قوانین فروش تلفنی برای بازاریابی موفق چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۷ مرداد, ۱۴۰۲
قوانین فروش تلفنی

قوانین فروش تلفنی برای محافظت از مصرف کنندگان به اشکال مختلف طراحی شده است. حوزه قانون بازاریابی تلفنی شامل قوانینی است که تعیین می‌کند چگونه بازاریابان از طریق تلفن یا پیام کوتاه می‌توانند با مصرف کنندگان و مشاغل ارتباط برقرار کنند.

قانون حمایت از مصرف کننده تلفن (TCPA) و قانون فروش بازاریابی تلفنی (TSR) تماس‌های بازاریابی تلفنی، شماره گیری خودکار و پیام‌های از پیش ثبت شده را محدود می‌کند.

TCPA همچنین به بازاریابان تلفنی نیاز دارد تا رضایت نامه کتبی امضا شده توسط مصرف کنندگان را قبل از تماس تلفنی ارسال کنند.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

قوانین پردازش پرداخت

قوانین ثبت ملی، تماس تلفنی را برای تلفن‌های همراه و خطوط زمینی ایجاد نکرد. شرکت‌ها موظفند قوانین بازاریابی تلفنی که در مورد مشاغل و ساز و کارشان اعمال می‌شود را پیگیری کنند.

این قوانین از بازاریاب‌های تلفنی خواسته است که با مشتریان خود صادق باشند و اظهارات نادرست را برای مصرف کنندگان منع می‌کند همچنین، قوانینی را برای محافظت از مصرف کنندگان و مشتریان در برابر هزینه‌های غیر قانونی تنظیم کرده است.

برای مثال؛ بعضی از بازاریابان تلفنی، پیش از ارسال صورتحساب و عقد قرارداد، از مشتریان وجه دریافت می‌کنند.

این قوانین، بازاریاب‌های تلفنی و فروشندگان را از درخواست یا دریافت پیش پرداخت برای برخی محصولات و خدمات منع می‌کند.

قانون پولشویی کارت اعتباری و به طور گسترده‌تر، کمک و تسهیل فروشندگان یا بازاریاب‌های تلفنی که در نقض قوانین فعالیت می‌کنند را منع می‌کند.

قوانین فروش تلفنی

قوانین فروش تلفنی - دکتر احمد محمدی

این مجموعه قوانین با استثنائات محدود، از تماس تلفنی بازاریاب‌های تلفنی با مصرف کنندگانی که شماره آن‌ها در سازمان ثبت ملی تماس نیست یا به طور خاص درخواست دریافت تماس از یک نهاد خاص را ندارند، ممنوع است.

بازاریاب‌های تلفنی باید اطلاعات دقیق تماس گیرنده را به تلفن‌های مصرف کننده منتقل کنند. اما تماس‌های رندوم و پیام‌های از قبل ثبت نشده از این قانون مستثنی هستند.

استاد احمد محمدی
ترس می‌تواند بزرگ‌ترین منبع انرژی زندگی ما شو، هر روز از خواب بلندشو تا کاری انجام دهی که تو را می‌ترساند.
استاد احمد محمدی

قانون فروش تلفنی بازاریابی کمیسیون تجارت فدرال (TSR) تعداد تماس‌های بازاریابی تلفنی را که در شرکت دریافت می‌کنید به شما اطلاع می‌دهد و می‌توانید رجیستری ملی تماس نگیرید ایجاد کنید که باعث کاهش تعداد تماس‌های ورودی برای شما می‌شود.

آیا محافظت دیگری در برابر تماس‌های تلفنی بازاریابی ناخواسته وجود دارد؟ قوانین فروش تلفنی، اقدامات و شیوه‌های سودجویانه و یک‌طرفه را منع می‌کند و استانداردهای رفتاری زیر را برای تماس‌های بازاریابی تلفنی تعیین می‌کند:

  • بازاریابان تلفنی نمی‌توانند قبل از ساعت 8 صبح یا بعد از ساعت 9 شب با شما تماس بگیرند.
  • بازاریابان تلفنی باید بلافاصله هویت شرکت، مجموعه یا سازمان خیریه خود را به شما بگویند.
  • بازاریابان تلفنی باید کلیه اطلاعات مهم مربوط به کالاها یا خدماتی را که ارائه می‌دهند و شرایط فروش را به شما بگویند. دروغ گفتن در مورد هرگونه پیشنهاد خلاف قوانین فروش تلفنی است.
  • قوانین بازاریابی تلفنی همچنین؛ روش‌های پرداخت بازاریاب‌های تلفنی را محدود می‌کند. غیرمجاز است که یک بازاریاب تلفنی از شما بخواهد که با انتقال پول نقد صورتحساب را پرداخت کنید.
  • اگر یک بازاریاب تلفنی از شما بخواهد از یکی از روش‌های پرداخت که خودش تمایل دارد استفاده کنید، یعنی قوانین فروش تلفنی را نقض کرده است.

مروری اجمالی بر قوانین فدرال فروش تلفنی

قوانین فروش تلفنی - آکادمی بازار


چه چیزی یک بازاریاب تلفنی خوب را از بقیه متمایز می‌کند؟ در حالی که دستورالعمل موفقیت یک شرکت بازاریابی تلفنی؛ اغلب مورد بحث است، بسیاری عقیده دارند که صداقت و پایبند بودن به اصول اخلاقی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک مجموعه هستند.

وقتی صحبت از صداقت می‌شود؛ همان جایی است که قوانین فروش تلفنی فدرال (TSR) اعمال می‌شوند. این قانون مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را برای شرکت‌های بازاریابی تلفنی در سراسر کشور وضع می‌کند که فروشندگان تلفنی موظف به رعایت آن‌ها هستند.

TSR انواع خاصی از اطلاعات را که فروشندگان تلفنی باید به مشتری بگویند، بیان می‌کند و مانع از ارائه اطلاعات نادرست می‌شود.

همانطور که پیشتر گفتیم؛ این قوانین همچنین زمان تماس بازاریابان تلفنی با مصرف کنندگان را محدود می‌کند، از تماس آن‌ها با مشتریانی که درخواست کرده‌اند دیگر با آن‌ها تماس نگیرند جلوگیری می‌کند و پرداخت فروش کالاها و خدمات خاص را محدود می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - بازاریابی و فروش تلفنی

سایر مقررات اصلی شامل الزام به انتقال اطلاعات شناسه تماس گیرنده و همچنین الزام به نگهداری سوابق تجاری خاص به مدت دو سال است.

به عنوان مثال، ارائه اطلاعات زیر توسط  شرکت‌ها و سازمان‌ها، اجباری است:

  1. ارائه کل هزینه خرید کالاها یا خدمات ارائه شد.
  2. مطلع کردن هرگونه محدودیت یا شرایط مربوط به خرید محصول.
  3. سیاست‌های خاص بازپرداخت، مبادله یا لغو محصول.

در حالی که TSR طیف گسترده‌ای از قوانین را شامل می‌شود، برخی از انواع مشاغل و افراد از قوانین آن مستثنی هستند.

موسساتی مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری فدرال، شرکت‌های حمل و نقل مشترک مانند شرکت‌های هواپیمایی و سازمان‌های غیرانتفاعی تحت پوشش این قوانین نیستند.

قوانین فروش تلفنی - استاد احمد محمدی

با توجه به تمام دستورالعمل‌های دقیق قوانین فروش تلفنی، ممکن است دشوار باشد که TSR را به عنوان یک مزیت برای شرکت‌های بازاریابی تلفنی تلقی کنید. این قوانین مطمئنا مزایای زیادی از جمله محافظت از حریم خصوصی آن‌ها و استفاده از آن در برابر ارائه اطلاعات نادرست به مصرف کنندگان می‌دهد.

همچنین ابزاری را برای مبارزه با کلاهبرداری بازاریابی تلفنی در اختیار وکلای اجرای قانون قرار می‌دهد. قوانین فروش تلفنی چگونه به شرکت‌های بازاریابی تلفنی کمک می‌کند؟

وضع این قوانین، راهی برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند تا موسسات و نهادهای دروغین و کلاهبرداران  را تشخیص دهند.

اگرچه رعایت قوانین فروش تلفنی یا TSR به نفع بازاریاب‌های تلفنی است، اما مهم است که بدانید وقتی یک شرکت بازاریابی تلفنی قوانین را نقض می‌کند چه اتفاقی برایش می‌افتد.

شرکت‌ها برای هر تخلف، مبالغ هنگفتی جریمه نقدی و مجازات مدنی را محتمل می‌شوند. مجرمان همچنین می‌توانند با احکام سراسریتی (احکام دادگاه) روبه‌رو شوند که توانایی آن‌ها را برای انجام برخی اقدامات محدود می‌کند.

اگر مصرف کنندگان هر گونه آسیبی طی مراحل معامله از طریق فروش تلفنی بشوند، ممکن است شرکت‌های متخلف نیز مجبور به پرداخت دیه شوند.

قوانین مربوط به فروش تلفنی را به خاطر داشته باشید. با وجود این که آگاهی از قوانین خاصی که برای شرکت یا موسسه شما اعمال می‌شود، دشوار است اما باید بدانید که گاهی اوقات قرار گرفتن در شرایط غیرمعمول، نیاز به یک دعوی قانونی و مشاوره حقوقی دارد.

5/5 - (7 امتیاز)
درسنامه بازاریابی تلفنی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی