ترفندهای فروش بیمه
اکثر مردم داشتن بیمه را برای خود و فرزندانشان جدی نمیگیرند. مردم درباره کالاهایی تحقیق میکنند و خرید میکنند که ضروری هستند. مسئله این است که جمع آوری اطلاعات در مورد بیمه میتواند برای یک مصرف کننده متوسط چالش برانگیز باشد. پس در این مرحله شما هستید که میتوانید مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و به او خدمات بیمهای ارائه دهید. در ادامه بخشی از ترفندهای فروش بیمه را برای شما شرح میدهیم.
چرا باید خودمان را بیمه کنیم؟
فروشندگان بیمه باید به این فکر کنند که ممکن است به یک فرد یا خانواده کمک کنند که بتواند تحت پوشش بهداشتی بیمه قرار گیرد و امنیت مالی او را در صورت بحران پزشکی یا فوت ناگهانی از طریق بیمه تامین شود.
یبمه ممکن است مزایای بیمهای را که برای ادامه زندگی لازم است به یک فرد ارائه دهد که مسئله بسیار مهمی است.
بیمه شدن میتواند زندگی پس از بازنشستگی را برای بسیاری از افراد آسان و بدون استرس کند. پس فروشندگان بیمه میتوانند نقش مهمی در زندگی تک تک افراد در جامعه داشته باشند.
تعدادی از ترفندهای فروش بیمه
بسیاری از افراد با خدمات بیمه آشنایی کافی ندارند. آنها نمیدانند گزینههایشان چیست و حق پوشش بیمه چه خدماتی را به آنها ارائه میدهد.
در این موارد فروشندگان بیمه میتوانند از فرصت استفاده کنند و به مشتریان اطلاعات کافی و لازم درباره انواع بیمه و مزایای آن دهید.
نمودارهای بیمه و تصاویر را در اختیار بیمه شوندگان قرار دهید. به آنها توصیههای لازم را بکنید اما اجازه دهید در انتخاب خود به طور مستقل تصمیم بگیرند.


آنها اگر احساس کنند کمک شما برایشان مفید واقع شده و بینش و توصیههای خوبی به آنها ارائه دادهاید، میتوانند مشتریان بیشتری را برای شما جذب کنند. این روش یک شیوه تبلیغات رایگان و آسان است.
به یاد داشته باشید اعتمادی که از این طریق ایجاد شده بسیار پایدارتر از اعتماد کورکورانه است. پیش فرضهای بد میتواند منجر به سردرگمی، اتلاف وقت و از دست دادن فروش شود.
یافتن اطلاعاتی که مشتریان شما به آنها نیاز دارند، آموزش آنچه که نمیدانند و برطرف کردن خواسته و نیازهای مشتریان میتواند زمینه را برای فروش بیشتر فراهم کند.
بیشتر بخوانید : مشتری مداری در بیمه؛ مشتری زیر پر و بال بیمه گر
مهمترین ترفندهای فروش بیمه چیست؟
در ادامه با مهمترین ترفندهای فروش بیمه آشنا خواهیم شد:
1. سوال کنید و گوش دهید

از بیمه شوندگان سوال کنید و به پاسخهای آنها گوش دهید. از این طریق میتوانید بفهمید مردم واقعا از جزئیات بیمه چه میزان اطلاع دارند و به چه چیزی احتیاج دارند.
از مشتریان خود سوالاتی را بپرسید تا از نیازهای او مطلع شوید و بتوانید مشکلات احتمالی را برطرف کنید. نمونهای از این سوالات را در ادامه برای شما ذکر کردهایم؛ که عبارتند از:
- از بیمه فعلی خود چه گزینهای را دوست ندارید؟
- مایلید برنامه بیمه جدید شما چه نیازهایی را برآورده کند؟
- چقدر توانایی پرداخت در هر ماه برای بیمه مورد نظر خود را دارید؟
- دوست دارید از کدام نمایندگی بیمه یا از چه مشاوری کمک بگیرید؟
- کدام مورد برای شما اهمیت دارد؟ حق بیمه طرح، پوشش بیمه، نام بیمه گذار یا رتبه بندی طرح؟
- آیا موضوع دیگری هست که بتوانم در آن به شما کمک کنم؟
پرسیدن این سوالات و سوالهای مختلف دیگر میتواند به شما کمک کند تا مشتری خود را بیشتر بشناسید و از عهده برآورده کردن انتظارات او بربیایید.
اما فراموش نکنید، برای اینکه محصول مناسب را به آنها ارائه دهید، باید پاسخ مشتری را نیز بشنوید.
وقتی گوش دادن فعال و همدلانه را تمرین میکنید، فقط به این فکر نمیکنید که برای حرکت بعدی خود چه کاری باید انجام دهید یا چه بگویید. شما آگاهانه بر آنچه مشتری میگوید تمرکز کرده و برنامه خود را متناسب با آن تنظیم میکنید.
ترفندهای افزایش فروش بیمهای که استفاده میکنید باید نشان دهنده ماهیت شخصی تصمیم مشتری باشد و تعهد شما را برای کار با صداقت و حرفهای به او منتقل کند.
2. شناسایی کنید

دانستن اینکه در چه چیزی مهارت دارید، به اندازه آگاهی از نقاط ضعف شما مهم است.
اگر استفاده از فناوری، به عنوان مثال یک چالش است، سعی کنید با ابزاری که میتواند به شما در ایجاد تجارت دوره آموزش بیمه بیشتر کمک کند، کار کنید.
با شرکای تجاری خود برای حمایت از یکدیگر تعامل سازنده داشته باشید و از فرصتهایی برای تقویت ترفندهای فروش بیمه خود استفاده کنید.
مخاطبان خود را بشناسید و اگر جلسه اطلاع رسانی یا جلسهای با مشتری دارید، لباس مناسب بپوشید. ظاهر آراسته و مناسب روی تصمیم گیری مشتریان تاثیر مستقیم میگذارد.
3. تماس تلفنی بگیرید

بسیاری از آگهیها به تماسهای تلفنی و پیگیری نیاز دارند. بدون کمک گرفتن از زبان بدن و حالتهای چهره، میزان صدا، حالت انعطاف پذیری و میزان صدای شما، نمیتوانید پشت خطوط تلفن با مشتری ارتباط موثر برقرار کنید.
سعی کنید تماسهای تلفنی را مقابل آینه تمرین کنید. در فروش و بازاریابی تلفنی برای بیمه حرفهای، صمیمی و همدل باشید. مودب باشید و به مشتری خود اجازه دهید با شما گفتگو کند.
میزبانی یک وب سایت آموزش بیمه جامع که هزینهها و مزایای آن و همچنین برنامه دقیقی از خدمات شما را ارائه دهد، تعهد شما نسبت به مشتریانتان را نشان میدهد. قدرت برند و اعتبار شما منجر به افزایش فروش، مراجعه و تجارت مجدد خواهد شد.

سخن پایانی
در آخر اینکه؛ با هر مشتری جدید، میتوانید نقاط مشترکی پیدا کنید تا در سطح شخصی با آنها ارتباط برقرار کنید.
بدانید مشتری شما چه کسی است و چه چیزی برای او مهم است. مردم دوست دارند در مورد علاقههای خود صحبت کنند. این مباحث و گفتگوها میتواند شامل اشتراکات خانوادگی، شغل، مسافرت یا سرگرمیهای میان شما باشد. با این کار میتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید و برای او از مزایای بیمه شدن بگویید و مطمئن باشید این فرد، مشتری دائم شما خواهد شد.
دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما
آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.