بازاریابی بیمه عمر چگونه است؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اسفند, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۳ اسفند, ۱۴۰۱
بازاریابی بیمه عمر چگونه است؟

بیمه عمر یکی از شاخه‌های صنعت بیمه است که به واسطه نمایندگان و کارگزارن این حوزه، فعالیت‌های بی‌شماری در سرتاسر دنیا داشته است.

همچنین باید تصریح کرد؛ بیمه عمر از جمله بیمه‌های رایج در دنیا بوده که تا به امروز تعداد بسیار زیادی از افراد به ویژه کشورهای اروپایی به‌دلیل برخورداری این نوع بیمه از مزایای قابل توجه تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

همچنین در کشور ما نیز در این سال‌های اخیر در ارتباط با بیمه عمر و تشویق مردم نسبت به پذیرش آن فعالیت‌هایی موفقی در کشور صورت گرفته است.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی بیمه عمر چگونه است ؟

بازاریابی بیمه عمر چگونه است سوالی که درباره بازاریابی بیمه عمر پرسیده می‌شود و آزمون‌ها نیاز به گذراندن دوره آموزش بیمه عمر دارد. با اخذ مجوز می‌توانید بازاریابی بیمه و فروش بیمه را دنبال کنید.

در این میان بازاریابی بیمه عمر که اگر ساده‌تر بیان کنیم، فروشندگان بیمه عمر به عنوان افرادی محسوب می‌شوند که نقش بسیار مهم و قابل توجه‌ای در فروش بیمه عمر و افزایش تعداد بیمه شدگان دارند. این افراد آگاهی لازم در ارتباط با این نوع بیمه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

در این مقاله نیز سعی خواهیم کرد که به چگونگی بازاریابی و فروش بیمه عمر بپردازیم و در خصوص شیوه و نحوه فعالیت بازاریابان در این بخش اطلاعاتی را خدمت خوانندگان بیمه عمر انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: بازاریابی بیمه عمر چیست؟

نقش وسایل ارتباط جمعی و رسانه های اجتماعی در بازاریابی بیمه عمر چگونه است

نقش وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های اجتماعی

امروزه به‌واسطه توسعه و پیشرفتی که در تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی ایجاد شده این امکان فراهم شده تا رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخش مهمی از ابزار بازاریابی محسوب شوند.

چرا که همه افراد به‌دلیل برخورداری از ابزار ارتباطی، به‌هرحال دارای شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله گوگل، فیسبوک، توییتر و … هستند که می‌توان از طریق وارد شدن در این بخش از شبکه‌های اجتماعی با تهیه یک محتوای مناسب، نسبت به معرفی چگونگی بیمه عمر و بازاریابی آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرد.

البته پست الکترونیک یا ایمیل گزینه دیگریست که در بازاریابی بیمه عمر می‌تواند مفید باشد. در اینگونه بازاریابی با ارسال خبرنامه یا ارسال تبلیغات مختلف در حوزه بیمه عمر می‌توان اقدام مثمر ثمری در بازاریابی بیمه عمر داشت.

در پاسخ به سوال بازاریابی بیمه عمر چگونه است می‌توان گفت تلفن همراه به عنوان یک ابزار ارتباطی سریع، یکی دیگر از مواردیست که در زمینه بازاریابی بیمه عمر می‌توان از آن بهره جست.

ارسال پیامک‌های کوتاه در زمینه بیمه عمر همراه با شماره تماس برای مشتری از دیگر موارد بازاریابی بیمه عمر محسوب می‌شود که این روزها برای مشترکین تلفن همراه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراحل فروش بیمه عمر؛ گام‌به‌گام تا فروش بیمه عمر

گام های اساسی در بازاریابی بیمه عمر

گام‌های اساسی در بازاریابی بیمه عمر

در ارتباط با بازاریابی بیمه عمر و چگونگی فعالیت در این حوزه موارد بسیار مهمی وجود دارد که هر کدام در جای خود لازم و ضروری است.

در واقع یک بازاریاب موفق می‌تواند با تکیه بر این موارد بازاریابی را پیش برده و در این حوزه فعالیت کند.

1. خود را بیمه عمر کنید

در اولین قدم و قبل از هر کاری حتما خودتان را بیمه عمر کنید. فراموش نکنید؛ زمانی که شما خودتان از بیمه عمر برخوردار باشید یک اطمینان خاطر و البته اعتماد فکری برای مشتری خودتان نیز ایجاد کرده‌اید.

چرا که با این کار مشتری که همان متقاضی بیمه عمر باشد با اعتماد بیشتری می‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

2. ‌معرفی کامل

طبق مقاله Life Insurance Guide to Policies and Companies از وبسایت investopedia.com در پاسخ به سوال بازاریابی بیمه عمر چگونه است باید گفت؛ هنگام بازاریابی بیمه عمر در ابتدا معرفی کاملی از شرکت بیمه و بیمه گر داشته باشید و حتما با بیان این جمله که شرکت‌های بیمه عمر، کاملا قانونی و زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، بیمه گزار را از این بابت مطلع کنید.

3. افزایش شناخت و آگاهی

در بازاریابی بیمه عمر شناخت و آگاهی از تمام مواردی که در این زمینه وجود دارد بسیار مهم است.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

برای اینکه بتوانید اطلاعات کامل و کافی در اختیار بیمه گزار قرار دهید لازم است تا نخست خودتان شناخت کافی در این زمینه داشته باشید و دانش بیمه‌ای خودتان را بالا ببرید تا در ادامه بتوانید پاسخگوی سوالاتی باشید که در زمینه بیمه عمر از شما پرسیده می‌شود.

4. آگاه سازی مشتری

مشتریانتان را از اهمیت بیمه عمر در زندگی آگاه سازید و با توضیح اینکه بیمه عمر می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای در زندگی فردی و خانوادگی آنان باشد، از مزایای این بیمه برایشان توضیح دهید.

همچنین با تشریح اینکه در مقابل پولی که می‌دهند زندگی خود را در برابر حوادث، اتفاقات و مخاطرات زندگی تضمین می‌کنند، نگاهی مثبت نسبت به بیمه عمر در آنان به‌وجود آورید.

بیشتر بخوانید: مشتری مداری در بیمه؛ مشتری زیر پر و بال بیمه گر

5. وضعیت اقتصادی مشتری

وضعیت اقتصادی مشتری

در بازاریابی بیمه عمر توجه به وضعیت مالی و شرایط اقتصادی مشتری از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که بیمه گزار با توجه به وضعیت اقتصادی خود و چگونگی پرداخت اقساط این بیمه می‌تواند در این مورد تصمیم گیری کند.

در واقع رابطه مستقیمی بین شرایط مشتری و چگونگی پرداخت هزینه‌های بیمه عمر وجود دارد. بدین معنی که هزینه‌های بیمه عمر که به شکل اقساط تعیین می‌شود باید طوری تنظیم شود که با شرایط همه بیمه گزاران هماهنگی داشته و مشتری توان پرداخت آن را داشته باشند.

6. شناخت نیاز مشتری

در پاسخ به بازاریابی بیمه عمر چگونه است باید گفت، شناخت خواسته‌ها و نیاز مشتریان در بازاریابی بیمه عمر گام دیگریست که نباید نسبت به آن بی توجه بود.

از آنجایی که بیمه عمر به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود در بازاریابی بیمه عمر توجه به نیاز و خواست مشتری حرف اول را می‌زند.

چرا که بیمه گزار به‌دنبال بیمه‌ای است که در زمان بحران، نیازهای او را پاسخگو باشد یا خواهان بیمه‌ای است که در زمان حیاتش یا در دوران بازنشستگی بتواند از آن استفاده کند یا بیمه ای که بعد از فوت او به خانواده‌اش برسد.

پادکست - گام های اساسی در بازاریابی بیمه عمر

7. گسترش دایره ارتباطی

از آنجایی که کار بازاریابی در بیمه عمر و به تعبیری فروش خدمات بیمه‌ای کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و موفقیت در آن در گرو داشتن مشتریان و بیمه گزاران این حوزه می‌باشد، به همین دلیل نوع کار ایجاب می‌کند تا برای پیشبرد امر بازاریابی، لیستی از صاحبان مشاغل و افرادی که می‌توانند در زمره مشتریان بازاریابی باشند، تهیه نمود و از این طریق با ارتباط با آن‌ها مشتری و بیمه گزاران واقعی را به عنوان جامعه هدف برگزید.

در واقع گسترش دایره ارتباطی در بازاریابی، نقش مهمی در فروش بیمه عمر دارد. به همین دلیل باید سعی کنید ارتباط با بیمه گزاران خود را به گونه‌ای هدایت کنید که حتی آنان همواره سبب معرفی مشتریان جدیدی از دوستان یا نزدیکان خود باشند.

اهمیت بازاریابی بیمه عمر چگونه است و به چه مواردی باید توجه کرد؟

اهمیت بازاریابی بیمه عمر چگونه است و به چه مواردی باید اهمیت داد؟

از آنجایی که امروزه بازاریابی به عنوان یکی از ارکان مهم در بیمه عمر محسوب می‌شود، به همین دلیل چگونگی بازاریابی در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که همیشه این سوال مطرح است که یک بازاریاب بیمه عمر چگونه می‌تواند امر بازاریابی را به گونه‌ای پیش برد که موفقیت در این زمینه را حتمی سازد؟

البته موارد مختلفی وجود دارد که به عنوان گام‌های موثر در بازاریابی بیمه عمر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. که با اشاره‌ای به آن‌ها می‌توان به یک نتیجه گیری کلی در این زمینه رسید. انتقال و در اختیار قراردادن اطلاعات کامل و کافی در بازاریابی بیمه عمر مستلزم شناخت و آگاهی کامل در این زمینه است.

پس بدون شک یک بازاریاب موفق باید نسبت به تمام اطلاعات و آنچه که در حوزه بیمه عمر وجود دارد اشراف کامل داشته تا بتواند این آگاهی لازم را به بیمه گزاران یا مشتریان بیمه عمر انتقال بدهد و در کنار آن خودش را تحت پوشش بیمه عمر قرار داده تا بتواند اعتماد لازم را در مشتری نسبت به بیمه عمر ایجاد کند.

کلام آخر مقاله بازاریابی بیمه عمر چگونه است

کلام آخر مقاله بازاریابی بیمه عمر چگونه است

افراد را با ویژگی‌های و محاسن بیمه عمر آشنا ساخته و نقش آن را در زندگی شخصی و حتی خانوادگی‌شان روشن سازید. البته در این میان نباید نیاز و خواست مشتری نادیده گرفته شود همچنین بیمه پیشنهادی از سوی بازاریاب باید با توجه به شرایط و توانایی بیمه گزار و در راستای نیازها و خواست‌های او باشد و اقساط آن به‌گونه‌ای تنظیم شود تا بیمه گزار توان پرداخت آن را داشته باشد.

البته در بازاریابی بیمه عمر تهیه لیست از سازمان‌ها و افرادی که ممکن است جز بیمه گزاران بیمه عمر باشند یا می‌توانند شرایط معرفی افراد دیگر را مهیا سازند، از جمله مواردیست که در زمینه بازاریابی بیمه عمر نقش بسزایی دارد.

هر چند در این میان نباید از تاثیر و نقش وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی بیمه عمر غافل شد. چرا که از این طریق می‌توان در کوتاه‌ترین زمان عده بیشماری را از وجود و چگونگی بیمه عمر آگاه ساخت و اطلاعات وسیعی را در اختیارشان قرار داد.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (8 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی