اصول و فنون مذاکره موفق
دوره اصول و فنون مذاکره موفق در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی توسط دکتر احمد محمدی موسس آکادمی بازار برگزار شد.
دوره اصول و فنون مذاکره موفق یکی از دورههای آموزشی پرطرفدار آکادمی بازار محسوب میشود. تاکنون سازمانها، شرکتها و موسسات بسیاری خواستار برگزاری این دوره توسط دکتر احمد محمدی بودهاند.
دوره آموزشی «اصول و فنون مذاکره موفق» در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸ توسط دکتر احمد محمدی موسس آکادمی بازار برگزار شد.
دورههای آموزشی دیگر
پیشتر نیز دوره آموزشی «اصول و فنون مذاکره فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برای گروه انتخاب برگزار شد. همچنین دوره آموزشی «تکنیکهای ویزیتوری و فروش حرفهای» شهر شیراز با حضور دکتر احمد محمدی برگزار گردید.
یکی دیگر از دورههایی که توسط آکادمی بازار برگزار شده است، دوره آموزش ویزیتوری و دوره آموزشی فروش حرفهای برای شرکت خوشگوار توسط دکتر احمد محمدی است.
اهداف دوره آموزشی
از اهداف دوره آموزشی میتوان به ارتقاء توانمندیهای مدیران و کارکنان با روشهای ارتباطات موثر، تکنیکهای مذاکره اثر بخش و اصولی جهت افزایش موفقیت در مذاکرات و ارتباطات تجاری و شغلی، ایجاد رابطه اصولی و دراز مدت با طرف مقابل درمذاکره، شناخت دامهای مذاکراتی و… اشاره کرد.
محتوای دوره آموزشی
بیشک قبل از هر مذاکره باید معنی و مفهوم مذاکره را بدانیم. یکی از موضوعاتی که در این دوره آموزشی بدان پرداخته میشود، تعریف مذاکره تجاری و سپس تشریح مراحل مذاکره است.
قبل از حضور در جلسه مذاکره باید انواع مذاکره تجاری و فرق بین مذاکره بد و مذاکره خوب را بدانیم. چهار اصل در مذاکره حرفهای مطرح میشود که دانستن آنها بسیار اهمیت دارد.
مخاطبان دوره آموزشی باید بتوانند مذاکره حرفهای را از مذاکره غیرحرفهای تشخیص بدهند. همچنین داشتن اطلاعات در مورد آداب مذاکره دوره فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرفصلها
از دیگر سرفصلهای دوره آموزشی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- کارگاه «تشریح انواع نقشهای مذاکراتی»
- تشریح انواع مذاکره کننده
- کارگاه عملی «تعیین سطح مذاکره کنندگان»
- کارگاه «انواع شخصیت مذاکره کنندگان»
- کارگاه عملی «تعیین خصلت برون گرایی و درون گرایی شرکت کنندگان»
- نحوه شروع و پایان مذاکرات
- تن گفتار Body language
- بایدها و نبایدهای مذاکرات
- انواع روشهای مذاکره و نحوه برخورد با آنها
- نمایش فیلم مذاکراتی و تحلیل آن
- فاکتورهایی که یک مذاکره کننده حرفهای بایستی داشته باشد
- دامها و حیلههای مذاکراتی
- ارائه موارد کاری و حل آنها
علاوه بر این سرفصلهای ذیل نیز در دوره آموزشی ارائه شد:
- پیش آزمون
- کارگاه تشخیص سبک مذاکراتی شرکت کنندگان
- تستهای شخصیتی مرتبط با مذاکره
- کارگاه ۱۰۰ سوال مذاکراتی
- فیلمهای تکنیکهای موثر در مذاکره
درنهایت از شرکتکنندگان آزمون گرفته شد و میزان آمادگی آنها برای شرکت در جلسات مذاکره مورد بررسی قرار گرفت.
آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعهای غنی از مقالههای مختلف در زمینههای بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و… ارائه میدهد. همچنین جهت آشنایی با دورههای بیشتر میتوانید به صفحه دورههای آموزشی مراجعه کنید.