قرار است با زندگی شغلی‌تان چه کنید | مشاوره تخصصی کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ مرداد, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۱۳ شهریور, ۱۴۰۱
مشاوره تخصصی کسب و کار

در روم باستان از واژه نگوتیوم برای اشاره به کسب و کار استفاده می‌شد که به معنای ” فعالیت غیر لذت‌بخش ” است.

در کتاب شغل مورد علاقه (a job to love) آلن دو باتن نشانمان می‌دهد که روزگاری کار هیچ معنایی جز فعالیتی سخت و غیر لذت‌بخش نبود. تغییرات فرهنگی و اجتماعی بشر به جایی رسید که کار امروزه امری است برای لذت و حتی رشد فردی.

همه ما به‌ خاطر داریم که بارها در کودکی و نوجوانی یکی از بزرگ‌ترها از ما پرسیده است: دوست داری بزرگ شدی چه‌ کاره شوی؟

همه این تغییرات بشری جنبشی در انسان امروزی برای یافتن شغلی که لذتش را هم در آن داشته باشد، به وجود آورده است. آیا تاکنون پیش‌ آمده که کسب و کاری را به دلیل درآمد بالای آن شروع کرده باشید، اما شکست بخورید؟ یا در شغل دولتی مشغول به کار هستید که از عهده آن برنمی‌آیید؟

همان‌طور که می‌دانید مشورت گرفتن در زندگی روزمره چه در مسائل عمومی و چه شخصی امری رایج است که اغلب افراد برای بهتر و راحت‌تر زندگی‌ کردن به آن اهمیت می‌دهند. زوج‌های بسیاری برای رفع مشکلاتشان به مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنند.

یا در موارد حقوقی از افراد متخصص در حوزه قانون مشاوره می‌گیرند و … . کسب و کار نیز همانند دیگر مسائل اجتماعی، عاطفی، حقوقی و … نیازمند مشاوره گرفتن است. موضوعی که کمتر کسی از ضرورت و اهمیت آن برای پیشرفت و موفقیت در هر شغلی آگاه است.

اگر می‌خواهید بدانید چه شغلی برای شما مناسب است؟ یا در صورت علاقه به یک حوزه چگونه می‌توانید پیشرفت کنید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به اهمیت و ضرورت مشاوره تخصصی کسب و کار خواهیم پرداخت.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

اصلاً چه نیازی به مشاور؛ ضرورت مشاوره تخصصی در کسب و کار ایران

آلن دو باتن می‌گوید: ” همان‌طور که برای یادگرفتن ریاضی نیاز به آموزش داریم. برای یافتن شغل مورد علاقه یا رابطه مورد علاقه خود نیز باید آموزش‌های لازم را دریافت کنیم.”

کسب درآمد و راه‌اندازی یک شغل فقط به سرمایه نیاز ندارد. بلکه شما باید تمام‌ مسیرهای پیش رو، مشکلات و سختی‌های راه، توانایی خود در انجام آن کار، میزان مهارت مورد نیاز، نکات مهم جهت پیشرفت، جذب مشتری و … را به‌ خوبی بشناسید. برای رسیدن به این شناخت به مشاوره تخصصی کسب و کار نیاز دارید.

بحران عجیب و پیچیده همه‌گیری کرونا ویروس در سه سال گذشته آن‌چنان شکی به بازار کار وارد کرده است که حتی قدیمی‌ترین غول‌های تجارت در برهه‌هایی مجبور به اخراج کارکنان و تعطیلی کسب و کار خود شدند.

در چنین سال‌هایی که به قطع بعدها در تاریخ اقتصادی جهان به‌ عنوان فصلی پرفراز و نشیب از آن یاد خواهد شد شما تنها در شرایطی می‌توانید به موفقیت برسید که درباره کسب‌ و کارتان و مسیرهای پیشرفت اطلاعات کافی داشته باشید.

اینجاست که ضرورت مشاوره تخصصی کسب و کار مطرح است. اما بالاتر از آن شما در ایران زندگی می‌کنید قلب تپنده خاورمیانه که روزی نیست که چالشی نظامی یا سیاسی یا اقتصادی در اطراف و داخل آن رخ ندهند.

کسب و کار در ایران بیش از هر جای دیگر دنیا همیاری و مشاوره بزرگان این فن را می‌طلبد. موفقیت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که از افراد متخصص در زمینه شغلی خود مشاوره بگیرید.

تهران، تجارتخانه‌ای تودرتو؛ مشاوره تخصصی در کسب و کار تهران

اگر بگوییم بیش از پنجاه درصد معاملات بزرگ ایران و خاورمیانه در تهران منعقد می‌گردد کم بیراه نگفته‌ایم.

این شهر صد رنگ و مثل بازار قدیمش تودرتو  پر است از  تیمچه‌ها  و بازارچه‌ها  و راسته‌هایی که گاهی اوقات خود صاحب حجره‌های هفتاد و چند ساله هم در آن گم می‌شوند.

اینکه کسی بخواهد کسب و کاری راه بیندازد خود نیازمند مشورت است. اما اگر بخواهد در تهران کاری را کلید بزند این نیاز صد برابر می‌شود.

شاید فکر کنید که مشاوره گرفتن تنها برای کسب‌ و کارهای بزرگ اهمیت دارد. اما این عقیده کاملاً اشتباه است. زیرا برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک نیز شما نیاز به رعایت نکات و اطلاعات زیادی دارید.

تهران استانی است که جمعیت بسیار زیادی دارد و می‌توان به‌ راحتی درآمد بالایی را حتی از مشاغل کوچک به دست آورد. همان‌طور که می‌دانید هر ساله نیز جمعیت بسیاری از جوانان برای کسب درآمد به این استان کوچ می‌کنند.

برای آنکه بتوان در دنیای پر رقابت تهران دوام آوردو به موفقیت رسید، حتماً باید در حوزه کاری خود اطلاعات کاملی داشته باشید. به‌ گونه‌ای که بدانید قدم بعدی‌تان چیست و چگونه باید حرکت کنید. زیاد بودن جمعیت و شغل‌های مختلف در این استان ضرورت و اهمیت مشاوره تخصصی کسب و کار در تهران را نمایان می‌کند.

مشاوران تخصصی چه می‌کنند؟

مشاوران تخصصی چه می‌کنند؟

مشاوران تخصصی در حوزه‌های مختلف به‌ صورت کلی 7 مورد اصلی را برای شما عزیزان انجام می‌دهند که شامل موارد زیر هستند:

  1. ارائه اطلاعات و افزایش آگاهی نسبت به شغل مورد نظر شما. اطلاعاتی درباره مشکلات، مسائل و چالش‌های پیش روی‌تان و چگونگی مواجه با آن‌ها که از مهم‌ترین کارهای یک مشاور شغلی است.
  2. در مسیر کاری شما فرصت‌ها و موقعیت ناب را شناسایی کرده و به شما ارائه می‌کند.
  3. توصیه‌ها و نکات لازم جهت پیشرفت و موفقیت در کسب و کار را ارائه می‌کند.
  4. به اجرا و نحوه پیاده‌سازی ایده‌ها کمک می‌کند.
  5. در جذب مشتری به شما کمک می‌کند.
  6. باعث بهبود اثربخشی سازمانی به‌ صورت دائمی خواهد شد.
  7. ایده‌ها و راه‌حل‌هایی جهت خروج از بحران به وجود آمده، ارائه می‌کند.

در کل مشاوران شغلی، درک و شناخت عمیقی از کسب‌ و کارتان را در شما ایجاد می‌کنند. نقاط قوت و ضعف شما را پیدا کرده و به بهبود، رشد و پیشرفت شما کمک خواهند کرد.

برای شما اهدافی را در مسیر موفقیت تعیین کرده و شما را برای رسیدن به آن‌ها همراهی می‌کنند؛ بنابراین مشاوران شغلی از ابتدای مسیر (شروع کسب و کار) تا همیشه در کنارتان هستند و تنها هدفشان موفقیت و رفع چالش‌های پیش رو است.

استاد احمد محمدی
ارزش ارتباطات در کسب و کار، بیشتر از درصد سود شماست.
دکتر احمد محمدی

مشاوره تخصصی کسب و کار برای مشاغل مختلف وجود دارد. شما می‌توانید برای هر شغلی از افراد متخصص در آن زمینه مشاوره بگیرید. در ادامه چند موقعیت شغلی مهم را که نیازمند دریافت مشاوره هستند برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد. شغل‌هایی که بدون گرفتن مشاوره درست و اصولی با شکست مواجه خواهند شد.

1.     استارتاپ‌ها

اگر تاکنون در جمع‌های استارت‌آپی شرکت کرده باشید، متوجه شده‌اید که این سمینارها سرشار از ایده و مسائل فنی هستند. اما به نظر شما چرا از هر 5 استارت‌آپ، تنها یک مورد به موفقیت می‌رسد؟

علت این اتفاق آن است که هر استارت‌آپ اصولاً بر روی ایده‌ها و مسائل فنی متمرکز است و مدیریت، مشکلات و الفبای کسب و کار را نادیده می‌گیرند. همین موضوع عامل اصلی شکست بیشتر استارت‌آپ‌ها است. این در حالی است که با مشاوره تخصصی کسب و کار در استارت‌آپ‌ها می‌توان به‌ راحتی به موفقیت رسید.

2.     دریافت مشاوره در مشاغل دولتی

هر فرد دارای ویژگی‌های شخصیتی، استعداد و مهارت خاصی است که برای شناسایی آن‌ها نیازمند کمک است. مشاوره تخصصی کسب و کار برای مشاغل دولتی در مراحل مختلف زندگی، نقش متفاوتی را ایفا می‌کند. او شما را بر اساس توانایی‌هایتان راهنمایی می‌کند تا بدانید در پله‌های ترقی چطور گام بردارید.

3.     دانش‌آموزانی که هنوز انتخاب رشته نکرده‌اند

برای دانش‌آموزان که هنوز انتخاب رشته نکرده‌اند، مشاوران مهارت‌ها، استعداد‌ها و خصوصیات روحی، روانی و جسمانی افراد را در مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس باتوجه‌ به شرایط و ویژگی‌های هر فرد به شخص برای انتخاب رشته و شغل آینده کمک می‌کنند.

4.     افراد شاغلی که از وضعیت فعلی خود راضی نیستند

4.     افراد شاغلی که از وضعیت فعلی خود راضی نیستند

گاهی اوقات پیش می‌آید که فردی به شغل خود علاقه دارد، اما از موقعیت خود در سازمان راضی نیست. مشاوران شغلی به این افراد کمک می‌کنند تا راه‌های افزایش درآمد و رشد شغلی خود را بشناسند.

همچنین به آن‌ها در یافتن استعدادها و مهارت‌هایی که دارند، کمک خواهند کرد. راه‌حل‌هایی که به افزایش کارایی و بهره‌وری‌شان کمک می‌کند را ارائه می‌دهند.

اگر این مقاله را می‌خوانید حتماً این سؤال یک‌بار هم که شده در ذهنتان پیش‌آمده است که واقعاً من قرار است با زندگی شغلی‌ام چه کنم؟

  • اینکه بدانیم کارمان چیست و آیا انتخابمان درست بوده است و یا حتی آیا لازم است تغییر شغل بدهم؟
  • یا شاید آن‌قدر جوان هستید که از خودتان پرسیده‌اید باید چه‌کاره شوید؟
پادکست - مشاوره میانبری برای رونق کسب و کار

در زیر این مقاله به همکاران ما در آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار کمک کنید تا بیشتر و بیشتر سؤالات خوب شما را پاسخ دهند.

اگر سؤالات خود را با ما در میان بگذارید بی شک تلاش متخصصین ما در آکادمی آموزش کسب و کار آکادمی بازار بر این است که در میان دریای تجربه و دانش جهانی پاسخ‌های موردنیاز شما را برایتان فراهم کنند.

مشاوره تخصصی کسب و کار می‌تواند در هر زمینه و حوزه‌ای انجام گیرد. حتی کارهایی که فکر می‌کنید نیازی به تخصص ندارند هم نیازمند مشاوره تخصصی برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت هستند.

یک مشاوره درست و اصولی به شما در یافتن مشکلات و نقاط ضعف کسب و کار، ارائه راه‌حل برای حل تمامی مسائل و مشکلات پیش رو صرفه‌جویی در هزینه و زمان، برنامه‌ریزی برای آینده، کسب موفقیت‌های بزرگ با فرصت‌های بیشتر، دیدگاه و چشم‌اندازی مناسب از کسب و کار در آینده، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی کسب و کار کمک خواهد کرد.

5/5 - (21 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی