زندگینامه ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مهر, ۱۴۰۰
زندگینامه ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی

ریچارد برانسون یکی از کارآفرینان انگلیسی است که با تاسیس و مدیریت گروه ویرجین معروف شده است. شرکت او اکنون دارای بیش از ۴۰۰ زیرمجموعه است. برانسون از نوجوانی به ایجاد اشتغال و کارآفرینی علاقه بسیار داشت و از اولین تجارب او در سن ۱۶ سالگی بود که یک مجله‌ دانش‌آموزشی را به وجود آورد. دومین تجربه او تاسیس شرکتی بود که آلبوم‌های موسیقی را با سفارش پستی برای خریداران ارسال می‌کرد که این فروشگاه به تدریج به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلبوم‌های موسیقی تبدیل شد و برند Virgin Records را به‌ وجود آورد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیسر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون
متولد1950
زادگاهبلکهیث، لندن، بریتانیا
ملیتانگلیسی
پیشهبنیانگذار و رئیس مجموعه شرکت‌های ویرجین

فعالیت های ریچارد برانسون

در این مقاله به تشریح زندگینامه ریچارد برانسون Richard Branson میلیاردر انگلیسی می‌پردازیم. با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه ریچارد برانسون همراه باشید.

در زندگینامه ریچارد برانسون می‌خوانیم که در دهه ۱۹۸۰ بود که فعالیت‌های او به اوج خود رسید و خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک نیز در همین دوران احداث شد. ریچارد برانسون در سال ۲۰۰۰، نشان شوالیه را به خاطر خدمات ماندگارش در زمینه‌ تجارت و کارآفرینی از کاخ باکینگهام گرفت. او به دلیل علاقه به فضا نوردی شغلش را در سال ۲۰۰۴ تغییر داد و شرکت ویرجین گالکتیک را تاسیس کرد.

طبق آخرین آمار ارائه‌شده ثروت برانسون تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۵ میلیارد دلار بوده است. ریچارد برانسون در سال ۱۹۵۰ در لندن به دنیا آمد. مادر او یکی از هنرمندان باله و مهماندار هواپیما بود. پدرش دادیار بود. او دو خواهر کوچکتر از خود نیز دارد. پدربزرگ ریچارد یکی از قاضی‌های انگلستان بود.

ریچارد در مدرسه‌ اسکایتکلیف تحصیلات ابتداییش را گذراند و سپس به مدرسه کلیف ویو هاوس برای تحصیل رفت. مقصد بعدی او، مدرسه‌ غیرانتفاعی استو در باکینگ‌همشایر بود که تا سن ۱۶ سالگی در آن تحصیل کرد. 

ریچارد برانسون به اختلال دیسلکسی یا خوانش‌پریشی مبتلا بود و در دوران تحصیل، با مشکلاتی مواجه شد و یکی از نکات جالب این بود که مدیر مدرسه‌اش در روز پایان تحصیلات او به او گفته بود تو به خاطر این اختلال در آینده یا مجرم زندانی یا یک میلیونر خواهی شد.

والدین او همیشه درکش می‌کردند و پشتیبان او بودند مادر او نیز یک کارآفرین در زمینه تولید و ساخت جعبه‌ای چوبی و دستمال کاغذی و سطل‌های با کاغذ باطله بود.

شهرت در زندگینامه ریچارد برانسون

شهرت در زندگینامه ریچارد برانسون

در زندگینامه ریچارد برانسون می‌خوانیم که او با توجه به علاقه‌اش به کار آفرینی اداره یک مجله دانش‌آموزی با نام Student را به عهده داشت که توانست از آن فروش خوبی داشته باشد. سپس از طریق این مجله آنچنان شهرتی یافت که توانست با اشخاص معروف مصاحبه کند او در کنار کارش به حوزه موسیقی هم وارد شد و در مجله خود از آثار هنری خوانندگان یاد می‌کرد.

ورود به بازار موسیقی سبب علاقه او به این هنر شد و با عنوان اسم ویرجین شروع به فروش آلبوم و موسیقی کرد و کسب و کار او سود خوبی برایش داشت. مایک اولدفیلد اولین مشتری سرشناس ویرجین رکوردز بود که آلبوم Tubular Bells را به کمک آن‌ها ضبط کرد. که یکی از آلبوم‌های پرفروش آن زمان شد.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

بعد از اولین موفقیت‌های شرکت ویرجین رکوردز قرار دادهای او با افراد و شرکت‌های معروف دیگر آغاز شد و شرکتش توانست گروه‌های مشهوری همچون کالچر کلاب را به دنیای موسیقی معرفی کند.

تاسیس شرکت هواپیمایی در زندگینامه ریچارد برانسون

اما بالاخره ریچارد برانسون در سال ۱۹۸۴ شرکت هواپیمایی Virgin Atlantic Airways خود را تاسیس کرد. در زندگینامه ریچارد برانسون می‌خوانیم که او در سال ۱۹۹۲ برای اینکه بتواند شرکت هواپیمایی خود را حفظ کند مجبور به فروش برند ویرجین شد و حتی به خاطره این موضوع گریه کرد زیرا علاقه بسیاری به موسیقی داشت به همین علت در سال ۱۹۹۶ مجددا شرکت دیگری با نام V2 Records را تاسیس کرد.

شرکت ویرجین در زمینه صنایع هوایی تلاش زیادی کرد تا در کشورهای مختلف گسترش پیدا کند. آن‌ها در سال ۱۹۹۶ شرکت هواپیمایی بلژیکی Euro Belgian Airlines را خریداری کردند و نام آن را به ویرجین اکسپرس تغییر دادند. در سال ۲۰۰۴ برانسون تصمیم گرفت یک شرکت برای سفرهای مربوط به فضا را راه اندازی کند و قرار شد شرکت ویرجین گالکتیک از تکنولوژی شرکت Spaceship One استفاده کند.

از تکنولوژی و تصمیم‌های اولیه این شرکت حمل و نقل مسافران در ارتفاع کم بود و در سال‌های اولیه برانسون اعلام کرد که می‌خواهد اولین نفرات که دو فرزندش بودند را به فضا بفرستد و حتی برای تبلیغ شرکتش روی جت شخصی خود نام گلکتیک گرل را پیاده‌سازی کرد.

حفاظت از محیط زیست در زندگینامه ریچارد برانسون

حفاظت از محیط زیست در زندگینامه ریچارد برانسون

برانسون حتی در حوزه حفاظت از محیط زیست نیز وارد شده بود و یک شرکت با نام Virgin Fuel را تاسیس کرد که سوخت اتومبیل‌ها هواپیماها را با قیمت ارزان‌تر تامین می‌کرد. او در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت که سود تعدادی از شرکت‌های خود را روی پروژه‌های مربوط به حفاظت محیط زیست سرمایه گذاری کند.

افتخارات ریچارد برانسون

در زندگینامه ریچارد برانسون بیان می‌شود که او در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت دکترای افتخاری فناوری را از دانشگاه لفبورگ شد. در سال ۱۹۹۹ ملکه الیزابت دوم نشان شوالیه را به خاطر خدمات ریچارد برانسون در زمینه کارآفرینی به او اهدا کرد. 

در ۳۰ مارس سال ۲۰۰۰ کاخ باکینگهام مراسمی برگزار کرد که در آن چارلز، شاهزاده ولز نشان شوالیه را به برانسون اهدا کرد. در همین سال نشان تونی جانوس به خاطر فعالیت‌های برانسون در زمینه پروازهای تجاری به او اهدا شد.

برانسون در سال ۲۰۰۲ در رتبه ۸۵ صد فرد برتر بریتانیا از نگاه مخاطبان شبکه بی‌بی‌سی قرار گرفت. او در لیست ۱۰۰ فرد برتر جهان در سال ۲۰۰۷ از نگاه مجله تایم نیز حضور داشت. در هفتم دسامبر سال ۲۰۰۷ بان کی مون (دبیرکل سازمان ملل متحد) جایز‌ه‌ای تحت عنوان شهروند جهانی را از طرف سازمان خبرنگاران سازمان ملل متحد به او اهدا کرد.

که دلیل آن نیز خدمات و فعالیت‌های بشر دوستانه او از محیط زیست بود. ریچارد برانسون جوایز متعددی برای فعالیت در صنایع هوافضا و موسیقی دریافت کرده است. جایزه رسانه‌ای آلمان نیز در سال ۲۰۱۱ به او اهدا شد. انجمن کسب و کار برای صلح در اسلو نروژ در سال ۲۰۱۴ جایزه خود را به این کارآفرین بریتانیایی اهدا کرد. مجله ساندی تایمز در ۲۱ سپتامبر همان سال برانسون را به‌عنوان فرد اول کسب و کار در پنج دهه گذشته معرفی کرد.

زندگی خصوصی Richard Branson

زندگی خصوصی Richard Branson

در بخش خصوصی زندگینامه Richard Branson می‌خوانیم که او در سال ۱۹۷۲ با کریستن توماسی ازدواج کرد اما سال ۱۹۷۹ آن‌ها از همدیگر جدا شدند. او در سال ۱۹۸۹ مجددا ازدواج کرد و مراسم عروسی را در جزیره شخصی خود به اسم نکر برگزار کرد. این جزیره یکی از مجموعه جزایر بریتیش ویرجین است. برانسون یک قایق شخصی دارد که نام آن را نیز نکر گذاشته است. این میلیاردر انگلیسی صاحب یک دختر به نام هولی و یک پسر به نام سم است.

هردوی این فرزندان حاصل ازدواج او با همسر دوم یعنی جوان تمپلمن هستند. برانسون در مصاحبه‌ای عنوان کرد که یک دختر نیز داشته که در چهار روزگی و در سال ۱۹۷۹ از دنیا رفته است. برانسون در سال ۱۹۹۸ اتوبیوگرافی خود را منتشر کرد. این کتاب با نام Losing My Virginity یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد.

این کارآفرین مشهور علاقه زیادی به ورزش موج‌سواری با کایت دارد و تعدادی رکورد جهانی به نام خود ثبت کرده است. او در خلال فعالیت‌های ورزشی خود صدمات فیزیکی نیز تجربه کرده که برخی از آن‌ها حاد بوده‌اند. اگر شما تمایل به مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق دارید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی