مشاوره برندسازی – قسمت دوم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۹ خرداد, ۱۴۰۲
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

اگر نکات مطلب قبل «مشاوره برندسازی – قسمت اول» را اجرا کرده‌باشید، وقتش رسیده که کمی پیش‌روی کنید و بر روی نکات جدیدی کار کنید تا برندتان را بیش از پیش در مقابل مخاطبان قرار داده و آن‌ها را به خرید یا استفاده از خدمات خود ترغیب نمایید.

برای آشنایی با این نکات جدید با آکادمی بازار همراه باشید:

مثال‌هایی از مشاوره برندسازی

51- یک راهنما برای سبک شرکتتان درست کنید که در آن لحن، صدا، سبک و استراتژی بازاریابی‌تان توضیح داده شود.

52- برای برندتان سفیرانی استخدام کنید. این سفیران همیشه باید در صف اول ارتباط با مشتری باشند.

53- از متریال جدید استفاده کنید. برای تازه نگه داشتن برندتان از پیام‌های امروزی استفاده کنید. نمی‌توانید سال‌ها از یک سبک و روش پیروی کنید.

54- فضای سفید داشته باشید. یک طراحی عالی نیاز به فضا دارد تا بهتر دیده شود.

استفاده از فضای خالی در برندسازی

55- اگر می‌خواهید مشتریانتان به شما وفادار بمانند مراقبشان باشید. می‌توانید به آن‌ها تخفیف بدهید یا یک ماه خدمات رایگان مخصوص مشتریان قدیمی‌تان در نظر بگیرید.

56- با استفاده از بازاریابی محتوا، داستان برندتان را تعریف کنید. وقتی داستان شروع کار و ساخت برندتان را برای مشتریانتان بازگو می‌کنید و آن‌ها را با ماهیت برند و چون و چرای اجزای آن آشنا می‌کنید، علاوه بر اینکه مثل یک دوست با ایشان صمیمی‌تر می‌شوید، آن‌ها را به خودتان جذب می‌کنید.

57- از داشتن سرگرمی نترسید. کمی شوخ‌طبع باشید. گاهی برای مشتریانتان ایمیل‌های سرگرم‌کننده مرتبط با کارتان بفرستید. زیادی جدی بودن باعث می‌شود مشتری‌های وفادارتان را از دست بدهید.

58- برند شما باید مثل یک انسان رفتار کند. مثلاً اگر اشتباهی کردید به جای مخفی کردن آن می‌توانید از آن یک جوک بسازید و به مشتریانتان نشان بدهید که علاوه بر قبول کردن مسئولیت اشتباهتان می‌توانید مشتریان را بخندانید.

59- هدف برندتان را بشناسید تا مسیرتان را بدانید.

60- لوگویتان را همه جا بچسبانید. روی تمام بسته‌هایی که می‌فروشید، پلاستیک‌هایی که دست مشتریانتان می‌دهید و همه جای دیگر. هدف این است که کاملاً شناخته شوید.

برندسازی

61- از تگ‌های کوتاه‌تر استفاده کنید. برخی برندهای بزرگ، در ادامه تگ‌ها اسم برندشان را هم اضافه می‌کنند. درحالی‌که استفاده از یک تگ کوتاه‌تر استفاده کنید.

62- درباره برندسازی تحقیق کنید و کتاب بخوانید.

63- در برندسازی‌تان احساسات را فراموش نکنید. احساسی که دوست دارید را به مخاطب منتقل کنید. گاهی لازم است مشتری‌ها حس اعتماد به برندتان داشته باشند. گاهی با شوخ‌طبعی کاری کنید که با فکر کردن به برند شما احساس شادی خوشایندی داشته باشند و یا با حس ترحم به کودکانی که شما به آنان کمک می‌کنید مشتریانتان را با خود همراه کنید.

64- با مطالعه تاریخچه برندهای معروفی مثل نایک، کوکاکولا یا اپل ببینید چطور می‌توان یک برند را به یک نشانه تبدیل کرد.

65- شخصیت برندتان را طراحی کنید.

66- به جای دنبال کردن روش‌های سنتی و کلیشه‌ای برندسازی از روش‌های جدیدی استفاده کنید که کسی تابه‌حال ندیده باشد. با این کار بیشتر در اذهان مشتریانتان می‌مانید.

67- تصویر شخصیت برندتان باید چطور باشد؟ مسائل بصری مرتبط با برند شامل لوگو، پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید و تصاویری که در سایتتان استفاده می‌کنید، همه تصویر برندتان هستند.

68- برای برندتان یک استراتژی داشته باشید که در آن ایده‌هایتان را شفاف‌سازی کرده باشید.

69- در مورد استراتژی برند دیگر نیز تحقیق کنید. نکات موفقیت‌آمیز آن را استفاده کنید و از اشتباهاتشان درس بگیرید.

70- مخاطبانتان را تعریف کنید. چه کسانی قرار است از شما خرید کنند؟ آن‌ها را توصیف کنید. سن، علایق و غیره.

71- درباره مخاطبان هدفتان تحقیق کنید و از آن‌ها نظر بخواهید.

72- ببینید چرا مردم محصولات شما را می‌خرند یا از خدماتتان استفاده می‌کنند. چه چیزی عامل محرک آن‌ها است. می‌توانید از مصاحبه یا پرسشنامه استفاده کنید تا نقاط قوت برندتان را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید.

73- یک شخصیت مجازی از مشتری ایده آلتان درست کنید و همه خصوصیات او را مشخص و تعریف کنید.

74- با مخاطبانتان به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید تا بتوانید در طول زمان بهترین و بیشترین اثر را بر روی آن‌ها بگذارید.

75- مثل گوگل فکر کنید. به برکت وجود گوشی‌های هوشمند ما به‌راحتی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم. از این مزیت به نفع برندتان استفاده کنید. مردم وقتی بیکار نشسته‌اند با گوشی‌شان کار می‌کنند، چیزی را گوگل می‌کنند، در مورد موضوع موردعلاقه‌شان تحقیق می‌کنند و … . شما هم از پیشرفت تکنولوژی استفاده کنید و خودتان را در این زمان‌های کوتاه به مشتریانتان برسانید.

76- طوری با مخاطبانتان صحبت کنید که انگار هر فرد تنها مخاطب شماست.

77- احساسات را به برندتان بیاورید. مثلاً می‌توانید با نشان دادن یک خانواده شاد یک منظره زیبا را به نمایش بگذارید که مخاطبانتان با حس خوبی که درونشان به وجود می‌آید نسبت به برندتان حس خوبی داشته باشند.

78- برای شفاف‌سازی افکارتان از یک متخصص برندسازی کمک بگیرید.

79- بهترین راه برای اینکه مردم برندتان را بشناسند این است که آن را همه جا بچسبانید و همه جا جلوی چشم مردم باشد. اما همه می‌دانیم که این کار مستلزم صرف هزینه گزافی است. برای کاهش دادن هزینه‌ها و درعین‌حال بیشترین بهره را از هزینه‌ها بردن این است که بدانید مخاطبانتان کجا هستند و شما هم فقط در همان‌جا هزینه کنید.

80- امضا داشته باشید و آن را مقابل مغازه خودتان نصب کنید.

81- برای برجسته‌سازی برندتان از نقش و نگار استفاده کنید.

استفاده از اشکال در برندسازی

82- از بسته‌بندی محصولاتتان در جهت ارتباط‌گیری با مخاطبان و ایجاد حس مثبت در آن‌ها استفاده کنید.

بسته بندی برندسازی

83- برای ایمیل‌هایتان یک قالب استاندارد بسازید و همیشه از آن استفاده کنید.

84- در مورد اپلیکیشن‌هایتان هم برندسازی را فراموش نکنید.

85- برندتان را بر روی یک بیلبورد تصور کنید. معمولاً شرکت‌های کوچک و متوسط به رسیدن به جاهای بزرگ و حتی دیده شدن بر روی بیلبوردها فکر نمی‌کنند.

86- از کمپین‌های ایمیلی استفاده کنید.

87- شخصیت برندتان را با ویدئو نشان دهید و آن‌ها را در آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید.

89- در موبایل هم حضور داشته باشید. سایت شما باید سازگار با موبایل باشد. لوگویی بسازید که روی هر دستگاهی با هر سایزی تطابق پیدا کند.

90- با استفاده از اینستاگرام برندتان را معرفی کنید.

91- خلاق باشید.

جمع‌بندی

با روش‌هایی که در این مبحث گفته شد می‌توانید مسیر برندتان را پیدا کنید؛ اگر برند تازه‌ای هستید یا به کلی یک برند جدید طراحی کنید و یا برند قبلی خود را قدرتمندتر از قبل پیش ببرید. فراموش نکنید که گه گاهی به عقب برگردید.

آکادمی بازار با ارائه مشاوره برندسازی می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند.

خوشحال می‌شویم اگر شما هم ایده‌ها و دانسته‌های خودتان رو به فهرست بالا اضافه کنید و آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی