پرفروش ترین کتاب های کسب وکار در سال 2021 که سرعت رشد شما را چندین برابر می کنند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ مهر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۵ دی, ۱۴۰۰
پرفروش ترین کتاب های کسب وکار در سال 2021 که سرعت رشد شما را چندین برابر می کنند

تجارت بسیار تکنیکی و سخت است. بسته به هدف شما در کسب و کارتان که آیا شما به دنبال رشد سریع هستید یا در تلاش برای حفظ کسب و کارتان تجارت می‌کنید، اغلب موانع زیادی وجود دارد که باید بر آن‌ها فائق آیید؛ بنابراین، بیایید برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کسب و کار در سال 2021 را بررسی کنیم که می‌توانند به شما در حل چالش‌های رایج دنیای کسب و کار کمک کنند.

در حالی که هر کسب و کاری منحصر به فرد است، بسیاری از چالش‌هایی که با آن رو به رو هستند قابل پیش بینی است؛ بنابراین این فهرست شامل پرفروش‌ترین کتاب‌های کسب وکار است که به بینش‌های اساسی در تجارت می‌پردازند که می‌تواند به سود هر مدیرعامل، موسس یا کارآفرین باشد.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

در این مقاله پرفروش ترین کتاب های کسب و کار در سال 2021 که سرعت رشد شما را چندین برابر می‌کنند را بررسی می‌کنیم. طبق مشاوره کسب و کار با خواندن هر یک از این کتاب‌ها، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، آمادگی بالایی خواهید داشت تا از فرصت‌های تجاری آینده نهایت استفاده را ببرید.

1. استارت آپ ناب: اثر اریک ریس

 استارت آپ ناب: اثر اریک ریس

با وجود اینکه این کتاب برای استارت آپ‌ها طراحی شده است، به موضوعی می‌پردازد که در بسیاری از مشاغل رایج است. تیم‌ها اغلب زمان و انرژی خود را روی محصول یا خدمات جدید سرمایه گذاری می‌کنند بدون اینکه به باز خوردهای مشتری در قبال آن توجه داشته باشند.

این موضوع اغلب منجر به اتلاف وقت، انرژی و پول زیاد برای راه حلی می‌شود که در جذب مشتری ناکام است. این کتاب یک رویکرد جایگزین ارائه می‌دهد. این رویکرد بر ارزش تشخیص مفروضات اولیه در یک ایده، محصول یا خدمات تاکید می‌کند و ابزارهایی را برای اعتبار سنجی این مفروضات در اسرع وقت و تا حد امکان ارزان فراهم می‌کند.

این کتاب از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار است و برای استارتاپ‌ها یا سازمان‌های بزرگی که می‌خواهند تیم‌های آن‌ها بیشتر شبیه کسب و کارهای استارت آپی عمل کنند، ضروری است.

2. هک رشد: اثر شان الیس و مورگان براون از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

هک رشد: اثر شان الیس و مورگان براون از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

رهبران کسب و کار اغلب کارکنان خود را بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهند در قالب یک تیم تشکیل دور هم جمع می‌کنند. به عنوان مثال، کارکنان بخش بازاریابی ممکن است به عنوان یک واحد منسجم با هم کار کنند و بخش توسعه محصول ممکن است در جاهای دیگر به عنوان یک واحد جداگانه دیگر کار کند.

نتیجه این است که تخصص‌ها به صورت بخش‌های جداگانه تقسیم شده و جدا می‌شوند. متاسفانه، این امر مانع از آن می‌شود که تیم‌ها به سرعت فرصت‌هایی را برای بهبود کسب و کار شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها عمل کنند.

هر طرح یا ایده‌ای برای بررسی نیاز به گذراندن چندین بخش دارد و این بوروکراسی می‌تواند باعث کند شدن پیشرفت سازمان شود. این کتاب که از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار است اهمیت ایجاد تیمی رشد چند منظوره را توضیح می‌دهد.

هدف این است که استعدادهای گوناگون را گرد هم آوریم تا بتوانیم به طور موثرتری در زمینه فرصت‌های کلیدی تجاری از جمله جذب مشتری، فعال سازی، حفظ و کسب درآمد عمل کنیم. نتیجه افزایش نوآوری، همکاری و چابکی سازمانی است.

3. معضل نوآوران: اثر کلیتون کریستنسن

معضل نوآوران: اثر کلیتون کریستنسن

همانطور که در مقاله Best Business Books to Read از سایت ryrob.com اشاره شده معمولا مشاهده می‌شود که مشاغل معتبر توسط استارتاپ‌های چابک دچار اختلال می‌شوند. اغلب ما فرض می‌کنیم که شرکت بزرگتر از خود راضی هستند و از بروکراسی، غرور، برنامه ریزی ضعیف یا سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت رنج می‌برد؛ اما این همیشه درست نیست.

این کتاب بسیار محبوب و از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار توضیح می‌دهد که چرا اغلب نقاط قوت مشاغل کوچک و استارت آپ‌ها با مدیریت خوب و مشتری محور باعث می‌شود که استارتاپ‌ها از آن‌ها پیشی بگیرند؛ به عبارت دیگر، توانایی آن‌ها برای تمرکز بی وقفه بر آنچه مشتریان واقعا برای آن ارزش قائل هستند چیزی است که می‌تواند باعث شکست نهایی آن‌ها شود و این تقریبا برای هر کسب و کاری ممکن است اتفاق بیفتد.

این کتاب به استارتاپ‌هایی که به دنبال ایجاد اختلال در صنعت موجود هستند و هم برای مشاغل مستقر که می‌خواهند از اختلال جلوگیری کنند، توصیه می‌شود.

4. با چرا شروع کنید: اثر سیمون سینکو از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

 با چرا شروع کنید: اثر سیمون سینکو از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

مشاغل اغلب بر برقراری ارتباط “آنچه انجام می‌دهند” تمرکز می‌کنند. برخی گام فراتر می‌گذارند و توضیح می‌دهند که “چگونه” کارهایی را انجام می‌دهند که برند خود را از رقبا متمایز می‌کنند؛ اما، همانطور که سیمون سینک توضیح می‌دهد، “مردم کاری را که شما انجام می‌دهید نمی‌خرند، آن‌ها دلیل خرید شما را می‌خرند.”

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

بسیاری از موفق‌ترین برندها توضیح می‌دهند و می‌گویند “چرا” آن‌ها کاری را که انجام می‌دهند انجام می‌دهند؛ به عبارت دیگر، آن‌ها هدف عمیق‌تری را پشت کسب و کار و هر کاری که برای مشتریان انجام می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و این کتاب توصیه‌های کاربردی در مورد چگونگی استفاده از این رویکرد مشابه در سازمان شما را ارائه می‌دهد.

5. عبور از بی حسی: اثر جفری ا. مور

عبور از بی حسی: اثر جفری ا. مور

دیده می‌شود که بسیاری از نوآورانه‌ترین کسب و کارها نمی‌توانند مورد توجه مشتریان اصلی قرار بگیرند. آن‌ها اغلب، موفقیت‌های محدودی را با مشتریان اولیه پرشور کسب می‌کنند، اما نمی‌توانند بازار اصلی سودآورتر را جذب کنند و این شکست‌ها پتانسیل آن‌ها برای رشد و سودآوری بلند مدت را به شدت محدود می‌کند.

این کتاب محبوب درباره بازاریابی محصولات مزاحم برای مشتریان اصلی است. راهکارهای آن را می‌توان در مورد هر محصول یا خدمتی که نیاز به تغییر عادات، روال یا رفتارهای خود برای استفاده از آن دارد، به کار برد.

اگر محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید که امکان دارد با وضع موجود شکست بخورد، این یکی از بهترین کتاب‌های تجاری از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار است که می‌توانید پیدا کنید.

6. 22 قانون تغییر ناپذیر بازاریابی: اثر ال ریس و جک تروت

22 قانون تغییر ناپذیر بازاریابی: اثر ال ریس و جک تروت

برندها اغلب در دریای رقابت برای برجسته شدن تلاش می‌کنند. حتی اگر محصولات آن‌ها منحصر به فرد باشد. مشتریان بالقوه اغلب برای درک تفاوت‌ها تلاش می‌کنند و در نتیجه، نام تجاری آن‌ها اغلب تنها یک گزینه اضافی در بازار است.

این کتاب کلاسیک از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را به عنوان گزینه ترجیحی مشتری در رده محصولات او قرار دهید. کتاب توضیح می‌دهد که مشتریان هنگام انتخاب برندها چگونه فکر می‌کنند و شما باید چه کاری انجام دهید تا برند شما به یاد ماندنی و جذاب شود. این یک مطالعه کوتاه و قدرتمند است که به هر کسی که علاقمند به تجارت یا بازاریابی است توصیه می‌شود.

7. استراتژی اقیانوس آبی: دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

 استراتژی اقیانوس آبی: دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

افتادن در دام وسواس در زمینه رقابت بسیار وسوسه انگیز است. بسیاری از مشاغل بر جذابیت مشتریان یکسان، با محصول اصلی مشابه و استراتژی کلی مشابه رقبای خود تمرکز می‌کنند. متاسفانه، این رویکرد اغلب منجر به یک اقیانوس قرمز خونین از رقابت می‌شود که حاشیه سود را از بین می‌برد و رشد را محدود می‌کند.

این کتاب محبوب، رویکرد متفاوتی را ارائه می‌دهد. این کتاب ابزار و چارچوبی را برای بی ربطی رقابت با ایجاد فضای بازار بدون رقابت ارائه می‌دهد. به این ترتیب، شما می‌توانید ارزشی استثنایی را در اختیار مشتریان قرار دهید، در حالی که یک سود سالم ایجاد می‌کنید.

8. زبان اعتماد: اثر مایکل ماسلانسکی

 زبان اعتماد: اثر مایکل ماسلانسکی

امروزه مردم بیش از گذشته شک کرده‌اند. بسیاری از نهادها، دولت‌ها و مشاغل در طول این سال‌ها سوخته‌اند و بسیاری در سازمان‌هایی کار کرده‌اند که از اعتماد کارکنان و مشتریان خود سوء استفاده کرده‌اند.

در نتیجه، دیگر کافی نیست رهبران تجاری فقط کار درست را انجام دهند. حتی بهترین نیات را می‌توان نتیجه انگیزه‌های پنهان دانست؛ بنابراین اگر می‌خواهیم شک و تردید را از بین ببریم و با دیگران در سطحی عمیق‌تر ارتباط برقرار کنیم، باید یاد بگیریم که چگونه به درستی ارتباط برقرار کنیم.

این کتاب از پرفروش ترین کتاب های کسب و کار درباره نحوه برقراری ارتباط با مردم بر اساس شرایط آن‌ها است. این یک مطالعه ضروری در عصر رسانه‌های اجتماعی است، جایی که اطلاعات غلط سریع‌تر از همیشه منتشر می‌شود و اصلاحات بعد از واقعیت تاثیر چندانی در تغییر برداشت اولیه افراد ندارد.

9. اصطکاک: اثر راجر دولی

اصطکاک: اثر راجر دولی

اصطکاک به هر چیزی اطلاق می‌شود که زندگی مشتریان یا حتی کارکنان را بی جهت پیچیده می‌کند. به عنوان مثال، هر چیزی که باعث شود افراد نتوانند سفارش دهند، محصول را دریافت کنند یا از آن استفاده کامل کنند و این نوع اصطکاک را می‌توان در انواع تعاملات تجاری مشاهده کرد.

این کتاب در مورد یافتن راه‌هایی برای حذف مراحل، کاهش سردرگمی و رفع عدم قطعیت است. این یک مسئله بسیار مهم است، زیرا وقتی کاری آسان است، مردم بیشتر آن را انجام می‌دهند و وقتی کاری دشوار است، به احتمال زیاد از آن اجتناب می‌کنند یا از آن دست می‌کشند.

بنابراین، اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید، مشارکت مشتری را افزایش دهید و مواردی مانند تبلیغات دهان به دهان را افزایش دهید، شناسایی و حذف اصطکاک ضروری است. این امر نه تنها در مورد محصولات و خدمات، بلکه درباره فرایندهای تجاری داخلی نیز صدق می‌کند.

10. اندازه گیری آنچه اهمیت دارد: اثر جان دور

 اندازه گیری آنچه اهمیت دارد: اثر جان دور

با رشد یک سازمان، ایجاد و ارتباط اهداف استراتژیک دشوار می‌شود. افزایش اندازه اغلب منجر به افزایش بروکراسی می‌شود و این می‌تواند حرکت را به شدت متوقف کند زیرا تیم‌های فردی برای تعیین اولویت‌‌ها تلاش می‌کنند.

این کتاب “اهداف و نتایج کلیدی” یا OKR ها را معرفی می‌کند. این یک رویکرد اثبات شده است که گوگل، اینتل، دیزنی، دراپ باکس، اسلک، اسپاتیفای و دیگران از آن برای مدیریت موثرتر اهداف سازمان خود استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند شفافیت، پاسخگویی و همکاری تیم‌ها در هر اندازه را افزایش دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

پرفروش ترین کتاب های کسب و کار را از دست ندهید

بدون شک مطالعه یکی از ویژگی‌های رهبران بزرگ است. بسیاری از رهبران و ثروتمندان جهان، مطالعه را یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در موفقیت خود می‌دانند.

وارن بافت اعتقاد دارد که روزی پانصد صفحه مطالعه کردن، کلید موفقیت او است، اعتقاد دارد که دانش به این صورت موثر می‌شود و مثل سود مرکب گسترش می‌یابد.

بسیاری از زنان و مردان موفق و پر نفوذ جهان، مطالعه را به بخشی از سبک زندگی و فعالیت‌های روزمره‌ خود تبدیل کرده‌اند. بیل گیتس گفته است که تقریبا هفته‌ای یک کتاب و سالانه پنجاه کتاب مطالعه می‌‌کند.

اگر می‌‌خواهید موفق باشید و همواره رشد کنید، باید نسبت به ایده‌های جدید، روش‌های تفکر جدید و دانش و اطلاعات آگاه باشید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، مطالعه بسیار حائز اهمیت است.

4.7/5 - (18 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی