برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ
شما احتمالا کلمه “نام تجاری” یا “برند تجاری” را چند بار در روز میشنوید. داشتن استراتژی مشخص در مسیر داشتن نام تجاری یکی از رایجترین موضوعات در کارآفرینی است. داشتن برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است.
عوامل مختلفی به برجسته شدن برند شخصی شما کمک میکنند. از استفادههای گوناگون در شبکههای اجتماعی گرفته تا متغیرهای بصری مانند عکسهای منتشر شده و انواع گرافیک مورد استفاده در صفحات مجازی. همه و همه از کیفیت و چگونگی خدمات نام تجاری شما سخن میگویند.
این تبلیغات اگر به درستی و طبق اصول پرسونال برندینگ پیش برود، به دیده شدن و پیشرفت تجارت شما کمک میکند و در صورتی که از برند شخصی یا نام تجاری به درستی سود نجویید، شما را از مسیر موفقیت و پیشرفت دور میسازد.
برندسازی شخصی چیست و چگونه میتوانید به طور موثر از آن در برند شخصی استفاده کنید؟
برند شخصی به فرایند ایجاد شخصیت عمومی برای مخاطبانتان اشاره دارد. این دقیقا همان رویکردی است که باید هنگام ایجاد یک نام تجاری شخصی انجام دهید.
هنگامی که شما یک پست اینستاگرام را منتشر میکنید، به عنوان مثال، جنبههای شخصیت خود را به افرادی که میخواهید، نشان میدهید.
برند شخصی یا پرسونال برندینگ شما همراه با محتوای شما ارسال میشود و مخاطبان و طرفدارانتان شما را با آن میشناسند. پس انتخاب نام مناسب و کیفیت در تبلیغات در این مسیر، حرف اول را میزند. قبل از شروع به نام گذاری و برندسازی شخصی، باید بهترین شیوههای کاربرد و ارائه آن را بدانید تا بتوانید مشکلات رایج در این مرحله را حل کنید.
به یاد داشته باشید که حتی یک اشتباه واحد میتواند اعتبار برند شخصی شما را تخریب کند و به شهرت شما آسیب برساند. اگر مردم فکر کنند که شما توانایی اشتراک گذاری دانش و کیفیت خوب را به طور موثر ندارید، شکست شما حتمی است. به همین دلیل است که شما نیاز به یک برند شخصی یا پرسونال برندینگ با دقت طراحی شده و همچنین یک نام تجاری مناسب دارید.
مردم اغلب داشتن برند شخصی قوی را به عنوان یک آهنربا توصیف میکنند که مشتریان هنگام آشنایی با آن، پیشنهادات شغلی و فرصتها را جذب میکند. با داشتن برند شخصی شما فقط از رقبای خود برتر نیستید، بلکه شما تنها انتخاب یک گروه خاص از افراد با نیازهای خاص هستید و همیشه از فروش و سود خوبی برخوردارید.
اهمیت پرسونال برندینگ چیست و استراتژی برندسازی چه مزایایی دارد؟
در ادامه با اهمیت پرسونال برندینگ آشنا خواهیم شد و بررسی میکنیم که استراتژی برندسازی چه مزایایی دارد.
1. با کمک برند شخصی مردم به شما اعتماد میکنند
با داشتن نام تجاری مناسب و تبلیغات موثر، مردم به راحتی به شما اعتماد خواهند کرد. برند شخصی شما توضیح میدهد که نیت و اهداف شما واقعی و روشن هستند
زمانی که برندسازی شخصی میکنید، ارزش و اعتبار تجارتتان افزایش مییابد و مصرف کننده آگاه میشود که شما از سطح کیفی بالایی برخوردارید و برای مشتریان خود احترام قائلید. این موضوع طبیعتا فروش شما را دگرگون میکند.
2. با برند شخصی شما ارتباط برقرار میکنند
مخاطبان احساس میکنند شما آنها را درک میکنید و همین امر فروش را به طور تاثیرگذاری افزایش میدهد. زمانی که برند شخصی شما توسعه مییابد، مردم شروع به فکر کردن در مورد شما در سطح عاطفی (به عنوان یک نام تجاری)، نه صرفا یک سطح فکری (به عنوان عنوان شغلی) میکنند.
مردم به طور عمیق با برند شخصی محبوب خود ارتباط برقرار میکنند، ارزش شما افزایش مییابد و این موضوع به شما امکان میدهد که بیشتر برای خدمات خود هزینه کنید و فروش بیشتری نیز داشته باشید.
3. با داشتن پرسونال برندینگ شما از رقابت با دیگران متمایز هستید
برند شخصی شما یک لبه رقابتی است که شما را از رقابت خود در ذهن کارفرمایان بالقوه و مشتریان جدا میکند. هرچه بیشتر برند شخصی خود را بسازید، بیشتر خودتان را از همتایان خود بالا کشیدهاید و کمتر نیاز است کاری کنید تا مردم را متقاعد کنید که شما راه حل مشکلات آنها هستید.
این یعنی مردم به شما اعتماد میکنند. با داشتن برند شخصی و رعایت اصول پرسونال برندینگ دیگر نیازی به اثبات خود برای مشتریان و مردم ندارید زیرا تنها تجارتهای با کیفیت بالا دارای پرسونال برندینگ هستند و برتری کیفیت آنها برای افراد مشخص است.
از دیگر موارد مزایای داشتن پرسونال برندینگ، موفقیت در تبلیغات است. پس از برندسازی شخصی، تجارت شما با تبلیغات روی زبانها میفتد و بیشتر به چشم میآیید و مردم به شما اعتماد میکنند.
4. شما برای مردم 100٪ معتبر هستید
برند شخصی شما بر اساس ارزشها، اهداف، مهارتها و احساسات شما ساخته شده است. این موضوع به طور مستقیم از تلاش شما برای معنا بخشیدن به اهداف و تحقق رویاهایتان حرف میزند. با داشتن برند شخصی به طور کامل معتبر و برای مردم شناخته شده هستید.
زندگی کاری شما در اطراف عمیقترین اولویتهای شما حرکت میکند و با انجام این کار از استعدادهای خود به نحو مناسب استفاده کردهاید.
چگونه طبق اصول برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ پیش برویم؟
در ادامه با نحوه پیش روی با اصول برندسازی شخصی آشنا میشویم.
1. انتخاب نام مناسب برند شخصی
انتخاب نام مناسب برای برند تجاریتان از مهمترین اصول است. هنگام ساخت برندینگ، بسیار مهم است تا کلمات مورد نظر خود را مطابق با خدماتی که ارائه میدهید و نحوه ارائه خود انتخاب کنید.
از نام تجاری استفاده کنید که منحصر به شما و جدید است و هرگز از آن استفاده نشده است. از نام تجاری استفاده کنید که بلافاصله اطلاعات کلیدی و مورد نیاز را در مورد تجارت شما به مشتری میگوید.
2. انتخاب افراد سازگار و شایسته برای همکاری
برای واگذاری نمایندگی یا ایجاد چند شعبه از شرکتتان به دنبال سازگاری و شایستگی در افراد باشید تا در صورت بروز مشکل، هرگز به پرسونال برندینگ یا نام تجاری شما خدشهای وارد نشود.
3. هماهنگی در تبلیغات پرسونال برندینگ
همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که شما در همه شبکههای اجتماعی و عرصههای تبلیغاتی که حضور دارید، با یک برند شخصی مشخص و خط فکری همسو پیش میروید. هماهنگی در تبلیغات از عوامل تاثیرگذار بر تجارت و پرسونال برندینگ شماست.
4. صداقت با مشتری
عدم صداقت پس از داشتن پرسونال برندینگ، صد در صد به تجارتتان و وجهه نام تجاریتان آسیب میرساند. همیشه با مشتری صادق باشید.
5. تمرکز بر برند شخصی
تمرکز بر فعالیتها و خدماتی که ارائه میدهید باعث به وجود آمدن انسجام در روند پیشرفت شما شده و برای خوشنام کردن برند شخصیتان امر بسیار مهمی است.
6. تعامل همگام با مجموعه
تعامل داشتن همگام با فعالیت یک مجموعه تاثیر مثبت و شگفت انگیزی بر گسترش و همه گیر شدن برند شخصی آن دارد.
کدام ابزار بازاریابی بیشترین تاثیر را بر شهرت پرسونال برندینگ یا برند شخصی دارد؟
سخنرانی عمومی یک پلتفرم مهم برای ساخت شهرت و برجسته شدن نام تجاری شخصی شما است. داشتن وب سایت جامع و کامل از دیگر موارد موثر در پیشرفت مسیر برندسازی شخصی است.
اگر بخشی از یک شرکت بزرگتر هستید، ابتدا باید روی صفحه Bio خود تمرکز کنید و اطلاعات جامع و کافی را به مخاطب بدهید. این اطلاعات باید دارای اعتبار کافی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه و بالفعل شما باشد.
درج گزینههایی مانند: بیو شخصی دقیق، عنوان کردن درجه یا درجات علمی، گواهینامهها، جوایز، انتشارات، ارائهها، پروژههای مهم، انجمنها و ویدئوهای کاربردی برای مخاطبان در مسیر برندسازی بسیار حائز اهمیت است. در کل؛ شبکههای اجتماعی و بهره جویی صحیح از آن در مسیر برندسازی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در شناخته شدن و به موفقیت رسیدنتان است.
مزایای برندسازی شخصی
یک استراتژی دقیق برای انتخاب پرسونال برندینگ مدرن به شدت به بازاریابی محتوا بستگی دارد. در واقع، بسیاری از مهارتها و ابزارهایی که در این نقشه راه یا استراتژی توصیف شدهاند، اجزای بازاریابی محتوا هستند.
پس آگاهی از نکات مهم و شیوه صحیح بازاریابی محتوا در پیشبرد استراتژی برندسازی شخصی بسیار مهم است. با داشتن محتوای مناسب، کاربردی و جذاب، نام برند شما در ذهن مخاطب حک میشود. یک نام تجاری شخصی کلید موفقیت حرفهای شما است. پرسونال برندینگ به شما فرصتی میدهد تا بر نقاط قوت خود تاکید کنید و اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به نحوی که خودتان میخواهید میببینند.