معرفی 13 تکنیک برای افزایش فروش بیمه عمر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
آخرین بروزرسانی: ۲۱ دی, ۱۴۰۲
تکنیک‌ های فروش بیمه عمر

آیا می‌دانید فروش بیمه عمر صنعت سختی است اما احتمال موفق شدن در آن زیاد است؛ به‌ شرط اینکه بدانید که باید چه کنید و چه تکنیک‌هایی را برای آن مد نظر داشته باشید. طبق یک تحقیق انجام شده در ایلات متحده آمریکا، در سال 2020، متوسط دستمزد برای نمایندگان بیمه عمر 52180 دلار بود، در حالی که فروشندگان برتر با قابلیت‌های فروش برجسته، بیش از 127840 دلار درآمد داشتند.

اینکه یک نماینده فروش بیمه عمر باشید، چالش‌برانگیز است؛ اما این شغل، از نظر شخصی و مالی، شغلی پربار می‌باشد. به‌ عنوان یک نماینده بیمه عمر، احتمالا در طول سال‌ها، زمان زیادی را صرف یادگیری و تقویت راهکارها و تکنیک‌های عملی برای افزایش فروش در صنعت بیمه به‌ خصوص بیمه عمر کرده‌اید؛

اما کدام‌ یک از راهکارهای شما موفقیت‌آمیز بوده است و کدام‌شان اثربخشی قابل‌توجهی نداشته! اگر به دنبال تقویت مهارت‌های فروش بیمه عمر خود هستید، ما نکاتی در این مقاله داریم که می‌تواند به شما کمک کند. اگر می‌خواهید در مورد تکنیک‌ های فروش بیمه عمر اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این متن با ما همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

13 تکنیک افزایش فروش در بیمه عمر

اگر شما یک محصول عالی به نام بیمه عمر دارید و نمی‌توانید برای خودتان یک مشتری پیدا کنید، اگر نمی‌دانید که کدام روش و تکنیک کمک می‌کند مشتریان شما همیشه ثابت باشند، اگر یک پیام بازاریابی مبهم وگیج‌کننده برای مشتریان واجد شرایط خرید بیمه عمر دارید، تمامی این تکنیک و روش‌های افزایش فروش در بیمه عمر به شما کمک خواهد کرد.

10 تکنیک افزایش فروش در بیمه عمر

1. تماس سرد را امتحان کنید!

تماس سرد در اصل، یکی از تکنیک‌ های فروش تلفنی بیمه عمر است. اگر یک نماینده مستقل بیمه عمر هستید، باید سعی کنید سرنخ‌های جدیدی را پیدا کنید. تماس سرد می‌تواند یک استراتژی فروش موثر باشد که به تولید سرنخ کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که نیازهای مشتری فعلی شما با تغییر زندگی آن‌ها تغییر خواهد کرد. رویدادهای تغییر دهنده زندگی مانند ازدواج، طلاق و بچه دار شدن ممکن است باعث شود که آن‌ها به بیمه عمر بیشتر از گذشته نیاز داشته باشند. فقط کافیست که به مشتریان قبلی‌تان یک تلفن بزنید و اطلاعاتی از آن‌ها بدست آورید.

تماس سرد یک استراتژی بازاریابی ارزان‌قیمت است و شما به تنها چیزی که نیاز دارید، یک تلفن است. بسیاری از مشتریان شما ممکن است با بیمه عمر مدت‌دار شروع کرده باشند، بنابراین فراموش نکنید که پس از خرید سال اول، مجددا با این افراد تماس بگیرید تا در مورد مزایای خرید طرح بیمه عمر در آینده با آن‌ها صحبت کنید.

یادتان باشد که اکثر افراد فرآیند دریافت بیمه را ترسناک و پیچیده می‌دانند، بنابراین صحبت کردن با آن‌ها به زبانی که این فرآیند را سخت و پرهزینه جلوه دهد، کارتان را سخت و شانس شما را برای فروش کاهش می‌دهد. بهتر است تا حد امکان، ساده و سرراست توضیح دهید تا مشتریان بالقوه شما متوجه شوند دقیقا چه چیزی می‌خرند و چرا به بیمه عمر نیاز دارند؟

علاوه بر این، حتی به مشتری خودتان فهرستی از حقایق، ارقام و اطلاعات پیچیده بدهید. به آن‌ها بگویید که چگونه یک بیمه نامه عمر می‎تواند در موقعیت‌‎های خاص به آن‌ها کمک کند و آن را به یک مثال واقعی مرتبط کنید تا بتوانند به طور کامل این موضوع را درک کنند.

پادکست - فروش بیمه عمر در 11 مرحله استثنایی

2. بازار هدف خودتان را درک کنید

یکی از تکنیک‌ های فروش بیمه عمر، شناخت بازار هدف شماست. شناخت بازار هدف یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های فروش بیمه عمر است. ابتدا باید بدانید به چه کسانی می‌فروشید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. فروشندگان بزرگ بیمه عمر این کار را در مقیاس خرد و کلان انجام می‌دهند.

برای موفقیت در فروش بیمه عمر، باید بتوانید در سطح شخصی با افراد ارتباط برقرار کنید. برجسته کردن مزایای دریافتی این نوع بیمه باید بخشی از ارتباط شما با مشتریان باشد.

وقتی آن‌ها مزایای خرید بیمه عمر را درک کنند، دیگر بخش مهمی از راه را رفته‌اید و قطعا موفق به فروش بیشتری هم خواهید شد.

چرا بیمه عمر

3. مخاطب خودتان را بشناسید

هنگامی که وارد صنعت بیمه شدید، وقت آن است که بازارتان را مطالعه و درک کنید. با اهداف، چالش‌ها و انتظارات کلیدی مخاطبان خود آشنا شوید و درک کنید که محصول شما چگونه می‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند. دانستن اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند می‌تواند به شما در شخصی‌سازی استراتژی‌های بازاریابی کمک کند.

به‌ عنوان‌ مثال: مخاطبان کلیدی بیمه عمر، خریداران بین گروه سنی 25 تا 45 سال هستند. این گروه سنی است که رویدادهای مهم زندگی مانند ازدواج، خرید خانه، ساختن خانواده و غیره در آن رخ می‌دهد. با نسبت بدهی به درآمد بالاتر، این گروه سنی معمولا دارای ارزش خالص کمتری نسبت به خریداران مسن‌تر خود هستند.

به عنوان یک نماینده بیمه عمر، یادگیری این حقایق می‌تواند به شما کمک کند تا جمعیت‌شناسی و روندهای بازار را به‌طور جامع درک کنید. این به شما کمک می‌کند تا خریداران خود را بهتر درک کنید، از جمله اینکه آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می‌توانید با بهترین بیمه نامه عمر متناسب با نیازشان به آن‌ها خدمات ارائه دهید.

4. تخصص خودتان را در نظر بگیرید

قبل از فروش محصول خودتان به مشتریان، تمام ویژگی‌ها، مزایا و سایر جنبه‌ها را به طور‌کامل یاد بگیرید. به جای کاوش در تمام محصولاتی که شرکت ارائه می‌دهد، یک تخصص را انتخاب کنید. تخصص در یک محصول را در نظر بگیرید؛ زیرا این به شما درک عمیق‌تری از محصول، رقبا و نقاط دردسر بازار هدف می‌دهد.

با درک کامل یک محصول، بهتر می‌توانید به خریداران کمک کرده و آن‌ها را متقاعد کنید که بیمه عمر شما را خریداری کنند.

مشتری شما ممکن است از شما در مورد تفاوت بین بیمه عمر مدت‌دار و بیمه نامه‌های عمر دائمی سوال کند. بنابراین می‌توانید به آن‌ها توضیح دهید که مزیت خرید بیمه عمر دائمی این است که ارزش نقدی و سایر مزایا را به دست می‌آورید.

استاد احمد محمدی
بیمه عمر نفروشید، آنچه مزایای بیمه عمر می‌تواند انجام دهد را به فروش برسانید.
دکتر احمد محمدی

5. در این زمینه مطالعه و یادگیری داشته باشید

بیمه عمر صنعتی پویا است که با تغییر سبک زندگی و تغییر روند صنعت به سرعت تغییر می‌کند. با این صنعت به روز باشید و به گسترش دانش خود ادامه دهید تا به منبعی قابل‌اعتماد برای مشتریان خود تبدیل شوید. فقط دانش نظری در مورد محصولات مختلف بیمه کافی نیست.

خواندن کتاب، شرکت در سمینارها، کاوش در مطالب آموزشی، یا یادگیری نکات فروش در رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شما کمک کند تا درک عمیق‌تری از سیاست‌های بیمه عمر مختلف به دست آورید و تجربه عملی به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های بیشتری کسب کنید.

همان‌طور که به‌ عنوان یک نماینده بیمه عمر باتجربه می‌شوید، تمایل دارید چیزهایی را از طریق تجربه یاد بگیرید که هیچ کتاب یا آموزشی نمی‌تواند به شما ارائه دهد.

6. مشتری‌های قدیمی‌تان را فراموش نکنید

یکی دیگر از تکنیک‌ های فروش بیمه عمر، این است که اول از همه به یاد مشتری‌های قدیمی خودتان باشید. به مشتریانی که چند وقت است از شما خرید نداشته‌اند، توجه کنید، با آن‌ها تماس بگیرید، شاید نظرشان عوض شده باشد و بخواهند بیمه عمر شما را خریداری کنند. این روش را حتما امتحان کنید.

اینفوگرافی تکنیک‌ های فروش بیمه عمر

7. یک مزیت رقابتی برای نمایندگی خودتان ایجاد کنید

یکی دیگر از تکنیک‌ های فروش بیمه عمر، این است که یک مزیت رقابتی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر یک مزیت رقابتی داشته باشید، در اصل به مشتری می‌گویید که چرا باید بیمه نامه پیشنهادی شما را خریداری کند. در این مرحله باید روی چیزی تمرکز کنید که بیمه عمر شما را از سایر رقبای دیگر متمایز می‌کند تا افراد تمایلی برای خرید آن داشته باشند.

اگر در این اصل، دقیق باشید و با برنامه‌ریزی جلو بروید، قطعا به موفقیت زیادی هم خواهید رسید. ببیند که چه مواردی باعث می‌شوند که بیمه عمر شما از دیگران متمایز باشد. تمامی موارد لازم را در این زمینه بررسی کنید تا بتوانید به فروش و حتی موفقیت بیشتری برسید.

8. تخفیف دادن بد نیست!

امروزه خرید بیمه عمر از طریق بسیاری از سامانه‌های آنلاین مانند بیمیتو فراهم شده است و به همین دلیل ارائه خدمات شما، تاثیر زیادی در رضایت مشتریان قدیمی یا حتی جذب مشتری‌ های جدید دارد. سعی کنید برای فروش محصولتان یک تخفیف بگذارید؛

مثلا: تا 2.5 درصد  بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهید؛ چنین تخفیف‌های می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت شما روانه کند و قطعا هم فروش بالایی خواهید داشت.

9. فروش مکمل ایده خوبی است

فرض کنید که مشتری شما می‌خواهد بیمه ساختمانی بخرد، می‌توانید همزمان به او پیشنهاد دهید که بیمه سرقت یا حتی بیمه حوادث و آتش سوزی هم خریداری کند. برای اینکه بیمه عمر بیشتری بفروشید، می‌توانید روی فروش مکمل متمرکز شوید.

10. از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

برخی از نمایندگان فروش بیمه عمر فقط بر تماس تلفنی و سایت تمرکز دارند؛ این در حالی است که بهتر است حضور پررنگی هم در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و از این طریق با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از تکنیک‌ های فروش بیمه عمر، توجه به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ است که برای فروش بیشتر بیمه عمر توصیه می‌شود.

حتی لینکدین هم فرصت خوبی برای افزایش فروش بیمه است. به‌غیر از این‌ها می‌توانید از بلاگرها یا افراد معروف بخواهید با یک تبلیغ از بیمه عمر شما و مزایای استفاده از آن، تجربه خودشان را با مخاطبانشان در میان بگذارند تا افراد بیشتری به سمت شما جذب شوند.

11. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از ترفندهای فروش بیمه عمر است. داشتن سیستم خوب ارتباط با مشتریان و ثبت اطلاعات آنها به شما در افزایش فروش بیمه عمر کمک می‌کند.

12. ارائه مشاوره حرفه‌ای

ارائه مشاوره حرفه‌ای به مشتریان برای شناخت بیشتر، به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا اعتماد و اطمینان مشتریان را به دست آورند. مشاوره در مورد نیاز بیمه عمر، مزایا و پوشش‌های مختلف آن، به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیم به خرید بیمه عمر بگیرند.

13. بازاریابی ارجاعی

یکی از راه‌ها و تکنیک‌های افزایش فروش بیمه عمر، بازاریابی ارجاعی است. با استفاده از بازاریابی ارجاعی است که مشتریان راضی شما، در صورت رضایت می‌توانند نمایندگی بیمه شما را به دیگران معرفی کنند. ارائه تخفیف، پاداش، کد معرف و امتیازات دیگر به جذب مشتریان جدید کمک خواهد کرد.  

سخن پایانی

در این مقاله در مورد راه‌های افزایش فروش بیمه عمر صحبت کردیم. همان‌طور که مطالعه کردید، فروش بیمه عمر می‌تواند فرآیندی چالش‌برانگیز اما بسیار سودآور باشد. با این وجود، هنگام فروش بیمه عمر باید به تکنیک‌های افزایش فروش بیمه عمر توجه بسیار زیادی داشته باشید.

نکات گفته شده در این مقاله امتحان خود را پس داده‌اند و کاملا درست هستند. اما در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شوند. اگر شرکت بیمه دارید یا نمایندگی بیمه عمر را بر عهده گرفته‌اید، سعی کنید مناسب‌ترین استراتژی‌ها راه‌های افزایش فروش بیمه عمررا انتخاب کنید.

امیدواریم تمامی این تکنیک‌های افزایش فروش بیمه عمر را رعایت کنید و بالاترین میزان فروش بیمه عمر را در کوتاه‌مدت داشته باشید.

5/5 - (16 امتیاز)

سوالات متداول

مشتریان قدیمی‌تان را فراموش نکنید، تخفیف بدهید، فروش مکمل را امتحان کنید، یک مزیت رقابتی ایجاد کنید، هدیه دهید، روی شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ، لینکدین یا حتی اینستاگرام تمرکز کنید. همه این‌ها به شما کمک می‌کند که فروش بالاتری داشته باشید.
بله شما می‌توانید با برقراری تماس سرد با مشتری، فروش بیشتری داشته باشید.
مشکلات فروش بیمه به‌ عنوان یک حرفه بسیار زیاد است؛ با این حال، درک چالش‌های فروش بیمه و همچنین تمامی تکنیک‌ های گفته شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا به یک نماینده موفق در این زمینه تبدیل شوید.
درسنامه تکنیک های فروش

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

  1. سلام مرسی بابت مقاله خیلی خوبتون و معرفی تکنیک های فروش بیمه عمر. خواستم بگم من سعی کردم از همشون استفاده بکنم و نتیجه خیلی خوبی تا اینجا گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی