همه چیز از نگرش شما شروع می شود از نگاه باب پراکتور

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ویکتور فرانکل می گوید: “همه چیز را می توان از یک فرد گرفت، بجز یک چیز: و آن آزادی های انسانی است- انتخاب نگرش های فرد در هر شرایط خاص موجود، برای انتخاب یک روش برای خود.” حق با فرانکل بود. نگرش یک انتخاب است شما می توانید با یک هزار مشکل مواجه شوید که بسیاری از آن ها از کنترلتان خارج است. با این حال، همیشه یک چیز وجود دارد که شما در کنترل کامل و مطلق آن هستید و این نگرش شما می باشد.

 
 

هنگامی که شما کنترل نگرش خود را نسبت به آن چه که یک وضعیت منفی به نظر می رسد از دست می دهید، به این وضعیت واکنش نشان می دهید. اغلب اوقات واکنش نامناسب است. به عبارت دیگر، اگر هدفمند باقی بمانید، به طور مناسب به شرایط پاسخ خواهید داد، در نتیجه یک وضعیت برنده خلق خواهید کرد.

اگر نگرش چنین کلمه ی با اهمیتی باشد، چرا تعداد کمی از مردم آن را درک می کنند؟ صادقانه بگویم، من در اواخر دهه 20 تاثیر کامل آن را درک کردم. دقیق نمی توانم به شما بگویم که در طول سن نوجوانی و اوایل بزرگسالی ام چند مرتبه این جمله را شنیده ام، “باب، اگر تو نگرش خود را عوض کنی، شرایط زندگی ات خیلی بهتر می شود“. وگرنه در گذشته به آسانی می توانستم علت مشکل خود را درک کنم. من نمی دانستم که نگرش چیست، چه برسد به این که چگونه بتوانم آن را تغییر دهم!

نگرش ترکیبی از افکار، احساسات و اعمال شما است. ذهن آگاهانه شما احساس را کنترل می کند و در نهایت دیکته خواهد کرد که آیا احساسات شما بسته به انتخاب یا افکار شما مثبت یا منفی است، پس بدن شما این انتخاب ها را از طریق عمل و رفتار نمایش می دهد. نگرش در واقع یک چرخه خلاقانه است که با انتخاب افکار شما آغاز می شود.

شما افکار خود را انتخاب می کنید و این انتخاب بیانگر موقعیتی است که نگرش شما از آن نشات می گیرد.

در سمینار موفقیت از استاد احمد محمدی می آموزید که با تغییر افکار و ذهن خود چگونه زندگی شما دستخوش تغییراتی شگرف می گردد!

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

زمانی که ایده های خود را درونی می کنید یا به لحاظ عاطفی با احساسات خود درگیر می شوید، مرحله دوم در شکل گیری یک نگرش را ایجاد می کنید؛ شما تمام ذهن و بدن خود را به یک ارتعاش جدید انتقال می دهید. آگاهی آگاهانه شما از این ارتعاش به “احساس” اشاره می کند. پس احساسات شما در عمل یا رفتار بیان شده است که نتیجه های مختلفی را در زندگی شما ایجاد می کند.

نتایج مثبت همیشه تاثیر نگرش مثبت است. نگرش و نتایج دو جز لاینفک هستند. آن ها به دنبال یک دیگر می روند مانند آمدن شب به دنبال روز. منظورم از این حرف ها این است که: یکی علت است، دیگری نتیجه می باشد. یک اصطلاح که ما برای متمایز ساختن این رابطه “علت و معلول” استفاده می کنیم، قانون “علت و معلول” نامیده می شود. به سادگی می توان گفت، اگر شما به شرایط منفی فکر می کنید، نتایج منفی خواهید داشت؛ و برعکس اگر شما به شرایط مثبت فکر می کنید، نتایج مثبتی بدست خواهید آورد.

رالف والدو امرسون در این عبارت به همین جمله اشاره کرد “او کسی است که در مورد تمام طول روز فکر می کند“. نتایجی که در زندگی به دست می آورید، چیزی فراتر از بیان افکار، احساسات و اعمال شما نیست. نگاهی دقیق به زندگی خود داشته باشید و نتایجی را که در زمینه های مختلف به دست می آورید، ارزیابی کنید. ببینید آیا شما قادر به درک رابطه ی نگرش خود نسبت به نتایج خود هستید؟

برنده شدن و از دست دادن بعبارتی همان برد و باخت دو طرف مقابل یک سکه است – و آن سکه نگرش است. چیزهای اشتباه زیادی در این دنیا وجود دارد؛ که متاسفانه همه افراد قادر به دیدن آن هستند. کسانی که جهان را در این نور مشاهده می کنند اغلب ناراضی و تا حدودی بدگمان و عیب جو هستند. معمولا زندگی آن ها دارای فقدان و محدودیت است و تقریبا به نظر می رسد گویی که آن ها از یک تجربه بد به یک تجربه دیگر منتقل می شوند. من این گونه افراد را می شناسم و مطمئن هستم که شما نیز با آن ها آشنایی دارید. به نظر می رسد که آن ها  با یک دوره پیروزی یا شکست ناگوار و بد شانسی متولد شده اند و در سراسر زندگی خود از آن ها پیروی کرده اند. این افراد به جای پذیرش مسئولیت برای زندگی خود و همین طور نگرش خود، برای مشکلاتشان سریع به سرزنش شرایط یا دیگر افراد می پردازند.

در مقابل، افرادی وجود دارد که برای همیشه برنده هستند و به خوبی زندگی می کنند. آن ها انگیزه دهندگان و تکان دهندگان واقعی هستند که موجب وقوع اتفاق و رخداد می شوند. به نظر می رسد که آن ها  از یک موفقیت و دستاورد بزرگ به پیشرفت دیگری رفته اند. آن ها  تحت کنترل زندگی خود هستند. می دانند به کجا می روند و می دانند که به آن جا خواهند رسید. آن ها برنده های واقعی در زندگی هستند و برنده شدن آن ها موضوع انتخاب است.

شما می توانید این نوع زندگی را تجربه کنید، فقط باید تصمیم بگیرید. گرفتن یک تصمیم ساده اولین قدم برای زندگی جدید است. دوروتی برند می گوید، “ به گونه ای عمل کنید که انگار شکست غیر ممکن است”، و من شما را به چالش دعوت می کنم تا این کار را انجام دهید. به سادگی آگاه باشید که شما می توانید افکار خود را هر روز انتخاب کنید، تمام دیدگاه و چشم انداز خود را تغییر دهید. بدون اهمیت داشتن شرایط خاص، قدرت انتخاب یک زندگی فراوان دارید این انتخاب فعال، به دیگر افراد مثبت و فرصت ها اجازه خواهد داد که در زندگی شما جذب شود. منتظر نمانید تا تمام چیزهای فوق العاده ای را که جهان برای شما به ارمغان آورده است، تجربه کنید. امروز را با تمرکز بر روی نگرش خود و خوشحالی از داشتن زندگی وافر که به نظر می رسد شما ان را سرپرستی می کنید، شروع کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آغاز کنندگان

نوع نگرش ماست که تعیین می کند راهی که می رویم به موفقیت ختم می گردد یا شکست! نگرش ما را هم احساسات و افکار ما می سازند، بنابراین باید بر ذهن و افکار خود و احساساتی که تولید می کنند آگاه باشیم، تا بتوانیم نگرش خود را نسبت به مسائل مثبت گردانیم و عکس العمل مناسبی در مواجه با مشکلات از خود نشان دهیم. با نگرش مثبت به زندگی، آرامش بیشتری خواهید داشت و به هنگام آرامش راه حل های بهتری به ذهنتان خواهد رسید و در نهایت به یک حل کننده ی مشکلات عالی تبدیل خواهید گشت.

در واقع داشتن نگرش مثبت یکی دیگر از ابزارهای موفقیت است، که در «سمینار موفقیت» پیش رو که توسط آکادمی بازار برگزار می گردد، به آن پرداخته خواهد شد. استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی به شما خواهند آموخت که چگونه نگرش خود را نسبت به رویدادها و مسائل، در جهت مثبت تغییر دهید. پیشنهاد می کنم با کلیک بر روی لینک زیر در محیط مثبت و پرنشاط این سمینار حضور یابید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی