بازاریابی درونگرا Inbound Marketing چیست؟ مزایای استفاده + نمونه هایی از روش­ های عملی بازاریابی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۱ مرداد, ۱۴۰۲
بازاریابی درونگرا Inbound Marketing چیست؟

بازاریابی درونگرا، به زبان ساده، فرآیند کمک به مشتریان بالقوه در پیدا کردن برند، خدمات و محصولات شما است. این اتفاق اغلب قبل از آمادگی مشتری برای خرید رخ می­‌دهد.

بازاریابی درونگرا استراتژی است که در آن از انواع روش­‌های بازاریابی کششی، بازاریابی محتوا، وبلاگ‌­ها، رویدادها، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، برای ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید استفاده می‌­شود. در حالی که بازاریابی برونگرا به دنبال مشتری می‌­گردد.

بازاریابی درونگرا روی دیده شدن توجه دارد و موجب می‌­شود مشتریان بالقوه به شما مراجعه ­کنند. کسب‌وکارهایی که از بازاریابی درونگرا استفاده می‌کنند، بجای روش­‌های “جلب توجه”، بر روش‌های جدیدی جهت ایجاد آگاهی، ایجاد روابط و ایجاد سرنخ برای ارتباط با مشتری تمرکز دارند.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی درونگرا

به‌طور کلی بازاریابی درونگرا یک روش بازاریابی است که با ایجاد محتوای ارزشمند و تجربیات متناسب با مشتری، مشتریان را جذب می­‌کند. این روش‌­ها شما را برای مشتریان جذاب می‌کنند زیرا باعث می‌شوند مردم احساس کنند که خودشان در حال تصمیم گیری برای خرید هستند نه اینکه به آن‌ها فروخته می­‌شود.

محتوای ارائه‌شده توسط بازاریابی درونگرا، آموزشی، سرگرم کننده و مورد استقبال مصرف کنندگان است. بازاریابی درونگرا هنگامی که به درستی انجام شود، می‌تواند نتایج بهتری نسبت به بازاریابی سنتی داشته باشد که برای مشتریان مزاحمت ایجاد می­‌کند، به‌جای اینکه یک دعوت آزاد برای مشارکت از آن‌ها داشته باشد. وقتی مصرف کنندگان، شما را از این طریق می‌یابند، تاثیرات مثبت بسیاری در تصمیمات خرید و به‌طور کلی احساساتشان نسبت به برند شما دارد.

تاثیر بازاریابی درونگرا برکسب و کار شما

بازاریابی درونگرا دارای توانایی قدرتمندی برای قرار دادن مشتری در صندلی راننده است و شما را به افرادی که علاقه واقعی به صحبت‌های شما دارند متصل می‌­کند.

گذشته از تبدیل و حفظ مشتری، بازاریابی درون گرا برای رشد صفحات شبکه‌­های اجتماعی، آگاهی از برند و تلاش برای بهینه‌سازی موتور جستجو بسیار مفید است. یک برنامه بازاریابی درونگرای کاربردی به مشتریان این امکان را می‌دهد که در هر زمانی با برند شما مشغول شوند. به شما امکان می­‌دهد تا با هزینه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی، موفق به جذب مشتریان جدید شوید.

تولید اطلاعات روزبه‌روز در حال افزایش است، همزمان با فراوانی اطلاعات، کمبود توجه نیز در حال افزایش است. خریداران در هر زمان و مکانی از طریق تلفن­‌های همراه خود اطلاعاتی که برای تصمیم گیری نیاز دارند را در اختیار دارند.

مشخصات، جزئیات، قیمت گذاری و بررسی محصولات و خدمات، هم­گی درست در جیب آن‌هاست. برای موفقیت در این چشم انداز در حال تکامل، قابلیت دیده شدن از طریق بازاریابی درونگرا بسیار مهم است.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برونگرا

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برونگرا

بازاریابی درونگرا روی جلب توجه مشتری بالقوه متمرکز است، در حالی که بازاریابی برونگرا عبارت است از فشار بیرونی به مشتری برای توجه به پیشنهاد تجاری. بازاریابی درونگرا متمرکز بر جلب توجه است، در حالی که برونگرا معمولا متمرکز بر خرید است.

بازاریابی درونگرا از رسانه‌های تحت مالکیت خود کسب درآمد می­‌کند. بازاریابی درونگرا از رسانه‌های متعلق به خود برای کسب درآمد استفاده می‌­کند تا مشتریان بالقوه را با روش‌های خلاقانه درگیر کند.

به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت، وبلاگ، پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی برند، صفحات فروش محصول و کانال YouTube شما. شما انتخاب می‌کنید چه چیزی را منتشر کنید، چگونه و در چه زمانی آن را منتشر کنید.

بازاریابی برونگرا ازرسانه‌های پولی استفاده می­‌کند. این موارد می‌تواند شامل تبلیغات آفلاین سنتی، PPC و تبلیغات نمایشی یا ایمیل‌ها و پیامک­‌های پولی باشد. رسانه‌های پولی همچنین شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است.

مزایای استفاده از بازاریابی درونگرا

مزایای بازاریابی درونگرا

با ایجاد ترافیک با کیفیت، به مخاطب مناسب در مکان مناسب دسترسی پیدا کنید. با تمرکز استراتژی بازاریابی درونگرا روی دستیابی به مخاطبان مناسب در مکان‌های مناسب، می‌توانید مشتریان هدف خود را به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال خود جذب کنید. این بسیار به صرفه‌تر از صرف هزینه برای جذب ترافیک غیر هدفمند است که هرگز به مشتری تبدیل نمی­‌شوند.

1. با بازاریابی درونگرا اعتماد را افزایش دهید

بازاریابی درونگرا به معنای ارائه اطلاعات به روشی خلاقانه و جذاب است که مشتری‌های بالقوه به دنبال آن‌ها هستند. این کار به معنای تحت فشار قرار دادن و فروش ناخواسته در هر فرصتی نیست.

با استفاده از بازاریابی درونگرا به‌عنوان راهی برای ارائه نام تجاری خود به‌عنوان یک منبع مفید و قابل اعتماد، کاری می­‌کنید که وقتی زمان خرید فرا می‌رسد به سراغ شما بیایند.

2. تخم مرغ­ ها را در چند سبد قرار دهید

به کمک بازاریابی درون­گرا با ایجاد ترافیک با کیفیت از کانال­‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت، یوتیوب، وبلاگ ارجاع از وب‌سایت‌های دیگر که در مورد خدمات و محصولات شما صحبت می‌کنند از چند کانال برای ایجاد ترافیک استفاده کنید. این روش موجب کاهش خطر از دست دادن کانال ارتباطی شما با مشتری می­‌شود.

3. هرینه کم و بازگشت سرمایه بالا در بازاریابی درونگرا

 هرینه کم و بازگشت سرمایه بالا در بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا از این نظر منحصر به فرد است که به‌طور کلی نسبت به سایر روش‌­های بازاریابی هزینه کمتری دارد و در صورت استفاده صحیح می‌تواند ضریب بازگشت سرمایه قابل توجهی داشته باشد.

طبق گزارش­‌ها، بازاریابی درونگرا نسبت به روش‌­های سنتی به ازای هر دلار سه برابر بیشتر بازدهی دارد. بازاریابی درونگرا بسیار ارزان است. طبق گزارش هاب اسپات مشاغلی که عمدتا به بازاریابی درونگرا متکی هستند در ازای جذب هر مشتری جدید بیش از 14 دلار پس انداز می‌کنند.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

چهل و چهار درصد از برندهایی که از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنند، ظرف مدت شش ماه بازگشت سرمایه را مشاهده می­‌کنند، در حالی که 75٪ از کسب‌وکار­ها پس از یک سال بازگشت سرمایه را مشاهده می‌کنند.

4. قابلیت اندازه­ گیری کمپین­ های بازاریابی درونگرا

ممکن است شما نتوانید تعداد نرخ تبدیل مستقیم نتیجه کارزار خود را ردیابی کنید، اما می‌توانید تعداد بارگیری منابع خود را بررسی کنید، مدت زمانی که افراد فیلم شما را تماشا کرده‌اند، تعداد دنبال کنندگان جدید رسانه‌های اجتماعی را به دست آورید. این آمارهای دقیق اطلاعات مفیدی را برای بهبود عملکرد بازاریابی در اختیار شما قرار می‌­دهد.

5. استراتژی بلند مدت

کمپین­‌های موفقیت آمیز بازاریابی یک شبه اتفاق نمی‌­افتند. آن‌ها برای برنامه ریزی، اجرا و پالایش زمان می­‌خواهند. این کار ممکن است زمان بر و هزینه بر باشد، شما ممکن است به تولیدکنندگان محتوا، طراحان، توسعه دهندگان، متخصصان ارتباطات، بازاریاب‌­های شبکه‌­های اجتماعی و یک مدیر کمپین نیاز داشته باشید.

شما با استفاده از این منابع می­‌توانید یک تیم قوی برای طراحی استراتژی­‌ها و کمپین‌­های بلند مدت داشته باشید. بازاریابی درونگرا به شما امکان می­‌دهد که استراتژی­‌های بلند مدت و کمپین­‌های همیشه سبز ایجاد کنید.

نمونه هایی از روش­ های بازاریابی درونگرا

نمونه هایی از روش­ های بازاریابی درونگرا
  • سایت‌­های ارائه دهنده محتوا، راهنماهای ویدئویی، وبلاگ‌ها، مطالعات موردی، وبینارها، مقالات و اطلاعات مربوط به محصولات.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر و کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مانند مسابقات عکاسی و … .
  • محتوای آنلاین تعاملی ایجاد شده در مشارکت با مشاغل مرتبط برای افزایش روابط عمومی دیجیتال و فرصت‌های تبلیغاتی.
  • ایجاد محتوای با کیفیت دارای تجزیه‌ و تحلیل برای مخاطبان هدف خود از طریق وبلاگ نویسی در وبلاگ شرکت خود.

مشکلات رایجی که بازاریابی درونگرا میتواند آن ها را حل کند

مشکلات رایجی که  میتواند آن ها را حل کند

وقتی تیم مشاوره کسب و کار نیاز به اجرای یک استراتژی بلند مدت دارد، بازاریابی درونگرا گزینه ای است که با آن میتوانید تا آگاهی از برند، اعتماد و درنهایت درآمد را افزایش دهید.

مشکل اول: من باید آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهم

امروزه تا 93٪ از چرخه خرید با جستجوی آنلاین شروع می‌شود. اگر شرکت شما در صدر نتایج جستجو ظاهر شود یا در شبکه اجتماعی فعال باشد، می‌توانید آگاهی از برند خود را به صورت طبیعی افزایش دهید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که محتوا و پیام‌رسانی مناسبی برای نمایش در این کانال‌های ورودی اصلی دارید.

مشکل دوم: من می خواهم اعتماد مشتریان خود را بهبود بخشم

با آموزش، سرگرمی و تعامل با مشتریان بالقوه قبل از اینکه آن‌ها به فکر خرید باشند، اعتماد را جلب می­‌کنید و برای آن‌ها تبدیل به یک چهره آشنا می‌­شوید و احتمال اینکه آن‌ها هنگام خرید شما را انتخاب کنند افزایش می‌یابد. هرگز تاثیر تبدیل شدن به یک چهره آشنا را دست کم نگیرید.

مشکل سوم: من نیاز به ایجاد مشتریان بالقوه بیشتری دارم

بازاریابی درونگرا یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است که باگذشت زمان اثر مثبت خود را می­‌گذارد. با مهارت در ایجاد و تنظیم محتوایی که به‌طور طبیعی منجر به جذب بالای مخاطبان می‌شود، نتایج شما چندین برابر خواهد شد.

مشکل چهارم: پرسنل یا بودجه لازم برای انجام بازاریابی درونگرا را ندارم

اگر شما یک استراتژی بازاریابی خوب در اختیار دارید که موضوعات اساسی را به‌طور دقیق و خلاصه بیان می‌کند، نیازی به تعداد پرسنل زیاد و بودجه­‌های سنگین ندارید. می‌توانید از تلاش‌های بیهوده و صرف هزینه­‌های گزاف جلوگیری کنید.

بازاریابی درونگرا را میتوان در سه مرحله اعمال کرد

بازاریابی را میتوان در سه مرحله اعمال کرد
  1. مرحله جذب: جذب مخاطبان و مشتریان مناسب، با محتوای ارزشمند و گفتگوهایی که شما را به‌عنوان یک مشاور قابل اعتماد که می‌خواهد با آن‌ها تعامل داشته باشد معرفی کند.
  2. مرحله درگیر کردن: ارائه بینش‌­ها و راه‌حل‌­های همسو با مشکلات و اهداف مشتریان موجب می­‌شود احتمال خرید آن‌ها از شما بیشتر ­شود.
  3. مرحله لذت: ارائه کمک و پشتیبانی به مشتریان برای انجام خرید موفق.

مدل چرخ فلک در بازاریابی درونگرا چیست؟

مدل چرخ فلک در بازاریابی درونگرا چیست؟

چرخ فلک یک مدل تجاری است که توسط hubspot ارائه‌شده است و نشان‌دهنده حرکتی است که سازمان شما می‌تواند برای اولویت‌بندی و ارائه تجربه استثنایی به مشتری و کاربران انجام دهد. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های جذب مشتری و حفظ مشتری نیروهایی را برای چرخش این چرخ فلک ایجاد کنید.

هر چیزی که چرخ‌دنده‌های این چرخ فلک را کند می­‌کند موجب اصطکاک این چرخ فلک می­‌شود. بنابراین هماهنگی و برقراری ارتباط بین گروه‌های مختلف سازمان شما برای چرخش روان آن ضروری است.

وقتی چرخ فلک بازاریابی شما بر اساس روش بازاریابی درونگرا باشد، عملکردهای بازاریابی، فروش و خدمات شما می‌توانند نیروهایی شتاب‌دهنده‌ای را ایجاد کنند و اصطکاک­‌ها را در تمام مراحل جذب، درگیر کردن و لذت بردن از بین ببرند.

به‌عنوان‌ مثال، در مرحله جذب، انجام کارهایی مانند وبلاگ نویسی، برگزاری وبینار و اجرای تبلیغات پولی، بیشترین تاثیر را خواهند داشت، اما گروه فروش شما می­‌تواند با مشارکت در فروش از طریق شبکه­‌های اجتماعی به این چرخ نیرو اضافه کند و گروه خدمات مشتری هم می‌تواند با تسهیل مراجعه و پاسخگویی مشتریان فعلی این چرخه را روان کند.

هنگامی که به تعدادی کافی از مشتریان دست پیدا کردید و آن‌ها را درگیر کردید و تجربه‌ه­ای لذت‌بخش برای آن‌ها ایجاد کردید، آن‌ها با معرفی شما به دیگران و آوردن مشتریان جدید یک نیروی دیگر برای گرداندن چرخ فلک شما ایجاد می­‌کنند. با گذشت زمان، چرخ فلک به شما امکان می‌دهد بدون سرمایه‌گذاری مداوم در جذب مشتری رشد کنید.

بیایید چند استراتژی بازاریابی درون­گرا را بشکافیم

بیایید چند استراتژی بازاریابی درون­ گرا را بشکافیم

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا به‌طور موثر بر طبق شخصیت مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید. در ادامه خواهید دید که استراتژی­‌های خاصی برای هر یک از روش‌های جذب مشتری، جلب توجه و لذت بردن مشتری برای چرخاندن روان این چرخ فلک و کمک به رشد بهتر کسب‌وکار شما وجود دارد.

1. استراتژی جلب توجه مشتری

استراتژی‌های بازاریابی درونگرا که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند، به ایجاد و توسعه محتوا گره خورده است. برای دسترسی به مخاطبان با ایجاد و انتشار محتواهایی، مانند مقالات وبلاگ، پیشنهادات محتوا و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی شروع به کار کنید.

به‌عنوان مثال می‌توان به راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصولات، اطلاعاتی در مورد چگونگی راه‌حل شما برای حل چالش‌های مشتریان، رضایت مشتریان، جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف‌ها اشاره کرد.

برای جذب مخاطبان خود در سطح عمیق­‌تر از طریق بازاریابی درونگرا، همه این مطالب را با یک استراتژی سئو بهینه کنید. یک استراتژی SEO به شما کمک می‌­کند با کلمات کلیدی خاص و عبارات مربوط به محصولات، خدمات و مشکلاتی که برای مشتریان حل می­‌کنید مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

این امکان را می‌دهد که مطالب و اطلاعات شما به‌طور طبیعی در صفحه نتایج موتور جستجو برای افرادی که این اطلاعات را جستجو می‌کنند و به‌عنوان مخاطب هدف شما یا مشتریان مناسب برای کسب‌وکار شما شناخته می‌شوند، نشان داده شود.

2. استراتژی جذب و درگیر کردن مشتریان

 استراتژی جذب و درگیر کردن مشتریان

هنگام استفاده از استراتژی‌­های درونگرا برای درگیر کردن مخاطبان خود، اطمینان حاصل کنید که به‌نوعی با آن‌ها ارتباط برقرار می­‌کنید که باعث شود آن‌ها بخواهند روابط طولانی مدت با شما برقرار کنند.

هنگام استفاده از این استراتژی‌ها اطلاعاتی را در مورد ارزشی که تجارت شما برای آن‌ها فراهم می­‌کند تزریق کنید. استراتژی‌های جذب مشتری ممکن است شامل نحوه مدیریت و مدیریت تماس‌های ورودی شما نیز باشد.

بر چگونگی رسیدگی نمایندگان خدمات مشتری به تماس‌های مشتریان و مشتریان احتمالی متمرکز شوید. علاوه بر این، مطمئن باشید که شما همیشه به‌جای فروش محصول، راه‌حل می­‌فروشید. به این معنی که شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید.

3. استراتژی‌ خوشحال کردن

استراتژی‌های لذت‌بخش، خوشحالی، رضایت و پشتیبانی مشتریان تا مدت‌ها پس از خرید را تضمین می‌­کنند. این استراتژی‌ها شامل تبدیل شدن اعضای گروه شما به مشاوران و کارشناسانی است که در هر برهه از زمان به مشتریان کمک می‌کنند.

استفاده از ربات‌های چت، نظرسنجی به‌موقع برای کمک به مشتریان، پشتیبانی و درخواست بازخورد از مشتریان، راهی عالی برای لذت بردن مشتریان است. ربات‌ها و نظرسنجی‌ها باید در زمان مشخصی در طول سفر مشتری به اشتراک گذاشته شوند تا اطمینان حاصل شود که از ارزش و کارایی لازم برخوردار هستند.

استاد احمد محمدی

دانش عصایی است که با تکیه بر آن می‌توانی رو به جلو حرکت کنی، ولی نیروی محرکه نیست.

استاد احمد محمدی

به‌عنوان‌مثال، چت بات‌ها ممکن است به مشتریان فعلی کمک کنند تا در صورت تمایل از خدمت یا محصول جدیدی که آن را ارائه کرده‌­اید استفاده کنند. علاوه بر این، ممکن است یک نظرسنجی برای اطلاع از میزان رضایتمندی مشتریان، شش ماه پس از خرید برایشان ارسال شود تا نظرات آن‌ها را دریافت کرده و ایده‌های خود را برای بهبود بررسی کنید.

رصد شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی­‌های مهم برای جلب رضایت مشتریان است. فالوورهای شبکه‌های اجتماعی ممکن است از یکی از نمایه‌های شما برای ارائه بازخورد، پرسش سوال یا به اشتراک گذاشتن تجربه خود از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. به این تعاملات با اطلاعاتی که فالوورها را کمک، پشتیبانی و تشویق می‌کند، پاسخ دهید. این نشان می‌دهد که آن‌ها را می‌­شنوید و از آن‌ها حمایت می­‌کنید.

علامت یک استراتژی درونگرای موفق این است که متمرکز بر رضایت و لذت مشتریان است، به مشتریان کمک می‌کند و از آن‌ها در هر شرایطی پشتیبانی می‌کند. به یاد داشته باشید، یک مشتری خوشحال و راضی به یک مدافع برند تبدیل می‌شود، بنابراین تمام تعاملات بزرگ و کوچک را با دقت مدیریت کنید.

استفاده عملی از روش بازاریابی درونگرا در بازاریابی

استفاده عملی از روش بازاریابی درون گرا در بازاریابی

به‌عنوان یک بازاریاب درونگرا، هدف شما این است که مشتریان جدیدی را برای شرکت خود جذب کنید، در مقیاسی مشخص با آن‌ها وارد تعامل شوید و برای آن‌ها تجربه‌ه­ای لذت‌بخش ایجاد کنید.

شما همچنین با گروه‌های فروش و خدمات خود مشارکت دارید تا چرخ فلک را به‌طورموثر چرخانده و به رشد کسب­ و ­کارتان کمک کنید.

1. جذب کردن

شما نمی‌خواهید کاربران فقط از وب‌سایت شما بازدید کنند. شما کاربرانی را می­‌خواهید که به مشتری و درنهایت مشتری راضی تبدیل شوند. چگونه آن‌ها را به آنجا می‌رسانید؟ شما مشتری‌های مناسب را با محتوای مرتبط در زمان مناسب جذب می­‌کنید.

از ابزار استراتژی محتوا برای ایجاد اقتدار در نتایج جستجو و رتبه‌بندی موضوعاتی که بیشترین اهمیت را برای مشتریان دارند استفاده کنید. پست وبلاگ یا محتوای ویدئویی خود را با استفاده از ابزار رسانه‌های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

برای افزایش آگاهی از برند برای مخاطبان هدف خود تبلیغاتی موثری را طراحی و اجرا کنید. در طول هر مرحله، گزارشی از عملکرد خود تهیه کنید و آن‌ها را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهید تا در مورد کارکردها و موضوعاتی که باید پیشرفت کنید، مطلع شوید.

2. مشغول کردن

 مشغول کردن

برای ایجاد روابط پایدار با کاربران و مشتریان از طریق کانال‌هایی که ترجیح می‌دهند، مانند پیامک، ایمیل، ربات‌ها، گفتگوی زنده یا برنامه‌های پیام‌رسانی استفاده کنید. از ابزارهای تبدیل CTA و فرم‌ها برای گرفتن اطلاعات کاربران بازدید کننده از سایت خود استفاده کنید.

تجربه کاربری وب‌سایت را با استفاده از طراحی گرافیکی هوشمند و محتوای هوشمند در کل سفر مشتری ارتقاء دهید. از تمام اطلاعات مشتریان و مشتریان احتمالی در CRM استفاده کنید. با هدف قرار دادن مخاطبان خاص با محتوای شبکه­‌های اجتماعی یا تبلیغات، وفاداری به برند ایجاد کنید.

پادکست - مزایای بازاریابی درونگرا و برونگرا

3. خوشحال کردن

از ایمیل و سیستم­‌های اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید تا همواره اطلاعات درست را در زمان مناسب در اختیار فرد مناسب قرار دهید. برای ایجاد مکالمه با اعضای گروه فروش و خدمات خود از صندوق ورودی مکالمات استفاده کنید تا با افرادی که با آن‌ها همکاری می­‌‌کنید مکالمه متنی داشته باشید.

با استفاده از انواع قالب‌های محتوا مانند ویدیو یا هر محتوایی که کاربر شما ترجیح می‌دهد، محتوای به‌یادماندنی خلق کنید تا کاربران آن‌ها را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

حالا که فهمیدید که بازاریابی درونگرا چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد، سعی کنید تا استراتژی‌های قدیمی را کم‌کم کنار بگذارید و با روش‌های روز دنیا پیش بروید. اینکار باعث می‌شود تا به یکی از بهترین‌ها در حوزه کاری خود تبدیل شوید.

بررسی نمونه های موفق از بازاریابی درونگرا در دوره مدیریت فروش و بازاریابی

مطالعه موردی نمونه های موفق از بازاریابی درونگرا به شما کمک می کند تا با تکنیک های پیاده سازی این روش به خوبی آشنا شوید. در دوره فروش و بازاریابی به طور کامل به انواع نمونه های موفق کمپین های بازاریابی اشاره می شود و نقاط قوت آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه 2 مورد از بازاریابی درونگرا در شبکه های اجتماعی را با هم بررسی می کنیم.

Innocent یک برند قوی با تعاملات سرگرم کننده در شبکه های اجتماعی

نمونه  بازاریابی درونگرا شرکت innocent

شبکه های اجتماعی یک بستر فوق العاده برای به دست آوردن ایده های جالب برای بازاریابی درونگرا و جذب مخاطبان جدید هستند. شرکت Innocent ، یک شرکت تولید کننده نوشیدنی، در تمام تبلیغات بازاریابی خود یک تصویر برند قوی و شیوه ابراز یکنواخت داشته است. این برند، تبلیغاتی سرگرم کننده و آگاهی بخش دارد. بنابراین ، هنگامی که آنها نوشیدنی “آبی” خود را روانه بازار کردند، فرصت مناسبی برای نشان دادن برند در هنگام تبلیغ این محصول جدید بود.

هنگامی که  نوشیدنی “آبی” به بازار آمد، در توییتر به شدت تبلیغ شد. بسیاری از کاربران توییتر از این فرصت استفاده کردند تا نظر خود را درباره رنگ واقعی این نوشیدنی بیان کنند. از نظر بسیاری از کاربران رنگ نوشیدنی آبی نبود!

تیم خلاق شبکه های اجتماعی Innocent به تعداد زیادی از توییت ها پاسخ داد و با ظرافت در هرکدام اظهار کرد که رنگ نوشیدنی آبی است. هر پاسخ هزاران لایک از کاربران توییتر به دست می آورد و این مساله به چالش سرگرم  کننده ای برای آنها تبدیل شد.

ویتابیکس (Weetabix) و توییت های سرگرم کننده

نمونه  بازاریابی درونگرا شرکت Weetabix

Innocent تنها برندی نیست که از توییتر استفاده می کند تا تعاملاتی با مخاطبان داشته باشد، یا آنها را با ” شوخ طبعی در توییتر” به سمت خود جذب کند. به عنوان مثال ، Weetabix ، شرکت تولید کننده غلات صبحانه به شکل بیسکوییت، به تازگی مکالمه ای تعاملی را در توییتر آغاز کرده است. در این توییت نوشته شده است: “چرا نان؟ وقتی می توانید کنسرو لوبیا پخته Heinz را با Weetabix  برای صبحانه بخورید. ویتابیکس با همه چیز خوشمزه می شود!”

طبیعی است که بسیاری از کاربران از این پیشنهاد عجیب، وحشت زده شدند. این توییت واکنش های خنده دار زیادی را از سایر برندها بدست آورد. حدود 22 هزار پاسخ به این توییت داده شد که رقم چشمگیری است.

شیوه کار شبکه های اجتماعی با یک کمپین بازاریابی درونگرا به این صورت است که شما از آن برای تکمیل محتوای سایت خود استفاده می کنید. این روش به شما این امکان را می دهد تا از محتوای خود استفاده کنید تا بخشی از مکالمه شوید. افزایش حضور و تعامل در شبکه های اجتماعی روشی درخشان برای افزایش ROI و ایجاد اقتدار برند شما است.

5/5 - (8 امتیاز)
درسنامه بازاریابی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی