آیا فروش بیمه عمر سرمایهگذاری خوبی است؟
قبل از اینکه در مورد تکنیک های فروش بیمه عمر صحبتی کنیم، بد نیست به این سوال پاسخ دهیم. باید بگوییم که فروش بیمه عمر برای همه نیست و مشکلات خاص خودش را دارد؛ اما با این حال، این شغل با تمام سختیها و چالشهایی که بههمراه دارد، میتواند حرفه خوب و پردرآمدی باشد.
این ارقام نشان می دهد که بازاریابی بیمه عمر یک حرفه پر سود با پتانسیل درآمد بالا است. موانع کم ورود در تجارت بیمه عمر، آن را به یک شغل ویژه تبدیل کرده است. شما میتوانید بدون کسب مدرک، نماینده معتبر بیمه عمر شوید.
پورسانت حاصل از فروش بیمه نامه عمر محدود به سال اول نیست. درعوض، تا زمانی که این کار به قوت خودش باقی بماند، شما غرامت دریافت خواهید کرد. به این ترتیب میتوان گفت که فروش بیمه سرمایه گذاری خوبی است. شما زمان و پول زیادی را صرف میکنید؛ اما نتیجه خوبی هم میبینید.
بیشتر بخوانید: مراحل فروش بیمه عمر؛ گامبهگام تا فروش بیمه عمر
10 تکنیک افزایش فروش در بیمه عمر
اگر شما یک محصول عالی به نام بیمه عمر دارید و نمیتوانید برای خودتان یک مشتری پیدا کنید، اگر نمیدانید که کدام روش و تکنیک کمک میکند مشتریان شما همیشه ثابت باشند، اگر یک پیام بازاریابی مبهم وگیجکننده برای مشتریان واجد شرایط خرید بیمه عمر دارید، تمامی این تکنیک و روشهای افزایش فروش در بیمه عمر به شما کمک خواهد کرد.

1. تماس سرد را امتحان کنید!
تماس سرد در اصل، یکی از تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر است. اگر یک نماینده مستقل بیمه عمر هستید، باید سعی کنید سرنخهای جدیدی را پیدا کنید. تماس سرد میتواند یک استراتژی فروش موثر باشد که به تولید سرنخ کمک میکند.
به خاطر داشته باشید که نیازهای مشتری فعلی شما با تغییر زندگی آنها تغییر خواهد کرد. رویدادهای تغییر دهنده زندگی مانند ازدواج، طلاق و بچه دار شدن ممکن است باعث شود که آنها به بیمه عمر بیشتر از گذشته نیاز داشته باشند. فقط کافیست که به مشتریان قبلیتان یک تلفن بزنید و اطلاعاتی از آنها بدست آورید.
تماس سرد یک استراتژی بازاریابی ارزانقیمت است و شما به تنها چیزی که نیاز دارید، یک تلفن است. بسیاری از مشتریان شما ممکن است با بیمه عمر مدتدار شروع کرده باشند، بنابراین فراموش نکنید که پس از خرید سال اول، مجددا با این افراد تماس بگیرید تا در مورد مزایای خرید طرح بیمه عمر در آینده با آنها صحبت کنید.
یادتان باشد که اکثر افراد فرآیند دریافت بیمه را ترسناک و پیچیده میدانند، بنابراین صحبت کردن با آنها به زبانی که این فرآیند را سخت و پرهزینه جلوه دهد، کارتان را سخت و شانس شما را برای فروش کاهش میدهد. بهتر است تا حد امکان، ساده و سرراست توضیح دهید تا مشتریان بالقوه شما متوجه شوند دقیقا چه چیزی میخرند و چرا به بیمه عمر نیاز دارند؟
علاوه بر این، حتی به مشتری خودتان فهرستی از حقایق، ارقام و اطلاعات پیچیده بدهید. به آنها بگویید که چگونه یک بیمه نامه عمر میتواند در موقعیتهای خاص به آنها کمک کند و آن را به یک مثال واقعی مرتبط کنید تا بتوانند به طور کامل این موضوع را درک کنند.

2. بازار هدف خودتان را درک کنید
یکی از تکنیک های فروش بیمه عمر، شناخت بازار هدف شماست. شناخت بازار هدف یکی از حیاتیترین جنبههای فروش بیمه عمر است. ابتدا باید بدانید به چه کسانی میفروشید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. فروشندگان بزرگ بیمه عمر این کار را در مقیاس خرد و کلان انجام میدهند.
برای موفقیت در فروش بیمه عمر، باید بتوانید در سطح شخصی با افراد ارتباط برقرار کنید. برجسته کردن مزایای دریافتی این نوع بیمه باید بخشی از ارتباط شما با مشتریان باشد.
بیشتر بخوانید: ارتباط با مشتری چیست؛ چطور با مشتری ارتباط برقرار کنیم؟
وقتی آنها مزایای خرید بیمه عمر را درک کنند، دیگر بخش مهمی از راه را رفتهاید و قطعا موفق به فروش بیشتری هم خواهید شد.

3. مخاطب خودتان را بشناسید
هنگامی که وارد صنعت بیمه شدید، وقت آن است که بازارتان را مطالعه و درک کنید. با اهداف، چالشها و انتظارات کلیدی مخاطبان خود آشنا شوید و درک کنید که محصول شما چگونه میتواند مشکلات آنها را حل کند. دانستن اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند میتواند به شما در شخصیسازی استراتژیهای بازاریابی کمک کند.
به عنوان مثال: مخاطبان کلیدی بیمه عمر، خریداران بین گروه سنی 25 تا 45 سال هستند. این گروه سنی است که رویدادهای مهم زندگی مانند ازدواج، خرید خانه، ساختن خانواده و غیره در آن رخ میدهد. با نسبت بدهی به درآمد بالاتر، این گروه سنی معمولا دارای ارزش خالص کمتری نسبت به خریداران مسنتر خود هستند.
به عنوان یک نماینده بیمه عمر، یادگیری این حقایق میتواند به شما کمک کند تا جمعیتشناسی و روندهای بازار را بهطور جامع درک کنید. این به شما کمک میکند تا خریداران خود را بهتر درک کنید، از جمله اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند و چگونه میتوانید با بهترین بیمه نامه عمر متناسب با نیازشان به آنها خدمات ارائه دهید.
4. تخصص خودتان را در نظر بگیرید
قبل از فروش محصول خودتان به مشتریان، تمام ویژگیها، مزایا و سایر جنبهها را به طورکامل یاد بگیرید. به جای کاوش در تمام محصولاتی که شرکت ارائه میدهد، یک تخصص را انتخاب کنید. تخصص در یک محصول را در نظر بگیرید؛ زیرا این به شما درک عمیقتری از محصول، رقبا و نقاط دردسر بازار هدف میدهد.
با درک کامل یک محصول، بهتر میتوانید به خریداران کمک کرده و آنها را متقاعد کنید که بیمه عمر شما را خریداری کنند.
مشتری شما ممکن است از شما در مورد تفاوت بین بیمه عمر مدتدار و بیمه نامههای عمر دائمی سوال کند. بنابراین میتوانید به آنها توضیح دهید که مزیت خرید بیمه عمر دائمی این است که ارزش نقدی و سایر مزایا را به دست میآورید.


5. در این زمینه مطالعه و یادگیری داشته باشید
بیمه عمر صنعتی پویا است که با تغییر سبک زندگی و تغییر روند صنعت به سرعت تغییر میکند. با این صنعت به روز باشید و به گسترش دانش خود ادامه دهید تا به منبعی قابلاعتماد برای مشتریان خود تبدیل شوید. فقط دانش نظری در مورد محصولات مختلف بیمه کافی نیست.
خواندن کتاب، شرکت در سمینارها، کاوش در مطالب آموزشی، یا یادگیری نکات فروش در رسانههای اجتماعی ممکن است به شما کمک کند تا درک عمیقتری از سیاستهای بیمه عمر مختلف به دست آورید و تجربه عملی به شما کمک میکند تا سرنخهای بیشتری کسب کنید.
همانطور که به عنوان یک نماینده بیمه عمر باتجربه میشوید، تمایل دارید چیزهایی را از طریق تجربه یاد بگیرید که هیچ کتاب یا آموزشی نمیتواند به شما ارائه دهد.
6. مشتریهای قدیمیتان را فراموش نکنید
یکی دیگر از تکنیک های فروش بیمه عمر، این است که اول از همه به یاد مشتریهای قدیمی خودتان باشید. به مشتریانی که چند وقت است از شما خرید نداشتهاند، توجه کنید، با آنها تماس بگیرید، شاید نظرشان عوض شده باشد و بخواهند بیمه عمر شما را خریداری کنند. این روش را حتما امتحان کنید.

7. یک مزیت رقابتی برای نمایندگی خودتان ایجاد کنید
یکی دیگر از تکنیک های فروش بیمه عمر، این است که یک مزیت رقابتی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر یک مزیت رقابتی داشته باشید، در اصل به مشتری میگویید که چرا باید بیمه نامه پیشنهادی شما را خریداری کند. در این مرحله باید روی چیزی تمرکز کنید که بیمه عمر شما را از سایر رقبای دیگر متمایز میکند تا افراد تمایلی برای خرید آن داشته باشند.
اگر در این اصل، دقیق باشید و با برنامهریزی جلو بروید، قطعا به موفقیت زیادی هم خواهید رسید. ببیند که چه مواردی باعث میشوند که بیمه عمر شما از دیگران متمایز باشد. تمامی موارد لازم را در این زمینه بررسی کنید تا بتوانید به فروش و حتی موفقیت بیشتری برسید.
8. تخفیف دادن بد نیست!
امروزه خرید بیمه عمر از طریق بسیاری از سامانههای آنلاین مانند بیمیتو فراهم شده است و به همین دلیل ارائه خدمات شما، تاثیر زیادی در رضایت مشتریان قدیمی یا حتی جذب مشتری های جدید دارد. سعی کنید برای فروش محصولتان یک تخفیف بگذارید؛
مثلا: تا 2.5 درصد بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهید؛ چنین تخفیفهای میتواند مشتریان زیادی را به سمت شما روانه کند و قطعا هم فروش بالایی خواهید داشت.
9. فروش مکمل ایده خوبی است
فرض کنید که مشتری شما میخواهد بیمه ساختمانی بخرد، میتوانید همزمان به او پیشنهاد دهید که بیمه سرقت یا حتی بیمه حوادث و آتش سوزی هم خریداری کند. برای اینکه بیمه عمر بیشتری بفروشید، میتوانید روی فروش مکمل متمرکز شوید.
10. از شبکههای اجتماعی غافل نشوید
برخی از نمایندگان فروش بیمه عمر فقط بر تماس تلفنی و سایت تمرکز دارند؛ این در حالی است که بهتر است حضور پررنگی هم در شبکههای اجتماعی داشته باشید و از این طریق با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از تکنیک های فروش بیمه عمر، توجه به شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ است که برای فروش بیشتر بیمه عمر توصیه میشود.
حتی لینکدین هم فرصت خوبی برای افزایش فروش بیمه است. بهغیر از اینها میتوانید از بلاگرها یا افراد معروف بخواهید با یک تبلیغ از بیمه عمر شما و مزایای استفاده از آن، تجربه خودشان را با مخاطبانشان در میان بگذارند تا افراد بیشتری به سمت شما جذب شوند.
سخن پایانی
در این مقاله در مورد تکنیک های فروش بیمه عمر صحبت کردیم. فروش بیمه عمر میتواند فرآیندی چالشبرانگیز اما سودآور باشد. با این حال، هنگام فروش بیمه عمر باید چند نکته کلیدی را به خاطر بسپارید که این فرآیند را برای شما و مشتریانتان کارآمدتر و رضایتبخشتر میکند.
نکات گفته شده در این مقاله امتحان شده و درست هستند؛ اما اغلب موارد نادیده گرفته میشوند. اگر شرکت بیمه دارید یا نمایندگی بیمه عمر را بر عهده گرفتهاید، سعی کنید مناسبترین استراتژیها را انتخاب و مدیریت کنید.
امیدواریم تمامی این تکنیکها را رعایت کنید و بالاترین میزان فروش بیمه عمر را در کوتاهمدت داشته باشید.
4 پاسخ
فروش بیمه عمر خیلی سخته و من این مقاله خیلی بهم کمک کرد ممنونم از دوره های خوبتون که برگزار میشه
سلام لیلا عزیز
خوشحالیم از اینکه تونستیم رضایت شما را جلب کنیم.
سلام مرسی بابت مقاله خیلی خوبتون و معرفی تکنیک های فروش بیمه عمر. خواستم بگم من سعی کردم از همشون استفاده بکنم و نتیجه خیلی خوبی تا اینجا گرفتم
سلام کاربر عزیز
ممنون از اینکه نظر ارزشمند خود را با کاربران در میان گذاشتید.