نوآوری و خلاقیت در موفقیت کسب و کارها اهمیت دارد. هر کسی میتواند نوآور باشد. نوآوری در کسب و کار میتواند موجب صرفهجویی در زمان و هزینه شود، و از سویی ایجاد مزیت رقابتی نموده و موجب رشد کسب و کار شما گردد. نوآوری به چه معنا است؟
خلاقیت در موفقیت کسب و کارها
همانطور که در این مقاله از سایت raconteur نیز بیان شده، زمانیکه شما در کسب و کارتان فرهنگ نوآوری ایجاد مینمایید و روش تفکر و حل مسئله نوآور را حمایت میکنید، اجرای موفق نوآوری نیز بایستی بخشی از استراتژی کسب و کار شما باشد.
کسب و کارهایی که نوآور هستند فرآیندهای اثربخشتری ایجاد نموده و بهرهوری و عملکرد بهتری دارند.
گام های کلیدی برای نوآوری و پیشبرد کسب و کار
در محیط کسب و کار خود، نیازها و خواستههای مشتریانتان را همواره رصد و تحلیل نمایید. در برابر ایدههای جدید و تغییر گشادهرو باشید. برنامهای پاسخگو و استراتژیک که نوآوری را به عنوان فرآیند اصلی کسب و کار در همه جا پشتیبانی میکند، طراحی نمایید.
رهبری نوآوری را در کسب و کارتان نهادینه ساخته و نوآورانه اندیشیدن را در کارکنان تمامی سطوح آموزش داده و تقویت نمایید. با مشتریان وکارکنانتان همواره در ارتباط باشید تا از ایدههای آنان برای بهبود فرآیندها، محصولات و خدمات هم در سطح درونی و هم بیرونی استفاده نمایید.
به دنبال پیشنهاد و توصیه باشید. از منابع در دسترس؛ مشاوران کسب و کار، کمکها و راهنماییها برای پیشبرد کسب و کار بهره گیرید. این امر ممکن است مالکیت معنوی برای تجاریسازی ایدهها را شامل گردد. فراموش نکنید که نوآوری کلیدی برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کار است.
در تحلیل مشاوره کسب و کار نوآوری و خلاقیت، از عواملی هستند که سبب تمایز کسب و کار موفق از کسب و کار ناموفق و شکست خورده میشود. همچنین نوآوری و خلاقیت سبب پیشرفت کسب و کار شما میگردد، بنابراین نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.
استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، نمونهایی از افرادی که در کسب و کار خود بسیار نوآور و خلاق بودهاند را به شما ارائه میدهند و رازهای موفقیت و خلاقیت آنها را به شما خواهند آموخت.