فیلم های تاثیر گذار

تکنیک‌هایی که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمکتان می‌آیند

برگزیده‌ای از فیلم «جری مگوایر»

داشتن ارتباط موثر با دیگران در بسیاری از مشاغل لازمۀ حرفه‌ای بودن و داشتن پیشرفت است. اگر این تکنیک را نداشته باشید حتما یک جای کارتان می‎لنگد.

در فیلم سینمایی «جری مگوایر» که تام کروز در آن نقش مدیر برنامه را بازی می‌کند، او با داشتن ارتباطات موثر و هنر برقراری ارتبط با دیگران در کار خود یک حرفه‌ای است. او همیشه به دنبال یافتن کارفرماهای درجه یک است تا بتواند پول خوبی به جیب بزند.

داشتن ارتباطات موثر و روابط عمومی بالا همه جا و همیشه کاربرد دارد، خصوصا در برخی مشاغل که شما با ارباب رجوع در ارتباط هستید. شما باید بتوانید با این تکنیک موثر مشتری را مجاب کنید و درخواستش را به خوبی به انجام برسانید.

مطالعه بیشتر: دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد

مطالعه بیشتر: دوره ( فیلم ) آموزشی «ارتباط بین فرهنگی» هنجاری جدید و چالش برانگیز

چند تکنیک ارتباط موثر با دیگران که تبدیل به یک حرفه‌ای خواهید شد

شما همیشه در ارتباط با دیگران هستید، چه بخواهید چه نخواهید. تمام موفقیت‌هایی که در زندگی از آن لذت می‌برید از طرف افراد دیگر حاصل می‌شود. بازپرداخت شما از طرف کارفرمای شما انجام می‌شود، فروش شما از مشتریان شما انجام می‌شود و چک تأمین اجتماعی شما توسط مالیات‌دهندگان صورت می‌گیرد. انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند، به این معنی که وقتی زندگی می‌کنیم و با دیگران همکاری می‌کنیم، به بهترین وجه شکوفا می‌شویم.

۱. از زبان بدن‌تان کمک بگیرید

اولین تکنیک ارتباط موثر، همه چیز در مورد حفظ زبان خوب بدن در هنگام گفتگو است. براساس مطالعه‌ای در مورد رمزگشایی ارتباطات متناقض، محققان دریافتند که زبان بدن تقریباً ۵۵ درصد از نحوه تفسیر دیگران از وضعیت احساسی شما را تشکیل می‌دهد.

استفاده از زبان بدن برای برقراری ارتباط مثبت، سازنده و مشارکت با افراد دیگر ضروری است. در بیشتر موارد، هیچ کس نمی‌خواهد با افراد منفی یا منتقد همکاری کند. در مورد افرادی که دوست ندارید فکر کنید. آنها معمولاً غیر دوستانه، بسیار منتقد، یا بیش از حد پرخاشگر و بی‌احساس هستند. حتی اگر کلمات ارتباطی شما دوستانه و صمیمی باشند، زبان بدن شما هنوز بیش از نیمی از آنچه شخص دیگر درک می کند را تشکیل می‌دهد.

فن بیان خود را با چند راهکار ساده بهتر کنید
بخوانید

برای حفظ زبان خوب بدن، اولین قدم ایجاد تماس چشمی مناسب است. تماس چشمی خوب بدین معنی است که وقتی دیگران با شما صحبت می‌کنند یا وقتی با آنها صحبت می‌کنید، به چشم‌شان نگاه کنید. به یاد داشته باشید که خیره نشوید. هر از گاهی به نقطه دور نگاه کنید.

در مرحله بعد، به یاد داشته باشید که احساسات خنثی و مثبت را با بازو، دست و صورت خود بیان کنید. وقتی شخصی در مورد مشکلی یا مسئله‌ای با شما در حال گفتگو است، با زبان بدن کنجکاوی خود را ابراز کنید.

ارتباط موثر با دیگران
ارتباط موثر

۲. ابتدا بفهمید و درک کنید

برای داشتن ارتباط موثر قدم بعدی این است که ابتدا به دنبال درک آن باشید. طبیعی است که قبل از نیاز دیگران به نیازهای خودتان فکر کنید. این دقیقاً چگونگی اتصال بیولوژیکی انسان به انسان است. بسیاری از ما فقط با هدف پاسخ دادن گوش می‌دهیم، یا با این فکر که چگونه شخص دیگری می‌گوید چه ارتباطی با خودمان و زندگی ما دارد. با این وجود، استفاده از توانایی شناختی شما برای غلبه بر این غریزه خودمحور بسیار قدرتمند است.

وقتی درگیر مکالمه هستید، یک قدم ذهنی به عقب بردارید و از خود بپرسید «این شخص واقعاً در تلاش است چه چیزی به من بگوید؟» همیشه قبل از پاسخ دادن به خود این سؤال اساسی را از خود بپرسید.

۳. سوال‌های باز بپرسید

تکنیک دیگر برای داشتن ارتباط مؤثر تمرین سؤال‌های باز است. سؤالات باز پایان، سؤالاتی هستند که با یک بله یا نه ساده به راحتی نمی‌توان به آنها پاسخ داد. دلیل مهم بودن سؤالات باز این است که افراد غالباً عقاید واقعی خود را بازگو نمی‌کنند یا فیلتر می‌کنند.
برای ایجاد اعتماد به نفس، باید درون آنها سرک بکشید و آنها را راهنمایی کنید تا خواسته‌ها و انگیزه‌های واقعی آنها را برای شما نشان دهند. وقتی یک سؤال تمام عیار را سؤال می‌کنید و به شخص دیگری اطمینان می‌دهید که مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت، می‌توانید از آنها بخواهید که اطلاعات بیشتری را برای شما نشان دهند.

ذهن آگاهی و نقش آن در بهبود روابط با دیگران
بخوانید

۴. راحت و صادق باشید

برای صادق بودن، تکنیک بعدی برای برقراری ارتباط موثر واقعاً تکنیکی نیست، بلکه فقط عقل سلیم است. آیا تاکنون  این جمله را شنیده‌اید که «صداقت بهترین سیاست است؟» من معتقدم که این گفته کاملاً درست است.
مردم به دیگران که ظریف یا سایه‌دار هستند اعتماد نمی‌کنند. بشر در ادراک فردی دارای شکاف شناختی زیادی است، اما اگر یک مورد وجود داشته باشد که ما در آن خوب باشیم، فریب را تشخیص می‌دهد.
مردم را در تشخیص افراد فریب‌کار و صادق دست کم نگیرید. شما همیشه باید هنگام برقراری ارتباط با دیگران صادق و صادق باشید، برای بهترین نتایج بلند مدت. هرگز به دیگران دروغ نگویید و اطلاعاتی را که احتمالاً باید بدانید، به هر دلیلی مخفی نکنید. این در داشتن ارتباط موثر با دیگران بسیار مهم است.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک های فروش موثر، برنامه ریزی فروش، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، اصول مدیریت و سرپرستی فروش، پرورش ویزیتور حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان و ارتباط موفق، اصول و فنون مذاکره موفق و زبان بدن و آداب معاشرت برگزار می‌کند.

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید
دوره ( فیلم ) آموزشی «ارتباط بین فرهنگی» هنجاری جدید و چالش برانگیز
چند توصیه برای سخنرانی موفق
 فن بیان در مذاکره و بیزینس
فن بیان خود را با چند راهکار ساده بهتر کنید
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن