دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان (مشتری مداری) برای شرکت بهستان پخش در تاریخ ششم آذر ۱۳۹۸ برگزار شد.
مدیریت ارتباط با مشتریان یا مشتری مداری از موضوعات مهمی است که سازمانها و شرکتهایی که خدمات و محصولهایی به بازار عرضه میکنند، باید به آن توجه داشته باشند.
یکی از دورههای آموزشی، مشتری مداری است که در آن شرکتکنندگان با توسعه مهارتهای شناخت مشتریان و نیازهای آنها آشنا میشوند. از دیگر از اهداف این دوره میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- افزایش تکنیک های ارتباط موثر جهت تاثیر گذاری بر مشتریان
- شیوه های ترغیب مشتریان و تکنیکهای حفظ
- ارتقاء و وفادارسازی مشتریان
دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان (مشتری مداری) برای شرکت بهستان پخش در تاریخ ششم آذر ۱۳۹۸ با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد.
محتوای دوره آموزشی مشتری مداری
در این دوره آموزشی ابتدا شرکت کنندگان با تعریف مشتری و دسته بندی مشتریان آشنا میشوند. سپس، تعاریف رضایت مشتری، اصول و مهارت های رفتار با مشتری توضیح داده میشود. از دیگر رئوس این دوره میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- روانشناسى مشترى
- شناسایی صدای مشتری
- مدیریت شکایات مشتری
- انواع مشتری از جهت میزان رضایت
- نحوه دریافت بازخورد از مشتری
ممکن است برخی مشتریان عصبانی باشند که شیوه مدیریت رفتار مشتری عصبانی از اهمیت بالایی برخوردار است. فرآیند خنثی نمودن عصبانیت در مشتری: کنترل، پذیرش، تمرکز و حل مشکل، دلایل اصلی اعلام شکایات مشتریان در این دوره آموزشی توضیح داده میشود.
انواع شاکیان و نحوه برخورد با آنها، دلایل عدم اعلام شکایات مشتریان و راهکارهای رسیدگی به شکایات مشتریان از دیگر محورهای دوره آموزشی مشتری مداری است.
همچنین کارگاههای عملی ارائه شده در دوره عبارت است از:
- تست میزان شنود موثر و راههای افزایش شنوندگی فعال
- کارگاه مدیریت خشم
- فن بیان اثر گذار با مشتریان
- لیست سوالات درست از مشتری
- پیگیری مشتریان کم خرید
- …