زندگینامه وارن بافت میلیاردر آمریکایی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مهر, ۱۴۰۰
زندگینامه وارن بافت میلیاردر آمریکایی

وارن بافت (Warren Buffett) یکی از سرشناس‌ترین افراد دنیای سرمایه‌گذاری و سومین میلیاردر آمریکایی در جهان است. راه و روش سرمایه‌گذاری در زندگینامه وارن بافت، الگوی بسیاری از اقتصاد دانان جهان است. وارن بافت، یکی از اقتصاد دانان و سرمایه‌گذاران آمریکایی و از فعالین حقوق بشر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی است. وارن بافت از جمله افرادی است که همیشه از او به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار جهان یاد شده است.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیوارن ادوارد بافت
متولد1930
زادگاهاوماها، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهمدیرعامل برکشایر هاتاوی

زندگینامه وارن بافت در کودکی و نوجوانی

در این مقاله با زندگینامه وارن بافت میلیاردر آمریکایی آشنا می‌شوید. با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه وارن بافت همراه باشید. وارن بافت Warren Buffett در (۳۰ آگوست ۱۹۳۰) در شهر اوماهای نبراسکا در یک خانواده پنج نفره متولد شد. پدر وارن عضو کنگره‌ ایالات متحده‌ آمریکا بود، وقتی پدرش برای نمایندگی کنگره آمریکا انتخاب شد آن‌ها به واشنگتن رفتند. 

وارن بافت در همان دوران دبیرستان فعالیت‌های اولیه خود را در زمینه سرمایه گذاری و بازاریابی آغاز کرد. وارن نمی‌خواست ادامه تحصیل بدهد و تمایل داشت وارد بازار کار شود که پدرش با تصمیم او مخالفت کرد.

اولین جرقه در ذهن وارن با مطالعه یک کتاب شروع شد کتابی با نام «هزار راه برای کسب درآمد هزار دلاری»، که سبب شد برای او دریچه‌ای رو به دنیای سرمایه گذاری باز شود.

فعالیت های وارن بافت

فعالیت های وارن بافت

وارن بافت Warren Buffett از کودکی متوجه علاقه خود در زمینه فعالیت در بازار و سرمایه گذاری شد و در همین زمینه نیز ادامه تحصیل داد. با کمک سرمایه گذاران دیگر شرکت نساجی برکشایر هاتاوی را خریداری کرد و از همین اسم استفاده کرد و سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی را تشکیل داد.

وارن بافت از سال تا کنون ۱۹۷۰ رئیس هیئت مدیره و جزو بزرگ‌ترین سهام‌دار برکشایر است. بافت یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین افراد عضو حقوق بشر است که در خیریه بیل و ملیندا گیتس عضو می‌باشد و ۹۹ درصد از ثروت خودش را صرف فعالیت‌های خیرخواهانه می‌کند.

وارن بافت در زمینه سیاست هم فعالیت می‌کند او در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات حمایت کرد و تاکنون یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ بوده است.

کارآفرینی وارن بافت

از کارهای اولیه و جالب در زمینه کارآفرینی وارن بافت فروش آدامس، مجله نوشابه کوکاکولا بود او در کنار تحصیل به عنوان شغل پاره وقت در فروشگاه پدر بزرگش فروشندگی می‌کرد. در زندگینامه وارن بافت یکی از نخستین فعالیت‌های جدی او در کسب و کار خرید یک دستگاه بازی به کمک دوستانش بود، آن‌ها دستگاه خود را در یک آرایشگاه نصب کردند و پس از مدتی، سه آرایشگاه دیگر به مشتریان آن‌ها اضافه شدند.

در نهایت، پس از گذشت یک سال بعد این کسب و کار را به قیمت ۱۲۰۰ دلار به یک بازنشسته‌ جنگی فروختند. وارن بافت بر خلاف میل خود و به خاطر اصرارهای پدرش به مدرسه‌ بازرگانی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا رفت و سپس بعد از دو سال تحصیل، به دانشگاه نبراسکا رفت و موفق شد در ۱۹ سالگی مدرک کارشناسی در رشته‌ مدیریت کسب و کار را از این دانشگاه دریافت کند.

تحصیلات وارن بافت

تحصیلات وارن بافت

با مطالعه زندگینامه وارن بافت متوجه می‌شویم او که از دانشجویان باهوش و متفکری در زمینه مدیریت بود دانشگاه هاروارد را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد؛اما این دانشگاه او را نپذیرفت. سپس وارن بافت متوجه حضور بنجامین گراهام در دانشگاه کلمبیا شد او از استادان معروف در زمینه اقتصاد بود شد و انتخاب بعدی او برای ادامه تحصیل این دانشگاه بود.

او توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ اقتصاد از دانشگاه کلمبیا دریافت کند. جالب است بدانید که بافت جزو دانشجویان انگشت شماری بود که توانست از بن گراهام، نمره ممتاز دریافت کند.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

وارن بافت در مورد دوران تحصیلش در این دانشگاه می‌گوید: مبنای اصلی سرمایه‌گذاری و فعالیت در بورس بر پایه این حقیقت است که به سهام به دید کسب و کار نگاه کنید، از نوسانات بازار به نفع خودتان استفاده کنید و به دنبال حاشیه امنی برای خرید و فروش باشید. این‌ها مباحث دروسی هستند که بنجامین گراهام به ما آموزش داد و قطعا تا صدها سال آینده به‌عنوان مفاهیم طلایی بازار سرمایه قابل اتکا هستند.

تاسیس شرکت

پدر استادش گراهام، به وارن اصرار کردن که به کار کردن در وال استریت فکر نکند. اما وارن بافت که به این سبک از کار علاقه داشت به استادش گراهام پیشنهاد کرد که رایگان برای شرکتش کار کند؛ اما او نپذیرفت.

وارن که از این پاسخ بسیار ناراحت شد و تصمیم گرفت به زادگاهش برگردد و همراه پدرش در موسسه کارگزاری مشغول به کار شود. در همین دوران بود که در کلاس‌های دیل کارنگی شرکت کرد تا مهارت‌های او در زمینه پیشرفت شخصی را به معلوماتش اضافه کند. سپس بعد از گذشت چند ماه وارن بافت دوره‌ای به نام «اصول سرمایه‌گذاری» را در دانشگاه نبراسکا-اوکاها برگزار کرد. دانشجویان شرکت کننده در این دوره سنشان دو برابر وارن بود.

در زندگینامه Warren Buffett می‌خوانیم بعد از چند سال استادش گراهام عقیده‌اش تغییر کرد و پس از دریافت ایده‌های سرمایه‌گذاری متنوع از بافت، به او پیشنهاد کار داد. وارن پیشنهاد گراهام را سریعا قبول کرد و به نیویورک رفت. استادش برای او مانند یک معلم و مربی بود که راه و روش سرمایه گذاری را به او آموزش می‌داد. استادش دو سال پس از جذب بافت، در ۶۱ سالگی تصمیم گرفت بازنشسته شود و شرکتش را تعطیل کند.

با تعطیلی کسب و کار استادش وارن بافت تصمیم گرفت شرکت خودش را با نام Buffet Partnership تاسیس کند. او شرکتش را (۱۹۶۰ میلادی) توانست به هفت عدد برساند. سیاست خرید سهام در شرکتش، بر پایه آموزش‌های گراهام بود و با خرید سهام شرکت‌هایی که قیمتی کمتر از قیمت واقعی داشتند اجرا می‌شد.

شرکت سرمایه‌گذاری نوپای بافت از ابتدای تاسیس تا سال (۱۹۶۱ میلادی) توانست سود ۲۵۱ درصدی کسب کند و این رقم تا پنج سال بعدی به ۱۱۵۶ درصد رسید و بافت در سن ۳۲ سالگی میلیونر شد.

تغییر مسیر سرمایه گذاری

تغییر مسیر سرمایه گذاری

در زندگینامه Warren Buffett می‌بینیم که تصمیم گرفت کسب و کار کارگزاری و جذب سرمایه‌ را جمع کند و مسیر سرمایه‌گذاریش را تغییر بدهد. وارن تمام سهام شرکت نساجی برکشایر را خرید و همکارش کن چیس را به مدیریت منصوب کرد. در سال (۱۹۶۶ میلادی) وارن بافت تصمیم گرفت دریافت سرمایه و فروش سهام شرکت را به‌طور کامل قطع کند.

اما وارن پس از گذشت چند ماه زمینه کاری شرکت برکشایر را کامل تغییر داد و وارد بازارهای مالی شد. از جمله خریدهای مهم شرکتش، سهام شرکت واشنگتن پست بود. همچنین خرید سهام رسانه‌ ABC که در سال (۱۹۷۹ میلادی) صورت گرفت.

هدف بعدی او شرکت کوکاکولا بود که در سال (۱۹۸۸ میلادی)، ۷ درصد از سهام کوکاکولا را به مبلغ ۱.۰۲ میلیارد دلار خریداری کرد. فروش سهام‌هایی که پیش از این خریداری شده بود، بافت را در ۵۶ سالگی وارد باشگاه میلیاردرها کرد. وارن بافت اعلام کرد قصد دارد ۸۵ درصد از سهام خود در شرکت برکشایر را به موسسات خیریه واگذار کند. که در صدر این موسسات، بنیاد بیل و ملیندا گیتس قرار داشت.

زندگی شخصی Warren Buffett

در بخش خصوصی زندگینامه وارن بافت می‌خوانیم که او در دوران نوجوانی به نواختن ساز علاقه بسیار داشت که باعث شد بخاطره این علاقه یک ساز خریداری کند و هنوز هم او بعضی اوقات ساز می‌نوازد.

در سال ۱۹۵۲ میلادی با سوزان تامپسون ازدواج کرد. وارن دارای سه فرزند است. وارن درسال سال ۱۹۷۷ از همسرش جدا شد و همسرش در سال ۲۰۰۴ در گذشت و او مجددا در سال ۲۰۰۶ در سن ۷۶ سالگی با آسترید منکس به‌صورت رسمی ازدواج کرد. جالب است بدانید وارن بافت تا کنون در خانه‌ای زندگی می‌کند که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اوماها خرید. او همیشه به صرفه جویی مشهور بوده است؛ اما در سال ۱۹۸۹ میلادی یک جت شخصی ۶.۷ میلیون دلاری خریداری کرد. که این اقدامش برخلاف عقاید او بود.

گفته شده که او هنوز تلفن همراهی ندارد و از کامپیوتر هم استفاده نمی‌کند. او یک اتومبیل کادیلاک DTS دارد. گفته می‌شود وارن بافت در عمرش تنها یک ایمیل ارسال کرده است. او علاقه به خواندن روزنامه دارد و روز خود را با خواندن روزنامه اوماها ورلد هرالد شروع می‌کند که از سال ۲۰۱۱ در مالکیت شرکت خودش قرار دارد.

وارن بافت در سال ۲۰۱۲ به سرطان مرحله یک پروستات مبتلا شد و با گذراندن دوره ۴۴ روزه شیمی‌درمانی آن را درمان کرد. این میلیاردر آمریکایی تا به امروز ثروت معادل ۸۷.۵ میلیارد دلار دارد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی