریابی و فروش بیمه عمر چیست؟ و مفهوم واقعی آن چه می‌باشد؟

روش های یک بازاریاب برای بازاریابی بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست؟

با توجه به اینکه بیمه همانند یک کالای خدماتی محسوب می‌شود و بیمه عمر نیز یکی از همین کالاها است از این‌روی از سویی همچون هر کالای دیگری بیمه نیز نیاز به فروش و ارائه خدمات دارد و از طرفی دیگر دارای مشتریان باالقوه‌ای است که باید شناسایی شوند.

اما این کار زمانی به انجام می‌رسد که امر بازاریابی در حوزه بیمه عمر به شکل درستی انجام شده و بازاریابان آموزش دیده و حرفه‌ای عهده‌دار این مسئولیت باشند.

چرا که براساس اصول و روش‌های بازاریابی، این افراد باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا مشتریان یا بیمه گزاران بتوانند با توجه به توان مالیشان یک خرید آسان و راحتی را تجربه کنند.

البته نحوه تماس با مشتری، توجه به خواست و نیاز مشتری، نحوه ارائه مدل‌های مختلف بیمه عمر، روش‌های فروش و بالاخره فروش بیمه عمر همگی جزئی از بازاریابی بیمه عمر هستند که در جای خود از اهمیت خاصی برخوردارند.

روش های بازاریابی بیمه عمر چیست؟

بازاریابی بیمه عمر پلی میان بیمه گر و بیمه گزار

بازاریابی بیمه عمر پلی است میان بیمه گر و بیمه گزار و به تعبیری پل رابط میان فروشنده (بیمه گر) وخریدار (بیمه گزار) محسوب می‌شود.

همانطور که هیچ محصول و کالایی بدون بازاریابی نمی‌تواند فروشی داشته باشد در ارتباط با بیمه عمر هم بازاریابی مهم‌ترین نقش را در جذب مشتری یا بیمه گزار دارد. که برقراری و ایجاد رابطه میان بیمه گر و بیمه گزار بدون این پل امکان پذیر نیست.

در همین راستا مجموعه روش‌هایی که برای بازاریابی بیمه عمر انجام می‌شود، در واقع در برگیرنده معنی کامل بازاریابی است. لذا با شناختی از این روش‌ها هست می‌توان به معنای واقعی بازاریابی رسید.

روش اول بازاریابی تلفنی

در این روش بازاریاب با تماس تلفنی و برقراری ارتباط با مشتری در جهت ایجاد شناخت و آگاهی و نیز فروش در زمینه بیمه عمر اقدام می‌کند. البته در بازاریابی تلفنی سه روش عمده وجود دارد که عبارتند از:

در روش اول بازاریاب پس ازبرقراری تماس تلفنی و معرفی خود از طریق تلفن، از شرایط بیمه عمر و چگونگی برخورداری از این نوع بیمه مخاطب تلفنی خود را آگاه می‌سازد. همچنین در ارتباط با محاسن بیمه عمر اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهند و در همان لحظه پاسخگوی سوالات مخاطبین خود می‌شود.

روش تلفنی بازاریابی بیمه عمر چیست؟ در این روش بازاریابی تلفنی بیمه از طریق تلفن گویا با شماره گیری خودکار روی تلفن مشترکین صورت می‌گیرد که به محض جواب دادن مخاطب اطلاعاتی در زمینه بیمه عمر به شکل گویا و بدون هر گونه سوال و جوابی در اختیار مخاطب گذاشته می‌شود.

روش سوم به شکل پیامک‌های تلفنی می‌باشد. که با ارسال پیامکی در زمینه بیمه عمر و نیز ذکر شماره تماس برای گرفتن اطلاعات بیشتر از سوی مخاطب، شکل دیگری از بازاریابی بیمه عمر بشمار می‌رود.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

البته در بازاریابی تلفنی بیمه عمر، سیستم یادآوری کننده تاریخ انقضا بیمه نامه تا یک هفته قبل از تاریخ انقضا و اطلاع رسانی آن به بیمه گزاران، تکمیل کننده روش بازاریابی تلفنی بیمه عمر محسوب می‌شود که از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیام کوتاه روی موبایل بیمه شدگان صورت می‌گیرد. در صورت نادیده گرفتن این موضوع در بازاریابی تلفنی بیمه باعث از دست دادن مشتریان بیمه عمر خواهد شد.

روش دوم بازاریابی اینترنتی

طبق مقاله ?What is life insurance، همانطور که در بالا اشاره کردیم، مجموعه روش‌هایی که برای بازاریابی بیمه عمر انجام می‌شود، در واقع در برگیرنده معنی کامل بازاریابی است و از همین منظر بازاریابی اینترنتی یکی دیگر از روش‌های بازاریابی بیمه عمر محسوب می‌شود که هم اکنون با توجه به گستردگی دنیای مجازی این نوع بازاریابی از طریق شبکه‌های مختلف اینترنتی مانند فیسبوک، یوتیوب، تلگرام، واتساپ و … انجام می‌شود.

در این نوع بازاریابی بیمه عمر، شرکت‌های بیمه‌ای از طریق بازاریابانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان مجموعه اطلاعات بیمه عمر و فعالیت‌هایی که از طریق بیمه عمر صورت گرفته را به شکل خبرنامه روی سایت‌های مختلف قرار می‌‌دهند و نیز با ترسیم لوگوی بیمه عمر، در کنار رسمیت بخشیدن به این نوع بیمه، بدین شکل اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مشتریان خود می‌گذارند.

همچنین از طریق فرستادن ایمیل‌های خبری و گزارش از روند فعالیت‌های بیمه عمر به ایمیل سازمان‌ها و شرکت‌هایی که ممکن است مشتریان واقعی آن‌ها باشند، شکل دیگری از بازاریابی اینترنتی بیمه عمر است که امروزه به عنوان بازاریابی الکترونیکی بیمه عمر از جانب شرکت‌های بیمه انجام می‌گیرد

پادکست - گام های اساسی در بازاریابی بیمه عمر

البته لازم به ذکر است که وجود سایت‌های مختص به بیمه عمر یکی دیگر از منابع اطلاعاتی در زمینه بیمه عمر می‌باشد که امر بازاریابی در حوزه بیمه عمر را تکمیل می‌کند و کلیه بیمه گزاران و مشتریان بیمه عمر می‌توانند از طریق سایت اختصاصی بیمه عمر اطلاعات لازم در ارتباط با آن را کسب کنند.

نتیجه گیری بازاریابی بیمه عمر چیست؟

نتیجه گیری بازاریابی بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از شاخه‌های مهم در صنعت بیمه است که برای ایجاد شناخت و آگاهی در بین عموم، نیاز به بازاریابی و جذب مشتری دارد. چرا که بطور کلی بازاریابی در هر حوزه‌ای همانند یک پل ارتباطی عمل می‌کند که روند فروش را به نوعی آسان‌تر می‌کند.

در حوزه بیمه عمر هم فرآیند بازاریابی تنها نقطه اتصال بین بیمه گر و بیمه گزار محسوب می‌شود که در جذب مشتری و فروش بیمه نقش بسیار مهم و اساسی دارد که امروزه به شکل‌ها و روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و به نوعی هر کدام از این روش‌ها در جای خود معنی واقعی بازاریابی را روشن می‌سازد.

در بازاریابی بیمه عمر از جمله روش‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، بازاریابی تلفنی، اینترنتی و الکترونیکی است که نه نتها مهم‌ترین نقش را در جهت شناخت و آگاهی به بیمه گزار دارد بلکه در جذب مشتری و ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه گزار، بسیار موثر است.

چرا که بدون شک هدف کلی در بازاریابی، جذب مشتری و فروش بیمه می‌باشد که بازاریابی بیمه عمر هم از این امر مستثنی نیست.

5/5 - (13 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی