تکنیک‌هایی که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمکتان می‌آیند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

در فیلم سینمایی «جری مگوایر» که تام کروز در آن نقش مدیر برنامه ریزی را بازی می‌کند، او با داشتن ارتباطات موثر و هنر برقراری ارتبط با دیگران در کار خود یک حرفه‌ای است. او همیشه به دنبال یافتن کارفرماهای درجه یک است تا بتواند پول خوبی به جیب بزند.

داشتن ارتباطات موثر و روابط عمومی بالا همه جا و همیشه کاربرد دارد، خصوصا در برخی مشاغل که شما با ارباب رجوع در ارتباط هستید. شما باید بتوانید با این تکنیک موثر مشتری را مجاب کنید و درخواستش را به خوبی به انجام برسانید.

چند تکنیک ارتباط موثر با دیگران که تبدیل به یک حرفه‌ای خواهید شد

شما همیشه در ارتباط با دیگران هستید، چه بخواهید چه نخواهید. تمام موفقیت‌هایی که در زندگی از آن لذت می‌برید از طرف افراد دیگر حاصل می‌شود. بازپرداخت شما از طرف کارفرمای شما انجام می‌شود، فروش شما از مشتریان شما انجام می‌شود و چک تأمین اجتماعی شما توسط مالیات‌دهندگان صورت می‌گیرد.

انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند، به این معنی که وقتی زندگی می‌کنیم و با دیگران همکاری می‌کنیم، به بهترین وجه شکوفا می‌شویم.

۱. از زبان بدن‌تان کمک بگیرید

اولین تکنیک ارتباط موثر، همه چیز در مورد حفظ زبان خوب بدن در هنگام گفتگو است. براساس مطالعه‌ای در مورد رمزگشایی ارتباطات متناقض، محققان دریافتند که زبان بدن تقریباً ۵۵ درصد از نحوه تفسیر دیگران از وضعیت احساسی شما را تشکیل می‌دهد.

استفاده از زبان بدن برای برقراری ارتباط مثبت، سازنده و مشارکت با افراد دیگر ضروری است. در بیشتر موارد، هیچ کس نمی‌خواهد با افراد منفی یا منتقد همکاری کند. در مورد افرادی که دوست ندارید فکر کنید. آنها معمولاً غیر دوستانه، بسیار منتقد، یا بیش از حد پرخاشگر و بی‌احساس هستند. حتی اگر کلمات ارتباطی شما دوستانه و صمیمی باشند، زبان بدن شما هنوز بیش از نیمی از آنچه شخص دیگر درک می کند را تشکیل می‌دهد.

برای حفظ زبان خوب بدن، اولین قدم ایجاد تماس چشمی مناسب است. تماس چشمی خوب بدین معنی است که وقتی دیگران با شما صحبت می‌کنند یا وقتی با آنها صحبت می‌کنید، به چشم‌شان نگاه کنید. به یاد داشته باشید که خیره نشوید. هر از گاهی به نقطه دور نگاه کنید.

در مرحله بعد، به یاد داشته باشید که احساسات خنثی و مثبت را با بازو، دست و صورت خود بیان کنید. وقتی شخصی در مورد مشکلی یا مسئله‌ای با شما در حال گفتگو است، با زبان بدن کنجکاوی خود را ابراز کنید.

ارتباط موثر با دیگران
ارتباط موثر

۲. ابتدا بفهمید و درک کنید

برای داشتن ارتباط موثر قدم بعدی این است که ابتدا به دنبال درک آن باشید. طبیعی است که قبل از نیاز دیگران به نیازهای خودتان فکر کنید. این دقیقاً چگونگی اتصال بیولوژیکی انسان به انسان است. بسیاری از ما فقط با هدف پاسخ دادن گوش می‌دهیم، یا با این فکر که چگونه شخص دیگری می‌گوید چه ارتباطی با خودمان و زندگی ما دارد. با این وجود، استفاده از توانایی شناختی شما برای غلبه بر این غریزه خودمحور بسیار قدرتمند است.

وقتی درگیر مکالمه هستید، یک قدم ذهنی به عقب بردارید و از خود بپرسید «این شخص واقعاً در تلاش است چه چیزی به من بگوید؟» همیشه قبل از پاسخ دادن به خود این سؤال اساسی را از خود بپرسید.

۳. سوال‌های باز بپرسید

تکنیک دیگر برای داشتن ارتباط مؤثر تمرین سؤال‌های باز است. سؤالات باز پایان، سؤالاتی هستند که با یک بله یا نه ساده به راحتی نمی‌توان به آنها پاسخ داد. دلیل مهم بودن سؤالات باز این است که افراد غالباً عقاید واقعی خود را بازگو نمی‌کنند یا فیلتر می‌کنند.

برای ایجاد اعتماد به نفس، باید درون آنها سرک بکشید و آنها را راهنمایی کنید تا خواسته‌ها و انگیزه‌های واقعی آنها را برای شما نشان دهند. وقتی یک سؤال تمام عیار را سؤال می‌کنید و به شخص دیگری اطمینان می‌دهید که مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت، می‌توانید از آنها بخواهید که اطلاعات بیشتری را برای شما نشان دهند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

۴. راحت و صادق باشید

برای صادق بودن، تکنیک بعدی برای برقراری ارتباط موثر واقعاً تکنیکی نیست، بلکه فقط عقل سلیم است. آیا تاکنون  این جمله را شنیده‌اید که «صداقت بهترین سیاست است؟» من معتقدم که این گفته کاملاً درست است.
مردم به دیگران که ظریف یا سایه‌دار هستند اعتماد نمی‌کنند. بشر در ادراک فردی دارای شکاف شناختی زیادی است، اما اگر یک مورد وجود داشته باشد که ما در آن خوب باشیم، فریب را تشخیص می‌دهد.
مردم را در تشخیص افراد فریب‌کار و صادق دست کم نگیرید. شما همیشه باید هنگام برقراری ارتباط با دیگران صادق و صادق باشید، برای بهترین نتایج بلند مدت. هرگز به دیگران دروغ نگویید و اطلاعاتی را که احتمالاً باید بدانید، به هر دلیلی مخفی نکنید. این در داشتن ارتباط موثر با دیگران بسیار مهم است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی