ساخت یک برند موفق
انتخاب نام تجاری کالا یا خدمتی که در یک صنعت ارائه میشود میتواند سودآورترین بخش از یک استراتژی بازرگانی یک شرکت و ساخت برند شخصی موفق باشد.
در سادهترین تعریف، نام تجاری را میتوان سمبل و نمادی از کالای شما دانست که قادر است از طریق آرم، ترکیب رنگها، صدا، مظاهر و حتی شیوههای نوشتاری، پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولین نگاه کالای شما را به ذهن او آورد.
برای ساخت برند موفق نوع دیدگاه خود را نسبت به حرفه یا شغلمان تغییر دهیم
خود را نه به عنوان یک کارمند، بلکه به عنوان یک دارایی در نظر بگیریم. عناوین و سمتهای شغلی را از یاد ببریم. از خود بپرسیم که: من چه کارهای ارزشآفرینی انجام میدهم؟» و چه چیزهایی مایه مباهات و افتخارم است؟
وفاداری منجر به ساخت برند موفق میشود
ابتدا به خود وفادار باشیم و بعد به تیم یا شغل، مشتریان و سازمان خود وفادار باشیم.
وفاداری به خود، مقدمه وفاداری و تعهد به مسیر شغلی است و جایگاه فرد را در مختصات برند ارتقا میدهد و منجر به ساخت برند موفق میشود.
بیشتر بخوانید : افزایش وفاداری مشتری با 10 روش فوق العاده!
با خود صادق باشیم
صداقت، سرمایه اصلی حرفهایها است؛ بنابراین دربارهی خود و ویژگیهایتان صداقت به خرج دهید، اگر خود را صادقانه بشناسیم، میتوانیم یک برند موفق، قدرتمند و پرجاذبه برای خود بسازیم.
از بزرگان بیاموزیم
چشم و گوش خود را برای یادگرفتن مداوم باز نگه داریم، چرا که یادگیری توانایی مواجه شدن با شرایط مختلف را ارتقا میدهد.
معلمان بسیاری در محیط اطراف ما وجود دارند. تجربه یکی از بهترین و در عین حال سختگیرترین معلمان است.
برندهای سازمانی معلم ما در ساخت برند
همکاران، مشتریان، رقبا، دوستان، خانواده، برندهای سازمانی و حتی کتابها و مقالات نیز میتوانند معلم ما در برند سازی و ساخت برند موفق باشند. پس باید از هر فرصتی برای یادگیری بهرهگیری کنیم.
حتی به قول کوروش بزرگ از نابخردان هم میتوان چیزهایی آموخت یادگیری به ما کمک میکند تا وجوه تمایز خود از رقبایمان را بشناسیم.
اخیرا چه اقداماتی را صورت دادهایم که سرو گردن از بقیه بالاتر باشیم؟ از نظر همکاران یا مشتریانتان مهمترین نقطه قوت شما و یا حتی ضعفتان در ساخت برند چیست؟
مهمترین وظیفه تبلیغات در ساخت برند موفق،شناساندن است
مهمترین وظیفه تبلیغات در ساخت برند موفق، شناساندن است؛ بنابراین باید به عنوان یک برند شخصی، کاری کنیم که به قول معروف در چشم بیاییم.
این کار میتواند از طریق ایجاد شبکه ارتباطات و گسترش حلقه همراهان، بر عهده گرفتن پروژههای چشمگیر، نمایش مهارتها و توانمندیها در قالب ارائه سمینار، انتشار مطالب و محتوای آموزنده در حوزه تخصصی خود، داوطلبشدن در کمیتههای مختلف و یا پنلهای علمی و هماندیشیها انجام گیرد.
این روشها از جمله مراحل انجام بازاریابی برای خود هستند.
ثابت قدم باشیم و پشتکار داشته باشیم
ما از طریق پیام برند خود به دیگران اطمینان میدهیم که میتوانند به ما اعتماد کنند. یک محتوای بیکیفیت و سطحی، سستکننده است و حیات برند را به خطر میاندازد.
بیشتر بخوانید : یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید چگونه باشد
بنابراین باید از یکپارچگی و تناسب پیام برند خود، با ویژگیها و مهارتهایمان اطمینان حاصل کنیم. یک پیام نامنظم و شلخته، تمام تلاش ما را نقش برآب میکند.
شکلگیری و ساخت برند موفق
بنابراین تمام آنچه انجام میدهیم و یا تصمیم به انجام ندادن آن میگیریم در شکلگیری برند موفق شخصیمان اثرگذار است.
از شیوهی صحبت پشت تلفن گرفته تا نوع رفتار در جلسات و یا نحوه نگارش ما در ایجاد برند شخصیمان مؤثر هستند.
حواسمان به نحوه انجام کارمان باشد
نباید از یاد ببریم که نحوهی انجام کارها اغلب به اندازه خود کارها اهمیت دارد.
آیا مختصر و مفید صحبت میکنیم؟ آیا بر نگاه خود مدیریت داریم و میتوانیم توجه دیگران را به خود جلب کنیم؟ آیا هوش تدبیری بالایی داریم؟
شبکه بازاریابی خود را ایجاد و آن را مدیریت کنیم
بازاریابی شبکه ای نه فرآیندی مقطعی بلکه روندی مادامالعمر و مستمر است.
دوستان، همکاران، مشتریان و مراجعین ما میتوانند یک ابزار بازاریابی برای برندمان باشند. آنچه دربارهی ما گفته میشود، نشانگر ارزش برند ما است.
معماری اقناع و چگونگی اثرگذاری را بیاموزیم
هوشمندانه از توانمندیهای شخصی و نیز جایگاه و نقش خود و شبکه ارتباطاتمان در جهت اثرگذاری بر دیگران استفاده کنیم تا در ساخت یک برند موفق شویم.
در غیر این صورت به عنوان فردی قابلاعتماد و ارزشمند در ذهن دیگران نخواهیم بود. برندهای شخصی معتبر، از قدرت نفوذ برخوردار بوده و کلامشان برش دارد.
از بازخورد دیگران استقبال کنیم
برای ساخت برند موفق، ارزیابی و رصد مداوم ارزش برند، وظیفهای حیاتی است.
این کار را میتوان به کمک روشهای علمی و مدون نظیر روش بازخورد 360 درجه و یا به شکل غیررسمی و طرح سوال از افراد و همراهان صادق خود انجام داد.
بنابراین نظرات سازنده در خصوص عملکرد خود را جویا شویم. به علاوه یک راه کمتر متداول هم وجود دارد و آن مراجعه به مراکز معتبر استعدادشناسی و نیز انجام مصاحبههای شغلی است.
برند معرف کیفیت و نوع محصول
البته این به معنای تغییر شغل نیست، بلکه مصاحبههای شغلی میتوانند جایگاه و ارزش بازار یک برند شخصی را مشخص کنند.
از آنجا که ساخت نام تجاری و برند معرف کیفیت و نوع محصول یا خدمت شما میباشد، بنابراین در انتخاب آن باید نهایت توجه را به آن داشت.
ساخت برند، تبلیغات و به طور کلی بازاریابی
برند سازی، تبلیغات و به طور کلی بازاریابی به شیوههای قدیمی دیگر پاسخگو نیست و باید به فکر کسب اطلاعات و دانش روز دنیا در زمینه علم بازاریابی و شناسایی انواع برندینگ و انتخاب مناسبترین نوع آن متناسب با محصول یا خدمت خود باشیم.
در مقاله فوق پایهایترین خصوصیاتی که برای ساخت یک برند یا نام تجاری باید داشته باشد آورده شده است که بهکارگیری آنان به هنگام معرفی برندتان به مشتریان بسیار مفید خواهد بود.
دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما
آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.