وقتی میخواهیم لوازم الکترونیکی یا لوازم منزل خریداری کنیم، به سراغ برخی برندها میرویم و سعی میکنیم از برندی خرید کنیم که خوش نام باشد. چرا چنین کاری میکنیم؟ چر برای ما خوش نام بودن، بهترین بودن، خوب بودن و … برای ما مهم است؟
برخی افراد به حداقلهای زندگی قانع هستند و آرزوها و رویاهای بزرگی را دنبال نمیکنند. از نظر چنین افردی همین که نفس میکشیم، نانی میخوریم و زندهایم کفایت میکند. ولی برخی از افراد هستند که آرزوهای بزرگی را دنبال میکنند. رویاهایی در سر دارند و تمام تلاششان این است که به آن رویاها دست پیدا کنند.
برند شخصی یا پرسونال برندینگ
در این دنیا فرصتی در اختیار داریم تا بتوانیم رویاهای خودمان را دنبال کنیم. در مسیر محقق شدن رویاها، یکی از موضوعاتی که اهمیت پیدا میکند، برند شخصی یا پرسونال برندینگ است. در برند شخصی، وجه تمایز شما از بقیه مشخص میشود. پرسونال برندینگ نشان میدهد شما واقعا چه کسی هستید؟ چه توانمندیهایی دارید؟ به چه کارهایی علاقه دارید؟ چه رویاهایی را دنبال میکنید؟ چگونه زندگی میکنید؟
برند شخصی به شما کمک میکند بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر تا همین لحظه هم به برند شخصی خود فکر نکردهاید، مهم نیست از همین الان شروع کنید. ببینید واقعا چه کسی هستید و چه توانمندیهایی دارید. روی نقاط قوت و ضعف و وجوه تمایز خودتان از دیگران متمرکز شوید.
باید برای برند سازی طرح و برنامه داشته باشید. در شرایط فعلی شبکههای مجازی و فضای اینترنت فرصت خوبی برای برندسازی دراختیار شما قرار میدهد. در برند شخصی باید چشماندازها، تصویری که از خودتان دارید، ماموریتها و اهداف خودتان و البته ارزشهای شما مورد توجه قرار گیرد.
در پادکست برند شخصی دکتر احمد محمدی، به این موضوع به خوبی پرداخته شده است. کاغذ و قلم بردارید و نکات مهم را یادداشت برداری کنید.
آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعهای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که میتواند پاسخگوی برخی دغدغههای ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه میتوانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت میرسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که میتواند راهگشا باشد.