قطعا تاکنون در مورد بیمه عمر، حقوق بازاریابی بیمه عمر و انواع مختلف آن موضوعاتی را شنیده یا خواندهاید و بدون شک در این زمینه و بیشتر پیرامون چگونگی پوششهای خدماتی آن اطلاعاتی را کسب کردهاید.
اما در ادامه آیا پیرامون حقوق بازاریابی بیمه عمر به صورت اصولی مطالعهای داشتهاید؟ یا اطلاع دقیقی از حقوق بازاریابی بیمه عمر دارید؟ از محاسبه درصد یا میزان حقوق بازاریابی بیمه عمر تا چه اندازه مطلع هستید؟
با کمک این مقاله میتوانید حقوق مناسب بازاریابی بیمه عمر را متوجه شوید و بدانید چگونه قرارداد ببندید که سود خوبی کنید. یک بازاریاب واقعی بیمه از حقوق خود با خبر است. اگر در این باره اطلاعات محدودی دارید، حتما همراه ما باشید.
تعیین حقوق بازاریابی بیمه عمر چگونه انجام می شود؟
بطور کلی در ارتباط با حقوق بازاریابی بیمه عمر و چگونگی پرداخت آن، در ابتدا باید به دستورالعملها و آییننامههایی که در این خصوص وجود دارد، مراجعه کرد. منظور از این آییننامهها نیز، آییننامههایی هستند که در بیمه مرکزی وجود دارد. آییننامههایی که در آن حقوق و دستمزد قید شده و باید براساس آن پرداخت شود.
در واقع چگونگی تنظیم این آیین نامهها و نیز سیاستهای شرکتهای بیمه و دید آنها نسبت به چگونگی پرداخت حقوق بیمههای عمر، همگی تعیین کننده میزان دستمزد حقوق بازاریابی بیمه عمر میباشد.
با این وجود و در مجموع، نظرات و دیدگاههای مختلفی در ارتباط با حقوق بازاریابی و فروش بیمه عمر وجود دارد و بازاریابان و مدیران و نمایندگان دفاتر بیمه هر کدام با توجه به دید و نگاهی که به حرفه بازاریابی دارند حقوق و دستمزد را بر همان اساس تعیین میکنند.
اما اینکه چقدر در این مورد به توافق برسند، مشخص نیست. بطور کلی آنچه که در این خصوص دیده میشود حقوق و دستمزدی است که به شکل پورسانت یا کارمزد به بازاریابان این حوزه تعلق میگیرد که حتی میزان آن در انواع مختلف بیمههای عمر نیز متفاوت میباشد.
تعرفه واقعی حقوق بازاریابی بیمه عمر و کامزدهای بیمه
باید یادآور شد که در ارتباط با حقوق بازاریابی بیمه عمر نمیتوان به یک تعرفه ثابت دست یافت. همچنین در خصوص کارمزدی که به بازاریاب بیمه عمر تعلق میگیرد نیز تعرفه خاصی وجود ندارد.
بر همین اساس با توجه به نوع بیمه عمر، کارمزدهای متفاوتی پرداخت میشود. اما در نهایت براساس توافقی که بین نماینده بیمه و شخص بازاریاب صورت میگیرد و نیز در قرارداد ذکر میشود، کارمزد یا پورسانت مورد نظر به بازاریاب پرداخت میشود.
اما بطور کلی در انواع مختلف بیمههای عمر میتوان به چندین نمونه از کارمزدهای دریافتی در بازاریابی بیمه عمر اشاره کرد.
70 درصد سود فروش
اگر بازاریاب بیمه عمر به شکل مستقیم در جذب مشتری فعال بوده و اقدام به فروش بیمه کند، میزان کارمزد پرداختی به وی حداقل 70 درصد سودی است که از فروش بیمه حاصل شده است. اما معمولا نمایندههای بیمه کمتر از مقدار اعلام شده پرداخت میکنند.
کارمزد بدون واسطه
طبق Insurance Premium اگر شخصی دارای کد بازاریابی باشد، کارمزد دریافتی او بدون واسطه و مستقیما به حساب شخصی فرد واریز میشود.
بیشترین کارمزد
اگر بازاریاب مهارت کافی در زمینه جذب مشتری داشته باشد و به شکل حرفهای و پرکار عمل کند بیشترین کارمزد را دریافت میکند.
اما در نهایت بابت فروش بیمه نامههای بیمه عمر، هر چقدر کارمزد تعیین شده از سوی نمایندگان بیمه بالاتر و قابل توجه باشد، انگیزه بیشتری برای تلاش و فعالیت در جهت جذب مشتری از سوی بازاریاب دیده میشود.
روش های موجود پرداخت کارمزد در حقوق بازاریابی بیمه عمر
در ارتباط با کارمزدهایی که به بازاریابی بیمه عمر تعلق میگیرد تعرفه خاصی وجود ندارد و کارمزدها متفاوت میباشد. اصولا نمایندگان بیمه از شیوههای مختلفی در پرداخت کارمزد در بازاریابی بیمه عمر استفاده میکنند. در زیر به سه نمونه از این کارمزدها اشاره میکنیم:
- از نمونه کارمزدهای بازاریابی بیمه عمر میتوان به کارمزدهای تشویقی اشاره کرد. این نوع کارمزد در طی 5 سال و به مرور به بازاریاب پرداخت میشود.
- در نوع دوم میتوان به کارمزد عمر و حادثه اشاره کرد. که در طول قرار داد، به بازاریاب پرداخت میشود.
- در این روش 18 درصد حق بیمه در صورت حساب کردن کامل ضریب سرمایه برای بازاریاب در نظر گرفته میشود. که در این حالت فقط کارمزد سال اول محاسبه و به بازاریاب پرداخت میشود و چهار سال دیگر برای نماینده میباشد.
البته لازم به ذکر است که در اغلب اینگونه محاسبات، قانون کسر از مالیات نیز اعمال میشود و بهطور کلی با در نظر گرفتن نوع پرداختی که در کارمزدها دیده میشود، حق و حقوق بازاریاب آنطور که باید به معنای واقعی پرداخت نمیشود.
افزایش انگیزه با پرداخت حقوق بازاریابی بیمه عمر
بهطور کلی بازاریابی در بیمه عمر از جمله مشاغلی است که در کنار داشتن علاقه و پشتکار فردی، انگیزه مهمترین نقش را در این زمینه ایفا میکند.
در واقع انگیزه باعث رشد و تلاش بیشتر میشود. از جمله عواملی که انگیزه فرد را در زمینه بازاریابی بیمه عمر افزایش میدهد، حقوق و میزان دستمزدی است که به آن تعلق میگیرد.
هر چقدر میزان حقوق در نظر گرفته شده بیشتر و معقولتر باشد به طور طبیعی انگیزه برای تلاش، بیشتر میشود. اما اگر میزان حقوق آنطور که باید در نظر گرفته نشود، نتیجه آن عکس خواهد بود.
آنچه که در زمینه حقوق بازاریابی بیمه عمر میتوان به آن اشاره کرد، در واقع کارمزد و پورسانتی است که به بازاریاب بیمه عمر تعلق میگیرد. چرا که چیزی تحت عنوان حقوق ثابت وجود ندارد و دستمزد بازاریاب در بیمه عمر با توجه به قراردادی است که بین نماینده بیمه و بازاریاب بسته میشود و در قرارداد ذکر میگردد.
حق و حقوق بازاریاب بیمه عمر را به روش های مختلفی می توان پرداخت کرد
در ادامه باید خاطر نشان کرد موارد دیگری نیز در رابطه با پرداخت حق و حقوق بازاریاب بیمه عمر نیز میتوان مشاهده کرد که میتواند منجر به افزایش میزان کارمزد در نظر گرفته شده برای بازاریاب باشد.
اگر بازاریاب دارای کد بازاریابی باشد میزان کارمزد دریافتی او بیشتر و مستقیما به حسابش واریز میشود یا اگر بازاریاب به شکل مستقیم باعث جذب مشتری شود 70 درصد از سود بیمه به وی تعلق خواهد گرفت و نیز اگر حرفهای و پر کار باشد قطعا با کارمزد بیشتری روبهرو خواهد بود.
اما از جمله موارد دیگری که میتوان در این زمینه به آن اشاره کرد، شیوههای پرداختی کارمزد از جانب نمایندگان بیمه است که به شکلهای مختلفی صورت میگیرد و با توجه به نوع قرار داد یا به شکل درصدی محاسبه میشود یا اینکه در طول قرار داد یا در طی 5 سال پرداخت میشود.
ولی در هر حال به هر شکلی که باشد حق و حقوق واقعی بازاریاب بیمه عمر آنطور که باید پرداخت نمیشود. در حالی که در بازاریابی بیمه عمر همانند دیگر مشاغل به حاشیه امنی نیاز است که بتوان به واسطه این حرفه از ثبات و امنیت شغلی لازم برخوردار بود و از تمامی مزایای یک شغل ثابت بهرهمند شد.
دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما
آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود.
همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.