ذهن شکست ناپذیر!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در این مقاله انگیزشی می‌خواهیم درباره مفهومی به نام «ذهن شکست ناپذیر» صحبت کنیم. شما برای اینکه ذهنی شکست ناپذیر داشته باشید، باید آن را به درستی برنامه‌ریزی کنید. زمانی که ذهن را به درستی برنامه ریزی کنیم، غیر قابل توقف، نا محدود و شکست ناپذیر خواهیم شد!

شکست بخشی از پیروزی

ذهن شکست ناپذیر!

والتر باند می‌گوید زمانی که 12 سال داشته، در حال بیس بال بازی کردن بوده که اولین توپ را اشتباه پرتاب کرده است. او برای اولین بار احساس شکست کرده بود. وقتی در حال بغض و گریه بود، پدرش از او عصبانی شد و گفت: «آیا سعی نکردی که توپ را خوب پرتاب کنی؟» والتر کوچک پاسخ داد: «سعی کردم پدر!» پدرش پرسید: «آیا تمام تلاشت را کردی؟» پاسخ داد: «بله پدر!» سپس پدرش گفت: «پس دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد!»

هرگز وقتی تمام تلاشتان را کردید، از خودتان عصبانی نباشید! حتی اگر احساس کردید که با شکست مواجه شده‌اید. ذهن خود را به این صورت برنامه ریزی کنید که باید همیشه روی هدفتان متمرکز باشید و در طول روز، فقط برای هدف خود تلاش کنید و بهترینِ خودتان را ارائه دهید. هر روز باید طوری برنامه ریزی کنید که با تمام توان‌تان تلاش کنید. زمانی که شکست می‌خورید، نا امید نشوید، بلند شوید و از نو شروع کنید.

موفقیت ذهن – شکست

مفهومی واهی به نام «شکست»

شکست در زندگی ما دو معنی دارد. گاهی اوقات شکست‌ها اتفاق می‌افتند تا ما بفهمیم که چه می‌خواهیم! شکست‌ها ما را بیدار می‌کنند. بزرگترین موفقیت‌ها از دلِ شکست‌ها اتفاق افتاده‌اند. همه تضادهایی که در زندگی‌مان به آن‌ها بر می‌خوریم، برای این هستند که نسبت به خواسته‌مان به شفافیت برسیم. زمانی که شما با چیزی روبرو می‌شوید که آن را نمی‌خواهید، تازه می‌فهمید که چه چیز را می‌خواهید!

گاهی اوقات، شکست‌ها برای این اتفاق می‌افتند که ما را از مسیر اشتباهی که در آن قرار داریم، آگاه کنند. در این صورت، شکست‌ها به ما می‌گویند که باید بیشتر روی خواسته‌مان تمرکز کنیم و مسیر را تغییر دهیم. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که هر چیزی که به ظاهر شکست تلقی می‌شود، تنها تلاش جهان هستی است که سعی دارد درسی ارزشمند به ما بیاموزد.

اگر درسی را که باید، از هر اتفاق نگیریم، آن اتفاق آنقدر تکرار می‌شود تا بالأخره بیدار شویم. بنابراین، اگر یک اتفاق یا شکست مشابه، به صورت پی در پی در زندگی شما اتفاق می‌افتد، بهتر است دقیق‌تر شوید و زندگی خود را بازنگری کنید و سعی کنید بفهمید که آن اتفاق چه پیامی برای شما دارد.

برنامه ریزی ذهن – شکست

برنامه ریزی ذهن

فردا که از خواب بیدار می‌شوید، مهم نیست در چه وضعیتی قرار دارید؛ فقط سعی کنید بهترین نسخه از خودتان را ارائه دهید. نگران مسائل پیش رو نباشید. چیزی به نام شکست را برای خود تعریف نکنید. هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد، به نفع شماست؛ یا شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند، و یا برای رسیدن به خواسته‌تان، درسی آموزنده به شما می‌دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بالابردن عملکرد ذهن

ذهن انسان اگر رها شود، به مسیری می‌رود که خودش دلش می‌خواهد! بنابراین، شما نیازمند این هستید که هر روز ذهنتان را برنامه‌ریزی کنید. همواره باید افسار ذهنتان را در دست بگیرید تا کنترل زندگی‌تان در دستان شما باشد. برنامه ریزی ذهن، همواره باید اتفاق بیافتد و این برنامه ریزی، از طریق گوش دادن روزانه به فایل‌های صوتی انگیزشی، کتاب‌های مفید، شرکت در سمینارها و جمع‌آوری هر نوع اطلاعات و داده‌هایی که برای ذهن مفید است، می‌باشد. شما با کنترل ورودی‌های ذهنی خود، به راحتی می‌توانید آن را آنطور که می‌خواهید برنامه ریزی کنید.

انجام بهترین کار – شکست

به شما عمر محدودی هدیه داده شده است. در این جهان، بهترین نسخه از خودتان را به نمایش بگذارید؛ زیرا اگر بهترین باشید، هر روز پیشرفت خواهید کرد؛ در نتیجه، هر روز طلوعی تازه خواهد بود. گاهی به ظاهر شکست خواهید خورد، گاهی به ظاهر عقب خواهید ماند، اما نباید نا امید شوید؛

باید برخیزید و دوباره ذهنتان را برنامه ریزی کنید. اگر هر روز روی ذهنتان کار کنید، از لحاظ ذهنی شکست ناپذیر خواهید شد و می‌توانید هرچه می‌خواهید باشید، داشته باشید و انجام دهید… .

هر شکست مقدمه‌ی یک پیروزی است؛ جمله‌ای کلیشه‌ای که هر چند وقت یکبار آن را می‌شنویم! چه مربوط به خود و چه مربوط به اطرافیان…

موفقیت مسیری پر فراز و نشیب دارد که جای انگیزه در آن به شدت مشخص می‌شود. با شرکت در سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار، موقفیت خود را دستیافتنی‌تر از قبل ببینید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی