بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چیست؟ | بررسی انواع مدل ها+7 تکنیک موفق برای بازاریابی ویروسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۱ مرداد, ۱۴۰۲
بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چیست؟

بازاریابی ویروسی یک استراتژی تجاری است که یک محصول یا خدمت را تبلیغ می‌کند. این ایده زمانی به ثمر می‌نشیند که آگهی به‌صورت آنلاین از طریق ایمیل، یوتیوب یا از طریق حساب رسانه‌های اجتماعی دیگر پخش می‌شود و از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود.

به نحوه انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر فکر کنید. وقتی یک جریان بیماری ویروسی شروع شود می‌تواند به افراد زیادی سرایت کند و با سرعت پخش شود. این اتفاقی است که هیچ‌کس در زمینه سلامت علاقه‌ای به آن ندارد، اما در بازاریابی ویروسی، ماجرا متفاوت است و این هدفی است که به‌طور جدی دنبال می‌شود.

اصطلاح “ویروسی شدن” نسبتا جدید است، اما چیزی است که هر تبلیغ کننده‌ای می‌خواهد در مورد تبلیغات او رخ بدهد. هرچه آگهی‌ها به افراد بیشتری برسد، به ‌احتمال زیاد راه خود را در مقابل مخاطب ایده آل پیدا کرده و منجر به فروش می‌شود.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی عبارتی است که درباره هرگونه تبلیغ، یا محتوایی که باعث ایجاد علاقه کافی برای به اشتراک‌گذاری گسترده مخاطبان در اینترنت و جلب‌توجه به نام تجاری، سازمان یا محصول شود به کار می‌رود. اغلب، این علاقه منجر به هجوم مشتریان و افزایش فروش می‌شود. واژه ویروسی به این واقعیت اشاره دارد که محتوا از فردی به فرد دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، درست مانند نحوه انتشار ویروس.

تبلیغات ویروسی اغلب یکی از انواع بازاریابی مخفیانه است. کمپین‌های ویروسی می‌توانند بدون آنکه کسی متوجه شود باعث می‌شود که یک محصول یا خدمت فروخته شود. مخاطبان از پیام، ویدئو، مقاله، عکس یا چیزهای دیگر مربوط به آگهی لذت می‌برند و بنابراین با دیگران به اشتراک می‌گذارند. با اشتراک‌گذاری محتوای کمپین بین مخاطبان، کمپین ویروسی مدام رشد خواهد کرد.

هر روز چیزی در حال ویروسی شدن است، خواه ویدئوی سقوط یک خواننده از روی صحنه باشد یا تبلیغی خلاقانه. آیا کمپین‌های بازاریابی ویروسی شانسی انجام می‌شود؟ تصادفی است؟ گاهی اوقات شاید، اما استراتژی‌های ویروسی قوی در پشت بسیاری از مواردی که ویروسی می‌شوند، وجود دارد.

بازاریابی ویروسی قبلا کاری سخت و دردناک بود، اما امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، مردم به سادگی می‌توانند مواردی را که برای آن‌ها جالب و الهام بخش است را به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید ویدیوهای خنده‌دار و منحصربه‌فرد و سایر محتواها را در YouTube، Facebook، Twitter و سایر کانال‌ها پیدا کنید.

امروزه بازاریابی ویروسی راحت‌تر از گذشته شده است، اما محتواهای زیادی نیز در رقابت برای جلب ‌توجه هستند و بازاریاب‌ها سخت‌تر می‌توانند آنچه را که می‌خواهند به دست آورند. کمپین‌های موفقیت‌آمیز بازاریابی ویروسی می‌توانند برای یک برند معجزه کنند و نتایج عظیمی به همراه داشته باشند.

بازاریابی ویروسی چگونه کار می کند؟

بازاریابی ویروسی چگونه کار می کند؟

از نظر تئوری در بازاریابی، اجرای کمپین‌های بازاریابی و فروش ویروسی ساده است. شرکت‌ها ویدئو، تصویر یا نوعی از محتوا را ایجاد می‌کنند که برای جذب مخاطبان خاص طراحی شده است.

سپس محتوا را در اینترنت منتشر می‌کنند و آن را برای مشتریان فعلی تبلیغ می‌کنند. فقط باید منتظر ماند تا کاربران محتوا را به اشتراک بگذارند و آن را پخش کنند.

مواقعی وجود دارد که ویروسی شدن بیشتر شبیه یک تصادف است. یک کاربر خصوصی ممکن است ویدیویی از آواز خواندن خود در حمام بارگذاری کند که ناگهان محبوب شده و در اینترنت پخش می‌شود.

با این حال، برای یک بازاریاب، تصادف چندان معمول نیست. بازاریابی ویروسی موثر از استراتژی‌های خوب طراحی‌ شده استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنچه ارائه می‌دهند برای مخاطبان هدف آن‌ها جذاب است.

مزایای بازاریابی ویروسی

مزایای بازاریابی ویروسی

یک کمپین بازاریابی ویروسی موثر چندین مزیت را برای یک شرکت ارائه می‌دهد:

بازاریابی ویروسی هزینه پایینی دار

کمپین‌های ویروسی یا Viral Marketing می‌توانند برای شرکت‌هایی که بودجه بازاریابی بالایی ندارند عالی باشد، زیرا کاربران خودشان همه کارها را انجام می‌دهند تا مخاطبان زیادی درباره محصولات و خدمات شما صحبت کنند. شرکت می‌تواند پول کمتری برای خرید زمان پخش تبلیغات تجاری در رسانه‌های مختلف هزینه کند.

دسترسی بالا

بازاریابی ویروسی این توانایی را دارد که حتی بدون سرمایه‌گذاری زیاد، مخاطبان بسیاری را جذب کند. از این طریق شرکت‌ها می‌توانند با تبلیغات پولی یا سایر استراتژی‌های سنتی خود به تعداد بیشتری از افراد دسترسی پیدا کنند. حتی شرکت‌های کوچک یا افراد خصوصی می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که ویروسی شود.

غیر تهاجمی

تبلیغات ویروسی مزاحم شما نیستند. تبلیغات ویروسی وقتی از وب‌سایت بازدید می‌کنید وسط صفحه ظاهر نمی‌شوند، برنامه تلویزیونی شما را قطع نمی‌کنند یا از طریق ارسال پیامک شما را کلافه نمی‌کنند.

محتواهای ویروسی چیزی هستند که شخصی که می‌شناسید آن را با شما به اشتراک می‌گذارد. این محتواها برای شما مهم است زیرا از طرف شخصی که می‌شناسید می‌آیند. به همین دلیل، تبلیغات ویروسی نسبت به اشکال تبلیغاتی کلاسیک باعث ایجاد تعاملات بیشتر می‌شوند.

بازاریابی ویروسی برای آگاهی از برند مفید است

وقتی پیام و محتوای شما به اندازه کافی خلاق و ویروسی شود، واقعا می‌تواند برند شما را بسازد و به مردم در ارتباط با شرکت، محصولات، ارزش‌ها یا ماموریت شما کمک کند. این یک ابزار بسیار قدرتمند برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات شما است.

انواع بازاریابی ویروسی

انواع بازاریابی ویروسی

چندین نوع بازاریابی ویروسی وجود دارد که موجب ایجاد محتواهایی می‌شوند که مردم احساس می‌کنند به ‌اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن ارزشمند هستند. بازاریابان می‌توانند یکی از روش‌ها را به منظور جذب مخاطب و بهبود تصویر برند خود انتخاب کنند و مخاطب را مورد هدف قرار دهند.

1. لمس احساسات مخاطب

نادیده گرفتن کمپین‌های ویروسی که احساسات قوی را القا می‌کند، برای کاربران دشوار است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قصد شما تشویق مردم برای پیوستن به یک هدف است، یک تبلیغات ویروسی می‌تواند شادی، نوستالژی، غرور یا حتی عصبانیت را هدف قرار دهد. خنده یا اشک می‌تواند نشانه‌ای از ارتباط عاطفی افراد با تبلیغ شما باشد.

این ارتباط عاطفی می‌تواند بینندگان را مجبور کند مطالب شما را با افراد دیگری که ممکن است از آن استقبال کنند، به اشتراک بگذارند. طنز، هیجان، سرگرمی و سایر احساسات مثبت نیز باعث ایجاد اشتراک گذاری می‌شوند، برخی احساسات منفی مانند احساس گناه، عصبانیت یا غم نیز همین کار را می‌کنند.

2. بازاریابی ویروسی تشویقی

یک کمپین تشویقی به افرادی که مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، پاداش می‌دهد. به ‌عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها از برنامه‌های معرفی دوستان استفاده می‌کنند که در صورت ورود مشتری جدید، به معرف پاداش داده می‌شود. ممکن است برای هر دوستی که مشتری می‌شود، 20 دلار اعتبار به مشتریان فعلی ارائه دهید.

3. بازاریابی ویروسی مهندسی شده

مهندسی شده

بسیاری از کمپین‌های بازاریابی ویروسی دارای استراتژی‌های پیچیده و ماه‌ها برنامه‌ریزی دقیق در پشت خود هستند. به‌طور کلی، کمپین‌هایی که بیشترین تاثیر را داشته‌اند به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا ویروسی شوند.

4. شانس

در حالی که بازاریابان ویروسی معمولا برنامه‌ریزی‌های زیادی برای کمپین‌های خود دارند، عنصر شانس نیز تاثیرگذار است. گاهی اوقات، همه ‌چیز به‌ گونه‌ای پیش می‌رود که بازاریابان نمی‌توانند پیش‌بینی کنند.

ممکن است یک تبلیغ برای مخاطبی که انتظارش را نداشتید جالب باشد، یا ممکن است به دلیل شرایطی که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید، یک تبلیغ قدیمی دوباره مورد توجه قرار گیرد. اگرچه هدف همه تبلیغات جذب هرچه بیشتر افراد است، برخی از تبلیغات بدون اینکه هدف اصلی آن‌ها ویروسی شدن باشد، ویروسی می‌شوند.

5. جنجال

بازاریابی ویروسی باید برای جلب توجه مشتری جنجال ایجاد کند. تبلیغات و پیام‌های جنجالی بسیار راحت منتقل می‌شوند و به موضوعی داغ در بین افراد تبدیل می‌شوند. حتی افرادی که آگهی را ندیده‌اند، ممکن است حداقل به دلیل هیاهو در اطراف کمپین، درباره آن از دیگران شنیده باشند.

تکنیک های بازاریابی ویروسی

تکنیک های بازاریابی ویروسی

تمایل به راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی ویروسی به عنوان یک بازاریاب یک چیز است و یادگیری تکنیک‌هایی که به شما امکان می‌دهد آن را به درستی انجام دهید، چیز دیگری است. با استفاده از تکنیک‌های زیر، بازاریابان می‌توانند موفقیت مورد نظر خود را از کمپین‌ها کسب کنند.

1.مخاطبین مناسب را در کانال های مناسب هدف قرار دهید

اولین قدم برای یک کمپین موفق این است که بفهمید مخاطبان مورد نظر چه کسانی هستند و کجا وقت خود را می‌گذرانند. کمپین شما به‌ سادگی ویروسی نخواهد شد.

این شما هستید که باید بفهمید چگونه با پیام مناسب و در مکان مناسب با افراد مناسب ارتباط بگیرید. اگر با افراد مناسب در کانال اشتباه ارتباط برقرار کنید، کمپین شکست می‌خورد. اگر در کانال مناسب اما با افراد اشتباه ارتباط بگیری، شکست می‌خورید. اطمینان از مطابقت رسانه با مخاطبان شما کلید موفقیت است.

پادکست - قدرت بازاریابی شبکه ای

2.بازاریابی ویروسی با ساخت ویدئو

یکی از بزرگ‌ترین راه‌های ویروسی کردن تلبیغ استفاده از ویدئو است. ویدئو برای ایجاد تجربه بهتر در مخاطب بسیار خوب عمل می‌کند. پس از ساخت ویدئو، باید راهی برای اشتراک‌گذاری آن پیدا کنید. پلتفرم‌هایی مانند YouTube این امکان را برای بینندگان فراهم می‌کند که بتوانند ویدئو را در وب‌ سایت‌ها و وبلاگ‌های خود جاسازی کنند.

3.چیزهای باارزش را به صورت رایگان ارائه دهید

همه مردم چیزهای رایگان را دوست دارند و ارائه رایگان چیزهای ارزشمند می‌تواند به بازاریابی شما کمک کند. رایگان واژه‌ای است که توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را به سمت انجام اقدامات بیشتر سوق می‌دهد. همیشه خوب است که چیزی را رایگان دریافت کنید، درست است؟

4.بازاریابی ویروسی با ایجاد تجربه عاطفی

ایجاد تجربه عاطفی

بازاریابی ویروسی اگر جذابیت عاطفی داشته باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. مدتی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که می‌خواهید بینندگان وقتی آگهی شما را می‌بینند چه احساسی داشته باشند.

چه احساسی جذاب‌ترین خواهد بود؟ پاسخ ممکن است به آنچه شما می‌خواهید انجام دهند یا محصولی که می‌خواهند بخرند بستگی داشته باشد. هر تصمیمی می‌گیرید، بدانید که برانگیختن احساسات در بیننده این احتمال را دارد که آن‌ها کمپین را به اشتراک بگذارند و به خاطر بسپارند.

5.در بازاریابی ویروسی کاری غیرمعمول انجام دهید

مردم از دیدن و شنیدن اتفاقات معمولی همیشه خسته می‌شوند. برای اینکه کمپین خود را با چیزی متمایز کرده و مورد توجه قرار بگیرید، باید کاری غیرمعمول یا غیر قابل پیش‌بینی انجام دهید.

اگر محتوای شما چیزی است که مردم قبلا دیده‌اند، چرا باید آن را به اشتراک بگذارند؟ آن‌ها می‌خواهند چیزهای جدید را ببینند یا حتی یاد بگیرند. تبلیغ محصول یا خدمات، کاری است که همه انجام می‌دهند، شما باید متفاوت عمل کنید و خلاقیت خود را برای برجسته کردن برند به کار بگیرید.

استاد احمد محمدی
شبکه‌های اجتماعی ارتباط عمیقی بین کسب و کار و مشتریان ایجاد می‌کنند و نتیجه ارتباط خرید است.
استاد احمد محمدی

6.اطلاع رسانی اجتماعی

وقتی در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌توانید پیام خود را به مخاطبان بیشتری برسانید. برخی از برندها با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند تا از آن‌ها بخواهند در مورد آن‌ها محتوایی را به اشتراک بگذارند یا صحبت کنند.

یک گزینه دیگر این است که اجازه دهید این امر در بیشتر مواد به‌طور طبیعی اتفاق بیافتد. فقط به یاد داشته باشید که برای تحقق این امر، محتوا باید منحصربه‌فرد و مفید باشد.

7.تقویت کمپین

هنگامی ‌که یک کمپین ویروسی موفق داشتید، شروع خوبی را آغاز کرده‌اید؛ اما کار شما نباید به همین‌جا ختم شود. متاسفانه تکرار موفقیت شما سخت‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

شما باید راهی دیگر برای جلب توجه پیدا کنید. داشتن مجموعه‌ای از کمپین‌ها با شخصیت واحد یا موضوع خاص ممکن است به شما کمک کند تا اولین پیام ویروسی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

زمان استفاده از تکنیک های بازاریابی ویروسی

زمان استفاده از تکنیک های بازاریابی ویروسی

تاکتیک‌های مختلفی برای بازاریابی ویروسی وجود دارد و هر تکنیکی برای هر موقعیتی مناسب نیست. اگر می‌خواهید یک کمپین بازاریابی ویروسی اجرا کنید، بهتر است منتظر زمان مناسب باشید. در اینجا چند نمونه از مواردی وجود دارد که در بازاریابی ویروسی موثر است:

وقتی می خواهید با جوانان ارتباط بگیرید

بازاریابی ویروسی اغلب بهترین عملکرد را در بین نسل‌های جوان دارد. افرادی که از رسانه‌های اجتماعی و به‌طور کلی اینترنت برای انجام تحقیقات درباره محصولات استفاده می‌کنند.

برخی از نسل‌های قدیمی اصلا دستگاه‌های آنلاین ندارند و آن‌هایی که دارند ممکن است در رسانه‌های اجتماعی چندان فعال نباشند. نسل جوان‌تر احتمال بیشتری دارد که محتواهای بازاریابی ویروسی شما را ببینند و به اشتراک بگذارند.

بازاریابی ویروسی برای وقتی که مخاطب جهانی می خواهید

اگر شما یک شرکت نقاشی محلی را اداره می‌کنید، ویروسی شدن چندان به نفع شما نخواهد بود. شما یک مخاطب محلی می‌خواهید که به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشد؛ اما اگر شرکتی دارید که مایل به فعالیت در مقیاس جهانی هستید، با استفاده از بازاریابی ویروسی می‌توانید خیلی سریع به این هدف برسید

وقتی بودجه بازاریابی شما کم است

وقتی بودجه بازاریابی شما کم است

شما می‌توانید کمپین‌های بازاریابی ویروسی با بودجه کم یا زیاد اجرا کنید، اما وقتی هزینه زیادی برای تبلیغات ندارید، اجرای یک تبلیغ ویروسی می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به ‌صرف هزینه‌های زیاد، در مورد کسب‌وکار و محصولات خود تبلیغ کنید.

بازاریابی ویروسی برای وقتی که برند شما به اعتبار نیاز دارد

اگر شرکتی جدید راه‌اندازی کرده‌اید یا در تلاش برای ایجاد برندی هستید که با محصولات شناخته شده رقابت می‌کند، به اعتبار نیاز دارید تا مردم محصول شرکت شما را از میان سایر گزینه‌های موجود در بازار انتخاب کنند.

ویروسی شدن یک ویدئو به برند شما اعتبار لازم را می‌دهد تا بتوانید با برندهای معتبرتر رقابت کنید. مردم نام تجاری شما را به خاطر خواهند سپرد و احتمال بیشتری وجود دارد که دفعه بعد که به محصولات یا خدمات نیاز داشتند شما را انتخاب کنند.

وقتی می خواهید رشد سریع داشته باشید

شرکت‌های کوچک‌تر اغلب مایل به رشد سریع هستند، زیرا این تنها کاری است که برای دوام آوردن در بازار می‌توانند انجام دهند. آن‌ها نمی‌توانند در برابر افزایش ناگهانی تقاضا پاسخگو باشند.

با این‌حال، اگر شرکت یا برند شما محصولات و خدمات کافی در اختیار دارد و می‌خواهید رشد شما سریع اتفاق بیافتد، بازاریابی ویروسی یک تکنیک مناسب برای به دست آوردن این نتیجه است.

وقتی نمی خواهید به خانه کسی حمله کنید

امروزه بسیاری از مردم تبلیغات را یک تهاجم می‌دانند. وقتی آگهی‌های تبلیغاتی پخش می‌شوند تلویزیون‌های خود را بی‌صدا می‌کنند. آن‌ها تبلیغات مجلات را پشت سر می‌گذارند و در برابر تبلیغات آنلاین خیلی سریع دکمه رد شدن را فشار می‌دهند.

اگر می‌خواهید کمپین شما چیزی باشد که طبیعی باشد و به خانه و زندگی مردم حمله نکند، بازاریابی ویروسی راهی است که باید پیش بگیرید.

بازاریابی ویروسی موفق

کسب و کار موفق

اگر می‌خواهید یک کمپین ویروسی اجرا کنید، باید محتوای جالبی را در اختیار مردم بگذارید تا درباره آن صحبت کنند. با این‌حال، همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، این می‌تواند سخت‌تر از آنچه که به نظر می‌رسد باشد. بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را از قبل آزمایش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هنگام مشاهده، احساسات مناسب را در افراد مناسب ایجاد می‌کنند.

برخی از این آزمایش‌ها شکست می‌خورند و سپس برای بهبود به بخش طراحی برمی‌گردد. با راهنمایی گرفتن می‌توانید شانس خود را برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق در اولین تلاش افزایش دهید.

نمونه موفق بازاریابی ویروسی برگرفته از کلاس های بازاریابی

دوره مدیریت بازاریابی فرصتی ویژه برای بررسی و مطالعه موردی کمپبن های بازاریابی است. در ادامه دو مورد موفق از بازاریابی ویروسی را با هم بررسی می کنیم.

کمپین بازاریابی ویروسی اپل (Shot on iPhone)

کمپین بازاریابی ویروسی اپل (Shot on iPhone)

به عنوان یک برند برجسته و نمادین در بازار، اپل نیاز به یک استراتژی بازاریابی دارد که به آنها کمک کند مشتریان خود را حفظ کنند. با عرضه آیفون X، اپل کمپین بازاریابی ویروسی «عکس با آیفون گرفته شده  (Shot on iPhone)» را برای تبلیغ شگفت انگیز بودن دوربین های خود به راه انداخت.

Apple بر روی عکس های “سلفی” که مردم می توانند در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، تمرکز کرده بود. کیفیت بالای دوربین باعث شد مردم شروع به فیلمبرداری و تولید محتوا کنند. این تصاویر زیبا به جز تگ Shot on iPhone هیچ لینک مستقیمی به برند نداشتند.

مردم شروع به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با آیفون کرده اند. این کمپین به موفقیت بزرگی تبدیل شد و اپل خود را به عنوان بهترین تلفن دوربین برای همه دوستداران دوربین و تولیدکنندگان محتوا معرفی کرد.

درس بازاریابی: به یک روش نوآورانه بازاریابی ویروسی برای حضور و معرفی کیفیت محصولات فکر کنید.

کمپین بازاریابی ویروسی داو (Dove Real Beauty Sketches)

کمپین بازاریابی ویروسی داو (Dove Real Beauty Sketches)

کمپین بازاریابی ویروسی Dove در سال 2004، با نام Real Beauty Sketch ارائه شد. هدف از این کمپین این بود که زنان بدانند زیباتر از آن چیزی هستند که فکر می کنند.

در این بازاریابی ویروسی، هنرمند نقاش دو طرح از یک زن می کشد. یکی از طرح ها را خود زن توصیف می کند تا هنرمند بکشد، طرح دیگر را فرد دیگری که زن را ملاقات کرده توصیف می کند تا هنرمند طراحی کند. در نتیجه طرح توصیف شده توسط دیگری زیباتر از طرح اولیه (توصیف شده توسط خود فرد) از آب درآمده بود. این ویدئو با انتشار پیام برند و گسترش اعتماد به نفس در سراسر جهان منتشر شد.

Dove مطالعه ای انجام داد و تجزیه و تحلیل کرد که تنها 2٪ از زنان خود را زیبا می دانند. بنابراین، آنها ایده استفاده از زنان واقعی را به جای مدل برای تبلیغات خود در نظر گرفتند. داو از طریق این کمپین سعی کرد عمیقاً احساسات مردم را لمس کنند. در سال 2013 کمپین به اوج خود رسید و در عرض یک ماه بیش از 114 میلیون بار تماشا شد. ویدیوی این کمپین به سومین تبلیغ موفق تمام دورانها تبدیل شد!

درس بازاریابی: با کمی تحقیق و پرداختن به نیازها و مشکلات مشتریان می توانید به نتایج خارق العاده ای دست یابد.

بازاریابی ویروسی یک استراتژی تجاری است که از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می کند. کلاس های بازاریابی فرصت بی نظیری برای آشنایی با جزییات پیاده کردن این روش بازاریابی به شما می دهد. با بهره گیری درست از استراتژی بازاریابی ویروسی می توانید مشتری را متقاعد کنید تا به حامی برند محصولات/خدمات شما تبدیل شود.

5/5 - (16 امتیاز)
درسنامه بازاریابی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. سلام بازاریابی ویروسی خیلی خوب هست اما این کار نیازمند این هست که به دستان یک نفر متخصص این کار سپرده شود من چند بار تست کردم به نتیجه ای نرسیدم

    1. سلام کاربر گرامی
      قطعا موضوعات بازاریابی به متخصص نیاز دارد ، مخصوصا موضوعات پیچیده تر بازاریابی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی