کاش بتوانیم چون افسر جودی در «زوتوپیا» مسئولیت‌ پذیر باشیم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

انیمیشن زوتوپیا (Zootopia) که به تهیه‌کنندگی والت دیزنی ساخته شده است، داستان کمدی و ماجراجویی سه بعدی است که در سال ۲۰۱۶ اکران شده است. داستان این انیمیشن در مورد خرگوشی است که علی‌رقم زمزمه‌های اطرافیان دنبال آرزوهایش رفته و افسر پلیس می‌شود و برای کار به شهری که تحت کنترل حیوانات است و به آنها شخصیتی انسانی داده شده است، می‌رود و از راز یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارد.

در صورتی که آدم‌ها می‌توانستند بیشتر مسئولیت پذیر باشند، بدون شک دنیای به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌شد. هر کس باید از خودش شروع کند، تمام‌قد مسئولیت کارها و همچنین نتیجه وظایفی که انجام می‌دهد را بپذیرد و سعی نکند با بهانه‌جویی عذر بیاورد و اشتباهاتش را توجیه کند.

۶ راه برای مسئولیت پذیر بودن در زندگی

ما اغلب می‌شنویم که باید مسئولیت ۱۰۰٪ زندگی خودمان را بر عهده بگیریم. مسئله بزرگ این است که داشتن حس مسئولیت پذیری شما را از داشتن نقش قربانی به فردی پیروز سوق می‌دهد.

مسئولیت پذیری شما را انتخاب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه پاسخگویی به چالش‌های زندگی را انتخاب کنید. پذیرش مسئولیت‌های زندگی خودمان، انرژی و نیروی دیگری به ما داده و روی افکار، احساسات و عملکرد ما تاثیر می‌گذارد.

۱. مسئولیت افکار، احساسات، کلمات و اعمال خود را بر عهده بگیرید.

مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید، مسئولیت تفکر، احساس، صحبت و عمل خود را بر عهده بگیرید، زیرا این ساختار تمام تجربیات بشری است. شما زندگی خود را با افکار، احساسات، کلمات و اعمال خود ایجاد می‌کنید.

شما باید مسئولیت افکارتان را بر عهده بگیرید، افکار شما از ذهن شما ناشی می‌شود. همه عملکرد شما نتیجه افکار شماست. کلماتی که می‌گویید از دهان و صدای شما گرفته می‌شود. اقداماتی که انجام می دهید توسط شما انجام می‌شود.

۲. متهم کردن را متوقف کنید.

دست از سرزنش شریک زندگی، والدین، ​​اقتصاد و تربیت خود به خاطر بدبختی‌هایتان بردارید. سرزنش شما را در حالت قربانی نگه می‌دارد و نمی‌گذارد اوضاع‌تان را تغییر دهید.

وقتی جلوی سرزنش کردن را گرفتید و پذیرش مسئولیت را آموختید، از نقش قربانی به فرد پیروز تغییر می‌کنید. اکنون می‌توانید وضعیت را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که در مورد آن چه کاری انجام دهید. از خود بپرسید: «نقش من در اینجا چیست؟»

۳. شکایت را متوقف کنید.

شکایت کردن شکل دیگری از سرزنش و بازی کردن نقش قربانی است که گویی انتخاب دیگری ندارید. این همچنین نشان می‌دهد که شما روی کمبود، اتفاقات اشتباه، یا اتفاقاتی که برای شما رخ می‌دهد تمرکز می‌کنید. در هر کاری که طبق برنامه پیش نرود، یک هدیه وجود دارد، یک تصویر بزرگتر نیز وجود دارد. از خود بپرسید، «هدیه در اینجا چیست؟ از این چه می توانم یاد بگیرم؟»

۴. همه چیز را به خودتان نگیرید.

شما نمی‌توانید کنترل کنید که دیگران چه می‌کنند و چه می‌گویند، شما فقط باید بر نحوه پاسخگویی خودتان کنترل داشته باشید.

همه چیز را به خودتان نگیرید. این احتمالاً در مورد شما نیست، بلکه در مورد مسئله مورد نظر است. این یک عمل بسیار قدرتمند و رهایی بخش است. از خود بپرسید: «آیا این موضوع در مورد من است یا مسئله در دست من است؟»

۵. خود را خوشحال کنید.

اولا اینکه بفهمید که خوشبختی چیزی خارج از وجود شما نیست. این کار شریک زندگی، والدین، ​​دوست یا فرزند شما نیست تا شما را خوشحال کند.

خوشبختی یک تصمیم است و دروازه شادی قدردانی است. یک لیست سپاسگذاری تهیه کنید خواهید دید چیزهای زیادی برای خوشحالی وجود دارد.

همچنین کارهایی را انجام دهید که باعث می‌شود احساس خوشبختی کنید. موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید، زیبایی خود را احاطه کنید، خلاقیت خود را ابراز کنید، مهربانی کنید. از خود بپرسید: «چه چیز می‌تواند مرا خوشحال کند؟»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معجزه قانون جبران

۶. در لحظه حال زندگی کنید.

زندگی همین حالاست. اکنون فقط یک لحظه است. گذشته تاریخ است، آینده یک رمز و راز است، بنابراین فقط اکنون، این لحظه وجود دارد. مسئولیت این لحظه را بر عهده بگیرید و بهترین استفاده را برای بازخرید گذشته و ایجاد آینده مورد نظر خود کنید.

در هر لحظه افکار خود را با دقت انتخاب کنید، نسبت به آنچه فکر می‌کنید و احساس می‌کنید آگاهی داشته باشید. این امکان را به شما می‌دهد تا تفکراتی را که مفید نیستند قطع کنید. آنها را عمداً در لحظه به آنچه می‌خواهید در آن لحظه خلق کنید تغییر دهید تا آینده خود را شکل دهید. از خود بپرسید : «من در حال حاضر چه می خواهم؟»

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی