فیلم سینمایی «مانیبال» از شما می‌خواهد عیب‌هایتان را کنترل کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «مانیبال» داستان واقعی زندگی‌نامه مدیر یک تیم بیسبال است که برد پیت ایفاگر نقش اوست. این فیلم محصول سال ۲۰۱۱ آمریکاست. قصه فیلم در مورد تیمی است که در آستانه فروپاشی و شکست صددرصد با راهی عجیب دوباره احیاء می‌شود و پیروزی خود را مدیون کنترل نقط ضعف تیم خود است.

به دست گرفتن کنترل نقاط ضعف در راه موفق بودن و تبدیل شدن به انسانی شایسته بسیار کمک کننده است. همه ما چنین نقاط ضعفی را داریم و هیچکس مثل خودِ ما به آنها آگاهی ندارد، بنابراین کسی جز خودمان نمی‌تواند به ما در مهار این نقاط ضعف کمک کند. اگر خواستار رسیدن به موفقیت هستید باید بتوانید کنترل آنها را به دست بگیرید. اگر راهکار این موضوع را نمی‌دانید ادامه این مقاله را دنبال کنید.

چطور خود را بشناسیم و کنترل نقاط ضعف را به دست بگیریم؟

همه نقاط ضعف شخصی دارند. اگر عاقلانه رفتار کنیم، آنها را می‌شناسیم و سعی می‌کنیم بر این نقص‌های شخصیتی غلبه کنیم. برخی دیگر نقاط ضعف شخصی خود را نادیده می‌گیرند و همین باعث تکرار اشتباهات زندگی‌شان می‌شود. راز پیشرفت قطعا، کشف خطاهای شما و یا اصلاح آنهاست، یا اینکه راهی برای تبدیل آنها به نقاط قوت پیدا کنید.

سفر درونی به منظور بهبود خود به آسانی نیست. شما باید بتوانید خطاهای خود را ببینید. راز چگونگی کنترل نقاط ضعف شخصی شما در درون شما نهفته است و اینکه شما چقدر مایل هستید که درون خودِ واقعی‌تان را جستجو کنید.

برنامه سه مرحله‌ای برای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت

لحظه های مهم را مشخص کنید
ضعف های مزمن معمولاً به دلیل وجود شکافهای شناختی یا رفتاری ساده در توانایی های ما نیست. احساس ترس، اظطراب و بسیاری از عادت های بد ما دارای همین طبیعت هستند. راه پیشرفت، شناسایی ماهیت لحظاتی است که باعث تحریک این واکنشهای ناکارآمد می شوند. به زمانها، مکانها، شرایط اجتماعی، خلق و خوی‌ها، حالات فیزیولوژیکی یا ادراک خطر توجه کنید که باعث می‌شوند شما به سمت راه‌هایی عمل کنید که منجر به نتایج بد می‌شود. اینها لحظات مهم شما هستند. خبر خوب در مورد لحظات مهم این است که آنها اندازه مشکل شما را کوچک می‌کنند. هنگامی که فکر می‌کنید نیاز به هوشیاری ابدی دارد، تغییر به نظر می‌رسد دلهره آور باشد. در واقع، معمولاً این است که چند دقیقه در روز بهتر از گذشته کار کنید.

قدرت و ضعف

تمرین هدفمند را طراحی کنید
روانشناس سوئدی، آندرس اریکسون نشان داده است که وقتی درگیر آنچه می‌شویم به عنوان عملی عمدی است، منحنی یادگیری ما بیشتر می شود. اینها قسمتهای مختصری از تمرکز شدید است که ما در شرایط نسبتاً واقعی مهارت میبینیم. اگر این قسمت های شدید تمرین با بازخورد فوری همراه باشد، یادگیری حتی بیشتر نیز تسریع می شود. آلبرت باندورا، روانشناس، به این امر به عنوان تسلط هدایت شده اشاره می کند و دریافت که اگر در چنین شرایطی در تمرین با شرایطی با آمیزه مناسب از ایمنی و چالش شرکت کنیم، می‌توانیم بر موانع عاطفی عمیق بر موفقیت غلبه کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خودت را دوست داشته باش

صلاحیت عاطفی را توسعه دهید
مطمئن باشید که برنامه شما شامل توسعه مهارت برای مدیریت احساسات اجتناب ناپذیر است که همراه با مقابله با یک ضعف است. صرفاً مجبور کردن خود به تلاش برای ایجاد یک رفتار وحشتناک یا ناراحت کننده، موفقیتی در خود نیست. تحریک این احساسات ناخوشایند به سادگی تقویت خواهد کرد که این عملی است که باید از آن جلوگیری شود. شما باید از تاکتیک هایی که می‌توانید استفاده کنید تا عمل ناخوشایند لذت بخش یا حداقل قابل کنترل باشد استفاده کنید. با این کار، شما به تدریج مغز خود را مجدداً تغییر می‌دهید تا فرمول خود را برای پیش بینی احساس در لحظه‌های حساس خود تغییر دهید.

او فهمید که اگر لحظه‌ ای قبل از شروع گفتگوی مهم با شخص قدرتمندتر ، لحظه‌ای برای روشن شدن انگیزه هایش آرام شود. قبل از برنامه‌ریزی مکالمه، مکث کرد، نفس عمیق کشید و پرسید: «واقعاً چه می خواهم؟» از نظر تاریخی، آرزوی او این بود که از درگیری با افراد قدرتمند دوری کند، اما این با ارزش های عمیق‌تر او مغایرت داشت. همانطور که او به آنچه واقعاً می‌خواست می‌اندیشید، با تمایل خود به شخصی بودن صداقت و قدرت ارتباط داشت. این آگاهی به او کمک کرد تا ترسهای خود را نسبت به چیز مهم تر مطیع کند و آنها را به میزان قابل توجهی ساکت کرد. این احساس تمرکز و عزم را به او بخشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی